مهاجرت به کشور مونته نگرو

پاسپورت مونته نگرو

پاسپورت مونته نگرو

کشور مونته نگرو ثروتمند مزایای زیادی از جمله طبیعت شفابخش دارد و از همین رو اخذ پاسپورت مونته نگرو برای افرای زیادی جذاب شده است. چراکه با داشتن پاسپورت این کشور، یک فرد نه تنها این فرصت را پیدا می کند که در کشوری با یکی از بهترین خدمات در جهان زندگی کند، بلکه به راحتی از مرزهای 124 کشور بدون مدارک اضافی عبور می کند، از مالیات و مزایای دیگر برخوردار می شود. اخذ پاسپورت این کشور روشی نسبتاً ساده است که در مقایسه با سایر ایالت هایی که شهروندی ساده ای را برای حمایت ارائه می دهند، نیازی به سرمایه گذاری مالی قابل توجهی ندارد. پشتیبانی کامل در اجرای اسناد فرصتی برای اخذ پاسپورت مونته نگرو برای سرمایه گذاری در سریع ترین و آسان ترین زمان ممکن و استفاده از مزایای ارائه شده توسط این کشور است که تعداد زیادی از آنها وجود دارد. لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند برای آگاهی بیشتر با راه های مختلف اخذ پاسپورت مونته نگرو و نحوه مهاجرت به این کشور با مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو نمایند.

قدرت و ارزش پاسپورت مونته نگرو

رتبه ‌بندی پاسپورت مونته ‌نگرو نسبت به سایر پاسپورت‌های جهانی با جمع کردن تعداد کشورهایی که به دارندگان گذرنامه مونته ‌نگرو اجازه ورود بدون ویزا را می‌دهند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه مونته ‌نگرو اجازه ورود با اخذ ویزا در بدو ورود را می‌دهند، محاسبه می‌شود. پاسپورت مونته نگرو در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت راهنما در رتبه 47 قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 126 کشور را فراهم می کند و به آن نمره کلی تحرک متوسط می دهد. دارندگان پاسپورت مونته نگرو بدون ویزا در هنگام ورود به کشورهایی مانند برزیل، ترکیه و کل اتحادیه اروپا دسترسی دارند.

برخی از کشورهایی که ویزا در آنها مورد نیاز است چین، ژاپن و هند هستند. از سوی دیگر کشورهایی که ویزا در بدو ورود دارند یا مجوز سفر الکترونیکی. در حال حاضر در مجموع 89 کشور مونته نگرو بدون روادید گذرنامه، 33 کشور مونته نگرو ویزای هنگام ورود، و 2 مقصد eTA وجود دارد. جدا از کشورهای بدون روادید مونته نگرو و کشورهایی که ویزا در بدو ورود دارند، 105 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان پاسپورت مونته نگرو برای ورود به آنها نیاز به ویزای فیزیکی دارند.

واجدین شرایط پاسپورت مونته نگرو جهت تابعیت

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ پاسپورت مونته نگرو برای تابعیت مونته نگرو از طریق تبار، باید یکی از معیارهای فوق را رعایت کنید: هر والدین در زمان تولد کودک شهروند مونته نگرو هستند کودک در مونته نگرو متولد شده و یکی از والدین آن شهروند مونته نگرو است کودک خارج از مونته نگرو متولد می شود، اما یکی از والدین شهروند مونته نگرو است، در حالی که دیگری بدون تابعیت یا دارای تابعیت ناشناخته است. کودک در خارج از مونته نگرو متولد می شود و در خطر از دست دادن تابعیت فعلی است، در حالی که یکی از والدین شهروند مونته نگرو بوده یا در زمان تولد کودک بوده است کودک خارج از مونته نگرو متولد شده است، یکی از والدین شهروند مونته نگرو بوده یا در زمان تولد فرزند بوده است.

اگر تا سن 18 سالگی، درخواستی برای ورود به ثبت احوال اتباع مونته نگرو ارائه شود و کودک این کار را انجام دهد. تابعیت والدین دیگر را نداشته باشد. توجه داشته باشید که در این مورد، اگر کودک بیش از 14 سال سن داشته باشد، برای ثبت نام به عنوان شهروند مونته نگرو نیاز به امضاء تاییدیه دارد. فردی بالای 18 سال که یکی از والدینش شهروند مونته نگرو و دیگری شهروند کشور دیگری باشد، در صورتی که تا سن 23 سالگی بدون داشتن تابعیت دیگری درخواستی را به ثبت نام شهروندان مونته نگرو ارائه کند. کودک در صورت فرزند خواندگی کامل، در صورتی که یکی از والدین فرزند خوانده شهروند مونته نگرو باشد و کودک تابعیت فرزند خوانده دیگر را نداشته باشد.

واجدین شرایط پاسپورت مونته نگرو جهت تابعیت

مزایای پاسپورت مونته نگرو

یکی از مزایای مهم پاسپورت مونته نگرو از این واقعیت نشات می گیرد که ادغام قریب الوقوع این کشور بالکان با اتحادیه اروپا یک انگیزه قوی برای سرمایه گذاری در شهروندی مونته نگرو هنگام خرید املاک و مستغلات است و خوشبختانه برای مقامات مونته نگرو و ساکنان این کشور، در حال حاضر یک برنامه شهروندی اقتصادی از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که از حمایت هر دو طرف پارلمان و کابینه وزیران برخوردار است. با در نظر گرفتن آستانه ورود 350000€ (یورو) و محدودیت تعداد متقاضیان رضایت ‌بخش که 2000 نفر تعیین شده است، انتظار می‌ رود که اقتصاد مونته ‌نگرو حدود 1 میلیارد € (یورو) جذب کند.

موضوع دیگر اینکه مونته نگرو که قبلا توسط بانک جهانی به عنوان کشوری با درآمد متوسط ​​بالا طبقه بندی شده بود، در حال پیوستن به اتحادیه اروپا است. پیش بینی می شود تا سال 2025 عضویت اتحادیه اروپا را دریافت کند و پس از آن حوزه قضایی به منطقه شنگن بپیوندد. این کشور همچنین یکی از اعضای ناتو است. ادغام اروپایی آینده کاتالیزوری برای توسعه و شکوفایی بخش گردشگری مونته نگرو خواهد بود که این حوزه قضایی تا حد زیادی به آن بستگی دارد. در نتیجه، در آینده، املاک و مستغلات تفریحی مونته نگرو درآمد بیشتری از اجاره ایجاد خواهد کرد.

در شکل زیر به برخی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت مونته نگرو پرداخته شده است:

کشورهای لغو ویزا با پاسپورت مونته نگرو

قواعد مهاجرتی مرتبط با پاسپورت مونته نگرو

اگر از مونته نگرو بازدید می کنید، پاسپورت شما باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل 3 ماه پس از تاریخ برنامه ریزی شده شما برای خروج از مونته نگرو اعتبار داشته باشد. اگر تابعیت دوگانه دارید، مقامات مونته نگرو شما را شهروند کشور صادرکننده گذرنامه ای که با آن وارد مونته نگرو شده اید، در نظر می گیرند. در مورد ویزا، شما می توانید برای اقامت کوتاه مدت تا 90 روز بدون ویزا وارد مونته نگرو شوید. قانون مونته نگرو “اقامت 90 روزه” را در مجموع 90 روز در یک دوره 180 روزه می داند که از اولین تاریخ ورود حساب می شود. هنگام ورود به مونته نگرو، مطمئن شوید که پلیس مرزی مهر ورودی را در پاسپورت شما گذاشته است.

اگر می خواهید اقامت خود را در مونته نگرو تمدید کنید، باید حداکثر یک هفته قبل از انقضای دوره 90 روزه، برای اجازه اقامت موقت از وزارت امور داخله مونته نگرو درخواست دهید. یادتان باشد که فقط از طریق گذرگاه های مرزی شناخته شده وارد مونته نگرو شوید. طبق قانون، باید ظرف 24 ساعت پس از ورود خود به مونته نگرو در پلیس محلی یا سازمان گردشگری در شهر که در آن اقامت دارید ثبت نام کنید، مگر اینکه در هتل یا اقامتگاه تجاری دیگری اقامت داشته باشید که در آن به طور خودکار پس از بررسی ثبت نام کنید.

اخذ پاسپورت مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های رایج تابعیت و دریافت پاسپورت این کشور، ورود به بخش سرمایه گذاری است که 250000 € (یورو) اگر یک پروژه توسعه در مناطق توسعه نیافته مونته نگرو، یعنی در مناطق شمالی و مرکزی کشور واقع شده باشد. 450000€ (یورو) اگر پروژه ای در مناطق ساحلی مونته نگرو و پودگوریتسا که مناطق توسعه یافته هستند راه اندازی شود. سرمایه گذاری €5 یا 15 میلیون € (یورو) در پروژه های گردشگری یا هتلداری با ایجاد شغل. برای درخواست تحت برنامه شهروندی مونته نگرو، متقاضی اصلی در صورت درخواست به تنهایی باید مبلغی معادل 15000€ (یورو) بپردازد. 10000€ (یورو) اضافی برای حداکثر 4 عضو خانواده دریافت می شود و هر وابسته اضافی 50000€ (یورو) هزینه دارد.

در جدول زیر به مراحلی که شما باید در مورد اخذ پاسپورت مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری اقدام کنید، اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
یک قرار ملاقات با متخصصان ما رزرو کنید و قرارداد مشتری را امضا کنید.1
در عرض 3 هفته اقامت دائم دریافت کنید.2
بررسی های پس زمینه را پاس کنید.3
سرمایه گذاری کنید.4
پاسپورت مونته نگرو خود را دریافت کنید.5

فرآیند درخواست شهروندی با پاسپورت مونته نگرو

شما می توانید برای ملیت و پاسپورت مونته نگرو از کشور دیگری درخواست دهید. بسته به مسیر ملیت و صلاحیت شما، فرآیند متفاوتی وجود دارد. بیشتر مقررات مهاجرت توسط Dirección Nacional de Migraciones که بخشی از وزارت کشور است، انجام می شود. اما آنها برنامه ها را مدیریت نمی کنند. بسته به شرایط خود باید از طریق یکی از موارد فوق درخواست دهید.

در جدول زیر اسنادی که برای فرآیند دریافت شهروندی با پاسپورت آرژانتین نیاز می باشد، مورد اشاره قرار گرفته است:

مدارک مورد نیازردیف
1فرم درخواست تکمیل شده
2اصل شناسنامه شما
3مدارک هویتی فعلی (گذرنامه، DNI یا کارت اقامت و غیره)
4گواهی سابقه کیفری پلیس

الزامات گمرکی پاسپورت مونته نگور

اداره گمرک مونته نگرو در راهنمای دانلودی خود قوانین اصلی مربوط به واردات مواد غذایی، داروها، گونه های گیاهی و جانوری، حیوانات، تنباکو و سلاح گرم را به مسافران توصیه می کند. اگرچه محدودیتی برای مقدار پولی که می توانید به مونته نگرو بیاورید وجود ندارد، باید مبالغی بیش از 10000€ (یورو) (شامل چک مسافرتی یا معادل آن به ارزهای دیگر) را اعلام کنید. برای خارج کردن بیش از 10000€ (یورو) از کشور، باید مدرکی ارائه دهید که پول را وارد کرده اید. افسران گمرک در تمام نقاط مرزی فرم های اظهارنامه را صادر می کنند.

هنگام خروج، باید یک کپی تایید شده از این اظهارنامه را به گمرک بازگردانید. برای مبالغ بیش از 15000€ (یورو) نیز باید سندی دریافت کرده باشید که مبدأ وجوه را ذکر می کند. اگر این قوانین را رعایت نکنید، ممکن است پول شما مصادره شود. برای اجتناب از هزینه های گمرکی، اقلام با ارزشی مانند جواهرات گران قیمت، تجهیزات عکاسی و کامپیوتری را اعلام کنید. باتوجه به قواعد زمانی صدور پاسپورت مونته نگرو ، شما می توانید مسائل مرتبط با اخذ پاسپورت مونته نگرو را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذار نموده و از طریق مشاوره های کارشناسان ما امور خود را نبال نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *