ویزای مسافرتی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان

ویزای توریستی مجارستان

از آنجایی که کشور مجارستان در ایران دارای سفارت است، لذا اخذ انواع ویزاهای این کشور از جمله ویزای توریستی مجارستان امکان پذیر خواهد بود. البته ویزاهای دیگری نیز مانند ویزای کاری و ویزای تحصیلی نیز وجود دارد. اخذ ویزای توریستی مجارستان نیاز به مدارک و شرایطی دارد که باید از آنها مطلع بود. زیرا کشور مجارستان در حوزه شنگن اروپا است و از حساسیت های زیادی برخوردار است. لذا باید اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل نمود. اما این مقاله به همین موضوع اختصاص دارد که در ادامه از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی های بیشتری پرداخته می شود.

شرایط اخذ ویزای توریستی مجارستان

از کشورهای واقع در مرکز اروپا کشور مجارستان بوده که امروزه جزو کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در سطح جهانی به شمار می رود. این کشور دارای جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار زیبایی است. اما نکته قابل توجه اینجاست که هر ساله نمایشگاه های مختلفی در این کشور برگزار می گردد که منجر به سرازیر شدن افراد از جای جای دنیا به این کشور می شود. تعداد بازدید کنندگان این کشور در سال های مختلف بررسی شده است:

تعداد توریست های بازدید کننده از مجارستان

مجارستان در حوزه شنگن قرار داشته و مرزهای مشترکی را با کشور کرواسی، اتریش، رومانی، صربستان و اسلواکی دارا است. بوداپست به عنوان پر جمعیت ترین شهر مجارستان عنوان پایتخت این کشور را دارد. در صنعت گردشگری بسیار قوی بوده و رونق فراوانی دارد. زبان رسمی این کشور، زبان مجاری است که اکثریت مردم این کشور تکلم می کنند. ارزش پول این کشور با واحد فورینت محاسبه می گردد. موسیقی و سوار کاری از جمله سرگرمی ها و تفریحات مردم کشور مجارستان به شمار می رود.

انواع دعوت نامه برای ویزای توریستی مجارستان

دریافت دعوت نامه می تواند ساده ترین روش اخذ ویزای توریستی مجارستان باشد. این دعوت نامه می تواند از سوی خانواده، شرکت و یا کارفرما در کشور مجارستان برای شما ارسال گردد. انواع دعوت نامه ها به قرار ذیل هستند: دعوت نامه کاری، دعوت نامه تجاری، دعوت نامه تحصیلی و دعوت نامه خویشاوندی، اگر مورد دیگری در این خصوص وجود داشته باشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند برای شما عزیزان توضیح دهد. البته مطالعه مقاله مهاجرت به مجارستان می تواند کمک شایانی در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما نماید.

شرایط آب و هوایی کشور مجارستان

کشور اروپایی مجارستان دارای شرایط جوی متنوعی است. از جمله خصوصیات شرایط جوی این کشور، تابستان های گرم و مربوط و زمستان های سرد همراه با بارندگی های شدید است. رود دانوب چشمه های آب گرم بسیار مشهوری را در خود جای داده است. شهر بوداپست به عنوان پایتخت کشور مجارستان در کنار این رود قرار گرفته است. این چشمه های آب گرم می تواند بسیاری از بیماری های پوستی و دردهای کمر را درمان کند. در این کشور انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی وجود دارد.

هر ساله تعداد کثیری از مردم سراسر دنیا را به سمت و سوی خود می کشاند. به طوری که هر ساله پایتخت کشور مجارستان پذیرای تعداد 20 میلیون گردشگر و توریست از نقاط مختلف جهانی است. این گردشگران با هدف بازدید و بهره مندی از زیبایی های طبیعت، موزه‌ ها، سالن های ورزشی و بناهای تاریخی روانه این کشور می شوند. جاذبه های گردشگری کشور مجارستان بسیار زیاد می باشد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تپه قلعه
  • موزه هنرهای زیبا
  • تپه گلرت، موزه ملی
  • ساختمان پارلمان در شهر بوداپست

مدت زمان ویزای توریستی مجارستان

چنانچه برای اولین بار به این کشور سفر می کنید، مدت اعتبار این نوع ویزا به صورت 30 روزه (یک ماه) است. مدت زمانی که پس از ارائه درخواست ویزای توریستی مجارستان طول خواهد کشید تا پرونده توسط سفارت مورد بررسی قرار گیرد، به مدت 15 روز می باشد. این مدت زمان می تواند به 30 یا 60 روز هم برسد. در صورت عدم موافقت، نامه کتبی ارسال خواهد شد. شما پس از 8 روز می توانید درخواست تجدیدنظر کنید. بنابراین معاون وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان درخواست تجدید نظر شما را ظرف مدت 2 هفته ارزیابی و بررسی می نماید. در صورت عدم قبولی تجدید نظر، این امکان را خواهید داشت که مجددا درخواست ویزا نمایید. برای مهاجرت به کشور مجارستان مدت زمان ویزای آن با ویزای توریستی متفاوت است.

برگزاری نمایشگاه در مجارستان

در مورد ویزای توریستی مجارستان شایسته است در خصوص نمایشگاه های این کشور صحبت نماییم. از مهم ترین کشورهایی که مرکز برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های متنوع می باشد، شهر بوداپست واقع در کشور اروپایی مجارستان است. برگزاری نمایشگاه های مذکور در بازه های مختلف زمانی است. از جمله مزایای این نمایشگاه ها بالا رفتن سطح دانش و اطلاعات گردشگران مخصوصا صنعتگران ایرانی است. تاریخ برگزاری این نمایشگاه ها به صورت سالانه و یا هر دو سال یک بار در نظر گرفته شده است. برخی از این نمایشگاه ها عبارتند از:

  • نمایشگاه مدیریت منابع انسانی
  • نمایشگاه ساین اکسپو
  • نمایشگاه اتوماسیون صنعتی
  • نمایشگاه سالن و کاروان
  • نمایشگاه آگرومش اکسپو
  • نمایشگاه فه هووا
  • نمایشگاه موتور و موتور سواری

مدارک مورد نیاز جهت ویزای توریستی مجارستان

مدارک مورد نیاز جهت ویزای توریستی مجارستان

متقاضیان ویزای توریستی مجارستان که قصد بازدید از این کشور را دارند، بایستی مدارکی را تهیه و ارائه کنند. شرح این مدارک به صورت زیر است:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای توریستی
  • تعداد 2 قطعه عکس
  • ارائه مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی از کلیه صفحات
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار حداقل 3 ماه که دارای دو صفحه خالی باشد. در این مورد بایستی ویزاهای قبلی تحویل گردد.
  • ارائه یک نسخه از بلیت برگشت به کشور مبدا برای کسانی که قبل از اخذ ویزای توریستی بلیت هواپیما رزرو نموده‌اند.
  • ارائه بیمه مسافرتی که اقامت در مجارستان و حوزه شنگن را به مبلغ 30000€ (یورو) را پوشش دهد.
  • ارائه بلیت رفت و برگشت همراه با اعلام تاریخ بلیت و شماره پرواز
  • رسید رزرو هتل جهت اقامت در مجارستان
  • اثبات وضعیت مدنی مانند ازدواج، طلاق، همسر فوت شده
  • اثبات تمکن مالی جهت اقامت توریستی در مجارستان (در این خصوص گردش حساب 3ماه اخیر و تاییدیه بانکی برای حساب بانکی فرد مورد نیاز است. همچنین مبلغ موجودی برای هر نفر بایستی 50 میلیون تومان باشد.) تاییدیه بانک بایستی به صورت ترجمه شده و ممهور به مهر بانک مورد نظر باشد.
  • سند مالکیت همراه با ترجمه

پیرامون ویزای توریستی مجارستان

فردی که قصد دارد به همراه بردن خانواده خود به کشور مجارستان را دارد، بایستی اهداف خانواده را جهت این سفر برای سفارت مشخص نماید. فرد متقاضی ویزای توریستی مجارستان با در دست داشتن دعوت نامه ارسالی از سوی خویشاوندان در مجارستان شانس بیشتری جهت اخذ ویزا خواهد داشت. خانم هایی که قصد سفر به مجارستان بدون حضور همسر را دارند، بایستی رضایت نامه محضری داشته باشند. همچنین کودکانی کمتر از سن 11 سال نیز که بدون حضور پدر قصد سفر دارند، بایستی رضایت نامه پدر را ارائه نمایند. دانش آموزانی که مشغول تحصیل در کشور مبدا هستند، جهت سفر توریستی به مجارستان باید رضایت نامه کتبی مدیر مدرسه تحصیلی را داشته باشند.

کلیات ویزای توریستی مجارستان

افرادی که دارای پاسپورت کانادایی، آمریکایی و اتحادیه اروپا هستند، مجاز به اقامت 3 ماهه بدون ویزا در مجارستان می باشند. مشروط بر این که حداقل 3 ماه پس از بازدید دارای اعتبار باشد. چنانچه مشغول به فعالیت شغلی در هر زمینه ای هستید، بایستی مدارک شغلی خود را تسلیم نمایید. این مدارک می تواند شامل پروانه نظام پزشکی برای پزشکان، پروانه وکالت برای وکلا، حکم کارگزینی و فیش حقوقی و سایر برای کارمندان باشد. در خصوص بازنشستگان نیز ارائه حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی الزامی است. متقاضیان می توانند از ویزای توریستی برای عقد قرارداد کار در مجارستان نیز استفاده کنند.

در صورتی که خود شخص کارآفرین باشد، بایستی جواز کسب و آگهی تاسیس شرکت را تسلیم نماید. نکته قابل توجه این که به طور کلی حضور فرد متقاضی جهت اخذ ویزای توریستی مجارستان در سفارت الزامی است. با علم به این که از کلیات ویزای توریستی کشور آگاهی یافتید، می توانید برای سفر خود به مجارستان برنامه ریزی کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند مراحل قانونی اخذ ویزای توریستی مجارستان را برای شما به انجام برساند. این امر از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری میسر است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *