مهاجرت به کشور مونته نگرو

مهاجرت به مونته نگرو

مهاجرت به مونته نگرو

مهاجرت به مونته نگرو برای افرادی که به دنبال یک مقصد عالی برای مهاجرت هستند بسیار مناسب است و می توانند به دلایلی مونته نگرو را انتخاب کنند. مونته نگرو علاوه بر داشتن برخی از تماشایی ترین مناظر، یکی از کشورهای اروپای جنوب شرقی است که رشد اقتصادی مستمری را هم به ثبت رسانده است و به همین دلیل امکانات وسیعی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. افرادی که قصد مهاجرت به مونته نگرو را دارند می توانند با راه اندازی شرکت یا با یافتن یک شغل اقدام به مهاجرت به این کشور کنند.

به طور خلاصه اگر طرفدار فرهنگ های مختلف اروپایی هستید کشور نسبتا ارزانی مثل مونته نگرو برای شما مناسب خواهد بود علاوه بر این آب و هوای این کشور جذابیت زیادی برای گردشگران و مهاجران دارد. اگر می خواهید به مونته نگرو مهاجرت کنید و اطلاعات کافی در مورد روش های مهاجرت و اقامت مونته نگرو کسب کنید این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده برای شما مناسب است

اینفوگرافیک مهاجرت به مونته نگرو

زندگی در مونته نگرو

ساخت و ساز و قیمت خانه نشان می دهد که بیشتر مهاجران به مناطق ساحلی مونته نگرو کشیده می شوند. با این حال، پایتخت پودگوریتسا ارزان‌ ترین هزینه زندگی، گزینه ‌های بهتر برای اجاره در تمام طول سال و جامعه مهاجرانی را ارائه می‌کند که بر چیزی بیش از ساحل ‌نشینی تمرکز دارد. به خصوص اگر در حال خرید خانه (یا ساختن خانه) هستید و به ارزش فروش مجدد آن در آینده علاقه مند هستید، سه شهر زیر (به ویژه حومه آن) برخی از بهترین مکان ها برای زندگی در مونته نگرو هستند. بودوا یک شهر بسیار قدیمی در ساحل دریای آدریاتیک در مونته نگرو است. این شهر به عنوان پایتخت توریستی مونته نگرو معروف است زیرا مناظر دیدنی در شهر قدیمی و توسعه استراحتگاه ها در امتداد سواحل مجاور را ترکیب می کند.

افرادی که وارد می شوند، به خصوص کسانی که به دنبال بازنشستگی آرام تر در ساحل آفتابی هستند، به جای زندگی مستقیم در بودوا، حومه ای مانند Bečići یا Sveti Stefan را انتخاب می کنند. در هر صورت، احتمالاً در ماه های ژوئیه و آگوست، مکان های بسیار شلوغ از بازدیدکنندگان را خواهید دید. یونسکو برای جذب گردشگران و حفظ معماری نسبتاً بدون تغییر ، شهر باستانی کوتور را در فهرست شهرهای تحت نظارت و مراقبت خود قرار داده است. تیوات و کوتور در بین مهاجران، به ویژه کسانی که به دنبال تجمل هستند، بسیار محبوب هستند. Kotor Couture ساکت‌ تر است و زیبایی ‌شناسی معتبری دارد. اما موقعیت آن در داخل خلیج به این معنی است که آب و هوای کوتور در زمستان خشک تر و سردتر از اکثر سواحل مونته نگرو است. تیوات به عنوان گزینه ای برای مهاجرانی که در مونته نگرو زندگی می کنند.

مهاجرت تحصیلی به مونته نگرو

ویزای دانشجویی در مونته نگرو به دانشجویان این امکان را می دهد که به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند. تحصیل در مونته نگرو یک انتخاب محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر دنیا است. مونته نگرو با انبوهی از موسسات آموزشی، سابقه طولانی کیفیت در یادگیری را ارائه می دهد و رشد قابل توجهی نیز در سیستم آموزشی خود داشته است.

برای تحصیل در هر یک از دانشگاه های مونته نگرو دانشجویان بین المللی باید ویزای دانشجویی مونته نگرو را دریافت کنند سایت Rocapply به دانشجویان کمک می کند هر مدارکی که ممکن است هنگام درخواست ویزا مورد نیاز باشد را همراه خود داشته باشند. برای دریافت ویزای تحصیلی دانشجو باید از یکی از موسسات آموزشی مونته نگرو پذیرش بگیرد و سپس از طریق وزارت امور خارجه برای مجوز ویزای دانشجویی درخواست دهد.

مهاجرت به مونته نگرو از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش هایی که متقاضیان می توانند اقامت مونته نگرو را دریافت کنند ازدواج با فردی است که تابعیت آن کشور را داشته باشد. دولت مونته نگرو این فضا را فراهم کرده که اگر فردی که در مونته نگرو زندگی می کند و تابعیت این کشور را دارد با یک فرد خارجی ازدواج کند. دولت مونته نگرو هر ساله قوانین سفت و سختی را در نظر می گیرد به همین دلیل اگر قصد دارید تا اقامت مونته نگرو را اخذ کرده و با یک فردی که ساکن این کشور هست ازدواج کنید، حتماً از آخرین و جدید ترین قوانین مربوط به اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ازدواج با خبر شوید تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به این قوانین اقدام به اخذ اقامت این کشور کنید.

مهاجرت به مونته نگرو از طریق ازدواج

مهاجرت به مونته نگرو از طریق تولد

سیستم تولد فرزند در مونته نگرو سیستم خون است یعنی فرزند شما در بدو تولد نمی تواند شهروند مونته نگرو باشد حتی اگر در این کشور به دنیا آمده باشد. در مواقعی که شرایط زیر وجود داشته باشد فرزند شما می تواند تابعیت مونته نگرو را داشته باشد:

  • هر 2 والدین شهروند مونته نگرو باشند.
  • حداقل از یکی از والدین شهروند مونته نگرو باشد.

مهاجرت به مونته نگرو از طریق پناهندگی

یکی دیگر از طرق مهاجرت به مونته نگرو، مهاجرت از طریق پناهندگی است که البته این روش به افرادی که قصد مهاجرت به کشور های دیگر را دارند پیشنهاد نمی شود. در سال 2021 مونته نگرو بیشترین تعداد پناهنده را به خود اختصاص داده است و همچنین خیلی از پرونده های باز از سال های پیش را نیز این دولت در دست دارد. اگر متقاضی قصد انصراف از پناهندگی را داشت می تواند این درخواست را به دولت مونته نگرو اطلاع دهد و در این صورت روند پناهندگی نیز بسته می شود.

افراد زیادی هرساله از طریق پناهندگی به مونته نگرو مهاجرت می کنند که در سال 2021، 245 درخواست پناهندگی از کشورهای دیگر وجود داشت که موفق ترین پناهندگان مربوط به کشور های روسیه و ایران بوده است همچنین در سال 2021 نیز 12% از کل درخواست های جدید پناهندگی پذیرفته شده است و 35% درخواست ها رد شده است و هنوز هیچ تصمیمی برای بقیه پرونده های باز گرفته نشده است.

مهاجرت به مونته نگرو از طریق کار

برای کار افراد خارجی در مونته نگرو دولت مونته نگرو 3 نوع مختلف مجوز کار صادر می کند:

در سال 2022 مونته نگرو یکسری از الزامات برای ویزای کار مانند صورت حساب بانکی، گواهی حقوق برای اثبات توانایی مالی برای حمایت از خود را دیگر نمی خواهد. قبل از کار در مونته نگرو فرد باید اجازه اقامت در این کشور را دریافت کند و برای دریافت این مجوز متقاضیان باید به سفارت یا کنسولگری مونته نگرو در کشور محل اقامت خود مراجعه کرده و تمام مدارک لازم برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه دهد.

همه مجوزهای کار در مونته نگرو توسط اداره کار این کشور صادر می شود و معمولا حدود 1 ماه طول می کشد تا مجوز کار صادر شود و توصیه می شود که متقاضیان این فرآیند را قبل از تاریخ ورود خود به مونته نگرو باید انجام دهند. مونته نگرودر حال حاضر عضو اتحادیه اروپا نیست اما کاندید برای الحاق به اتحادیه اروپا شده و ممکن است در آینده تغییراتی ایجاد شود. مهاجرت از طریق کار ار جمله علایق این روزا متقاضیان در خصوص مهاجرت کاری نیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جمعیت مونته نگرو می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری

برنامه شهروندی مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری از متقاضیان می خواهد که از طریق سرمایه گذاری در یک پروژه تایید شده، کمک اقتصادی زیادی به مونته نگرو داشته باشند. برای سرمایه گذاری در مونته نگرو متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد و کمک های اقتصادی را به دولت مونته نگرو ارائه دهد در واقع 2 مسیر برای واجد شرایط بودن سرمایه گذاری وجود دارد:

  • سرمایه گذاری 450000€ (یورو) برای پروژه های نوپا در پودگوریتسا یا مناطق ساحلی
  • سرمایه گذاری 250000€ (یورو) برای پروژه های نوپا در مناطق شمالی یا مرکز مونته نگرو

در این مقاله به روش های مهاجرت به مونته نگرو پرداختیم اگر شما عزیزان قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید می توانید با مشاورین و کارشناسان تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و بهترین گزینه برای مهاجرت خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول در باب مهاجرت به مونته نگرو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مهاجرت به مونته نگرو می باشیم:

  • شرایط مهاجرت تحصیلی به مونته نگرو چیست؟ ویزای دانشجویی در مونته نگرو به دانشجویان این امکان را می دهد که به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند. تحصیل در مونته نگرو یک انتخاب محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر دنیا است. مونته نگرو با انبوهی از موسسات آموزشی، سابقه طولانی کیفیت در یادگیری را ارائه می دهد و رشد قابل توجهی نیز در سیستم آموزشی خود داشته است.
  • شرایط مهاجرت به مونته نگرو از طریق ویزای کاری چیست؟ داشتن پیشنهاد کاری از الزامات اقامت کاری کشور مونته نگرو می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *