ویزای کاری

ویزای کاری بوتان

ویزای کاری بوتان

با توجه به پیشرفت های گسترده بوتان در حوزه های مختلف اقتصادی طی سال های اخیر، روند درخواست ویزای کاری بوتان بیش از پیش افزایش یافته است. به طور کلی افراد مستعدی از سراسر جهان، طی 10 سال اخیر مجاب به دریافت ویزای کاری بوتان برای کار در این کشور شده اند. کارمندان بین المللی برای کار قانونی در این کشور به ویزای کاری بوتان نیاز دارند، همچنین ویزای کاری بوتان توسط وزارت کار و اداره مهاجرت صادر می شود. البته لازم به ذکر است که ویزای کاری بوتان و مجوز کار این کشور 2 سند مجزا هستند. به طور کلی یک تبعه خارجی برای کار در بوتان به مجوز کار نیاز دارد.

هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، بالا بردن سطح اطلاعات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای کاری بوتان بوده است. به طور کلی اگر به دنبال دریافت ویزای کاری بوتان هستید، اولین قدم یافتن کار در این کشور است. همچنین از آنجایی که ویزای کاری متقاضیان با وضعیت اقامت آنها مرتبط است بهتر است قبل از اینکه بتوانید برای ویزای کار درخواست دهید، در این کشور استخدام شوید. علاوه بر ویزای کاری، اگر قصد دارید در این کشور به عنوان یک کارگر خارجی تحت قرارداد کار کنید باید مجوز کار این کشور را نیز داشته باشید. نکته قابل توجه این است که شهروندان تایلند، هند و مالدیو می توانند بدون دریافت ویزای تحصیلی بوتان در این کشور مشغول به کار شوند. هلاوه بر این شهروندان کشورهخای ذکر شده می توانند پس از ورود به بوتان بدون درخواست قبلی برای ویزا، اجازه اقامت و کار نیز درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بوتان

یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای کار جمع آوری مدارک مورد نیاز می باشد. زیرا در صورت ناقص بودن اسناد و الزامات، روند درخواست متقاضیان برای ویزای کار با مشکلات گسترده ای همراه خواهد بود. پس بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از درخواست ویزای کار اسناد و الزامات درخواستی را از طریق کنسولگری بوتان پیگیر شوید. در صورت ناقص بودن مدارک مورد نیازی سفارت بوتان ویزای کاری شما ریجکت خواهد شد. یکی از اصلی تریم مدارک ضروری برای درخواست ویزای کاری، ارائه پاسپورت معتبر ملی می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری بوتان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

برای آشنایی بیشتر با مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کار به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کارتوضیحات
مجوز کارمتقاضیان باید قبل از درخواست ویزای کار باید در بوتان مشغول به کار شوند. زیرا مجوز کار به آنها اجازه می دهد در این کشور زندگی و کار کنند.
گواهی پزشکیمتقاضی باید ثابت کند که هیچ مشکل سلامتی ندارد که سلامت عمومی را در این کشور به خطر بیندازد.
مدرک اقامتمتقاضیان ویزای کار باید اثبات کنند که در بوتان مکانی برای اقامت بوتان خواهند داشت.
اثبات تمکن مالیاتباع خارجی باید مدرکی داشته باشند که از نظر مالی توانایی زندگی در بوتان را دارند. این اثبات تمکن مالی می تواند شامل فیش حقوقی یا حساب بانکی معتبر باشد.
اثبات عدم سوء پیشینه کیفرییکی از اصلی تریمن مدارک مورد نیزا برای درخواست ویزا اثبات سوء پیشینه کیفری است. متقاضیان باید در اداره پلیس بیانیه ای بخواهند مبنی بر اینکه آنها فاقد هرگونه محکومیت کیفری هستند.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بوتان

نحوه درخواست ویزای کاری بوتان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کار هستند، باید قبل از اعزام به بوتان با روند درخواست ویزای کاری این کشور به خوبی آشنا شوند. نحوه درخواست ویزای کار به نسبت اغلب کشورهای آسیای شرقی بسیار ساده تر صورت می گیرد. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای کار یافتن شغل مناسب در این کشور می باشد.

به عنوان اولین گام در فرآیند درخواست ویزای کار طبیعتا باید شغل مناسب را در این کشور داشته باشید. برای یافتن شغل مناسب در بوتان متقاضیان می توانند به صورت آنلاین در پورتال های کار بوتان به دنبال کار بگردند. به طور مثال پورتال تحرک شغلی آسیا مکانی عالی برای شروع است. همچنین چس از تضمین کار، کارفرمای شما باید قبل از اینکه بتوانید برای مجوز کار درخواست دهید یک قرارداد کار در بوتان به شما ارائه دهد.

در جدول زیر می توانید مراحل کلیدی در نحوه درخواست ویزای کار را مشاهده فرمایید:

مراحل درخواست ویزای کاریتوضیحات
درخواست برای مجوز کار بوتانمتقاضیان پس از استخدام حق درخواست مجوز کار را دارند، متقاضیان می توانند شخصا در سفارت بوتان در کشور خود درخواست دهند. یا کارفرمای شما می تواند در مرجع اقامت محلی خود برای شما درخواست دهند.
اقدام برای دریافت ویزای کاریمتقاضیان باید برای ویزای طولانی مدت بوتان درخواست دهند، در حالی که کافرمای شما برای اجازه کار شما به اداره مهاجرت بوتان درخواست می دهد.
سفر به بوتانمتقاضیان هنگامی که کار و ویزای طولانی مدت خود را دریافت کردند می توانند به بوتان سفر کنند . برای دریافت مجوز کار و اقامت خود به شهرداری محلی مراجعه کنند. سپس پس از 5 سال زندگی در بوتان حق اقامت دائم در این کشور را خواهند داشت.

مدت زمان پردازش و هزینه درخواست ویزای کاری بوتان

یکی از اصلی ترین چالش های درخواست ویزای کاری بوتان مدت زمان پردازش و هزینه درخواست این نوع از ویزا می باشد. به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای کار ممکن است 9 تا 11 هفته طول بکشد. البته این مدت زمان به شرکتی که از آنپیشنهاد شغلی دریافت کرده اید بستگی دارد. از سوی دیگر مدت زمان پردازش به کارفرمنای شما در بوتان نیز بستگی دارد. اما هزینه درخواست ویزای کار نیز برای هر فرد حدود 410BTN (نگولتروم بوتان) می باشد و به این نکته توجه فرمایید که هزینه به ازای هر نفر می باشد و کارفرمای شما هنگام ارسال درخواست ویزا در اداره مهاجرت بوتان پرداخت می کند. چنانچه تصمیم خود را برای اخذ ویزای کار گرفته اید، می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم درباره ویزای کاری بوتان

در این بخش در خصوص ویزای کار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  • مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بوتان شامل چه مواردی می باشد؟ مجوز کار، گواهی پزشکی، مدرک اقامت، اثبات تمکن مالی و اثبات عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدت زمان پردازش و هزینه درخواست ویزای کاری بوتان به چه صورت می باشد؟ از اصلی ترین چالش های درخواست ویزای کاری بوتان مدت زمان پردازش و هزینه درخواست این نوع از ویزا می باشد. به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای کار ممکن است 9 تا 11 هفته طول بکشد. البته این مدت زمان به شرکتی که از آنپیشنهاد شغلی دریافت کرده اید بستگی دارد. از سوی دیگر مدت زمان پردازش به کارفرمنای شما در بوتان نیز بستگی دارد. اما هزینه درخواست ویزای کار نیز برای هر فرد حدود 410BTN (نگولتروم بوتان) می باشد و به این نکته توجه فرمایید که هزینه به ازای هر نفر می باشد و کارفرمای شما هنگام ارسال درخواست ویزا در اداره مهاجرت بوتان پرداخت می کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *