مهاجرت به کشور کانادا

زندگی در کانادا

زندگی در کانادا

زندگی در کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار است و بسیاری از متقاضیان این کشور را برای تحصیل، کار و زندگی به این کشور مهاجرت می نمایند. زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. اکثر فرانسوی زبانان در این کشور در مناطق غربی و در شهر کبک زندگی می­ نمایند. کشور کانادا از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. کمترین میزان ارتکاب و جرم و جنایات در این کشور گزارش شده است. این کشور دارای ذخایر نفت و گاز بسیاری است که نقش بسیار زیادی در میزان درآمد و اقتصاد این کشور دارد. علاوه بر این ماهیگیری، کشاورزی و صنعت توریسم از دیگر منابع درآمدی کشور کانادا بشمار می­ رود. دانشگاه های این کشور زبانزد اکثر مردم جهان است. اکثر دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب در زمینه مهاجرت سعی در هموارسازی مسیر مهاجرتی برای متقاضیان را دارد.

نرخ بیکاری در کشور کانادا پایین است. با توجه به افزایش جمعیت سالخورده این کشور هر ساله نیاز بیشتری به نیروهای جوان و متخصص احساس می ­شود. دولت کانادا نیز با اعطاء اقامت دائم این کشور از متخصصین حوزه های مختلف دعوت می ­نماید. میزان حقوق و دستمزدهایی که در این کشور پرداخت می­ شود، بسیار مناسب است. نسبت به حقوق افراد در مشاغل مشابه در دیگر کشورها بیشتر گزارش شده است. زندگی در کانادا بگونه ای است که تمامی افراد در یک سطح از زندگی هستند. از این رو امکانات برابری برخوردار می­ باشند.

بررسی شرایط زندگی در کانادا

مردم کشور کانادا از شرایط بسیار مناسب زندگی برخوردار می ­باشند. شهروندان و افرادی که اقامت دائم کانادا را اخذ نموده ­اند از خدمات بهداشتی درمانی و تحصیل رایگان در مدارس این کشور برخوردار می­ باشند. حقوق افراد به ازای هر ساعت کاری 10$ (دلار) می ­باشد. متخصصین و صاحبان مشاغل حرفه ای از درآمدهای بالایی برخوردار می ­باشند. بطور متوسط حقوق متخصصین در کانادا 20000$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است.

هزینه های زندگی در کشور کانادا با توجه به ایالت های مختلف این کشور متفاوت است. تورنتو،اتاوا، ویکتوریا و کلگری از شهرهایی هستند که هزینه های زندگی در این شهرها نسبت به دیگر شهرهای این کشور بیشتر است. بسیاری از افراد معتقدند کانادا دارای آب و هوایی سرد و قطبی است. اگرچه آب و هوای مناطق شمالی این کشور نسبتا سرد است. اما افراد در نواحی جنوبی این کشور و نزدیک به مرز کشور آمریکا می­ توانند آب و هوایی بسیار مناسب و معتدل را تجربه نمایند. با توجه به جاذبه های گردشگری کانادا، هر ساله این کشور مقصد بسیاری از توریستان در جهان می ­باشد.

بررسی تحصیل در کانادا

همانطور که می­ دانید دانشگاه های کانادا از محبوب ترین دانشگاه ها در جهان هستند و می­توان به صراحت بیان نمود که تحصیل در دانشگاه های کانادا ضمانت آینده­ی شغلی دانشجویان را در بر دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بومی و غیر بومی این کشور یکسان نیست. دانشجویان بین المللی تقریبا 2 برابر دانشجویان بومی این کشور هزینه پرداخت می ­نمایند.

علاوه بر این مقطع و رشته تحصیلی از مواردی هستند که در میزان شهریه پرداختی دانشجویان تأثیرگذار هستند. دانشجویان رشته های فنی مهندسی و پزشکی جهت اخذ مدرک کارشناسی خود در دانشگاه های کانادا سالانه مبلغی معادل 28625CAD (دلار کانادا) و دانشجویان سایر رشته شهریه ای برابر با 2518CAD (دلار کانادا) در سال پرداخت می نمایند. از میان تمامی رشته های تحصیلی در کانادا شهریه تحصیلی رشته های مدیریتی (MBA) در این کشور بیشتر می باشد. دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه هزینه ای را بابت مخارج زندگی دانشجویی خود پرداخت می­ نمایند. البته ناگفته نماند امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کانادا وجود دارد. برای اخذ این بورسیه های دانشجویان نیازمند اخذ شرایط لازم هستند.

در مقابل تمامی موارد فوق تحصیل در کانادا مزایای زیر را به همراه دارد:

  • انجام کارهای پاره وقت در کنار تحصیل در کانادا
  • امکان انجام کار بصورت تمام وقت بعد از اتمام تحصیلات
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا با احتساب سال های تحصیلی
  • مهاجرت تحصیلی به همراه همسر و فرزندان
  • اجازه انجام کار برای همسر
  • بهره مندی از تحصیل رایگان فرزند در مدارس کانادا
  • پرداخت هزینه های پایین تحصیلی نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته

جهت شفاف سازی موضوع تحصیل در این کشور هزینه تحصیل در این کشور طی سال های آتی بدین صورت می باشد:

هزینه تحصیل در کانادا در سال های آتی

مزایای زندگی در کانادا

می­ توان گفت کانادا یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی برای زندگی می­ باشد. کانادا کشوری وسیع است که با جمعیتی بسیار کم و قابلیت مهاجرپذیری بالا شرایط پیشرفت در کار و تحصیل و زندگی را برای افراد بوجود آورده است. از مهمترین مزایای زندگی در کانادا می ­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برخورداری از آرامش و امنیت اجتماعی
  • برخورداری از اقامت قانونی و اجازه انجام کار
  • اقتصادی پر رونق
  • برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی سطح بالا و رایگان

هزینه های زندگی در کانادا

در بخش های قبل اشاره نمودیم که هر یک از استان های کشور کانادا به صورت مستقل اداره می­ گردد. هزینه های زندگی در هر یک از شهرهای این کشور متفاوت از یکدیگرند. اما بطور کلی هزینه های زندگی که شامل حمل و نقل، مواد غذایی و مسکن در شهر مونترال نسبت به دیگر شهرهای این کشور همچون تورنتو و ونکوور بسیار ارزان تر و مناسب تر می­ باشد. در کشور کانادا بیشترین سهم هزینه زندگی در کانادا مربوط به مسکن است. معمولا هزینه اجاره آپارتمان ها در مراکز شهر گرانتر است.

این هزینه ها بدین صورت می باشند:

آیتمهزینه به دلار کانادا در ماه
آپارتمان در مناطق مهاجرنشینCAD1200 الی 1500CAD
مرکز شهرهاCAD2000 الی 2500CAD
خانه های ویلاییCAD2000 الی 3500CAD

هزینه های زندگی در کانادا

درآمد افراد در کانادا

با توجه به کیفیت های زندگی در کانادا نرخ بیکاری در کشور کانادا 7% است. بدین ترتیب از اقتصاد رو به رشدی برخوردار می باشد. میزان ساعات کاری در طول یک سال 1702 ساعت است. نسبت به کشورهای توسعه یافته 72 ساعت کمتر می ­باشد. در مقابل افراد حقوق و دستمزدهای بالایی را اخذ می­ نمایند. بطور متوسط درآمد سالیانه خانواده پس از کسر مالیات های دولت 28194CAD (دلار کانادا) در سال است. این میزان درآمد در مقایسه با کشور آمریکا 5000$ (دلار) بیشتر گزارش شده است. دانشجویان در کانادا با توجه به مقاطع تحصیلی اجازه انجام کار دانشجویی در کانادا را دارند. از این طریق امکان تأمین برخی از هزینه های زندگی خود در این کشور را خواهند داشت. جهت اطلاع از شرایط کار در کانادا ابتدا مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

با توجه به مهاجرپذیر بودن کشور کانادا توصیه می­ نماییم با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از پیشنهادات مفید آنان در زمینه مهاجرت آگاهی یابید. در حسن ختام این مقاله توجه شما را به مطالعه مقاله مهاجرت به کانادا جلب می داریم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *