مهاجرت سرمایه گذاری در کویت

ویزای بازنشستگی کویت

ویزای بازنشستگی کویت

ویزای بازنشستگی کویت در صورتی که فرد خارجی 55 سال به بالا باشد و شرایط آن را داشته باشد برای افراد صادر خواهد شد. این کشور، کشور شبه جزیره عربستان واقع در گوشه شمال غربی خلیج فارس است. یک امارت کوچک واقع در بین عراق و عربستان سعودی، این کشور در بخشی از خشک ترین و کم مهمان نوازترین بیابان های کره زمین واقع شده است. ساحل آن اما شامل خلیج کویت، یک بندر عمیق در خلیج فارس است. در آنجا، در قرن هجدهم، بدویین از داخل کشور یک پست تجاری تأسیس کردند. نام این کشور از ماده کوچک عربی قلعه گرفته شده است.

از زمان خاندان حاکم امارت، Āl Ṣabāḥ، رسما شیخ نشینی را در سال 1756 تأسیس کرد، ثروت این کشور به تجارت خارجی مرتبط است. با گذشت زمان و با داشتن ثروت انباشته، این قلعه کوچک به شهر کویت تبدیل شد  یک کلانشهر مدرن که آسمان خراش ها، ساختمان های آپارتمانی و مساجد را در هم می آمیزد. این شهر بیشتر جمعیت این کشور را در خود جای داده است. که این امر این کشور را به یکی از شهرهای شهری جهان تبدیل کرده است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای کسانی که قصد اخذ ویزای بازنشستگی کویت را دارند، آماده کرده اند.

حداقل سن جهت اخذ ویزای بازنشستگی کویت

حداقل سن ویزای کار در این کشور برای دارندگان مدرک 30 سال است. این فقط محدودیت سنی توصیه شده است، اما هنوز قانونی نیست. برای کارگران فاقد مهارت، ویزای کار در این کشور 18 سال است. در بخش دولتی در این کشور، حداکثر سن مجاز برای بازنشستگی برای مردان 55 سال و برای زنان 50 سال است. با این حال، برخی از صنایع شغلی اجازه بازنشستگی در 50 سال را دارند. در مورد معلمان مدارس، محدودیت های ویزا به ملیت و سن شما در مدرسه بستگی دارد. بنابراین، کسانی که قصد اخذ ویزای بازنشستگی کویت را دارند، باید شرایط سنی را داشته باشند.

همچنین، بخش نفت همیشه به طور جداگانه درمان می شود. در حالی که سایر شرایط عمومی کار برای بخش های دولتی و خصوصی توسط قوانین کویت اداره می شود. در همین حال، دسامبر گذشته، شورای ملی این کشور قانون جنجالی بازنشستگی را تصویب کرد که به شهروندان اجازه می دهد از 45 سالگی بازنشسته شوند. به شرطی که آن ها هر ساله 2% کاهش حقوق بازنشستگی را بپذیرند. اگرچه شورای ملی این قانون را تصویب کرد، اما بعدا این قانون با درخواست اصلاحیه توسط دولت رد شد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ویزای کار در کویت را مطالعه نمایید.

سن بازنشستگی بخش خصوصی در کویت

با این حال، در بخش خصوصی در این کشور، سن بازنشستگی خاصی ذکر نشده است. زیرا، قوانین مربوط به بازنشستگی برای کسانی که قبلا در این کشور کار انجام داده اند و محدودیت سنی برای استخدام افراد از خارج از کشور متفاوت است. به طور کلی، هیچ سن بازنشستگی اجباری در این کشور وجود ندارد. زیرا فقط برای کسانی که به صندوق تأمین اجتماعی این کشور کمک می کنند اعمال می شود و بیشتر برای افرادی که در بخش دولتی کار می کنند اعمال می شود.

به طور کلی، به مهاجران 60 ساله یا بالاتر اجازه کار داده نمی شود. مگر اینکه از مقامات مربوطه معافیت ویژه دریافت کنند. بنابراین، اگر در گروه سنی بالاتر (60 سال یا بیشتر) قرار بگیرید، شرکت شما باید یک معافیت ویژه برای شما بدست آورد. با این حال، باید بدانید که چندین شرکت بیش از 60 سال داوطلب استخدام نمی کنند. زیرا، این امر شامل بسیاری از مدارک است. علاوه بر این، طبق آخرین قانون، این کشور جذب مهاجران بالای 60 سال را برای هر نوع نقش شغلی متوقف کرده است.

مراحل اخذ ویزای بازنشستگی کویت

مراحل اخذ ویزای بازنشستگی کویت

برای ویزای بازنشستگی کویت با مدارک لازم در کنسولگری کشور خود اقدام کنید و باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • سفر به این کشور
  • ارسال درخواست برای ITAS (اجازه اقامت موقت)
  • پس از 5 سال تمدید، واجد شرایط درخواست KITAP (مجوز اقامت دائم) هستید.

برای ارائه درخواست ویزا، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

مدارکتوضیحات
گذرنامهحداقل 6 ماه اعتبار
کپی از گذرنامهصفحه ای که اطلاعات شما درج شده است.
کارت اعتبار یا نقدیجهت پرداخت هزینه ها
کارت اقامتدر صورت وجود

مراقبت های بهداشتی در کویت

بهداشت و درمان در این کشور از سطح بالایی برخوردار است. همه مردم این کشور حق درمان پزشکی رایگان در مراکز دولتی را دارند. در حالی که انتظار می رود مهاجران سالانه هزینه دسترسی به خدمات بهداشتی عمومی را پرداخت کنند. خدمات اضافی مانند اشعه ایکس یا آزمایشات تخصصی معمولا هزینه های اضافی بیش از این پرداخت سالانه است.

مراقبت های بهداشتی برای مهاجران ساکن این کشور در چند سال اخیر موضوع بحث برانگیزی بوده است. به طوری که دولت به دنبال اجرای سیاست های تفکیک برای بیماران داخلی و خارجی و همچنین کارکنان پزشکی محلی و خارجی در مراکز بهداشت عمومی است. این امر پس از شکایت در مجلس این کشور از بیماران محلی رخ داده است که به دلیل تعداد زیادی از مهاجران متقاضی کمک پزشکی مجبور به انتظار برای درمان در مراکز عمومی هستند.

هزینه زندگی در کویت

مهاجرانی که برای لذت بردن از کار عالی و زندگی به این کشور نقل مکان می کنند، به کشوری خواهند رفت که گران ترین ارز جهان را نیز در اختیار دارد. این بدان معناست که این مکان برای بسیاری از مهاجران که می توانند درآمد بیشتری کسب کنند مقصدی بسیار مورد جستجو است. با این حال، لزوما یک کشور ارزان برای زندگی نیست. به ویژه برای اروپایی ها، هزینه زندگی مشابه کشورهای اصلی آن ها است.

در واقع، این بدان معنی است که مهاجران از انگلیس متوجه می شوند که هزینه های زندگی آن ها در این کشور حدود 9% ارزان تر است. اما هزینه های اجاره آن ها 10% بیشتر است. این کشور همچنین از برخی همسایگان خود در منطقه خلیج فارس، از جمله قطر و امارات، کمی مقرون به صرفه است. اما قیمت کالاهای روزمره ممکن است برای کسانی که حقوق کمی دارند مشکل ساز شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله حقوق ماهیانه کار در کویت را مطالعه نمایید.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در این کشور را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در کویتدر این کشور، بنزین و اتومبیل نسبتا ارزان می باشند. لوازم الکترونیکی و کالاهای سفید کمی کمتر از هزینه استفاده از بسیاری از مهاجران است. همانطور که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان است، این کشور حدود 10% از کل ذخایر نفتی جهان را به خود اختصاص داده است. که صنعت نفت 90% درآمد دولت را به خود اختصاص می دهد. با این حال، این کشور طیف وسیعی از کالاهای اساسی از جمله ماشین آلات، منسوجات و مواد غذایی را وارد می کند. هزینه اقامت کویت بستگی به سبک زندگی شما دارد. چنانچه علاقه مند به اخذ ویزای بازنشستگی کویت می باشید و نیاز به مشاوره دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *