مهاجرت

اقامت در بوتان

اقامت در بوتان

اقامت در بوتان به دلیل کیفیت زندگی مطلوب در این کشور به یکی از جذاب ترین گزینه های مهاجران برای زندگی در بوتان تبدیل شده است. طی سال های اخیر اتباع کشورهای خارجی که با هدف های مختلف به دنبال زندگی در خارج از کشور بوده اند، اقامت در بوتان را برای آینده خود انتخاب کرده اند. تصمیم متقاضیان برای ماندن بیش از 6 ماه برای قرارداد تجاری، قرارداد کاری یا تحصیل در بوتان رویایی است که با مجوز اقامت بوتان محقق می شود. علاوه بر این، لحظه ای که می توانید مجوز اقامت را دریافت کنید به شهروندی این کشور نیز نزدیک می شوید. البته لازم به ذکر است که، دولت بوتان در اعطای مجوز اقامت به اتباع خارجی بسیار سخت گیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اقامت، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

به این نکته مهم در خصوص اخذ اجازه اقامت توجه فرمایید که، تمامی متقاضیان درخواست اقامت باید حداقل 2 ماه قبل از پایان اقامت خود برای تمدید مجوز اقامت اقدام نمایند. زیرا در صورت پایان انقضای اقامت اجازه زندگی در بوتان را نخواهند داشت. اما به طور کلی متقاضیان می توانند با راهنمایی مناسب و صبر فرآیند اخذ اقامت را با موفقیت طی کنند. بوتان کشوری محصور در خشکی آسیا است که در بین تبت و هند واقع شده است. این کشرو تقریبا اندازه سوئیس است و بیش از 750000 نفر جمعیت دارد. از سوی دیگر، بوتان به دلیل شاخص شادی ناخالص ملی خود که رفاه شهروندانش را اندازه گیری می کند شناخته شده است. همچنین بوتان خانه برخی از بلندترین کوه های جهان از جمله قله اورست است. در نهایت اینکه، اقتصاد بوتان بر پایه کشاورزی، جنگلداری و برق آبی استوار است.

انواع مختلف مجوز اقامت در بوتان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ اقامت هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با انواع مجوز اقامت به خوبی آشنا شوند. مجوز اقامت بوتان به طور کلی یک مدرک شناسایی محسوب می شود که برای اتباع خارجی ساکن، تحصیل و کار در بوتان برای افراد واجد شرایط صادر می شود. مجوز اقامت 1 سال اعتبار دارد و باید به صورت سالانه تمدید شود. علاوه بر این، به شدت توصیه می شود که حداقل 2 ماه قبل از پایان زمان اعتبار خود برای تمدید آن به اداره مهاجرت بوتان مراجعه فرمایید. البته لازم به ذکر است که، دارندگان مجوز اقامت باید پاسپورت معتبر داشته باشند. همچنین دارندگان مجوز اقامت ملزم به ثبت نام در ایستگاه پلیس محلی این کشور هستند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست مجوز اقامت در بوتان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست مجوز اقامت در بوتان

در جدول زیر می تواند انواع مجوز اقامت را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

انواع مجوز اقامتتوضیحات
مجوز اقامت دانشجوییدولت بوتان به اتباع خارجی که قصد تحصیل در بوتان را دارند برای مدت 6 ماه اقامت دانشجویی اعطا می کند. روند درخواست اقامت دانشجویی در بوتان به نسبت انواع مختلف اقامت ها در این کشور ساده تر است.
مجوز اقامت کاریمتقاضیان در صورتی که تمامی مراحل قانونی کار و دریافت حقوق را در حین زندگی در بوتان سپری کرده باشند، می توانند مجوز اقامت کاری این کشور را دریافت کنند. همچنین متقاضیان می توانن قبل از انقضای ویزای کاری بوتان برای آن درخواست دهند.
مجوز اقامت وابستهاگر به دیدار نزدیکان خود به ویژه همسر خود به بوتان نقل مکان می کنید، و تصمیم می گیرید که بیشتر از اعتبار ویزای خود در این کشور بمانید، می توانید برای اجازه اقامت وابسته بوتان درخواست دهید.

دلایل اخذ اقامت در بوتان

همانطور که می دانید، سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلایل مختلفی برای اخذ اقامت در بوتان به این کشور زیبا نقل مکان می کنند. زیرا اخذ اقامت مزایا بی شماری را حین زندگی در این کشور به آنها اعطا می کند. به طور کلی اتباع کشورهای خارجی اگر قصد داشته باشند که بیش از مدت اقامت خود در این کشور بمانند تلاش می کنند تا محوز اقامت این کشور را دریافت کنند. اخذ مجوز اقامت برای افرادی که قصد زندگی طولانی مدت در این کشور را دارند مزایا بی شماری را اعطا می کند.

برای اینکه بیشتر با دلایل اقامت در بوتان آشنا شوید جدولی را بریا شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

دلایل اخذ مجوز اقامتتوضیحات
آزار و اذیتتمامی متقاضیان اقامت می توانند بدون آزار و اذیت افسران مهاجرت در این کشور زندگی و کار کنند.
حق خرید ملک در بوتانمتقاضیان اخذ اقامت حق خرید مالکیت ملک در بوتان را دارند، اما نمی توانند مالک زمین در این کشور باشند.
خدمات بهداشتی با کیفیتتمامی متقاضیان دریافت اقامت به خدمات بهداشتی و آموزشی با کیفیت در این کشور دسترسی خواهند داشت.
ازدواج با شهروند بوتانیدارندگان اقامت این امتیاز را دارند که با یک شهروند بوتانی در این کشور ازدواج کنند.

دلایل اخذ اقامت در بوتان

نکات اساسی در روند درخواست مجوز اقامت در بوتان

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت مجوز اقامت در بوتان هستند، باید قبل از درخواست نکات کلیدی در این زمینه را به خوبی بررسی کنند. زیرا در غیر این صورت در روند درخواست مجوز اقامت خود در این کشور با مشکلات گسترده ای مواجه خواهند شد. در قدم اول متقاضیان باید صبور باشند زیرا ممکن است روند پردازش مجوز اقامت آنها بیشتر طول بکشد تا درخواست آنها برای دریافت مجوز آماده شود. همچنین اگر تصمیم گرفته اید اعتبارنامه درخواست خود را پست کنید، مطمئن شوید که هزینه درخواست مجوز اقامت را پرداخت کرده اید. همچنین باید رسید پرداخت را به اسنادی که پست کرده اید پیوست کنید. در نهایت اینکه متقاصیان نباید جزئیاتی را ارائه دهند که قابل تایید نیستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ اقامت، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکار اقامت در بوتان

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • انواع مختلف مجوز اقامت در بوتان کدام اند؟ مجوز اقامت دانشجویی، مجوز اقامت کاری و مجوز اقامت وابسته
  • از مهمترین دلایل اخذ اقامت کشور بوتان شامل چه مواردی می باشد؟ آزار و اذیت، حق خرید ملک در بوتان، خدمات بهداشتی با کیفیت و ازدواج با شهروند بوتانی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *