مهاجرت

مهاجرت به بوتان

مهاجرت به بوتان

مهاجرت به بوتان به طور کلی یک آینده با ثبات تضمین شده برای اتباع خارجی به همراه دارد. بنابراین بسیاری از مهاجران، علاقه مند به دریافت مجوز اقامت پس از مهاجرت به بوتان هستند زیرا بوتان یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی محسوب می شود. راه های زیادی برای مهاجرت به بوتان وجود دارد، و طبیعتا ورود به کشوری با این سطح توسعه بالا آسان نخواهد بود، اما با این حال امکان پذیر است. یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت این است که، این کشور سرمایه گذاری قابل اعتماد و برد برد در یکی از پایدارترین اقتصادهای قاره آسیا به شما ارائه می دهد. علاوه بر این اتباع خارجی با مهاجرت به بوتان فرصت هایی برای تفریح فعال، نزدیکی و دسترسی به استراحتگاه های زیبا را خواهند داشت. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط مهاجرت به بوتان می باشد.

اخذ اقامت پس از مهاجرت به بوتان

یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت به بوتان برای افرادی که به دنبال زندگی جدید در خارج از کشور هستند، اخذ اقامت در این کشور می باشد. به دلیل رشد اقتصادی قابل توجه بوتان طی سالهای اخیر، اخذ اقامت این کشور به یکی از گزینه های محبوب نزد مهاجران تبدیل شده است. به طور کلی بوتان فرصتی را برای دریافت اجازه اقامت برای افرادی که آماده تایید استقلال مالی هستند فراهم می کند.

البته برای اخذ اقامت از طریق شرایط مالی باید درآمد 25000BTN (نگولتروم بوتان) برای هر عضو از خانواده تضمین کنند. البته لازم به ذکر است که تعداد سهمیه های این نوع از اجازه اقامت متفاوت است، زیرا باید در نظر داشت که افراد زیادی قصد دارند این نوع از اقامت را پس از مهاجرت به بوتان دریافت کنند. علاوه بر این مقیم با مجوز اقامت برای افراد مستقل مالی حق کار را ندارند.

در جدول زیر می توانید انواع مجوز اقامت را پس از مهاجرت به این کشور مشاهده فرمایید:

انواع مجوز اقامتتوضیحات
اجازه اقامت بدون حق کاراین نوع از اجازه اقامت به عنوان یک قاعده، برای متقاضیان ثروتمند و مستمری بگیران صادر می شود.
مجوز اقامت ویژهاین نوع از مجوز اقامت برای دانش آموزان، هنرمندان، محقان، بستگان، شهروندان و داوطلبان صادر می شود.
اجازه اقامت کاریاجازه اقامت با حق کار را می توان توسط کارگران شیفتی و فصلی، افراد خود اشتغال و افرادی که به یک سفر کاری طولانی مدت به بوتان می روند نیز ارائه کرد.

اخذ اقامت پس از مهاجرت به بوتان

مهاجرت به بوتان جهت کار

طبق آمار به دست آمده در سال 2023 توسط اداره مهاجرت بوتان، حدود 60% از افرادی که به دنبال مهاجرت به بوتان هستند، با هدف کار در بوتان وارد این کشور می شوند. به دلیل زیرساخت های پیشرفته صنعتی در بوتان این کشور همواره به یکی از محبوب ترین مقاصد کاری برای اتباع خارجی محسوب می شود. البته برای مهاجرن کاری باید برای اجازه کار و ویزای کاری این کشور درخواست دهید، تا اجازه مهاجرت را داشته باشید. بوتان یک مجوز کاری معروف برای اتباع بسیار ماهر که مایل مهاجرت به بوتان جهت کار هستند صادر می کند. این نوع مجوز کار برای حداکثر 2 سال صادر می شود و برای واجد شرایط بودن برای آن باید مجموعه ای از شرایط را رعایت کنند.

البته لازم به ذکر است که قبل از مهاجرت جهت کار، باید یک شغل معتبر را در این کشور تضمین کنید. علاوه بر این کارگران بسیار ماهر که به دنبال مهاجرت به بوتان هستند، می توانند در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای بوتانی وارد این کشور شوند. همچنین می توانند در صورت داشتن صلاحیت های حرفه ای و تجربه لازم برای این موقعیت برای مجوز کار این کشور درخواست دهند. نکته قابلا توجه در خصوص شرایط کار در بوتان این است که متقاضیان می توانند با مجوز کار در این کشور، خانواده خود را نیز به بوتان بیاورند.

در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت به بوتان را با اهداف کاری طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند مهاجرت به بوتان را با اهداف کاری

دلایل مهاجرت به بوتان

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان برای مهاجرت اقدام می کنند، که هر یک با دلایل گوناگونی تصمیم به مهاجرت می گیرند. مهمترین دلایل مهاجرت به شرح زیر می باشند:

دلایل مهاجرتتوضیحات
مراقبت های بهداشتیبوتان خدمات بهداشتی رایگان را به همه اتباع خارجی که در این کشور حضور دارند ارائه می دهد. سیستم مراقبت های بهداشتی از بخش های دولتی و خصوصی تشکیل شده است.
کیفیت زندگیبوتان همواره به عنوان برترین کشورهای آسیایی جهت زندگی رتبه بندی می شود. همچنین شهرهای بوتان همواره در بین برترین شهرهای آسیا قرار دارند. زندگی در بوتان به یکی از بهترین تصمیمات زندگی شما تبدیل خواهد شد.
فرصت های شغلی گستردهبه دلیل بازار کار با تحصیلات عالی و تقاضا برای کارگران بسیرا ماهر در بسیاری از زمینه ها، بوتان یک هدف جذاب برای بسیار از مهاجران است.

چالش های مهاجرت به بوتان

مهاجرت در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های گوناگونی نیز در این زمینه می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های مهاجرت موانع زبان در این کشور می باشد. زیرا اغلب مردم این کشور به زبان محلی و تبتی صحبت می کنند، و کمتر با زبان انگلیسی آشنایی دارند. بنابراین یادگیری زبان محلی این کشور یکی از الزامات اساسی جهت مهاجرت می باشد.

یکی دیگر از چالش های اساسی مهاجرت پایین بودن سطح آموزشی در این کشور می باشد. زیرا بوتان دارای یک سیستم آموزشی بسیار ضعیف و قدیمی است. مهمترین چالشی که مهاجران حین زندگی در بوتان به آن اشاره می کنند، پایین بودن سطح امنیت در این کشور می باشد، که این موضوع اغلب مهاجران را نگران کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات مهم در باب مهاجرت به بوتان

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر پیش از مهاجرت به بوتان توجه شما را به پاسخ سوالات زیر جلب می داریم:

  • شرایط مهاجرت به بوتان جهت کار به چه صورت می باشد؟ طبق آمار به دست آمده در سال 2023 توسط اداره مهاجرت بوتان، حدود 60% از افرادی که به دنبال مهاجرت به بوتان هستند، با هدف کار وارد باین کشور می شوند. به دلیل زیرساخت های پیشرفته صنعتی در بوتان این کشور همواره به یکی از محبوب ترین مقاصد کاری برای اتباع خارجی محسوب می شود. البته برای مهاجرن کاری به بوتان باید برای اجازه کار و ویزای کاری این کشور درخواست دهید، تا اجازه مهاجرت به بوتان را داشته باشید. بوتان یک مجوز کاری معروف برای اتباع بسیار ماهر که مایل مهاجرت به بوتان جهت کار هستند صادر می کند. این نوع مجوز کار برای حداکثر 2 سال صادر می شود و برای واجد شرایط بودن برای آن باید مجموعه ای از شرایط را رعایت کنند.
  • مهمترین دلایل مهاجرت به بوتان شامل چه مواردی می باشد؟ مراقبت های بهداشتی، کیفیت زندگی و فرصت های شغلی گسترده
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *