مهاجرت تحصیلی لیتوانی

مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی

مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی

این مقاله حاوی اطلاعات مفیدی در باب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. رشد اقتصادی و افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه های کشور لیتوانی موجب جذب دانشجویانی به این کشور شده است. بیش از 3000 دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند. نظام آموزشی این کشور امکان تحصیل را برای متقاضیان در مقاطع مخلف کارشناسی، کارشناسی ارشدو دکترا فراهم نموده است.

  • تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • سیستم آموزشی این کشور به چه صورت خواهد بود؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چه مقدار خواهد بود؟

درباره کشور لیتوانی

لیتوانی در ساحل شرقی دریای بالتیک واقع شده و با لتونی، بلاروس، لهستان و روسیه هم مرز است. این کشور تپه دارای جنگل ها، رودخانه ها و نهرها و دریاچه ها است و لازم به ذکر است که منابع طبیعی اصلی آن زمین های کشاورزی می باشند. رشد اقتصاد این کشور در بین سایر کشورهای اروپایی به طور چشم گیری بالا بوده است و این موضوع موجب بالا رفتن کیفیت زندگی در این کشور شده است. برای بسیاری از دانشجویان، پیدا کردن مکان مناسب برای ادامه تحصیل بسیار مهم است. برای دانشجویان بین المللی، کشور لیتوانی ممکن است یک انتخاب برتر به نظر نرسد، اما این کشور تعداد زیادی از برنامه های تحصیلی مناسب برای دانشجویان بین المللی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان لیتوانیایی ارائه می دهد. به همین دلیل، آموزش عالی در لیتوانی ممکن است گزینه ایده آل برای برخی از دانشجویان باشد.

زندگی در لیتوانی برای ادامه تحصیل در برنامه های مختلف تجربه ای لذت بخش است. لیتوانی دارای آب و هوای عالی در ماه های مختلف می باشد. زندگی در لیتوانی به دانشجویان این امکان را می دهد تا با فرهنگ موسیقی جدید، جشنواره ها و ملیت های مختلف آشنا شوند. در جدول زیر به اطلاعات کلی درباره کشور لیتوانی اشاره شده است:

آیتمشرح
زبان رسمیلیتوانیایی
جمعیت2.9 میلیون نفر
پایتختویلنویس
مساحت65300 کیلومتر مربع
تعداد دانشجویان بین المللی3400 نفر
واحد پول€ (یورو)
سال تحصیلیسپتامبر (September) تا ژوئن (June)

سیستم آموزش و پرورش لیتوانی

این کشور از دیرباز آموزش عالی برخوردار است و محیطی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد. طیف گسترده ای از دانشگاه های لیتوانی و مدارس علوم کاربردی بیش از 350 برنامه تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند ارائه می دهند که دانشجویان خارجی می توانند برنامه مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنند. مدارک تحصیلات عالی در دانشگاه های لیتوانی در 3 دوره اصلی ارائه می شوند:

  • کارشناسی (لیسانس)
  • کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)
  • تحصیلات تکمیلی (دکتری)

تعداد متقاضیانی که در سال های اخیر در نظام آموزشی این کشور مشغول به تحصیل شده اند، در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در لیتوانی

برنامه های تحصیلی هر 3 مقطع در دانشگاه ها ارائه می شود، ضمن اینکه برنامه های تحصیل مقاطع کارشناسی و مدارک تحصیلی می تواند در مدارس علوم کاربردی نیز اخذ شود. به طور کلی، سال تحصیلی در لیتوانی از ماه سپتامبر شروع می شود و در اواسط ژوئن به پایان می رسد و به ترم های بهار و پاییز تقسیم می شود. به یاد داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی به صورت پاره وقت و تمام وقت امکان پذیر است و متقاضیان می توانند برای تحصیل در این کشور از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی مختلفی بهره مند شوند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور لیتوانی از 2 تا 4 سال به طول می انجامد. شهریه در موسسات آموزش عالی لیتوانی بسته به هر موسسه، برنامه تحصیلی خاص و مرحله علمی که دانشجو در آن بستگی دارد متفاوت است. دانشگاه ها و مدارس علوم کاربردی سالانه شهریه خود را اعلام می کنند.

متوسط هزینه های تحصیل در کشور لیتوانی در جدول زیر ذکر شده است:

دوره تحصیلیهزینه های تحصیل سالیانه به یورو
کارشناسی1300€
کارشناسی ارشد2300€
دکترا8400€

اگر دانشجو تبعه یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد، ممکن است شهریه های مختلفی اعمال شود. علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان بین المللی بایستی هزینه های زندگی دانشجویی در کشور لیتوانی را در نظر بگیرند که از 250€ تا 500€ (یورو) در ماه می باشد. هزینه تحصیل در لیتوانی از طریق لینک مذکور جهت مطالعه در اختیار شما قرار گرفته شده است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی

مراحل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی

برای ثبت نام در یک برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی، طی کردن مراحل زیر الزامی می باشد:

  • انتخاب برنامه تحصیلی
  • ارزیابی سوابق و مدارک تحصیلی خود را در برابر پیش نیازهای برنامه تحصیلی
  • تماس با مسئول پذیرش مؤسسه آموزش عالی قبل از درخواست
  • دریافت مدارک تحصیلی و گواهینامه های تحصیلات خارجی که توسط مرکز ارزیابی کیفیت کیفی لیتوانیایی در آموزش عالی ارزیابی شده اند.
  • مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر برای ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز و درخواست اخذ پذیرش تحصیلی
  • مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری لیتوانی برای ارائه اسناد و کسب ویزای تحصیلی لیتوانی

مهلت ثبت نام در ترم پاییز در اکثر دانشگاه های کشور لیتونای در ماه ژوئن (June) است، با این حال به دانشجویان بین المللی توصیه می شود هر چه سریعتر اقدام به درخواست کنند و وقت خود را برای مرتب کردن جزئیات بگذارند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی، ممکن است لازم باشد دانشجویان در امتحانات مقدماتی شرکت کنند (در صورت لزوم برای برنامه های مطالعاتی انتخابی). برای اطلاعات بیشتر، توصیه می شود دانشجویان با موسسه آموزش عالی مورد نظر خود تماس بگیرند. لازم به ذکر است که پذیرش دانشجویان با امضای قرارداد تحصیل با موسسه آموزش عالی تأیید می شود و هر دانشگاه شرایط ارسال فرم های درخواست و سایر مدارک را تعیین می کند.

شرایط ویزا برای مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی

مهاجرت تحصیلی به لیتوانی و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور علاوه بر داشتن اطلاعات از هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی، نیاز به داشتن اطلاعات درباره شرایط ویزا و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی دارد. همانطور که می دانید، دانشجویان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به اکثر کشورهای خارجی نیاز به کسب ویزای تحصیلی دارند. برای تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی، دانشجویان ایرانی به 2 سند اصلی نیاز دارند:

  • مجوز اقامت موقت
  • ویزای ملی نوع D

ویزای ملی (نوع D) ویزایی است که به یک فرد خارجی اجازه می دهد وارد جمهوری لیتوانی شود و برای مدت طولانی تر از 90 روز در این کشور بماند. ویزای ملی یک بار ورود معمولا به همراه مجوز اقامت در لیتوانی به متقاضیان خارجی ارائه می شود. ویزای ملی ورودی چندگانه به یک متقاضی خارجی ارائه می شود که هدف وی از مهاجرت به کشور لیتوانی اقامت بلند مدت است. همچنین مجوز اقامت به متقاضیان خارجی این اجازه را می دهد تا در مدت زمان خاصی در کشور لیتوانی اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور لیتوانی را دارند بایستی از مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. دانشجویان قبل از مهلت مقرر باید کلیه اسناد لازم را به مؤسسه آموزش عالی مربوطه ارسال کنند. دانشجویان نباید فراموش کنند که مهلت برنامه تحصیل خود را بررسی کنند زیرا ممکن است با دیگران متفاوت باشد.

برای کسب پذیرش تحصیلی جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های لیتوانی، ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده (هر موسسه آموزش عالی فرم خاص خود را دارد.
  • مدرک تحصیلی لیسانس (شامل نمرات) که توسط مرکز ارزیابی کیفیت در آموزش عالی به رسمیت شناخته شده است.
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • یک نسخه از گذرنامه
  • عکس به تعداد لازم
  • رسیدی مبنی بر پرداخت هزینه برنامه و شهریه
  • صورت های بانکی که بودجه کافی برای مطالعه و زندگی در طول مدت مطالعه دانشجو را اثبات می دهد.

از موارد مهمی که جهت تحصیل در این کشور بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت، موضوع بورسیه و فاند تحصیلی می باشد که در مقاله شرایط گرفتن fund از لیتوانی خواهد بود. هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف دنیا مانند آلمان، اتریش، آمریکا، کانادا، نیزولند، سوئد، سوئیس و سایر مقاصد برتر، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *