مهاجرت سرمایه گذاری در چین

نوآفرینی در چین

نوآفرینی در چین

آینده و اقتصاد چین نهفته در نوآفرینی در چین است و همه کشورها و مردم خود کشور نیز از این موضوع مطلع می باشند. چین با تکیه بر عرضه به ظاهر بی حد و حصر نیروی کار ارزان، که توسط صدها میلیون کارگر جاه طلب متولد شده در دوران شکوفایی، خود را به طرز شگفت انگیزی وقف تولید نوآفرینی های کشورهای دیگر کرد. این تلاش، کشوری را که انقلاب صنعتی را از دست داده بود قادر می‌ سازد تا مدرن ‌ترین پیشرفت ‌های تولیدی جهان را تنها در یک یا دو دهه جذب کند.

چین به درستی به عنوان یک کپی‌کننده جهانی شهرت پیدا کرد. تعدادی از شرکت های آمریکایی همچنان از تجارت در چین عقب نشینی می کنند. در نتیجه، این یک خلاء اقتصادی است که می تواند منجر به مزیت رقابتی برای شرکت های غیر آمریکایی شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت از طریق نوآفرینی در چین راهنمای شماست.

مزایا نوآفرینی در چین

هنگ کنگ منطقه ای با یکی از جذاب ترین سیستم های مالیاتی در جهان است. در آن منطقه، شانس رشد یک تجارت زیاد است. با این حال، هنگ کنگ در مورد اخذ ویزا محدودیت های کمتری دارد. هیچ حداقل الزامات سرمایه گذاری مشخص شده توسط مقامات وجود ندارد. با این حال، نامزدها باید سوابق تحصیلی خوبی داشته باشند. اگر داوطلبی تحصیل نکرده باشد یا سابقه تحصیلی یا دانش مرتبط نداشته باشد، مقامات بر مهارت ها و صلاحیت های فنی که باید ارائه شوند تمرکز خواهند کرد. مهم ترین نکته در این مورد، اثبات این است که کمک ارزنده ای به اقتصاد هنگ کنگ خواهد شد. به عبارت دیگر، یک نامزد باید توضیح دهد که چه تعداد شغل برای افراد محلی فراهم خواهد شد، چه تعداد تامین کننده و ارائه دهنده خدمات محلی درگیر خواهند شد و غیره.

در جدول زیر شاهد میزان سود در سال های اولیه شروع نوآفرینی در چین می باشید:

سال2 سال اول5 سال اول7 سال اول10 سال اول
میزان سود10%25%36%45%

در بخش زیر شاهد مزایا نوآفرینی در چین می باشید:

مزایا نوآفرینی در چین

سیستم نوآفرینی در چین

علاوه بر این، دولت چین تلاش زیادی کرده است تا این کشور را به مقصدی جذاب برای کارآفرینان در سراسر جهان تبدیل کند. تغییرات اساسی قبلاً ایجاد شده است، اکنون با IP به گونه‌ای متفاوت برخورد می‌شود، و قانونی وجود دارد که از تبعیض شرکت‌های خارجی در چین جلوگیری می‌کند. بنابراین، چگونه یک فرد دقیقاً می تواند ویزای کارآفرینی را در سرزمین اصلی چین دریافت کند و از حداکثر مزایای این چشم انداز تجاری جدید بهره مند شود؟ به خواندن ادامه دهید و متوجه خواهید شد. به منظور ترویج نوآفرینی و کارآفرینی در سراسر کشور، چین سیاست های خاصی را اجرا کرده است. در ابتدا، مسئولان بازار داخلی و کارآفرینان خانگی را هدف قرار دادند. با این حال، دولت به زودی مخاطبان خارج از مرزها را هدف قرار داد. هدف از این امر جذب اتباع خارجی است.

در سال اخیر، اداره امنیت عمومی شهرداری شانگهای نوع جدیدی از اجازه اقامت به نام ویزای استارتاپ را معرفی کرد که به عنوان ویزای کارآفرین نیز شناخته می شود. این نوع مجوز کار به بازرگانان خارجی اجازه می دهد تا در حالی که به فعالیت های تجاری خود ادامه می دهند در چین زندگی کنند. توجه به این نکته ضروری است که ویزای کارآفرینی چین ویزای جداگانه ای نیست. در واقع این یک مجوز اقامت در امور خصوصی با حاشیه نویسی ویژه برای کارآفرینی است. در مناطق مختلف چین به صورت آزمایشی اجرا شده است. با ویزای کارآفرینی، خارجی ها می توانند از طریق یک فرآیند ساده تر، کسب و کار خود را در چین ایجاد کنند. به عبارت دیگر، یک کارآفرین می‌تواند ویزای کار را بدون هیچ حمایتی از یک شرکت قبلی دریافت کند. این ویزا همچنین یک دوره منعطف را ارائه می دهد، با برنامه های کاربردی تا 5 سال.

الزامات اخذ ویزای نوآفرینی در چین

الزامات اخذ ویزای نوآفرینی در چین

الزامات بسته به منطقه ای که در آن ارائه می شوند تا حدودی متفاوت است. اما، به طور کلی، یک فرد غیر چینی که می خواهد درخواست دهد، باید یکی از شرایط زیر را برآورده کند. متقاضی باید یک طرح نوآوری یا یک طرح تجاری ارائه دهد. همچنین، آنها باید فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های چین باشند. فرد قصد دارد در چین سرمایه گذاری کند یا یک طرح نوآوری ارائه می دهد (طرح تجاری نیز می تواند گزینه خوبی باشد). برای درخواست ویزای کارآفرینی (ویزای استارتاپ)، به عنوان یک دانشجو، باید به دسته های زیر تعلق داشته باشد: دانشجویان بین المللی در حال حاضر در یکی از مؤسسات آموزش عالی شانگهای ثبت نام کرده اند و قصد دارند در استارت آپ چین یا پارک های علم و فناوری «کارآفرینی انبوه و اعتبار نوآوری»، انکوباتورها کار کنند.

دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی درجه یک از دانشگاه های سطح بالای چین یا دانشگاه های مشهور جهان خارج از چین که حداکثر 2 سال قبل از درخواست فارغ التحصیل شده اند و دستاوردهای عالی در زمینه کارآفرینی و نوآوری داشته اند. پس از اخذ ویزا، افراد می توانند برای شرکت در نوآوری و کارآفرینی در چین بدون نیاز به شغل تمام وقت برای حمایت از مجوز اقامت، انعطاف پذیرتر باشید. برای مدتی قبل از ثبت رسمی یک شرکت، در کارهای مقدماتی مربوط به شروع یک تجارت شرکت کنید. سفر خود را به سمت وضعیت اقامت دائم در چین آغاز کنید. همه درخواست ها به اسناد معمولی از جمله مدارک دانشگاهی، فرم های چک پزشکی و کپی پاسپورت نیاز دارند.

در نمودار زیر شاهد انواع زمینه نوآفرینی ها و سرمایه گذاری در چین در سال اخیر هستید:

زمینه نوآفرینی ها و سرمایه گذاری در چین

شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در چین

افرادی که می خواهند در چین سرمایه گذاری کنند باید فرم های گواهی سرمایه گذاری را ارائه دهند. دیگران ممکن است نیاز داشته باشند ثابت کنند که پس از ورود به چین با یک انکوباتور تجاری کار خواهند کرد. متقاضیان همچنین باید یک “نامه درخواست” برای پوشش مواردی مانند یک طرح تجاری و بیانیه شخصی ارائه دهند که در آن توضیح دهند که چرا مایل به ایجاد یک تجارت در چین هستند. افراد متقاضی نیازی به حمایت مالی از یک کسب و کار از قبل تاسیس ندارند و این نیز به این معنی است که نیازی به اجاره فضای اداری یا ارائه مدرک برای اثبات سرمایه گذاری سرمایه همراه با سایر مدارک نیست. در عوض، متقاضیان باید یک نامه درخواست برای بیان اهداف تجاری خود ارائه دهند.

برای ویزاهایی که بین 1-3 سال اعتبار دارند، کارمزد 800¥ (یوان) است. برای ویزاهایی که از 3 الی 5 سال اعتبار دارند، هزینه 1000¥‏ (یوان) است. یک فرد تجاری می تواند حتی قبل از رسیدن به چین برای ویزا اقدام کند. آنها همچنین می توانند درخواست دهند حتی اگر قبلاً در چین با استفاده از ویزای دیگری باشند. پس از جمع آوری و ارسال مدارک لازم، حدود 7 روز طول می کشد تا درخواست شروع به بررسی کند. برخلاف ویزای کاری معمولی که باید قبل از ورود به چین اعطا و اخذ شود، پس از ورود می توان ویزای کارآفرینی اعطا کرد. هنگامی که خارجی ها ویزای خود را دریافت می کنند، بعداً می توانند به یک مجوز اقامت محلی تبدیل شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط ثبت شرکت در چین به سوالات شما پاسخ می دهد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در چین

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در چین ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در چین چیست؟ اخذ ویزای نوآفرینی چین که به نام ویزای S1 شناخته می شود با ارائه طرح تجاری و تایید طرح توسط تیم کارآفرینی چین امکان پذیر است.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در کشور چین کدامند؟ بخش فناوری، صنعت بازی، انرژی، لجستیک، هوش مصنوعی، صنعت پزشکی، تبلیغات و رسانه و انواع خدمات از بخش های مورد نیاز نوآوری در چین هستند.
  • مزایای نوآفرینی در چین چیست؟ نیروی کار ارزان، بهره مندی از مالیات مناسب، توسعه کسب و کار، زمینه های متنوع، برخورداری از وجهه بین المللی و کسب اقامت
  • جایگاه نوآفرینی در چین کجاست؟ چین یکی از فعال ترین کشورهای جهان از نظر نوآفرینی است و تقریبا 1000 استارت آپ در روز در این کشور کلید می خورد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *