مهاجرت به کشور استونی

تولد در استونی

تولد در استونی

تولد در استونی یکی از راه هایی می باشد که متقاضیان از طریق آن می توانند اقامت و تابعیت این کشور را با رعایت شرایط به دست بیاورند. اعطاء تابعیت بر اساس سیستم خاک یا سیستم خون می باشد. در برخی از کشورها ممکن است بر اساس هر 2 سیستم تابعیت به فرد اعطاء گردد. متقاضیان دقت نمایند که بر اساس نوع سیستم مهاجر پذیر بودن یا نبود یک کشور مشخص خواهد شد. پس اگر برای مهاجرت به این کشور تولد در استونی را انتخاب کرده اید، تا پایان این مقاله که توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده با ما همراه باشید.

معرفی کشور استونی

کشور استونی در منطقه بالتیک یعنی شمال اروپا قرار گرفته است. با نام رسمی جمهوری استونی شناخته می شود. این کشور با کشورهایی مثل: روسیه، لتونی، دریای بالتیک و دریای بالتیک دارای مرزهای مشترک می باشد. یکی از شهرهای مهم این کشور، شهر تالین می باشد. این شهر به عنوان پایتخت استونی شناخته می شود. مردم این کشور به زبان استونیایی به مکالمه می پردازند. این زبان به زبان فنلاندی بسیار نزدیک می باشد. به دلیل عضویت این کشور در اتحادیه اروپا واحد پول رایج در این کشور یورو می باشد.

در بین کشورهایی که عضوء اتحادیه اروپا می باشند کشور استونی به عنوان کم جمعیت ترین کشور شناخته می شود. برای مهاجرت به این کشور روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال متقاضیان می توانند از طریق: تولد در استونی، ازدواج با فردی با تابعیت کشور استونی، تحصیل در دانشگاه های استونی و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت به این کشور مهاجرت کنند.

اخذ تابعیت و اقامت دائم از طریق تولد استونی

تابعیت از طریق سیستم خاک، سیستم خون و در برخی از کشورها بر اساس هر 2 سیستم به فرد اعطاء می شود. در کشورهایی که تابعیت بر اساس سیستم خاک به فرد اعطاء می شود، تابعیت والدین طفل اهمیتی ندارد. یعنی اگر فرد در خاک هر کشوری متولد شود تابعیت آن کشور را به دست می آورد. در کشورهایی که بر اساس سیستم خون به فرد تابعیت اعطاء می شود، تابعیت والدین فرد مهم می باشد. در کشور استونی نیز قوانین به صورتی می باشد که تابعیت بر اساس سیتم خون به افراد ارائه خواهد شد.

در مواردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، تابعیت و اقامت دائم این کشور از طریق تولد به دست می آید.

  • مادر و پدر فرد تابعیت استونی داشته باشند و کودک در این کشور متولد شود
  • پدر و مادر فرزند تابعیت کشور استونی را داشته باشند ولی کودک خارج از خاک این کشور متولد شود
  • چنانچه فرزند بدون هویت باشد
  • از طریق فرزند خواندگی

اخذ تابعیت و اقامت دائم از طریق تولد استونی

قوانین تابعیت از طریق تولد در استونی

طبق قوانین و شرایطی که در استونی وجود دارد، اگر فردی با تابعیت این کشور، فردی را که کمتر از 18 سال داشته باشد و جزء اتباع خارجی باشد یا تابعیت نداشته باشد به عنوان فرزند خواندگی قبول کند، آن طفل تابعیت کشور استونی را دریافت می کند.

اگر کودکی در خاک این کشور متولد شود و بعد از تولد در استونی اقامت داشته باشد می تواند اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست بیاورد. حال اگر فردی خارج از خاک این کشور متولد شود ولی در مدت 5 سال در استونی اقامت داشته باشد می تواند اقدامات لازم را جهت اخذ تابعیت و اقامت دائم این کشور انجام دهد. علاوه بر این موارد فرد باید دارای شرایط زیر نیز باشد.

  • سن متقاضی باید به 18 سال رسیده باشد
  • با آداب و رسوم کشور استونی آشنایی داشته باشد
  • فرد نباید دارای سوابق کیفری باشد و در هیچ کجا دنیا مرتکب جرم و جنایت نشده باشد
  • تا حدی با زبان این کشور آشنا باشد

جهت اطلاع از شرایط اقامت استونی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مزایای اخذ اقامت کشور استونی

متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید بدانند که زندگی در استونی مزایای بسیار زیادی دارد. اگر بخواهیم هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنیم. از این رو باید بگوییم هزینه ها در این کشور ارزان قیمت تر می باشد. کشور استونی بسیار امن می باشد. همچنین تکونولوژی های بسیاری در این کشور وجود دارد. طبق بررسی ها بین کشورهای جهان استونی دارای بهترین کیفیت آب و هوایی می باشد. وظایف شهروندان در این کشور به صورت دیجیتالی تعیین شده و افراد وظایف خود را انجام می دهند.

یکی دیگر از مزیت های زندگی در این کشور وجود میوه ها و مواد خوراکی ارگانیک می باشد. دسترسی به اینترنت در این کشور بسیار آسان می باشد. متقاضیانی که برای تحصیل وارد این کشور شده اند در طول دوره تحصیلی می توانند آنلاین و به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کنند. بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کند

در این مقاله سعی بر آن بود اطلاعاتی در رابطه با تولد در استونی و اخذ تابعیت از این کشور در اختیار متقاضیان قرار داده شود. اگر قصد مهاجرت به استونی را دارید پیشنهاد می شود پیش از اقدام برای هر کاری با مشاوران و متخصصان در حوزه مهاجرتی مشورت نمایید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *