مهاجرت به کشور مجارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان کشورهای مختلفی هستند که در تمام قاره ها بنابر قراردادهای خود در 3 دسته روادید خود را لغو می کنند. مجارستان از 19 شهرستان تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. مهم ترین شهرستان ها بوداپست، آفت و بورسود هستند. این کشور در اروپای مرکزی و شرقی واقع شده است. همسایگان آن کرواسی، اسلوونی، اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی و صربستان هستند. مجارستان هجدهمین کشور بزرگ اروپا با مساحت 93،030 کیلومتر مربع است. آب و هوای آن با تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد است. این زمین بیشتر مسطح با برخی تپه ها و کوه های کم ارتفاع نزدیک به مرز اسلواکی است.

جمعیت کلی 9.7 میلیون نفر است و این سیزدهمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. پایتخت این کشور بوداپست است که با 1.7 میلیون سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر است. پس از آن Debrecen و Szeged قرار دارند. بزرگترین فرودگاه بین المللی بوداپست فرنس لیست (BUD) با 16 میلیون مسافر سالانه است. فرودگاه بین المللی دبرسن (DEB) با 381000 مسافر سالی دومین فرودگاه بزرگ است. هر 2 فرودگاه با هم مسیرهای داخلی و بین المللی را متصل می کنند که مجارستان را به اتحادیه اروپا و بقیه جهان متصل می کند. فرهنگ مجارستان تحت سلطه سنت های قدیمی قومی است. با میراثی از پادشاهی باستان مخلوط شده است. یک ترکیب چند مذهبی وجود دارد. بدون هیچ اعتقاد غالب و زبان رسمی مجاری است. سیستم حقوقی بر اساس سیستم حقوقی مدنی آلمان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ اقامت مجارستان به شما مشاوره می دهد.

مشخصات پاسپورت مجارستان

رتبه گذرنامه مجارستان نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع کردن تعداد کشورهایی که به دارندگان گذرنامه مجارستان اجازه می دهند بدون ویزا وارد شوند. کشورهایی که به دارندگان گذرنامه مجارستان اجازه می دهند با گرفتن ویزا در بدو ورود اجازه ورود را به دست آورند، محاسبه می شود. مجوز سفر الکترونیکی (ETA) در حال حاضر در مجموع 141 کشور بدون ویزا گذرنامه مجارستان، 36 کشور ویزا هنگام ورود به کشور مجارستان و 10 مقصد ETA وجود دارد. در کل، دارندگان گذرنامه مجارستان می توانند در مجموع 187 مقصد را وارد کنند. یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود، یا از طریق eTA در نتیجه، پاسپورت مجارستان در جهان 10 رتبه دارد. 42 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان گذرنامه مجارستان برای ورود به آن به ویزای فیزیکی یا ویزای الکترونیکی نیاز دارند.

در نمودار زیر شاهد 3 دسته از کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان را مشاهده می کنید:

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

شرایط اخذ پاسپورت مجارستان

برنامه Visa Waiver Program (VWP) اتباع کشورهای خاص را قادر می سازد برای مدت 90 روز یا کمتر بدون اخذ ویزا برای گردشگری یا تجارت (اهداف ویزای بازدید کننده) به مجارستان سفر کنند. همه کشورها در VWP شرکت نمی کنند. همه مسافران کشورهای VWP واجد شرایط استفاده از این برنامه نیستند. مسافران VWP باید از طریق سیستم الکترونیکی مجوز سفر (ESTA) درخواست مجوز دهند، در بندر ورودی خود به ایالات متحده غربال می شوند. در برنامه OBIM وزارت امنیت داخلی ثبت نام می شوند. مجارستان دارای مقاصد مختلف گردشگری شهری و طبیعی است. 8 مکان میراث جهانی یونسکو در این کشور وجود دارد. این کشور در سال تقریبا 61 میلیون گردشگر دارد. سالانه بیشتر آنها از اروپا و کشورهای اطراف آن می آیند.

اتباع کشورهای عضو می توانند بدون ویزا برای مسافرت های توریستی و تجاری 90 روزه یا کمتر به شرط داشتن شرایط زیر سفر کنند:

  • داشتن گذرنامه با تراشه یکپارچه
  • ثبت نام آنلاین از طریق سیستم الکترونیکی مجوز سفر (ESTA)
  • شرایط استاندارد VWP ذکر شده در زیر را برآورده کنید.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

کسانی که پاسپورت کشور مجارستان را دارند می توانند با شرایط مختلف به دیگر کشورها بدون اخذ ویزا سفر کنند. پاسپورت مجارستان در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در رتبه 10 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 187 کشور را فراهم می کند. با نمره تحرک بالا یکی از بهترین پاسپورت های رتبه بندی در جهان است. دارندگان گذرنامه مجارستانی در بدو ورود به کشورهایی مانند انگلستان و امارات متحده عربی و ژاپن و کل اتحادیه اروپا بدون ویزا را دارند. دارندگان گذرنامه مجارستانی برای ورود به حدود 42 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورهایی که ویزا مورد نیاز است چین، هند و فدراسیون روسیه هستند.

سیاست ویزای مجارستان شامل مقررات ، قوانین و الزاماتی است که برای کلیه شهروندان خارجی که قصد سفر به این کشور را دارند وضع شده است. مجارستان بخشی از اتحادیه اروپا و همچنین منطقه شنگن است. از سیاست ویزا همانند سایر کشورها در منطقه بدون گذرنامه شینگن برخوردار است. بنابراین، هر شهروند کشور شنگن می تواند صرفا با استفاده از کارت شناسایی ملی، به هر منظور ملاقات و مدت اقامت نامحدود، از ویزا معاف شود. اتباع کشوری که بخشی از منطقه شنگن نیست. اما همچنان برای مجارستان معاف از ویزا است. همچنین باید با گذرنامه معتبر سفر کنند. مجاز به اقامت حداکثر 90 روز برای اهداف توریستی، ترانزیتی یا تجاری است.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

هزینه مهاجرت به مجارستان ممکن است برای شما که قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید مهم و جالب توجه باشد. در این بخش کشورهایی که در دسته اول یعنی کشورهایی که نیاز به ویزا و پاسپورت ندارند را مشاهده می کنید. به عبارت دیگر می توانید آزادانه مسافرت کنید. این کشورها شامل کشورهایی مانند کشورهای:

آلبانی، آندورا، آنگویلا، آنتیگوا، باربودا، آرژانتین، آروبا، اتریش، باهاما، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، برمودا، بولیوی، بوتسوانا، برزیل، جزایر ویرجین انگلیس، بلغارستان، جزایر کیمن، شیلی، کلمبیا، جزایر کو، کاستاریکا، کرواسی، کوراکائو، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، دومینیکا، اکوادور، السالوادور، استونی، جزایر فارو، فیجی، فنلاند، فرانسه، گویان فرانسه، پلینزی فرانسه، هند غربی فرانسه، گرجستان، آلمان، جبل الطارق، یونان، گرینلند، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، اندونزی،ایرلند، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، قزاقستان، کوزوو، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو، مالزی، مالتموریس، مایوت، میکرونزی، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، مونتسرات، مراکش، هلند، نیوئه-مقدونیه شمالی، نروژ، پاناما و پاراگوئه.

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان

می توانید از شرایط ویزای مجارستان نیز آگاهی بیابید. در جدول زیر شاهد 2 دسته دیگر کشورهای لغو روادید با پاسپورت مجارستان می باشید:

پارامترشرح
ویزا هنگام ورودبحرین-بنگلادش-بورکینافاسو-کامبوج-کومور-مصر-گابن-گینه بیسائو-ایران-عراق-اردن-کنیا-کویت-لائوس-لبنان-ماداگاسکار-مالاوی-مالدیو-موریتانی-موزامبیک-میانمار-ناميبيا-نپال-عمان-پاپوآ گینه نو-رواندا-عربستان سعودی-سیشل-سیرا لئون-سومالی-تاجیکستان-تانزانیا-رفتن-اوگاندا-زامبیا-زیمبابوه
ETAساموآ آمریکایی-کانادا-گوام-نیوزلند-جزیره نورفولک-جزایر ماریانای شمالی-پورتوریکو-سری لانکا-ایالات متحده آمریکا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به مجارستان و اخذ ویزای کشور مجارستان شما را راهنمایی می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *