مهاجرت تحصیلی اسپانیا

کار دانشجویی در اسپانیا

کار دانشجویی در اسپانیا

اخذ مجوز کار دانشجویی در اسپانیا می توانید نوید خوبی برای دانشجویان بین المللی در خصوص پوشش هزینه زندگی و تحصیل با کار دانشجویی در اسپانیا به مدت 20 ساعت در هفته باشد. البته این اجازه کار فقط به کسانی تعلق می گیرد که اقامت بیش از 90 روز در اسپانیا را بدست آورده باشند. لذا اجازه کار دانشجویی به دانشجویان فقط در صورت اخذ ویزای تایپ D امکان پذیر است. اسپانیا یکی از کشورهای توریستی در اروپا است و هر سال افراد خارجی با ملیت های مختلفی به این کشور سفر می کنند. فرصت کار در اسپانیا نسبیت به کشورهای همسایه مانند پرتغال بیشتر است. چنانچه مصمم به مهاجرت هستید و خواهان اخذ اطلاعات و تصمیم درست در کم ترین زمان هستید می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ببرید.

تحصیل در کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری است که در جنوب غربی اروپا واقع شده و همچنین به آن شبه جزیره ایبریا می گویند. علاوه بر این، اسپانیا صاحب تعدادی از سرزمین ها در خارج از کشور است:

  • جزایر قناری در اقیانوس اطلس
  • جزیره های بالئاریک و پیتیوس در مدیترانه
  • و سرزمین های خودمختار ملیلا و سئوتا در سواحل شمالی آفریقا

در غرب شبه جزیره پیرنه، اسپانیا با پرتغال همسایه است، در جنوب با جبل الطارق، در شمال این کشور مرز کامل با فرانسه و آندورا دارد و در شمال آفریقا نیز با مراکش همسایه است. در غرب و شمال، سواحل اسپانیا توسط اقیانوس اطلس آزاد و خلیج بیسکای و در شرق و جنوب دریای مدیترانه را به خود می بیند. 2 شهر بزرگ اسپانیا شامل مادرید و بارسلونا است که این 2 شهر دارای دانشگاه های بسیار معتبری در سطح اروپا است. اسپانیا همانند سایر کشورهای پیشرفته اتحادیه اروپا به سیستم و روند بولونیا پایدار است و دانشگاه های بسیار معتبری در این کشور پذیرای دانشجویان خارجی است. از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است دانشجویان خارج از این اتحادیه برای تحصیل و کار نیاز به اجازه اقامت و مجوز دارند.

برای بررسی تحصیل در اسپانیا می توانید به لینک مذکور در محتوا مراجعه کنید و از آخرین قوانین کار دانشجویی در اسپانیا مطابق با آخرین قوانین سال تحصیلی مطلع باشید.

کار سیاه در اسپانیا

کار سیاه در اسپانیا یعنی کار بدون داشتن قرارداد و پرداخت مالیات و در کل یعنی کار غیر رسمی! دانشجویان به دلیل محدودیت زمانی معمولا بیشتر به کار سیاه روی می آورند. کار کردن به‌صورت سیاه‌، یعنی بدون افشای درآمدهای خود و پرداخت مالیات بر آن، در اسپانیا بسیار رایج است (تعجبی ندارد، وقتی سیستم مالیاتی را در نظر بگیرید که چقدر پیچیده و انعطاف ‌ناپذیر است). دو نوع کسب و کار در اسپانیا وجود دارد: آنهایی که به شما نیاز دارند مالیات را اعلام کنید و برای آنها یک فاکتور بنویسید، و آنهایی که درخواستی ندارند.

ارائه خدمات خود بدون پرداخت مالیات، ارزش کار شما را کاهش می دهد و به این معنی است که شما حرفه ای نیستید، بنابراین مبلغی را که می توانید دریافت کنید محدود می کند. وقتی مالیات می پردازید، بهترین سیاست این است که هزینه های اضافی را به کسب و کاری که با آن کار می کنید منتقل کنید تا همچنان دستمزد منصفانه ای دریافت کنید.

بررسی کار دانشجویی در اسپانیا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که دارای اجازه اقامت دانشجویی هستند و دارای پیشنهاد استخدام و کار در کشور اسپانیا هستند می توانند برای اجازه کار دانشجویی در اسپانیا درخواست دهند. این مجوز باید توسط شرکتی اعمال شود که می خواهد با دانشجو قرارداد کاری ببندد. این اجازه فقط به شما این امکان را می دهد که مشاغل پاره وقت (یا تمام وقت در ماه های تابستان) را انجام دهید، البته به شرط آنکه ساعت های کاری با برنامه تحصیلی زمانی شما سازگار باشد. اجازه کار دانشجویی در اسپانیا در پایان قرارداد کار و یا تاریخ انقضاء TIE (کارت شناسایی اقامت خارجی) شما منقضی می شود، اگرچه این کارت و مجوز اقامت قابل تمدید است. لازم به ذکر است اجازه کار دانشجویی در اسپانیا نباید بیش از 20 ساعت در هفته باشد مگر اینکه مشغول تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا باشید.

در شکل زیر شرایط کار دانشجویی در اسپانیا آمده است:

شرایط کار دانشجویی در اسپانیا

درباره کار دانشجویی در اسپانیا

صرف نظر از اینکه شما در دانشگاهی در اسپانیا تحصیل می کنید یا دوره های اسپانیایی را در اسپانیا می گذرانید، ویزای تحصیلی اسپانیا به شما این حق را می دهد که حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنید. به خاطر داشته باشید که فقط در طول ویزای خود مجاز به کار هستید. پس از اتمام تحصیلات، گزینه کار تمام وقت در اسپانیا با اخذ پیشنهاد کاری برای شما امکان پذیر خواهد شد. برای اینکه پس از تحصیل در اسپانیا اقدام به دریافت مجوز کار عادی کنید، باید بیش از 3 سال در این کشور زندگی کرده باشید.

اگر این مورد نظر شما نیست، شما هنوز هم می توانید برای اجازه کار درخواست کنید اما تمام مراحل و مدارک باید در کشور مبدا شما انجام شود. لازم به ذکر است که دولت اسپانیا در صورت نیاز به کارگران با مهارت بالا، لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا را اعلام می کند. با این حال، اگر با ویزای دانشجویی اقدام کنید، آن لیست در نظر گرفته نمی شود.

درباره کار دانشجویی در اسپانیا

انواع کار دانشجویی در اسپانیا

با توجه به تخصص خود و حوزه مورد علاقه خود می توانید در این کشور کار پیدا کنید. البته تسلط به زبان اسپانیایی مسئله بسیار مهمی است. در جدول زیر برخی از شایع ترین کارهای دانشجویی معرفی شده است:

شغلشرح
معلم زبان:اگر به زبان اسپانیایی صحبت نمی کنید یکی از محبوب ترین گزینه ها کار به عنوان یک معلم زبان است. زبان انگلیسی رایج ترین است اما تقاضای زیادی برای معلمان فرانسوی و آلمانی نیز وجود دارد. رقابت برای این نوع مشاغل بسیار زیاد است، خصوصاً اگر می خواهید معلم انگلیسی شوید. بنابراین، اگر می خواهید شانس خود را برای یافتن شغل افزایش دهید، توصیه می کنیم گواهینامه تدریس دریافت کنید.
خدمات مشتری:کار در خدمات مشتری یکی از بهترین مشاغلی است که می توانید در اسپانیا برای افراد غیر اسپانیایی زبان پیدا کنید. در شهرهای بزرگی مانند مادرید، بارسلونا یا والنسیا، بسیاری از شرکت های بین المللی دائما به دنبال نقش خدمات مشتری به زبان های مختلف هستند. اگر دوست دارید با مشتری ها صحبت کنید و به چند زبان صحبت کنید، این یک انتخاب جالب برای شماست.
راهنمای تور:اگر شناخت خوبی از بهترین شهرهای اسپانیا دارید و دوست دارید به مردم اطراف نشان دهید، کار به عنوان راهنمای تور انتخابی عالی است. در شهرهایی مانند بارسلونا یا مادرید، بسیاری از شرکت ها انواع تورها را برای گردشگران ارائه می دهند. بنابراین کار به عنوان راهنمای تور گزینه خوبی است.
ویراستار:اگر اهل نوشتن هستید، می توانید به عنوان نویسنده یا ویراستار فعالیت کنید. میلیون ها وبلاگ و مجله آنلاین وجود دارد که برای کاربران خود به محتوایی نیاز دارند. جدا از داشتن مهارت نوشتن، به شما کمک می کند اگر در مورد سئو اطلاعاتی بدست آورید و برای کارهای خود و اولین مشتری های خود استفاده کنید.

کار دانشجویی در اسپانیا به صورت فریلنسری

امروزه فریلنسینگ بیشتر و بیشتر در حال رایج شدن است. مردم می خواهند از هر جایی کار کنند و ساعت کاری خود را مدیریت کنند. و بهترین قسمت این است که شما می توانید فارغ از مهارت های خود به صورت آزاد و مستقل کار کنید. از مشاغل ترجمه گرفته تا سمت های مدیر محصول تا توسعه وب تا طراحی، امکانات بی پایان است. حتی اگر در ابتدا بدست آوردن مشتری دشوار باشد، تا زمانی که درآمد مکرر بیشتری از مشتری خود کسب نکنید، می توانید فریلنسر را با شغل با ثبات تری ترکیب کنید. بنابراین، اگر ایده داشتن یک شغل انعطاف پذیر را دوست دارید، تبدیل شدن به یک فریلنسر می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. همچنین برای کار فریلنسری دیگر نیاز به مجوز و یا محدودیت ساعات کار ندارید. البته ساعات کاری باید جوری تنظیم شود که به تحصیلات شما لطمه وارد نکند.

مزایا کار دانشجویی در اسپانیا

اسپانیا بالاترین کیفیت زندگی را در اروپا ارائه داد. هزینه زندگی در اسپانیا کمتر از میانگین اروپایی است، اجاره، غذا و حمل و نقل همگی کمتر از انگلستان است. آب و هوای اسپانیا نیز به طور گسترده ای به عنوان بهترین آب و هوا در اروپا با فصول گرم طولانی در نظر گرفته می شود. بخشی از دلیل بالا بودن کیفیت زندگی در اسپانیا به دلیل تعطیلات عالی است: اکثر کسانی که در اسپانیا کار می کنند حدود 36 روز در سال مرخصی می گیرند. تعطیلات اضافی به طور مستقیم به کاهش استرس کمک می کند و به کسانی که در اسپانیا کار می کنند اجازه می دهد زمان بیشتری را به گشت و گذار، استراحت و ملاقات با مردم بگذرانند.

به علاوه، اگر در اسپانیا کار می کنید، کارفرمای شما بیمه اجتماعی شما را پرداخت می کند، به این معنی که می توانید از مراقبت های بهداشتی رایگان برخوردار شوید. بعدی در لیست دلایلی که چرا باید در اسپانیا کار کنید، فرصت سفر در سراسر اروپا است. اسپانیا دارای خطوط حمل و نقل فوق العاده در سراسر اروپا و فراتر از آن است. با پروازهای فوق العاده سریع به فرانسه، آلمان و بریتانیا، می توانید تقریباً در کمتر از یک روز در هر مکانی باشید. همچنین شبکه گسترده ‌ای از قطارها در سرتاسر کشور و کشورهای همسایه و همچنین کشتی ‌هایی وجود دارد که می ‌خواهید از آب خارج شوید. یکی از بهترین دلایلی که برای کار در اسپانیا به شما کمک می‌کند، فرصت لذت بردن از ترکیبی از فرهنگ ‌های مختلف است. هیچ مکانی بهتر از خود اسپانیا برای تمرین اسپانیایی وجود ندارد، از هر فرصتی برای یادگیری و پیشرفت استفاده کنید.

کار دانشجویی و کارآموزی در اسپانیا

اجازه اقامت تحصیلی، اتباع کشورهای شخص ثالث را قادر می سازد برای مدت بیش از 90 روز در اسپانیا اقامت داشته باشند تا در یک مرکز آموزش مجاز در کشور در یک برنامه تمام وقت، با هدف اخذ مدرک تحصیل کنند. فعالیت اصلی این مجوز باید در مورد تحصیل باشد، بنابراین به عنوان یک قاعده کلی دانشجو قادر به کار یا انجام دوره کارآموزی با استفاده از اجازه اقامت تحصیلی بدون اخذ مجوز قبلی مربوط به آن مجوز برای تحصیل نخواهد بود. به استثنای موارد کارآموزی درسی، که در آن دانشجو مجاز به ترکیب تحصیلات با دوره های کارآموزی است، این موارد بخشی از برنامه آموزش اجباری است که باید در چارچوب توافق نامه کارآموزی ایجاد شود.

کسانی که به کار دانشجویی در اسپانیا علاقه مند هستند می توانند تقاضای اجازه کار برای دانشجویان و یا اجازه اقامت را برای کارآموزی کسب کنند. در مورد اجازه کار برای دانشجویان، شرایط زیر باید در نظر گرفته شود:

  • فعالیت های کاری باید با مطالعه سازگار باشد، بنابراین برنامه های آنها همپوشانی نداشته باشد.
  • درآمد به دست آمده نباید منبع لازم برای حمایت یا ماندن باشد.
  • قرارداد باید به صورت کتبی رسمیت یافته و پاره وقت باشد یا در صورت تمام وقت، نباید بیش از 3 ماه باشد یا با دوره های تحصیل همزمان باشد.
  • حداکثر مدت زمان این مجوز با اعتبار مجوز برای اقامت تحصیلی همزمان خواهد شد.

کار دانشجویی و کارآموزی در اسپانیا

اقامت برای کارآموزی در اسپانیا

اجازه اقامت برای دوره های کارآموزی اجازه کارورزی فوق برنامه و همچنین امضای قرارداد کار برای دوره های کارآموزی حرفه ای را در مورد افرادی که دارای مدرک تحصیلات عالی هستند، که آنها ظرف 2 سال قبل از درخواست دریافت کرده اند، مجاز است. در این روش، امضای توافق نامه کارآموزی (در مورد کارآموزی فوق برنامه) یا قرارداد کارورزی (رابطه شغلی) نیز باید در نظر گرفته شود، و این باید شامل آموزش نظری و عملی باشد. به همین ترتیب، دامنه کارآموزی باید در همان رشته دانشگاهی و در همان سطح صلاحیت مدرک آموزش عالی یا برنامه تحصیلات عالیه که در حال مطالعه است، انجام شود. مدت زمان این مجوز برای کارآموزی به ارتباط بین شخص و سازمان بستگی دارد:

  • با توافق با سازمان میزبان، مدت آن برای ماه ها یا برابر با مدت زمان توافق نامه خواهد بود، اگر این کمتر باشد. تمدید این اجازه اقامت فقط یک بار امکان پذیر است و کل دوره نمی تواند از 1 سال بیشتر باشد.
  • با استفاده از قرارداد کارورزی، مدت زمانی که در قرارداد مطابق با قانون کار قابل اجرا در هر زمان پیش بینی شده است (و ممکن است کمتر از 6 ماه یا بیشتر از 2 سال نباشد)

جهت مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و اطلاع از آخرین شرایط مانند هزینه تحصیل در اسپانیا می توانید مطالب ارائه شده را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید و یا مستقیما با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در اسپانیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در اسپانیا می باشیم:

  • آیا کار دانشجویی در اسپانیا مجاز است؟ صرف نظر از اینکه شما در دانشگاهی در اسپانیا تحصیل می کنید یا دوره های اسپانیایی را در اسپانیا می گذرانید، ویزای تحصیلی اسپانیا به شما این حق را می دهد که حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنید.
  • کار دانشجویی در اسپانیا چه شرایط دارد؟ قرارداد پاره وقت، عدم همپوشانی فعالیت کاری با تحصیل، مصادف با اعتبار ویزای تحصیلی و همچنین عدم نیاز دانشجو برای تمکن مالی از شرایط کار دانشجویی از شرایط کار دانشجویی در اسپانیا هستند.
  • مشاغل دانشجویی محبوب در اسپانیا کدامند؟ مترجمی و تدریس زبان، راهنمای تور و گردشگری، ویراستاری و کار در بخش خدمات مشتری از مشاغل محبوب و فعال در اسپانیا هستند.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در اسپانیا

  1. غرری گفت:

    سلام ممنونم از مقاله خوب شما در باره کار دانشجویی در اسپانیا. قوانین مقررات کار دانشجویی اسپانیا از نکات خوب این مطلب بود. اما درباره درآمد مشاغل دانشجویی که نام بردید و در کل میانگین حقوق کار های دانشجویی تو اسپانیا مطلبی نبود.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص کار دانشجویی در اسپانیا و شرایط تحصیل در اسپانیا می توانید به لینک مذکور در سایت مراجعه کنید و با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *