مهاجرت به کشور مونته نگرو

اقامت مونته نگرو

اقامت مونته نگرو

قوانین کلی اقامت مونته نگرو، مربوط به اخذ مجوز اقامت این کشور، قانون ثبت نام مقیمان موقت و دائم است که در سال 2008 اصلاح شد. این قانون جنبه هایی مانند روند درخواست برای ویزای اقامت، مدارک مورد نیاز هنگام درخواست برای وضعیت اقامت را پوشش می دهد. یک مقیم مونته نگرو و حقوق به دست آمده از طریق مجوز.

این قانون انواع مجوزهای اقامت زیر و حقوق مربوط به آنها را شامل می شود:

  • هر شهروند خارجی، به معنای شهروند هر ایالت غیر از مونته نگرو، حق دارد برای اقامت درخواست دهد.
  • یک شهروند خارجی حق درخواست ویزای اقامت موقت یا دائم در مونته نگرو را دارد.
  • دارنده مجوز باید برای مدت اقامت یک محل اقامت ثابت داشته باشد.
  • آدرس دارنده اجازه اقامت باید در دفتر ثبت اقامت دائم در مونته نگرو ثبت شود.

از سوی دیگر اداره ثبت باید اطلاعاتی نظیر « شماره شناسایی به دست آمده هنگام ورود به کشور؛ نام، محل تولد و نام والدین دارنده مجوز. شغل و سطح تحصیلات دارنده مجوز و اطلاعات در مورد سایر اعضای خانواده، در صورت وجود » را در مورد دارندگان مجوز اقامت این کشور حفظ کند. سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حاوی مطالب دیگری راجع مطالب مرتبط با اقامت در مونته نگرو است که شما می توانید از آن استفاده نمایید.

واقعیات مرتبط با اقامت مونته نگرو

هر فردی که قصد اقامت و کار در مونته نگرو را برای مدت بیش از 3 ماه دارد، باید اجازه اقامت دریافت کند. سرمایه گذارانی که به دنبال افتتاح یک شرکت در مونته نگرو هستند نیز برای انجام تجارت قانونی نیاز به اجازه اقامت دارند. 2 نوع اجازه اقامت در مونته نگرو وجود دارد: موقت و دائم. درخواست برای اجازه اقامت موقت باید با پلیس مونته نگرو ارسال شود، باید با مدارک خاصی همراه باشد و ظرف 30 روز پس از ارسال بررسی می شود. پس از 5 سال، می توان برای اقامت به صورت دائم درخواست داد.

شهروندان خارجی که می خواهند در سال 2023 به مونته نگرو مهاجرت کنند، چندین نوع ویزا دارند که می توانند برای آنها درخواست دهند و بر اساس آنها می توانند اقامت دریافت کنند. اینها هستند:

  • ویزای توریستی که بر اساس آن خارجی ها می توانند زمینه را برای مهاجرت به مونته نگرو فراهم کنند.
  • ویزای کاری که مستلزم قراردادهای کاری همراه با مجوز اقامت است.
  • ویزای تجاری که می توان با راه اندازی شرکت در مونته نگرو دریافت کرد.
  • شهروندی از طریق سرمایه گذاری که به معنای مشارکت قابل توجه در اقتصاد محلی است.

قواعد اجازه موقت و دائم اقامت مونته نگرو

اجازه اقامت موقت در مونته نگرو، مستلزم موارد فوق است: متقاضی قصد دارد برای مدت محدودی در مونته نگرو بماند. همچنین متقاضی در کشور اقامت دارد، اما درخواست اقامت دائم ارائه کرده است. از سوی دیگر متقاضی بیش از 90 روز در یک سال تقویمی در مونته نگرو زندگی می کند. نکته دیگر اینکه، اجازه اقامت موقت تا تاریخ نوشته شده در درخواست مجوز معتبر است. درخواست برای اجازه اقامت موقت برای مونته نگرو باید در سفارت یا کنسولگری مونته نگرو در کشور متبوع متقاضی ثبت شود.

اما در مورد اجازه اقامت دائم در این کشور، باید گفت که هنگامی که صحبت از اقامت دائم یک فرد خارجی در مونته نگرو می شود، جنبه های فوق باید در نظر گرفته شود: زمانی که متقاضی دارای مجوز اقامت موقت است، اگر همسر متقاضی دارای وضعیت اقامت دائم باشد، می تواند برای اقامت دائم نیز اقدام کند. از سوی دیگر وضعیت اقامت دائم را نیز می توان بر اساس محل تولد متقاضی تعیین کرد. نکته دیگر اینکه شرط تمکن مالی توسط شما باید محقق شده باشد.

شرایط خرید ملک در مونته نگرو

دانشگاه فقط افراد خارجی که در مونته نگرو ملک خریداری می کنند یا شرکتی را ثبت می کنند، بدون در نظر گرفتن ارزش ملک یا تجارت، می توانند اجازه اقامت یک ساله دریافت کنند. این اجازه اقامت موقت را می توان سالانه تمدید کرد و فقط برای صاحبان دسته های زیر قابل دریافت است: خانه ها، آپارتمان ها، شرکت های مونته نگرو، هتل ها، رستوران ها و خانه های تعطیلات.

درخواست برای اجازه اقامت این کشور باید حاوی مدارک زیر باشد:

  • اثبات مالکیت ملک (قرارداد خرید/فروش)
  • یک رسید بانکی که گواهی سپرده بانکی به مبلغ 3650 (یورو) در یک بانک مونته نگرو را تأیید می کند – این مبلغ برای باقی ماندن در مونته نگرو وجه کافی در نظر گرفته می شود.
  • بیمه درمانی معتبر که یک دوره 30 روزه را پوشش می دهد.

علاوه بر این موارد، شما به پی هر صفحه از پاسپورت، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در کشور مبدا و مدرک ثبت نام در پلیس محلی مونته نگرو نیاز دارید که البته مورد آخر، در 24 ساعت اول پس از ورود شما به این کشور اجباری است و در نهایت به یک گواهی پرداخت هزینه اجازه اقامت 42$ (دلار) نیاز است. لطفاً توجه داشته باشید که پس از دریافت مجوز اقامت این کشور در سال 2023، باید هر زمان که ترک می‌کنید و به کشور بازمی‌گردید، به پلیس محلی اطلاع دهید.

خرید ملک برای اقامت مونته نگرو

دلایل مورد نیاز برای اقامت مونته نگرو

طبق قانون مدنی مونته نگرو، اجازه اقامت می تواند برای بیش از 90 روز به دلایل زیر صادر شود:

  • استخدام
  • اتحاد مجدد خانواده
  • مالکیت املاک و مستغلات
  • تشکیل شرکت در مونته نگرو.
  • تحصیلات (دانشگاهی، حرفه ای، تبادل دانشجو).
  • تحقیق علمی
  • مراقبت پزشکی
  • ماموریت های بشردوستانه
  • هر دلیل دیگری که در قانون یا موافقت نامه های بین المللی مقرر شده باشد.

یکی از ساده ترین راه های اخذ اقامت این کشور، راه اندازی کسب و کار در این کشور است. این کشور جزء اتحادیه اروپا نیست، بنابراین رویه هایی که باید رعایت شوند پیچیده تر از یک کشور اتحادیه اروپا هستند. یک خارجی که علاقه مند به اخذ مجوز اقامت موقت است، ابتدا باید با تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت کسب و کار، مراحل ثبت شرکت را آغاز کند. این امر مستلزم تنظیم اسناد قانونی شرکت و تأیید محضری و افتتاح حساب بانکی به منظور واریز سرمایه است.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای راه اندازی یک شرکت در این کشور برای شرکت های با مسئولیت محدود از 3$ (دلار) شروع می شود. با این حال، مقدار پول به عملیاتی که باید توسط شرکت آینده انجام شود بستگی دارد. افتتاح یک شرکت در این کشور به یک کارآفرین خارجی اجازه می دهد تا کارمند شرکت شود، بنابراین، در این کشور کار کند، اما همچنین سایر اعضای خانواده را به اینجا بیاورد و از خود و خانواده هایشان اجازه اقامت موقت دریافت کند. پس از 5 سال زندگی در ماین کشور بر اساس اجازه اقامت موقت، شهروند خارجی می تواند برای اجازه اقامت دائم اقدام کند. پس از 10 سال می توان پاسپورت مونته نگرو را دریافت کرد.

سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ در مونته نگرو

طرح ویزای استارت آپ یکی از موفق ترین برنامه های راه اندازی شده توسط بسیاری از کشورهای اروپایی است که مدتی است در این کشور نیز در دسترس است. اغلب در مقایسه با اقامت از طریق سرمایه گذاری، این طرح یک مزیت مهم نسبت به آن دارد و آن نیاز به سرمایه گذاری کمتر است. متقاضیان خارجی که به دنبال دریافت مجوز اقامت در این کشور تحت این برنامه هستند، باید حداقل 100000€ (یورو) در پروژه هایی مانند املاک، تحقیق و توسعه و شرکت های جدید فعال در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنند. طرح StartUp یکی از جدیدترین گزینه ها برای کسانی است که می خواهند مجوز اقامت این کشور را در سال 2023 دریافت کنند. می توان از آن برای ایجاد هر نوع فعالیتی استفاده کرد.

حتی اگر این برنامه زودتر راه اندازی شده باشد، روال و الزامات مربوط به آن در سال 2023 یکسان است و کسانی که می خواهند از طریق آن مجوز دریافت کنند، از روش های مهاجرتی ساده بهره مند خواهند شد. یکی از مراحل طبیعی پس از اخذ اقامت، اخذ شهروندی این کشور است. تحت شرایط عادی، شهروندی این کشور را می توان پس از 10 سال زندگی متوالی در اینجا به دست آورد. جهت اطلاع از مسائل مرتبط دیگر با اقامت از این طریق و حل امور مرتبط با پاسپورت مونته نگرو، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول اقامت مونته نگرو

در این بخش از مقاله به پرتکرارترین سوالات شما در خصوص اقامت مونته نگرو پاسخ می دهیم:

  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت مونته نگرواز طریق خرید ملک شامل چه مواردی می باشد؟ اثبات مالکیت ملک، ارائه رسید پرداختی معتبر، بیمه درمانی، گذرنامه و گواهی عدم سوء پیشینه
  • شرایط دریافت اقامت موقت مونته نگرو به چه صورت می باشد؟ درخواست برای اجازه اقامت موقت باید با پلیس مونته نگرو ارسال شود، باید با مدارک خاصی همراه باشد و ظرف 30 روز پس از ارسال بررسی می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *