مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته اقتصاد در کانادا

رشته اقتصاد در کانادا

از مهم ترین مزایای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا می توان به هزینه مقرون به صرفه و یافتن شغل بعد از فارغ التحصیلی اشاره کرد. این کشور بیش از 10000 رشته تحصیلی را در بیش از 100 دانشگاه در سراسر کشور ارائه می دهد. این دوره ها در سطح بین المللی شناخته شده اند. به همین دلیل می توانند به دانشجویان این فرصت را بدهند تا از متخصصان رشته خود بیاموزند و در کنار مجموعه دانشجویان مختلف داخلی و بین المللی تحصیل کنند.

آن ها ممکن است در حین تحصیل فرصت کارورزی ساختن رزومه یا کار را داشته باشند. به عنوان یک کشور، کانادا از خارجی ها استقبال می کند و از ایمن ترین مناطق شهری در جهان برخوردار است. اطلاعات درباره تحصیل رشته اقتصاد در کانادا و مزایای تحصیل در این کشور توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده و در این مقاله نگارش شده است.

تحصیل اقتصاد در کانادا

برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا، باید جهت پذیرش به دانشگاه های این کشور درخواست دهید. روش عمومی درخواست در این کشور مانند ایالات متحده و انگلیس است. ابتدا باید یک درخواست آنلاین همراه با هزینه درخواست 50$ تا 100$ (دلار) تکمیل و ارسال شود. پس از ارسال فرم، کلیه مشخصات مورد نیاز و نسخه های چاپی ورق های مارک باید ارسال شود. پس از دریافت پذیرش، باید از سفارت این کشور در کشور خود درخواست ویزای دانشجویی کنید، قبل از شروع کلاس ها آن را تأیید کنید.

همه دانشگاه های این کشور در دوره کارشناسی خود به نمره علمی بالایی نیاز دارند. در حالی که انتظار می رود حداقل CGPA بیش از 3.2 باشد، اکثر دانشجویانی که اقدام می کنند CGPA برجسته و بالای 3.6 دارند. علاوه بر رونوشت به عنوان مدرک CGPA، برگه های نمره GRE و TOEFL، توصیه نامه های اصلی از 3 استاد، و در بعضی موارد بیانیه شخصی نیز لازم است. بسته به دوره تحصیلات تکمیلی، تکمیل مدرک کارشناسی ارشد حدود 1 تا 2 سال و دوره دکترا اقتصاد بین 4 تا 5 سال طول می کشد. هزینه های تحصیل با توجه به رشته متفاوت است.

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در این کشور در نمودار زیر آمده است:

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در کانادا

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، هزینه تحصیل در کانادا برای رشته اقتصاد بین 8000$ تا 25000$ (دلار) است. که این مبلغ به استثنای هزینه های زندگی است.

معرفی رشته اقتصاد در کانادا

اقتصاد را می توان به عنوان بهترین راه برای مدیریت منابع کمیاب بیان کرد. این رشته یک زمینه بسیار مهم تحصیلی است که در آن مشاغل فراوان است و حقوق آن نیز بالا است. یکی از بهترین مکان های جهان برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا می باشد. این کشور نه تنها برخی از دانشگاه ها را دارد که دوره های اقتصادی آن ها در ردیف بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد، بلکه کیفیت زندگی بالایی را نیز با نرخ مقرون به صرفه ارائه می دهد.

در جدول زیر مزایای تحصیل در کانادا آمده است:

پارامترتوضیحات
کیفیت آموزشکیفیت آموزش ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا بسیار بالا است. بهترین برنامه ها در کشور اطمینان حاصل می کنند که دوره های درسی آن ها به گونه ای طراحی شده است که به دانشجو اجازه می دهد موضوع را به درستی درک کند.
تأکید بر حل مسئلهدوره های آموزشی بهترین ها نیز برای آماده سازی دانشجویان با توانایی حل مسئله طراحی شده است.
دوره اجباری کارآموزیبیشتر دانشگاه ها دوره کارآموزی اجباری را به عنوان بخشی از دوره های درسی خود انجام می دهند. این تجربه ارزشمند دنیای واقعی را فراهم می کند، به معنای واقعی کلمه به شما امکان می دهد خود را به یک کارفرمای بالقوه ثابت کنید.
کیفیت بالای زندگیبرخلاف بسیاری از کشورها، هزینه زندگی در این کشور مقرون به صرفه است. یعنی حتی به عنوان یک دانشجو می توانید کیفیت زندگی بالایی داشته باشید.
اشتغال بالابا تشکر از دوره های درسی منحصر به فرد که در کشور دنبال می شود، یافتن شغل پس از اتمام دوره نسبتا آسان است.
ایمنی بالایکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود، زیرا مردم آنجا از زندگی خود بسیار راضی می باشند.

معرفی دانشگاه های رشته اقتصاد در کانادا

آموزش و پرورش در این کشور توسط هر استان انجام می شود و تنوع زیادی را در انواع موسسات و برنامه های موجود ایجاد می کند. دانشجویان ممکن است در مدارس فنی و حرفه ای، دانشکده ها یا دانشگاه های دولتی یا خصوصی، دانشکده های الهیاتی یا موسسات تحصیلات تکمیلی تحصیل کنند که در یک حرفه خاص آموزش دارند بسیاری از دانشگاه ها بر تحقیق به عنوان یک مولفه اصلی در آموزش تأکید دارند و بسیاری از برنامه ها شامل فرصت شرکت در تحقیقات معنادار است. فقط دانشکده ها و دانشگاه ها مدارک معتبر ارائه می دهند.

علاقه مندان به تحصیل رشته اقتصاد در کانادا می توانند در دانشگاه های زیر تحصیل کنند:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه کوئین

این 5 دانشگاه نام برده شده، از برترین دانشگاه های این کشور می باشند.

تحصیل اقتصاد در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

تحصیل اقتصاد در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)، که قبلا به عنوان دانشکده دانشگاه مک گیل بریتیش کلمبیا شناخته می شد، دارای سنت های کاملا مستقیمی در تحقیقات بین رشته ای است. قدمت آن به تأسیس آن در سال 1908 باز می گردد. اغلب در بین دانشگاه های جهان رتبه بالایی دارد. هدف این موسسه این است که دانشجویان را با مهارت فنی و آگاهی از آخرین روند تحقیقات توانمند سازد، و آن ها را قادر می سازد تا در زمینه انتخابی خود کمک کنند. این موسسه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا، در قرن بیستم با گسترش سریعی روبرو شد و رشته های خود را که در ابتدا روی پزشکی، الهیات و حقوق متمرکز بود، بطور قابل توجهی گسترش داد.

امروزه این موسسه می تواند حدود 500 مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در موضوعات متنوع ارائه دهد که عبارتند از:

  • مدیریت بازرگانی و فناوری
  • فناوری اطلاعات
  • فناوری کاربردی
  • علوم و هنرهای آزاد
  • زبانشناسی و ترجمه

دانشکده اقتصاد ونکوور در این دانشگاه رتبه اول این کشور را در میان 25 دانشگاه برتر جهان دارد. این دانشگاه با تمرکز بر سیاست های اقتصادی، حوزه های اقتصادی نظری و تجربی، به دلیل تحقیقات عالی، دانشکده و امکانات کلاس جهانی شناخته شده است. به طورکلی، این کشور یکی از کشورهایی است که از دانشجویان با آغوش باز استقبال می کند. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به این کشور مورد توجه دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفته است. برای اطلاع از ویزای دانشجویی و اطلاعات دیگر در درباره این کشور با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *