مهاجرت تحصیلی کویت

مدارس ایرانی کویت

مدارس ایرانی کویت

اولین گام به سوی مدارس مدرن برای تحصیل متقاضیان بین المللی و اروپایی، با تاسیس مدارس ایرانی کویت که پایه تجارت و ریاضیات است برداشته شد. دولت کویت یکی از کشورهای پردرآمد با تولید ناخالص داخلی سرانه بالای 24000$ (دلار) است. از سیاست های آموزشی این کشور می توان به ارائه فرصت آموزش برای همه کودکان از جمله کودکان با نیازهای ویژه اشاره کرد. موسسه آمار در سال 2023 میلادی گزارش داد که 93.9% از بزرگسالان و 98.6% از جوانان در کویت با سواد هستند. در شمال غربی کوتاه خلیج فارس کشور کویت قرار دارد.

بیش از دو سوم جمعیت کویت را مهاجران دیگر کشورهای عربی و همچنین آسیا و آفریقا تشکیل می دهند. شهر کویت پایتخت کشور کویت است این کشور با عراق و عربستان و عربستان سعودی هم مرز است. واحد پول ملی کویت نیز دینار کویت است. ما در این مقاله با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه کارها را برای تحصیل در کویت به شما ارائه داده ایم.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی کویت

آموزش در مدارس ایرانی کویت به عنوان یک تعهد مشارکتی شامل دانش آموزان، کارکنان و والدین تلقی می شود. این مدارس با ارائه بهترین محیط آموزشی ممکن در چارچوبی منظم در تلاش برای جلب رضایت دانش آموزان و والدین عمل می کنند. موفقیت تحصیلی در سطح مناسب برای همه افراد ارزش گذاری می شود. توجه به نیازهای فردی همه دانش آموزان از جمله کسانی که مشکلات یادگیری زیادی دارند از اهداف این مدارس محسوب می شود.

با استخدام گروهی از روسای با تجربه و متعهد و تیم هایی از کارکنان آموزش دیده بریتانیایی به دنبال ارتقاء سطح کیفی مدارس ایرانی کویت هستند. تا نیازهای تحصیلی همه دانش آموزان را برآورده کنند. علاوه بر این کلاس های کوچک این مدارس به معلمان ماهر و با تجربه اجازه می دهد تا توجه و حمایت فردی را ارائه دهند. که این امر باعث موفقیت تحصیلی و پیشرفت به سمت بلوغ شخصی می شود.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی کویت

اهمیت تربیت بدنی در مدارس ایرانی کویت

ورزش و فعالیت های بدنی نقش مهمی در زندگی دانش آموزان در مدارس ایرانی کویت دارد. علاوه بر دروس هفتگی در دوران تحصیلی یازدهم و دوازدهم، تربیت بدنی به عنوان یک موضوع در سال های دوازدهم و سیزدهم این مدارس نیز ارائه می شوند. علاوه بر این مدارس ایرانی کویت یکی از اعضای سازمان KFSACاست. که مسابقات بین مدرسه ای را در کویت در زمینه فعالیت های مختلفی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، کریکت، نت بال و شنا سازماندهی می کنند. مدرسه ایرانی کویت همچنین یکی از اعضای مدارس ایرانی خاورمیانه است.

به طور منظم در مسابقات بین المللی که در سراسر خاورمیانه برگزار می شود شرکت می کنند. مدارس ایرانی کویت فرصتی عالی برای دانش آموزان فراهم می کنند تا چالش های بیشتری جستجو کنند که با رقابت در یک میدان بین المللی با برخی از بهترین مدارس در منطقه در جهت پتانسیل خود تلاش کنند.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی کویت

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی کویت رویکردی کاملا دانش آموز محور دارد. تحصیل در مدارس ایرانی کویت معمولا از سن 6 سالگی آغاز می شود. تحصیل در مدرسه برای همه کودکان 6 تا 14 ساله که مقاطع ابتدایی و متوسطه هستند اجباری است. دانش آموزان در این مدارس زبان انگلیسی را از کلاس دوم شروع می کنند. پیش دبستانی نیز در مدارس ایرانی کویت برای کودکان 4 تا 6 سال در دسترس است. اکثر مدارس ایرانی از ساعت 7:30 صبح شروع می شوند و در ساعت 2 بعد از ظهر به پایان می رسند.

در مدارس ایرانی کویت 3 سطح تحصیلی وجود دارد که عبارت اند از:

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی کویت

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی این کشور اختیاری است و توسط مهد کودک های این مدارس ارائه می شوند. این سطح تحصیلات برای اتباع کویتی رایگان است. هدف مدارس پیش دبستانی توسعه ظرفیت کودک برای تعامل و برقراری ارتباط و تشویق آنها برای کشف محیط خود و ایجاد اعتماد به نفس است. کودکان از سن 4 تا 6 سال در مهد کودک حاضر می شوند. تحصیلات ابتدایی در مدارس ایرانی کویت اجباری است و پس از دوره پیش دبستانی آغاز می شود. محیط آموزش ابتدایی معمولا از زمانی شروع می شود که کودک به سن 6 سالگی می رسد. وقتی دانش آموزان تحصیلات ابتدایی را به پایان برسانند واجد شرایط رفتن به سطوح متوسطه خواهند بود.

برنامه های درسی در دوره ابتدایی شامل موارد زیر می باشد:

برنامه های درسی در دوره ابتدایی در کویت

آموزش متوسطه و دبیرستان در مدارس ایرانی کویت

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی این کشور اجباری است. دانش آموزانی که این سطح را تکمیل می کنند واجد شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان هستند. آموزش متوسطه در این مدارس فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا دانش فنی را به دست بیاورند. همچنین توانایی دانش آموزان را برای تفکر به منظور ایجاد و گسترش خلاقیت آنها توسعه می دهند. مدت زمان این دوره 4 سال است و سنین 11 تا 15 سال را شامل می شود. بعد از اتمام دوره متوسطه مقطع دبیرستان آغاز می شود که سنین 15 تا 18 سال را شامل می شود و به مدت 3 سال به طول می انجامد. دروس تدریسی در این مقطع تحصیلی نیز شامل معارف اسلامی، عربی، انگلیسی، ریاضی، مطالعات اجتماعی، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، فیزیک و شیمی می شود.

برای درک بهتر شما از سیستم آموزشی مدارس ایرانی جدولی را آماده کرده ایم که ملاحظه بفرمایید:

مدت آموزشسندوره آموزشی
5 سال6 تا 11 سالابتدایی
4 سال11 تا 15 سالمتوسطه
3 سال15 تا 18 سالدبیرستان

مدرسه ایرانیان کویت

مدرسه ایرانیان کویت از مدارس بین المللی این کشور محسوب می شود که در نوآوری و نوآفرینی در کویت نقش به سزایی را ایفا کرده است. این مدرسه در استان فروانیه کویت و منطقه رقعی واقع شده است. این موسسه آموزشی با کمک تعدادی از مسئولان و نهادهای آموزشی کویت در سال 1375 تاسیس و آماده بهره برداری شد. مدرسه ایرانی کویت دارای مقاطع مختلف تحصیلی از جمله ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد.

ازجمله امکانات تفریحی و آموزشی این مجموعه نیز می توان به سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی، سالن غذاخوری، کمد شخصی و غیره اشاره کرد. ساختمان آموزشی این مدرسه با مساحت 455متر مربع و با 470 متر مربع حیات سر باز از بزرگترین مدارس ایرانی کویت محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در کویت یا مهاجرت به کویت با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *