متفرقه

ویزای بازنشستگی استونی

ویزای بازنشستگی استونی

بسیاری به دنبال اخذ ویزای بازنشستگی استونی هستند. البته متاسفانه این کشور ویزایی به این نام ندارد و مانند بسیاری از کشورهای ارائه نمی دهد. البته افرادی که دارای منابع مالی کافی هستند و از پس هزینه های زندگی در این کشور بر می آیند می توانند از طرق دیگری اقدام کنند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این روش های جایگزین برای مهاجرت به استونی را شرح داده اند. استونی به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در شمال اروپا مکان بسیار مناسبی برای ایجاد کسب و کار است. روند اداری در این کشور کاملا به صورت الکترونیکی انجام می شود و یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی استونی

استونی خود را به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد بازنشستگان معرفی می کند. این کشور بر اساس هزینه های زندگی، فرهنگ، ایمنی، نظافت، مراقبت های بهداشتی، سهولت در برقراری ارتباط و سرعت زندگی در بسیاری از نظرسنجی ها به عنوان یکی از مکان های برتر برای بازنشستگی شناخته شده است. مراقبت های پزشکی در استونی مطابق با استانداردهای غربی نیست، اما بهترین خدمات در تالین، تارتو و پرنو است. مراقبت های بهداشتی استونی بیمه درمانی، یافتن پزشک انگلیسی زبان، بهترین بیمارستان ها و موارد دیگر را شامل می شود. ویزای دیجیتال استونی که از اول آگوست سال 2020 راه اندازی شد، به افراد اجازه می دهد تا 12 ماه از راه دور در استونی زندگی و کار کنند. شما باید در سفارت یا کنسولگری استونی خود اقدام کنید و این روند 15-30 روز طول می کشد.

همچنین افرادی که خواهان ویزای بازنشستگی در استونی هستند می توانند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور اقامت استونی را بدست آورند.

مزایای ویزای بازنشستگی استونی

جایگزین ویزای بازنشستگی استونی

طبق قوانین استونی شهروندان غیر اتحادیه اروپا در صورت توافق با همسر، بستگان نزدیک یا پیوستن به خانواده، برای تحصیل، کار یا تجارت می توانند درخواست اجازه اقامت موقت کنند. برای احراز شرایط اقامت موقت، بیمه درمانی و اثبات درآمد 2 برابر سطح معیشت در استونی مورد نیاز است. صدور مجوزهای اقامت منوط به سهمیه مهاجرتی سالانه است که در یک سال نمی تواند از 0.1% جمعیت دائمی استونی فراتر رود. این امر در مورد متقاضیان آمریکایی یا ژاپنی یا شهروندان متقاضی اقامت برای انجام تحقیق یا تحصیل اعمال نمی شود. اقامت به خارجیانی اعطا می شود که در یک فعالیت شرکت می کنند یا به عنوان مالک انفرادی فعالیت می کنند.

حداقل €65000 (یورو) برای یک فعالیت تجاری سرمایه گذاری در استونی لازم است یا در صورت خود اشتغالی €16000 (یورو) لازم است. سهام سرمایه و مقدار دارایی های ثابت شده را می توان به عنوان سرمایه گذاری در نظر گرفت. اجازه اقامت موقت معمولاً 5 سال اعتبار دارد. پس از آن، شما می توانید مجوز را تمدید یا برای اقامت دائم درخواست دهید. به شرطی که محل سکونت شما در فهرست جمعیت استونی ثبت شده باشد، شما دارای بیمه درمانی، درآمد قانونی دائمی و سطح B1 زبان استونیایی باشید. پس از 8 سال زندگی در استونی، که 5 سال از آنها باید دارای اجازه اقامت دائم باشند، ممکن است واجد شرایط دریافت تابعیت شوید. برای شهروندی، تسلط به زبان استونیایی، قبولی در آزمون قانون اساسی و قانون شهروندی و وفاداری به دولت استونی لازم است.

از ویژگی های این ویزا:

ویژگیشرح
مدت اقامت5 سال
سرمایه لازم برای شرکت در فعالیت تجاری65000€ (یورو)
سرمایه لازم برای خود اشتغالی16000€ (یورو)
قابلیت تمدیددارد

مدارک لازم برای روادید بازنشستگی استونی

تابعیت مضاعف در استونی به رسمیت شناخته نمی شود. هرکسی که با اخذ تابعیت تابعیت استونی را دریافت کند باید از تابعیت قبلی خود چشم پوشی کند. از جمله مدارک لازم برای اخذ اقامت استونی از طریق تمکن مالی و سرمایه گذاری شامل:

  • داشتن محل اقامت واقعی استونی
  • بیمه درمانی داشته باشید.
  • طرح تجاری به زبان استونیایی یا انگلیسی.
  • شرح برنامه کسب و کار
  • نام و کد ثبت شرکت یا مالک انفرادی
  • ایده تجاری و فعالیت های برنامه ریزی شده، مشتریان بالقوه و تأمین کنندگان، برنامه های توسعه
  • دارایی های ثابت موجود برای شرکت، سرمایه در گردش، نیروی کار مورد استفاده
  • انگیزه نامه، چرا استقرار متقاضی در استونی مهم است
  • مدارک شناسائی
  • چند قطعه عکس

اقامت بازنشستگی در شهر تالین استونی

تالین پایتخت استونی است و همچنین بزرگترین شهر و از بهترین شهرهای استونی است. این شهر اکثر مردم جهانگرد و مهاجران را به دلیل تاریخچه، سبک زندگی، رویدادهای فرهنگی و جاذبه های مختلف جذب می کند. هزینه های ملک و اجاره در پایتخت استونی نیز در مقایسه با سایر پایتخت های اروپا نسبتاً مناسب است. شما می توانید یک آپارتمان کوچک 1 خوابه در مرکز شهر با قیمت حدود 500€ (یورو) در ماه و یک خانه بزرگ 3 خوابه در همان منطقه با قیمت 890€ (یورو) اجاره کنید. اگر ترجیح می دهید خانه خود را خریداری کنید، برای خانه ای در قلب شهر حدود 2700€ (یورو) به ازای هر متر مربع هزینه می کنید. در حالی که تالین از نظر هزینه مسکن نسبتاً معقول است، بسیاری از مهاجران ترجیح می دهند به شهرهای کوچکتر بروند، جایی که املاک حتی ارزان تر هستند.

مقاصد بازنشستگی در استونی

مقاصد بازنشستگی در استونی

انتخاب مقصد بازنشستگی خوب یکی از موارد مهم برای متقاضیان است. در جدول زیر علاوه بر تالین شهرهای دیگر این کشور که مناسب ویزای بازنشستگی استونی هستند معرفی شده اند:

شهرشرح
کورسارااین شهر کوچک با مساحت فقط 15 کیلومتر مربع و 13105 نفر جمعیت، دارای جمعیت سالخورده قابل توجهی است، گرچه بیشتر آنها محلی هستند. سرعت زندگی در این قسمت از جزیره بسیار کند است. وقایع خاص کاملاً خاصی در کورسارا اتفاق می افتد که عمدتا برای افراد مسن مناسب است. این موارد شامل روزهای اپرای Saaremaa (در ژوئن)، جشنواره دریایی (آگوست)، جشنواره غذای Saaremaa (سپتامبر) و رالی (اکتبر) است. امکانات پزشکی در این شهر با بیمارستان هایی مانند مرکز پزشکی Kuressaare Linn و Kuressaare Haigla کافی است. علاوه بر این، Kuressaare از طریق پروازهای روزانه به خوبی با تالین و بسیاری دیگر از شهرهای مهم اروپا ارتباط دارد.
هاپسالومساحت این شهر تفریحی ساحلی کلاسیک حدود 10.6 کیلومتر مربع است و جمعیت آن در حدود 10251 نفر است. ساکنان آن عمدتاً افراد خانواده ای از شهرهای کوچک هستند، از جمله بسیاری از شهروندان سالخورده که از سرعت آرام و آسان زندگی برخوردارند. این شهر تنها یک ساعت با ماشین تا تالین فاصله دارد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای مداوا به پایتخت شهر سفر کنند. با این حال، هاپسالو دارای یک مرکز پزشکی خوب و چندین پزشک انگلیسی زبان است که برای رسیدگی به شرایط مختلف مجهز شده اند.
تارتوبرخلاف آنچه بسیاری از مردم معتقدند، این شهر کوچک دانشگاهی دارای تعداد زیاد افراد مسن است. مساحت آن حدود 39 کیلومتر مربع است و جمعیت کلی آن 98400 نفر است. سرعت زندگی در این شهر بسیار کندتر از تالین است. بیشتر رویدادهایی که در تارتو رخ می دهد به دانشگاه مرتبط است.

بررسی روادید بازنشستگی استونی

افرادی که به سن 63 سال و 9 ماه رسیده اند و 15 سال خدمات بازنشستگی را در استونی انباشته اند حق دریافت مستمری پیری را دارند. در 7 آوریل 2010، پارلمان استونی قانون اصلاح قانون بیمه بازنشستگی کشوری و قوانین مرتبط را تصویب کرد که سن بازنشستگی عمومی 65 سال را پیش بینی می کند. یک دوره گذار، از سال 2017 برای افرادی که بین سال های 1954 و 1960 متولد شده اند، فراهم می شود که سن بازنشستگی برای هر سال تولد به تدریج 3 ماه افزایش می یابد و در سال 2026 به سن 65 سالگی می رسد. متولدین سال های 1953 تا 1960 حق دارند مطالبه مستمری پیری را در سنی که در زیر ذکر شده است اعلام کنند:

  • سال تولد – سن
  • 1953 – 63 سال
  • 1954 – 63 سال 3 ماه
  • 1955 – 63 سال 6 ماه
  • 1956 – 63 سال 9 ماه
  • 1957 – 64 سال
  • 1958 – 64 سال 3 ماه
  • 1959 – 64 سال 6 ماه
  • 1960 – 64 سال 9 ماه

برای مطالبه حقوق بازنشستگی سالخوردگی، باید با اداره ملی بیمه اجتماعی استونی تماس بگیرید و باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • درخواست و ارائه فرم
  • گذرنامه (با اجازه اقامت معتبر) یا یک کارت شناسایی (شناسنامه)
  • دفترچه سوابق استخدام
  • یک مدرک دیپلم از یک آموزشگاه حرفه ای، یک مرکز آموزش تخصصی متوسطه یا یک مرکز آموزش عالی
  • شناسنامه
  • سند ازدواج
  • 1 قطعه عکس
  • شماره حساب، اگر متقاضی بخواهد حقوق بازنشستگی را به حساب بانکی خود منتقل کند.
  • فرم درخواست از دفاتر خدمات مشتری اداره ملی بیمه اجتماعی استونی در دسترس است

جهت خرید ملک در استونی می توانید به مطالب منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *