مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

نوآفرینی در هلند

نوآفرینی در هلند با 2 نوع دولتی و خصوصی و یا داخلی و بین المللی جریان دارد. دولت از شرکت هایی که محصولات نوآورانه تولید می کنند. از طریق مزایای مالیاتی، اعتبار نوآوری و کمک های بلاعوض حمایت می کند. همچنین تعدادی از طرح های کمک مالی اتحادیه اروپا برای نوآوری وجود دارد. کسب ‌و کارهای نوآورانه می‌توانند به توسعه راه‌ حل‌ هایی برای مسائل اجتماعی عمده مانند امنیت غذایی جهانی، پیری جمعیت یا بیماری ‌های تهدید کننده زندگی کمک کنند. با توسعه محصولات جدید، آنها همچنین می توانند به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند.

نوآوری باعث افزایش رشد اقتصادی و ایجاد شغل می شود. به همین دلیل است که دولت از شرکت های نوآفرین حمایت مالی می کند. بنابراین کسب و کارها می توانند محصولات و خدمات نوآورانه خود را سریعتر وارد بازار کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و نوآفرینی در هلند مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در هلند

وقتی صحبت از نوآورترین کشورهای جهان می شود، هلند یکی از پیشتازان اروپا است. فرهنگ نوآوری هلند از دیرباز، مخترعان Wi-Fi، بلوتوث و حتی بازار سهام بوده است. هلندی ها قرن هاست که نوآوری می کنند و متوقف نشده اند. اول و مهمتر از همه، هلندی ها فرهنگ آینده نگر را پرورش می دهند که برای آزمایش و ایده های بین رشته ای باز است. این نگرش آزادانه به نوآوران هلندی کمک می کند بارها و بارها قالب را بشکنند. ساختارهای کاری از سلسله مراتب اجتناب می کنند، به کارگران انعطاف بیشتری می دهند و موانع را برای شرکت هایی که با کار هلندی درگیر هستند از بین می برند. نهادهای بین المللی بر فرهنگ آینده نگر هلند تأکید می کنند. جدول امتیازات نوآوری اتحادیه اروپا ، هلند را به عنوان رهبر نوآوری در سال 2023 رتبه بندی کرد.

بخش های برتر نوآورانه هلند در میان بهترین بخش های جهان هستند. دولت می خواهد موقعیت بین المللی خود را بیشتر تقویت کند. هلند دارای 9 بخش برتر است:

  • مواد باغبانی و تکثیر
  • کشاورزی – غذایی
  • اب
  • علوم زیستی و سلامت
  • مواد شیمیایی
  • تکنولوژی بالا
  • انرژی
  • لجستیک
  • صنایع خلاق

مزایا نوآفرینی در هلند

دولت، بخش خصوصی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با یکدیگر در اتحاد بخش برتر دانش و نوآوری همکاری می کنند تا بخش های برتر را حتی قوی تر کنند. این اتحاد به دنبال راه هایی برای عرضه محصولات یا خدمات نوآورانه به بازار است. دولت به روش های مختلفی نوآوری را در بخش های برتر تشویق می کند. هر 2 سال، دولت چندین پروژه یا محصول را به عنوان برندگان مسابقه ملی نمادها انتخاب می کند. این پروژه‌ ها و محصولات نشان می‌ دهند که چگونه نوآوری ‌های هلندی جزو بهترین‌های جهان هستند. آثار برنده همگی به مسائل اجتماعی عمده می پردازند. پیش بردن نوآوری ها، تحقق پیشرفت ها، و در نتیجه کمک به چالش های اجتماعی که در کشور و جهان با آن مواجه هستیم. این جاه طلبی نمایشگاه نوآوری است.

رویدادی که هر دو سال یکبار برای حل چالش‌ های اجتماعی عمده در زمینه ‌های اقتصاد دایره‌ای، انرژی، آب، تحرک، محیط ‌زیست ساخته شده، بهداشت و غذا و همچنین فناوری ‌های توانمند مورد نیاز برگزار می‌شود. پایگاه داده Volg Innovatie توسط آژانس سازمانی هلند مدیریت می شود. این اطلاعات در مورد پولی که وزارت امور اقتصادی برای پروژه های مختلف هزینه می کند، ارائه می دهد. دستور کار علمی ملی وزارت امور اقتصادی و سیاست آب و هوا، موضوعات متمرکز را برای تحقیقات علمی در سال های آینده مشخص می کند. به سؤالاتی از این قبیل نگاه می کند: چه زمینه هایی برای بخش علم هلند نویدبخش است؟ علم چگونه می تواند به یافتن راه حل برای مسائل اجتماعی کمک کند؟ چگونه علم می تواند فرصت های اقتصادی برای نوآوری ایجاد کند؟

سیستم نوآفرینی در هلند

وابسته ‌های نوآوری در سفارت‌ خانه ‌ها و کنسولگری‌ های هلند مستقر هستند. آنها به شرکت های هلندی که در خارج از کشور تجارت می کنند کمک می کنند. به عنوان مثال، با معرفی آنها به شرکای بالقوه، مانند موسسات تحقیقاتی یا شرکت های دیگر. ابتکار صنعت هوشمند (به زبان هلندی) با هدف تقویت صنایع هلندی با ترویج استفاده از فناوری اطلاعات و فناوری پیشرفته، مانند چاپ سه بعدی، فناوری نانو و روبات ‌ها، انجام می‌شود. دولت از طریق صندوق آینده خود پول بیشتری را برای SMEهای نوآورانه و تحقیقات حیاتی برای آینده در دسترس قرار می دهد. از سال 2018 این صندوق سالانه 5 € میلیون (یورو) برای سرمایه گذاری در هلند در دسترس خواهد بود. سرمایه اولیه آن €200 میلیون (یورو) خواهد بود. در سال 2020 کل صندوق بازنگری شد.

در نمودار زیر شاهد سرمایه گذاری های بین المللی در سال های اخیر در هلند هستید:

سرمایه گذاری های بین المللی در هلند

اقتصاد و نوآفرینی در هلند

شاخص جهانی نوآوری، این کشور را به عنوان رهبر جهانی نوآوری در سال 2023 معرفی کرد. دولت همکاری بین بخش خصوصی و بخش تحقیقاتی را تحریک می کند و زمینه مناسبی را برای جوانه زدن و رشد نوآوری فراهم می کند. بیش از سیاست ‌های مستحکم، شکل ‌دهی مشارکت ‌ها و ایجاد یک محیط تجاری سازگار با نوآوری یکی از اولویت ‌های اصلی دولت هلند است. برای اطمینان از اینکه شرکت ‌ها قادر به رسیدن به جاه ‌طلبی ‌های نوآورانه هستند، دولت هلند به شرکت ‌ها انگیزه ‌هایی برای تأمین مالی ایده‌ ها و کسب‌ و کارهای جدید ارائه می‌کند. هلند دارای 14 دانشگاه، 34 مرکز آموزش حرفه ای و انواع امکانات آموزشی تخصصی و استارت آپ هلند است. به عنوان مثال، دانشگاه و تحقیقات Wageningen ، یک رهبر جهانی در نوآوری های کشاورزی است که راه حل های پیشرو برای چالش های جهانی است.

در جدول زیر شاهد نرخ رشد اقتصاد و نرخ رشد نوآفرینی در هلند هستید:

سالنرخ رشد اقتصادینرخ رشد نوآفرینی
202120%8%
202220%21%
202317%27%

ویزای استارت آپ هلند

ویزای استارت آپی که رسماً «اجازه اقامت برای کارآفرینان تازه کار» نامیده می شود، در ژانویه 2015 توسط دولت هلند برای جذب کارآفرینان خارجی معرفی شد. این مجوز به مدت 1 سال معتبر است و به بین المللی های جاه طلب این شانس را می دهد که تجارت نوآورانه خود را در یکی از رقابتی ترین اقتصادهای جهان شروع کنند. برای دریافت ویزای راه اندازی، قبل از ارسال درخواست خود به IND ، باید شرایط عمومی و خاص را رعایت کنید. پس از دریافت اجازه اقامت، می توانید به هلند نقل مکان کنید و شروع به توسعه کسب و کار خود کنید. تحت این ویزا، مهاجرانی که در استارتاپ خود در هلند کار می کنند توسط یک تسهیل کننده با تجربه راهنمایی می شوند.

شرایط عمومی ویزای استارتاپ عبارت است از:

  • شما یک پاسپورت معتبر دارید.
  • شما نظم عمومی یا امنیت ملی را تهدید نمی کنید.
  • هنگام ورود به هلند، آماده انجام آزمایش سل هستید.
  • وقتی به هلند رسیدید بیمه درمانی هلند می گیرید.
  • برای همکاری با یک تسهیل کننده شناخته شده باید توافق نامه داشته باشید.
  • محصول یا خدمات شما نوآورانه است.
  • شما یک طرح تجاری محکم دارید.
  • شما کسب و کار جدید خود را در اتاق بازرگانی هلند ثبت می کنید.
  • شما منابع مالی کافی (مانند پس انداز) برای زندگی در هلند دارید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کارآفرینی در هلند مشاور شماست.

سوالات پر تکرار در باب نوآفرینی در هلند

در بخش زیر پاسخ سوالات پر تکرار در باب نوآفرینی در هلند آمده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در هلند چیست؟ همکاری با یک تسهیل کننده متخصص قابل اعتماد، ارائه محصول یا خدمات نوآورانه، کارآفرین استارتاپی برنامه ای برای پیشبرد ایده به یک کسب و کار دارد. ثبت در اداره کسب و کار اتاق بازرگانی هلند (KVK)  و تمکن مالی می باشد.
  • بخش های برتر نوآوری در هلند کدامند؟ مواد باغبانی و تکثیر، کشاورزی و غذایی، اب، علوم زیستی و سلامت، مواد شیمیایی، های تک، انرژی، لجستیک و صنایع خلاق از بخش های برتر نوآوری در هلند هستند.
  • مزایای نوآفرینی در هلند چیست؟ زیرساخت ‌های مناسب، حمایت دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها از نوآفرینان، فیلدهای جذاب برای نوآفرینی، کسب اقامت هلند از طریق نوآفرینی
  • طرح گام به گام نوآفرینی در هلند به چه شکل است؟ طرح گام به گام نوآفرینی در هلند باید حداقل شامل ساختار سازمانی، نقش ها و وظایف، شکل قانونی، پرسنل، هدف شرکت، شرح ایده برای محصول یا خدمات و چرایی نوآوری آن باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *