مهاجرت به کشور مونته نگرو

اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج، می توان گفت دستیابی به تابعیت مونته نگرویی کار چندان سختی نیست، اما آگاهی از این موارد ضروری است. هرچد رسومات فرهنگ و الزامات قانونی مختلفی در این مسیر پیش روی شما است. اما با این حال، دولت مونته نگرو قوانین مدنی خوبی در حوزه خانواده وضع نموده است و فرآیندی که علاقه مندان کسب اقامت مونته نگرو باید طی نمایند، در زمینه ازدواج، با اتکا به مشاوران حقوقی خوب به راحتی قابل پیگیری است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان انواع راه های اعزام و تجارب اعزام مهاجرین به کشورهای مختلف، در حوزه اخذ اقامت از طریق ازدواج همواره فعال بوده و آماده هستند تا هم در جهت ارائه اطلاعات تکمیلی و هم هموارسازی مسیر مهاجرتی شما، راهنمایی های لازم را انجام دهند.

انواع اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

قانون مونته نگرو 4 دلیل را برای اخذ تابعیت این کشور متمایز می کند که شامل مبدأ. تابعیت از مبدأ به افرادی اعطاء می شود که حداقل یکی از والدین آنها شهروند مونته نگرو باشد. اگر کودک در خارج از کشور متولد شده باشد، می توانند قبل از 23 سالگی برای شهروندی مونته نگرو درخواست دهند. اگر حداقل یکی از والدین فرزندخوانده تبعه مونته نگرو باشد، فرزندان خوانده نیز می توانند برای شهروندی مونته نگرو درخواست دهند. محل تولد کودکانی که در قلمرو مونته نگرو به دنیا می آیند در صورتی تابعیت این کشور را دریافت می کنند که والدین آنها ناشناس یا دارای تابعیت ناشناخته باشند. این همچنین در مورد مواردی اعمال می شود که اگر کودک تابعیت مونته نگرو را دریافت نکند، بدون تابعیت باقی می ماند.

3 راه اصلی برای دریافت پاسپورت دولت وجود دارد که در شکل زیر اشاره شده است:

3 راه واقعی برای دریافت پاسپورت مونته نگرو

قوانین مرتبط اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

ازدواج در مونته نگرو برای 2 نفر که توانایی قانونی ازدواج دارند و حداقل 18 سال سن دارند، از نظر قانونی به رسمیت شناخته می شود. طلاق در مونته نگرو در صورتی انجام می شود که یک زوج درخواست طلاق زناشویی را داشته باشد در صورتی که رابطه در ازدواج “به طور جدی و دائمی” آسیب دیده باشد یا اگر به هر دلیلی نتوان به هدف ازدواج دست یافت. شرکای ازدواج می توانند بر اساس توافق خود تقاضای طلاق کنند. همراه با درخواست طلاق با رضایت، شرکای ازدواج باید یک توافق نامه کتبی در مورد حقوق حضانت فرزند و در مورد جدایی مشترک املاک و مستغلات ارائه کنند. در بحث حقوق والدین باید گفت در مونته نگرو شامل حقوق و تعهدات والدین برای مراقبت از فرزندان خردسال خود است.

کودک حق دارد با والدینی که با او زندگی نمی کند رابطه شخصی داشته باشد. در صورت وجود دلایلی برای محدودیت یا منع حق والدین در صورت وجود اثبات خشونت در خانواده، دادگاه می تواند تصمیم به محدود کردن حق کودک برای حفظ روابط شخصی با والدینی که با او زندگی نمی کند، بگیرد. در مورد حقوق و وظایف همسران بر اساس قانون خانواده مونته نگرو باید گفت قبل از هر چیز لازم به ذکر است که ازدواج با رضایت همسران آینده امکان پذیر است. سپس برای به رسمیت شناختن ازدواج باید (بر اساس اسناد مشخص و با حضور شهود) در سازمان ثبت احوال شهری که یکی از زوجین در آن زندگی می کنند (در مورد اتباع خارجی استثناء شده است) ثبت شود.

شرایط تابعیت مونته نگرو از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند مونته نگرو دوره اخذ تابعیت را کوتاه می کند. فردی که با یک شهروند مونته نگرو ازدواج کرده است، در صورتی می تواند تابعیت خود را دریافت کند که حداقل سه سال ازدواج کرده باشد و حداقل 5 سال به طور قانونی در مونته نگرو اقامت داشته باشد. اگر همسر یک شهروند مونته نگرو هنوز به دلیل دیگری به این کشور نقل مکان نکرده باشد، می تواند برای الحاق خانواده درخواست اجازه اقامت موقت دهد. اگر خانواده ثابت کند که ازدواج آنها راحت نیست، به همسران اتباع مونته نگرو اعطا می شود.

نکته مهم دیگر این است که کسانی که تابعیت مونته نگرو را از طریق ازدواج دریافت می کنند، باید تابعیت های دیگر خود را ترک کنند. اگر تنها به یکی از والدین از طریق پذیرش شهروندی اعطاء شده باشد، فرزند در صورت اقامت قانونی در مونته نگرو، آن را به دست خواهد آورد. اگر کودک در خارج از کشور متولد شده باشد، می توانند قبل از 23 سالگی برای شهروندی مونته نگرو درخواست دهند. اگر حداقل یکی از والدین فرزندخوانده تبعه مونته نگرو باشد، فرزندان خوانده نیز می توانند برای شهروندی مونته نگرو درخواست دهند. جهت کسب اطلاعات درباره مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مقاله مذکور را مطلعه بفرمائید.

فرآیند انجام و ثبت ازدواج در مونته نگرو

معمولا ازدواج در مقابل ارگان صلاحیتدار دولتی محلی به طور رسمی و در اتاق رسمی که به راحتی برای این منظور تنظیم شده است، منعقد می شود. میزان هزینه اداری محلی برای ازدواج در اماکن رسمی از €20 تا 50 €(یورو) است، بسته به شهرداری و روزی که عروسی برگزار می شود. در موارد استثنایی، در صورت درخواست همسران و ارائه دلایل معقول برای انجام آن، سردفتر ممکن است اجازه دهد که عروسی در مکان مناسب دیگری برگزار شود.

در آن صورت، هزینه اداری بسته به شهرداری از €100 تا 150 €(یورو) است. توافق در مورد تاریخ و مکان عروسی از قبل با سردفتر/هماهنگ کننده انجام می شود. درخواست به همراه مدارک همراه باید حداقل 7 روز قبل از تاریخ برنامه ریزی شده عروسی ارائه شود. تمامی مدارک باید به زبان مونته نگرو نیز ترجمه شود و سپس محضری دریافت شود تا در هنگام گزارش ازدواج خود از سفارتخانه های محترم پذیرفته شود.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در مونته نگرو جهت اخذ اقامت در جدول زیر اشاره شده است:

مدارکمراحل
درخواست ازدواج (در دفتر شهرداری محلی)1
گواهی وضعیت تأهل برای یک شهروند خارجی (در محل تولد یک شهروند خارجی در ترجمه اصلی و تأیید شده دریافت می شود).2
گزیده ای از ثبت نام شهروند مونته نگرو که قصد ازدواج دارد، حداکثر 3 ماه (در صورتی که یکی از همسران آینده شهروند مونته نگرو باشد).3
گواهی شهروندی برای یک شهروند مونته نگرو که قصد ازدواج دارد.4
گواهی تولد برای یک شهروند خارجی – ترجمه اصلی و تایید شده5
فتوکپی کارت شناسایی و پاسپورت6
گواهی اقامت ثبت شده در مونته نگرو، برای یک شهروند خارجی7

فرآیند انجام و ثبت ازدواج در مونته نگرو

مرسومات ازدواج در مونته نگرو

ازدواج مذهبی نیز در مونته نگرو امکان پذیر است. پس از جشن ازدواج، هر دو زن و شوهر حقوق و وظایف متعددی خواهند داشت. میان اینها اولین و مهمترین حقوق برابری، وفاداری و احترام است. همسران می توانند با هم تصمیم بگیرند که در چه مکانی زندگی کنند. هر یک از همسران حق دارد در مورد حرفه خود تصمیم بگیرد. هر دو زوج با هم در مورد تربیت فرزندان تصمیم خواهند گرفت. هر 2 همسر باید در تربیت و آموزش فرزندان خود سهیم باشند. با این حال، مواردی وجود دارد که امکان شکست و فسخ ازدواج وجود دارد. زوجین می توانند در مورد طلاق متقابل توافق کنند، اما مواردی نیز وجود دارد که فقط یکی از زوجین می خواهد از ازدواج خارج شود. همچنین لازم به ذکر است که فسخ نکاح در قانون خانواده پیش بینی شده است.

فرآیند اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج

اخذ تابعیت مونته نگرو از طریق ازدواج امکان پذیر است. شما باید 3 سال با یک شهروند مونته نگرو ازدواج کرده باشید و 5 سال (به طور قانونی) در مونته نگرو زندگی کرده باشید. برای برآورده کردن شرایط اقامت، 5 سال باید بدون وقفه باشد. اما احتمالاً همان کمک هزینه یک ماهه در خارج از کشور در اینجا مانند مجوزهای اقامت موقت اعمال می شود.

تابعیت مونته نگرو بر اساس قوانین ازدواج به اندازه برخی از نقاط جهان مطلوب نیست و ازدواج با فردی از مونته نگرو به میزان قابل توجهی مدت زمان دریافت تابعیت را کاهش نمی دهد تابعیت مونته نگرو بر اساس قوانین ازدواج به اندازه برخی از نقاط جهان مطلوب نیست و ازدواج با فردی از مونته نگرو به میزان قابل توجهی مدت زمان دریافت تابعیت را کاهش نمی دهد متقاضیان تابعیت مونته نگرو از طریق ازدواج باید 18 سال یا بیشتر باشد.

الزامات قانونی دیگر برای ازدواج در مونته نگرو داشتن 2 شاهد است و اینکه حداقل 7 روز قبل از عروسی تمایل خود را برای ازدواج اعلام کرده و برای مجوز ازدواج اقدام کنید. البته قوانین ازدواج در صلاحیت دولت های شهری در مونته نگرو است و الزامات ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد. از سوی ازدواج همجنس گرایان در مونته نگرو ممنوع است. باتوجه به همه موارد فوق، برای متقاضیان مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج، خاطر نشان می سازیم که مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش اند تا اطلاعات متقاضیان را در این زمینه تکمیل نموده و راهکارهای مناسب را ارائه دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *