مهاجرت تحصیلی کانادا

موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI)

موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI)

موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI) در سال های اخیر، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی محسوب می شوند. به طوری که در لیست اولویت بندی هر متقاضی کشور کانادا جز 3 کشور مورد علاقه قرار می گیرد. در کانادا دانشجویان می توانند در دانشگاه های عالی با هزینه های مناسب به زبان انگلیسی تحصیل و به تدریج و پس از اتمام تحصیل و کار اقامت این کشور را اخذ نمایند. در نتیجه، کانادا به دلیل کیفیت بالای زندگی، استاندارد بالای آموزش یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از دانش ‌آموزان در جستجوی تحصیلات عالی هستند که بتوانند در بزرگ ‌ترین صنایع جهان، کار کنند به یک مدرک معتبر از یک دانشگاه رسمی و معتبر نیاز دارند.

نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا (DLI Canada) به یک دانشجوی بین المللی اجازه می دهد تا برای مجوز تحصیل از دولت کانادا درخواست دهد. در حالی که صدها کالج مورد تایید DLI در کانادا وجود دارد، و در هر ایالت و استان موارد متعددی وجود دارند که دانشجویان بین المللی را می پذیرند. علاوه بر این، تحصیل در کانادا می تواند درهایی را برای اقامت دائم و اشتغال در کانادا یا هر جای دیگری که مایل به زندگی هستید باز کند. DLI مدرسه ای است که یک دولت استانی یا منطقه ای تایید کرده است تا به دانش آموزان بین المللی اجازه دهد تا مدرک تحصیلی خود را در کانادا تکمیل کنند. در این مطلب به موسسات DLI در کانادا پرداخته ایم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت تحصیلی به کانادا همراه و مشاور شماست.

موسسات DLI  در کانادا

در کانادا، هر استان مسئول تعیین مدارسی است که می توانند دانش آموزان بین المللی را در سطح پس از متوسطه به عنوان مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLIs) ثبت نام کنند. مؤسسه آموزشی تعیین شده به هر کالج یا دانشگاهی در کانادا گفته می شود که از دولت منطقه ای یا استانی خود برای پذیرش دانشجویان بین المللی از خارج از کشور مجوز دریافت کرده باشد. آنها ممکن است شامل کالج های واجد شرایط، دانشگاه ها و همچنین مدارس حرفه ای باشند. به هر موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا یک شماره DLI اختصاص داده شده است.

برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا برای موسسه انتخابی شما در کانادا الزامی است که در لیست DLI ها قرار گیرد. همچنین، برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا، تحصیل در DLI الزامی است. برای دریافت مجوز تحصیل تحت طرح جریان مستقیم دانشجویی (SDS)، دانشجویان بین المللی آینده نگر باید نامه پذیرش تحصیلی کانادا را از یک موسسه آموزشی تعیین شده دریافت کنند.

در اصل، 3 دلیل اصلی برای انتخاب DLI برای تحصیل در کانادا وجود دارد. آنها به شرح زیر است:

3 دلیل انتخاب موسسات DLI  در کانادا

شماره موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI)

اگر در یکی از دانشگاه های کانادا برای ادامه تحصیلات عالی یا حرفه ای پذیرش گرفته اید ، باید بررسی کنید که آیا این مدرک به عنوان DLI در وب سایت رسمی دولت کانادا ذکر شده است یا خیر. مرحله اول به وب سایت رسمی IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) بروید. در مرحله دوم استانی که دانشگاه یا کالج شما در آن قرار دارد را انتخاب کنید. در مرحله سوم نام دانشگاه یا دانشکده، شهر و هر ورودی مرتبط دیگری را در کادر جستجو وارد کنید. در مرحله چهار بررسی کنید که آیا دانشگاه یا کالج به عنوان DLI فهرست شده است یا خیر و شماره DLI آن را یادداشت کنید. این شماره DLI در زمان درخواست مجوز تحصیل شما برای وارد کردن در بخش “جزئیات قصد تحصیل در کانادا” الزامی است.

کانادا فهرستی از DLI ها در مکان های مختلف در سراسر کشور دارد که گزینه های تحصیلی متنوعی را در بخش های مختلف کشور به دانشجویان ارائه می دهد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید بسته به علایق خود، مدرک تحصیلی و شهری که می خواهید در آن اقامت داشته باشید، آنها را انتخاب کنید. تمامی موسسات آموزشی در کانادا که DLI هستند دارای شماره DLI هستند که یک شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر موسسه در لیست DLI است. موسساتی که دارای پردیس ها یا کالج های متعدد هستند ممکن است برای هر یک از پردیس های خود شماره DLI یکسانی داشته باشند.

در لیست زیر شاهد برترین موسسات (DLI) در ایالت کبک کانادا هستید:

  • کالج وانیر
  • کالج CDE
  • Cegep John Abbott
  • کالج کانادا شرکت
  • کالج لاسال
  • دانشگاه مک گیل

شماره موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI)

نام موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI)

کانادا یکی از محبوب ترین مکان های تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. دارای زیرساخت های علمی فوق العاده، شهریه های معقول و فرصت های تحقیقاتی و پس از تحصیل فراوان است. علاوه بر این، محیطی دلپذیر، چند فرهنگی و امن برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. با این حال، اگر قصد دارید تحصیلات عالی را در کانادا دنبال کنید، تأیید کنید که مدرسه شما در لیست رسمی DLIs فهرست شده است. سفر برای دستیابی به وضعیت اقامت دائم در کانادا با تصمیم بسیاری از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در یک کالج مورد تایید DLI آغاز می شود. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا را هم باید بررسی کنید.

در جدول زیر شاهد نام موسسات (DLI)  کانادا هستید:

نام موسساتایالات
کالج کسب و کارانتاریو- نورث یورک
کالج آلگونکوینانتاریو- اتاوا
کالج آموزش کاناداانتاریو- تورنتو
کالج صد سالهانتاریو-تورنتو
کالج هنرهای کاربردی و فناوری کامبرینانتاریو-برامپتون
کالج کانادورانتاریو- خلیج شمالی
کالج کلمبیاآلبرتا-کلگری
دانشگاه امبروزآلبرتا-کلگری

همانطور که اشاره کردیم، موسسات (DLI) کانادا موسساتی هستند که می توانند دانشجویان بین المللی را پذیرش کنند. از آنجایی که متقاضیان کشور کانادا روز به روز افزایش می یابد، لذا اینکه کدام دانشگاه های رسمی و معتبر پذیرش دانشجویان بین المللی را دارند، حائز اهمیت است. برای مشورت و اخذ وقت مشاوره جهت مهاجرت به کانادا اخذ پذیرش تحصیلی در موسسات منتخب آموزشی (DLI) با کارشناسان متخصصان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI)

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شماره موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI) به چه صورت است؟ اگر در یکی از دانشگاه های کانادا برای ادامه تحصیلات عالی یا حرفه ای پذیرش گرفته اید ، باید بررسی کنید که آیا این مدرک به عنوان DLI در وب سایت رسمی دولت کانادا ذکر شده است یا خیر. مرحله اول به وب سایت رسمی IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) بروید. در مرحله دوم استانی که دانشگاه یا کالج شما در آن قرار دارد را انتخاب کنید. در مرحله سوم نام دانشگاه یا دانشکده، شهر و هر ورودی مرتبط دیگری را در کادر جستجو وارد کنید. در مرحله چهار بررسی کنید که آیا دانشگاه یا کالج به عنوان DLI فهرست شده است یا خیر و شماره DLI آن را یادداشت کنید. این شماره DLI در زمان درخواست مجوز تحصیل شما برای وارد کردن در بخش “جزئیات قصد تحصیل در کانادا” الزامی است.
  • موسسات DLI  در کانادا به چه صورت اند؟ در کانادا، هر استان مسئول تعیین مدارسی است که می توانند دانش آموزان بین المللی را در سطح پس از متوسطه به عنوان مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLIs) ثبت نام کنند. مؤسسه آموزشی تعیین شده به هر کالج یا دانشگاهی در کانادا گفته می شود که از دولت منطقه ای یا استانی خود برای پذیرش دانشجویان بین المللی از خارج از کشور مجوز دریافت کرده باشد. آنها ممکن است شامل کالج های واجد شرایط، دانشگاه ها و همچنین مدارس حرفه ای باشند. به هر موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا یک شماره DLI اختصاص داده شده است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *