ویزای کاری

کار در بوتان

کار در بوتان

طی سال های اخیر به دلیل پیشرفت های قابل توجه بوتان در حوزه های مختلف اقتصادی، کار در بوتان بیش از پیش مورد توجه اتباع خارجی قرار گرفته است. کار در بوتان برای افرادی که به دنبال یک شغل مناسب به همراه زندگی ایده آل در خارج از کشور هستند، بهترین گزینه محسوب می شود. نکته قابل توجه در خصوص کار در بوتان این است که، مسائل مربوط به کار و اشتغال در بوتان توسط قانون اشتغال و کار بوتان بررسی می شود.

علاوه بر این هر کارمند در بوتان طبق قرارداد خود یک دوره آزمایشی دارد، هنگامی که این دوره به پایان رسید کارکنان می توانند بخشی از صندوق تامین شوند. این طرح تضمین می کند که از اولین روز پس از دوره آزمایشی کمک ها از کارمند و همچنین کارفرما گرفته می شود و به حساب پس انداز کارمند می رود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالا شما می باشد.

کار در بوتان با اخذ ویزای کاری

یکی از مهمترین اصل ها که قبل از ورود جهت کار در بوتان باید رعایت شود، اخذ ویزای کاری این کشور می باشد. قبل از ورود کارمندان به بوتان، آنها باید برای ویزای ورود به کار این کشور به صورت آنلاین در نزدیک ترین کنسولگری اقدام کنند. برخی از اتباع خارجی نیز مانند شهروندان هندی، اتباع مالدیو و اتباع تایلند می توانند در بدو ورود ویزای ورود را دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای کاری بوتان اتباع خارجی نیاز به تاییدیه وزارت کار دارند. متقاضیان باید فرم درخواست تکمیل شده را به همراه کپی پاسپورت معنر ارائه دهند. همچنین کارفرمایان باید از طرف کارمند خود مجوز کار نیز به کارمندان خود مجوز وزارت اعطاء کنند.

نکته قابل توجه در خصوص ویزای کاری بوتان این است که، روند درخواست ویزای کاری بوتان به نسبت اغلب کشورهای آسیایی نسبتا دشوار تر می باشد. به همین جهت به شدت توصیه می شود که حداقل 3 ماه قبل از اعزام به این کشور برای ویزای کاری بوتان اقدام نمایید. علاوه بر این اتباع خارجی علاقه مند به کار ملزم به ارائه لیستی از مدارک برای دریافت تاییدیه ویزای کار بوتان خواهند بود. همچننی کارفرمایان در بوتان می توانند به کارمندان خود کمک کنند تا روند درخواست ویزای آنها تسهیل شود.

الزامات اساسی جهت درخواست ویزای کاری بوتان به شرح زیر می باشد:

  • متقاضیان باید پاسپورت معتبر داشته باشند.
  • متقاضیان باید از اداره کار تاییدیه داشته باشند.
  • اتباع خارجی باید فرم تعهد کارفرما را ارائه دهند.
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی جزو الزامات اساسی می باشد.
  • متقاضیان باید یک اعلامیه انطباق امضا شده داشته باشند.

کار در بوتان با اخذ ویزای کاری

روند درخواست مجوز کار در بوتان

علاوه بر این، دولت بوتان مجوز کار را برای 1 سال و فقط بریا 1 بایر صادر می کند. پس از پایان انقاضا مجوز کار، متقاضیان باید سالانه مجددا برای مجوز کار این کشور درخواست دهند، تا وضعیت شغلی قانونی خود را حفظ کنند. علاوه بر این، اگر کارمندی مجوز کار خود را به مدت 3 سال تمدید کرده باشد دارنده مجوز باید حداقل 6 ماه از کشور خارج شود و سپس می تواند مجددا درخواست دهد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست مجوز کار در بوتان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست مجوز کار در بوتان

علاوه بر این افرادی که به دنبال دریافت مجوز کار هستند، باید شرایط زیر را به درستی رعایت کنند:

  • متقاضی باید از اداره کار، منایع انسانی و وزارت کار تاییده معتبر داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید یک فرم درخواست مجوز کار به طور کامل تکمیل شده داشته باشد.
  • متقاضیان باید یک تعهد کارمند معتبر داشته باشند.
  • جهت اخذ مجوز کار باید یک کپی از گذرنامه یا کارت شناسایی رای دهنده با مجوز ورود به کار داشته باشید.
  • ارائه یک کپی از پاسپورت و ویزای کار همراه الزامی است.
  • متقاضیان باید گواهی تناسب اندام پزشکی را ارائه دهند، که توسط یک افسر پزشکی معتبر دولتی در بوتان اعطا می شود.
  • متقاضیان باید یک عکس در اندازه پاسپورت ارسال کنند.
  • باید یک اصل یا رونوشت محضری گواهی تحصیلی را نیز ارائه دهند.

بررسی انواع مرخصی کار در بوتان

یکی از اصلی ترین مزیت های کار در بوتان وجود مرخصی های متنوع برای کارفرمایان و کارمندان در این کشور می باشد. به طور مثال آن دسته از کارمندانی که در همان کارفرما می مانند و به مدت 6 ماه به کار خود ادامه می دهند مرخصی سالانه با حقوق دریافت می کنند. این مبلغ به مدت 1.5 روز در ماه یا 18 روز کاری در هر سال است. حتی برای کارمندانی که به مدت 6 ماه در همان شرکت حضور داشته اند این روزهای مرخصی سالانه تعلق می گیرد. یکی دیگر از مرخصی های متداول در بوتان مرخصی استعلاجی می باشد، آن دسته از کارمندانی که به مدت 6 ماه در این کشور کار کرده اند، حق استفاده از مرخصی استعلاجی را دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در خصوص کار در بوتان

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیران در خصوص شرایط کار در بوتان پاسخی دقیق و جامع ارائه دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا ویزای کار در بوتان شامل همسر و فرزندان نیز می شود؟ خیر، برای آوردن همسر و فرزندان به بوتان شما باید برای ویزای الحاق خانواده درخواست دهید تا بتوانید خانواده خود را با خود به بوتان بیاورید.
  • روند درخواست جهت کار در بوتان چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای آسیایی روند درخواست برای کار در بوتان بسیار ساده است، و متقاضیان می توانند با داشتن یک پیشنهاد کاری معتبر در این کشور فرآیند اعزام به بوتان را آغاز کنند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *