مهاجرت تحصیلی کانادا

چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟ سوالی است که اکثر دانشجویان علاقمند به تحصیل در کانادا می­ پرسند و به دنبال پاسخ آن می باشند. اکثر دانشگاه های معتبر کانادایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه های تحصیلی متعددی را ارائه می ­نمایند که زمینه تحصیل رایگان در این کشور را بوجود می ­آورند. دانشجویان جهت اخذ بورسیه های تحصیلی بایستی دارای شرایطی همچون امتیازات بالای زبان، معدل بالا و در برخی موارد مقالات و غیره باشند. توصیه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن دسته از دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، اینست تا دانشجویان عزیز تلاش نمایند تا نمرات بالایی را در دوره های تحصیلی جاری خود و زبان کسب نمایند. زیرا از مهمترین پارامترهای پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه در کانادا موارد فوق می ­باشند.

کانادا کشور مرفه و با اقتصادی پر رونق است که امکان مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور از راه های مختلفی امکان پذیر است. دانشگاه های این کشور جزء برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. سالانه دانشجویان زیادی از سراسر جهان به این کشور عزیمت می­ نمایند. در پاسخ به سوال چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

بهتر است بگوییم بطور کلی بورسیه های تحصیلی کانادا به 3 نوع تقسیم می­ شوند که عبارتنداز:

  • Bursaries
  • grants
  • اسکلارشیبپ

2 بورسیه نخست به دانشجویانی که توانایی مالی پرداخت شهریه های تحصیلی در کانادا را ندارند، تعلق می گیرد. البته اولویت پرداخت این بورسیه ها به دانشجویان بومی کاناداست. کمتر به دانشجویان بین المللی تعلق می ­گیرد. اما بورسیه تحصیلی اسکلارشیپ به دانشجویان یا سطح علمی بالا تعلق خواهد گرفت.

بررسی هزینه های تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای آندسته از افرادی که دارای اقامت دائم و شهروندی این کشور هستند، رایگان است. اما تحصیل در مدارس شبانه روزی و خصوصی این کشور با پرداخت شهریه امکان پذیر است. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کانادا 13000$ الی 20000$ (دلار) در سال و در مدارس شبانه روزی کانادا 26000$ الی 40000$ (دلار) در سال می­ باشد. هزینه های خوراک، اقامت و امکانات ورزشی و تفریحی را نیز شامل می شود. برخی از مدارس در کانادا کمک هزینه هایی را به دانش ­آموزانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند، پرداخت می نمایند.

یکی از قوانین تحصیل دانش آموزان در کانادا این است که بایستی والدین وی و یا اسپانسری برای حمایت از دانش ­آموزان در کانادا باشد. دانش­ آموزانی که در مدارس شبانه روزی تحصیل می ­نمایند در صورتیکه والدین آنها در کانادا نباشند، مسئولین مربوطه در این مدارس خانواده هایی را به عنوان قیم یا اسپانسر به عنوان حمایت کننده دانش­ آموز معرفی می نمایند.

بررسی چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

در این بخش قصد داریم انواع بورسیه تحصیلی در کانادا را جهت پاسخ به سوال چگونه بورسیه تحصیلی کانادا را بگیریم؟ معرفی نمائیم. بورسیه های دانشگاه های کانادا به صورت دولتی و خصوصی می باشند. به ترتیب از سوی دولت کانادا و برخی از سازمان های خصوصی به دانشجویان ارائه داده می­ شود.

بورسیه های دولتی کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • کمک هزینه تحصیلی فوق دکترا: این کمک هزینه به دانشجویان مقطع دکترایی که در رشته های علوم طبیعی، اجتماعی و یا سلامت که از امتیازات بالایی برخوردار هستند، تعلق می­ گیرد. این بورسیه با هدف جذب و حمایت از استعدادهای برتر، گسترش پتانسیل و رهبری و هدایت دانشجویان برتر در مسیر تحقیقات آینده اهدا می­ گردد. این بورسیه دارای ارزشی برابر با 70000$ (دلار) است. سالانه به 70 دانشجوی واجد شرایط از سراسر جهان اهدا می­ گردد.
  • بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد: یکی دیگر از بورسیه های دولتی کانادا که به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تعلق می ­گیرد بورسیه CGS-M کانادا است. هزینه­ این بورسیه تحصیلی از سوی موسسه تحقیقاتی بهداشتی کانادا، شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی و شورای تحقیقات علوم اجتماعی و انسانی تامین می گردد. این بورسیه دارای ارزشی معادل 17500$ (دلار) به اعتبار یک ساله است. به دانشجویانی که دارای اقامت دائم و شهروندی کانادا هستند، تعلق می ­گیرد. از دیگر بورسیه های دولتی کانادا بورسیه تحصیلی IDRC و NSERC و OAS کانادا است که بورسیه IDRC متعلق به دانشجویان کشورهای شرق آسیا و کشورهای چین، هنگ کنک و هند را شامل می ­شود.

بررسی چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا

هر یک از دانشگاه های کانادا جهت پذیرش دانشجو شرایطی را تعیین نموده اند. بطور کلی پذیرش در اکثر دانشگاه های کانادا با ارائه مدرک زبان همراه است. با توجه به اینکه زبان تحصیل در دانشگاه های ایالت کبک به زبان فرانسوی است. اما این دانشگاه ها الزامی به ارائه مدرک زبان فرانسوی بیان ننموده اند. دوره های زبان فرانسوی را برای آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان فرانسوی در کانادا را دارند، برگزار می­ نمایند. بدین ترتیب دانشجویان می ­توانند به تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا بپردازند.

در پاسخ به سوال چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟ باید بیان نمود که اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نسبتا دشوار است. تعداد محدودی از دانشجویان بین المللی که از امتیازات علمی بالایی برخوردار هستند. امکان دریافت بورسیه در این مقطع را خواهند داشت. لازم بذکر است امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در کالج های کانادا بیشتر است. البته کالج های کانادا رشته های محدودی را به دانشجویان ارائه می ­نمایند.

دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا را دارند. بورسیه های متعددی با ارزش های متفاوت در این مقاطع به دانشجویان ارائه داده می­ شود. دانشجویان در ازای انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی کمک هزینه ها و بورسیه هایی را دریافت می ­کنند. بخشی و یا تمامی هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور را تأمین می ­نماید.

چگونه بورسیه تحصیلی غیر دولتی در کانادا بگیریم؟

دانشجویان جهت اخذ انواع بورسیه های تحصیلی بایستی دارای شرایط لازم باشند. ما با معرفی انواع بورسیه های تحصیلی کانادا سعی می­ نمائیم شرایط لازم برای اخذ هر یک از بورسیه ها را بیان نماییم تا دانشجویان با توجه به شرایط خود نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی کانادا اقدام نمایند. چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

یکی از مزایای تحصیل در کانادا امکان اخذ بورسیه های متعدد در این کشور می ­باشد:

  • سازمان صندوق مالی زیست محیطی بورسیه ای را به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اهدا می ­نماید. در رشته های تحقیقات جانوری در یکی از دانشگاه های بریتیش کلمبیا و یا استان کبک مشغول به تحصیلی است.
  • بورسیه تحصیلی Trudeau یکی دیگر از بورسیه های غیر دولتی در کانادا است. توسط بنیاد Trudeau به دانشجویان مقطع دکترا اهدا می ­شود. دارای اعتباری 3 ساله با ارزش 40000$ (دلار) می­ باشد. علاوه بر این سالانه مبلغی حدود 20000$ (دلار) بابت سفر و تحقیقات به دانشجویان پرداخت می­ گردد.

با ارائه مقاله فوق از سوی مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی نمودیم تا دانشجویان پاسخ سوال چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟ را دریافت نمایند. جهت آگاهی بیشتر در این زمینه تحصیل در کانادا می­ توانید با کارشناسان مجرب این موسسه ارتباط برقرار نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *