مهاجرت سرمایه گذاری در کویت

نوآفرینی در کویت

نوآفرینی در کویت

نوآفرینی در کویت تاثیر زیادی بر اقتصاد دولت دارد. کاهش تقاضا در بازار برای نفت فشار فرآینده ای را بر مدل فعلی اقتصادی و اجتماعی وارد می کند. این مدل مبتنی بر توزیع درآمد حاصل از صادرات نفت به شهروندان کویتی، با سرمایه گذاری بلندمدت نسبتاً محدود در تولید دانش و ارتقای ظرفیت ملی نوآوری است. گذار به جامعه مبتنی بر دانش که در آن ارزش آفرینی، حل چالش های اجتماعی و رفاه جامعه در کل بر اساس تولید، انتشار و اجرای دانش است.

در حال تبدیل شدن به یک امر ضروری است. این در استراتژی توسعه ملی که هدف دستیابی را فرموله می کند، شناخته شده است. کویت هوشمند تا سال 2035 ترسیم کرده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و نوآفرینی در کویت مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه نوآفرینی در کویت

چنین انتقالی چالش برانگیز است و تنها از طریق ایجاد حاکمیت مناسب در سیستم STI با نهادهای کافی مانند یک وزارتخانه و یک آژانس حرفه ای با مأموریت برای تحقیق و نوآوری قابل دستیابی است. این مجموعه باید به افزایش آگاهی و کاهش موانع نوآوری، تقویت پایگاه تحقیقات علمی، توسعه حمایت از نوآوری تجاری، ترویج انتشار دانش و ایجاد مشترک بین علم و صنعت، ایجاد سرمایه انسانی مورد نیاز، و ایجاد نقش کمک کند. علم، فناوری و نوآوری در مقابله با چالش های اجتماعی کویت. چنین انتقالی چالش برانگیز است و تنها از طریق ایجاد حاکمیت مناسب در سیستم STI با نهادهای کافی مانند یک وزارتخانه و یک آژانس حرفه ای با مأموریت برای تحقیق و نوآوری قابل دستیابی است.

این مجموعه باید به افزایش آگاهی و کاهش موانع نوآوری، تقویت پایگاه تحقیقات علمی، توسعه حمایت از نوآوری تجاری، ترویج انتشار دانش و ایجاد مشترک بین علم و صنعت، ایجاد سرمایه انسانی مورد نیاز، و ایجاد نقش کمک کند. علم، فناوری و نوآوری در مقابله با چالش های اجتماعی کویت. چنین انتقالی چالش برانگیز است و تنها از طریق ایجاد حاکمیت مناسب در سیستم STI با نهادهای کافی مانند یک وزارتخانه و یک آژانس حرفه ای با مأموریت برای تحقیق و نوآوری قابل دستیابی است. این مجموعه باید به افزایش آگاهی و کاهش موانع نوآوری، تقویت پایگاه تحقیقات علمی، توسعه حمایت از نوآوری تجاری، ترویج انتشار دانش و ایجاد مشترک بین علم و صنعت، ایجاد سرمایه انسانی مورد نیاز، و ایجاد نقش کمک کند.

علم و فناوری و نوآفرینی در کویت

علم، فناوری و نوآفرینی در مقابله با چالش های اجتماعی کویت یک راه حل است. دولت کویت تحت حمایت اعلیحضرت امیر کویت، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، راه اندازی مجمع اقتصاد دانش را که در فوریه 2018 با هدف نوسازی حکومتداری بر اساس آنچه انجام می شود، اعلام کرد. به عنوان یک اکوسیستم دانش و نوآوری شناخته می شود. توجه فزاینده به توسعه یک اکوسیستم نوآوری در کویت و در تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مشاهده شده است. اما اکوسیستم نوآوری دقیقاً چیست؟ چگونه یک اقتصاد نوظهور مانند کویت می تواند یک اکوسیستم ملی نوآوری ایجاد کند؟ نشان داده شده است که توسعه چنین اکوسیستمی از اهمیت ویژه ای برای توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و محوری برای رشد مبتنی بر نوآوری برخوردار است.

در نمودار زیر شاهد نرخ رشد نوآفرینی در حوزه های مختلف در کویت می باشید:

نرخ رشد نوآفرینی در حوزه های مختلف در کویت

مراکز نوآفرینی در کویت

همانطور که توسط دیوید مووری تعریف شده است، اکوسیستم ملی نوآوری مجموعه ای از موسسات و سازمان های دولتی و خصوصی در یک اقتصاد است که سرمایه گذاری و انجام تحقیق و توسعه، تجاری سازی محصولات چنین تحقیقاتی و تسهیل انتشار فناوری های جدید در بازار را انجام می دهد. بنابراین یک سیستم نوآوری مؤثر باید به طور همزمان هم فرآیند ایجاد دانش (اختراعات) و هم انتشار و تجاری سازی دانش (نوآوری) را تسهیل کند. نوآفرینی زنجیره ای از فرآیندهاست که با خلق دانش آغاز می شود و با تجاری سازی اختراعات در بازار و پذیرش فناوری های جدید خاتمه می یابد. به منظور توسعه یک اکوسیستم نوآوری مؤثر، درک این نکته ضروری است که نوآوری عمدتاً توسط شرکت‌ های خصوصی انجام می‌شود و شرکت ‌های کوچک و متوسط محرک ‌های کلیدی فعالیت ‌های نوآورانه هستند.

در جدول زیر شاهد مراکز مهم نوآفرینی در کویت می باشید:

نوآفرینیرتبه در کویت
Kuwait Foundation for the Advancement of Sciences1
Kuwait University (KWT University)2
Kuwait University Health Science Center3
Kuwait Institute for Scientific Research4
College of Technological Studies (KWT University)5
Environment and Life Sciences Research Center6
Public Authority for Applied Education and Training7

سیستم نوآفرینی در کویت

یک اکوسیستم ملی نوآوری نه تنها مکمل اکوسیستم ملی کارآفرینی است، بلکه در درون آن گنجانده شده است. در حالی که استارت آپ کویت و نوآفرینی ایجاد، انتقال و ترکیب دانش را تسهیل می کند، در تسهیل تجاری سازی اختراعات، فناوری های کشف شده و مدل های جدید کسب و کار با اکوسیستم های کارآفرینی همپوشانی دارد. بنابراین، یک اکوسیستم ملی نوآوری قوی و منسجم از ایجاد سرمایه گذاری جدید و توسعه اقتصاد دانش حمایت می کند. نگاهی دقیق تر به فعالیت های ثبت اختراع در کویت می تواند وضعیت فعلی نوآوری در این کشور را روشن کند. حفاظت از پتنت در کویت منحصراً از طریق اداره ثبت اختراع شورای همکاری خلیج فارس انجام می شود. بر این اساس، مخترعین در کویت که به دنبال حمایت از ثبت اختراع هستند باید از طریق اداره ثبت اختراع منطقه ای شورای همکاری خلیج فارس درخواست دهند.

اداره ثبت اختراعات شورای همکاری خلیج فارس از زمان شروع فعالیت خود در سال 1998 بیش از 2000 درخواست ثبت اختراع را پردازش کرده است که اکثریت قریب به اتفاق (93٪) است. که توسط متقاضیان کشورهای خارجی ثبت شده است. طبق آمار اداره ثبت اختراعات شورای همکاری خلیج فارس، تنها 80 اختراع توسط متقاضیانی از کویت صادر شده است. سازمان جهانی مالکیت فکری یک پایگاه داده در مورد آمار حقوق مالکیت معنوی نگهداری می کند. بر اساس پایگاه داده آمار WIPO، اکثر درخواست های ثبت اختراع توسط ساکنان کویت در یک دفتر خارجی ثبت می شود و تعداد درخواست های ثبت اختراع در 15 سال گذشته افزایش یافته است. اقامت کویت از طریق سرمایه گذاری برای نوآفرینی انتخاب خوبی است.

اخذ ویزای نوآفرینی در کویت

اخذ ویزای نوآفرینی در کویت

علاوه بر محدودیت هایی که در بالا توضیح داده شد، پیامدهای مالیاتی نیز وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی باید هنگام ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری خود در کویت در نظر بگیرند. درآمدی که توسط نهادهای خارجی (اما نه افراد خارجی) از سرمایه‌ گذاری‌ های آن ها در کویت به دست می‌آید، با نرخ %15 به صورت سالانه مشمول مالیات می‌شود. همچنین عوارض گمرکی برای واردات کالا، ماشین آلات و تجهیزات اعمال می شود. همانند محدودیت های اعمال شده بر سرمایه گذاری خارجی توسط قانون تجارت، راهی برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که از اعمال این گونه مالیات ها و عوارض معافیت بگیرند. برخی اقدامات خشکی وجود دارد که اکنون می‌توان انجام داد که علی ‌رغم محدودیت ‌های مالکیت قانون تجارت، بیشترین تأثیرات عملی مالکیت اکثریت در یک شرکت کویتی را به سرمایه ‌گذاران خارجی می‌دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری در کویت مشاور شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در کویت

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در کویت پاسخ داده شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در کویت چیست؟ با ایجاد کسب و کاری نو و ثبت شرکت در کویت و داشتن کفیل و شریک کویتی می توانید برای ویزای نوآفرینی کویت اقدام کنید.
  • بخش های فعال نوآوری در کویت کدامند؟ مدیریت تحویل، ردیابی خودرو، اثبات تحویل، گزارش تجزیه و تحلیل، امضای الکترونیکی، ردیابی تحویل، توافق نامه تحویل و گزارش های صادرات از بخش های فعال نوآوری در کویت هستند.
  • مزایای نوآفرینی در کویت چیست؟ درآمد بسیار بالا، همکاری با سرمایه گذاران ثروتمند، فرصت های بین المللی و غیره
  • جایگاه نوآفرینی در کویت کجاست؟ کویت کشوری در حال توسعه از نظر نوآفرینی است و شرکت های نوپا اغلب در زمینه فناوری و خدمات دیجیتال در حال فعالیت هستند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *