مهاجرت به کشور روسیه

قوانین مالیاتی در روسیه

قوانین مالیاتی در روسیه

همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، قوانین مالیاتی در روسیه توسط وزارت دارایی و اداره مالیات کشور روسیه وضع می شود. علاوه بر این، سال مالیاتی در روسیه طبق قوانین مالیاتی در این کشور از 1 ژانویه تا 31 دسامبر است که اتباع کشورهای خارجی باید اظهارنامه مالیاتی را با استفاده از فرمی به نام اظهارنامه مالیاتی به خدمات مالیاتی فدرال در این کشور ارسال کنند. البته لازم به ذکر است که، بازگشت باید تا 30 آوریل باشد، و آخرین تاریخ پرداخت مالیات در روسیه 15 جولای است. به طور کلی، روسیه به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی قوانین مالیاتی مساعدی را برای افرادی که به دنبال راه انداری کسب و کار خود در این کشور هستند ارائه می دهد. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در روسیه می باشد.

نکته قابل توجه در خصوص قوانین مالیاتی در روسیه این است که، این کشور در سال 2024 مالیات تصاعدی را با نرخ های 14% برای افرادی که بیش از 5 میلیون (روبل روسیه) در سال درآمد دارند اعمال کرده است. البته لازم به ذکر است که، افراد غیر مقیم بسته به وضعیت شغلی و منبع درآمدشان 15 یا 30 درصد را پرداخت می کنند. از سوی دیگر، این امکان وجود دارد که این نرخ ها برای افرادی که پس از حمله روسیه به اوکراین کشور را ترک کرده اند تغییر کند. به طور کلی، قوانین مالیاتی در روسیه مزیت های بی شماری را در حوزه های گوناگون در اختیار اتباع کشروهای خارجی قرار داده است. هر تبعه خارجی که از یک منبع روسی درآمد دریافت می کند باید مالیات بر درآمد شخصی را در روسیه به طور کامل پرداخت کند.

دسته های گوناگون قوانین مالیاتی در روسیه

قوانین مالیاتی در روسیه بر خلاف اغلب کشورهای توسعه یافته اروپایی به دسته های گوناگونی تقسیم می شود. به عبارت دیگر یکی از اصلی ترین دلایل اتباع خارجی برای سرمایه گذاری در روسیه، امکان بهره مندی از دسته های گوناگون مالیاتی در این کشور می باشد. بنابراین افرادی که قصد کار یا سرمایه گذاری در روسیه را دارند، بهتر است قبل از عزیمت به این کشور با دسته های گوناگون قوانین مالیاتی وضع شده در روسیه به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در روسیه مواجه خواهند شد.

به طور کلی قانون مالیاتی در روسیه 3 سطح مالیات را برای سرمایه گذاران بین المللی وضع می کند که عبارت اند از:

دسته های گوناگون قوانین مالیاتی در روسیه

برای درک عمیق تر از دسته های گوناگون قوانین مالیاتی در روسیه به جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم توجه فرمایید:

دسته های گوناگون قوانین مالیاتی در روسیهتوضیحات
مالیات فدرالمالیات های فدرال در روسیه شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر استخراج مواد معدنی، مالیات بر درآمد، مالیات اجتماعی یکپارچه و مالیات بر سود شرکت ها می باشد.
مالیات منطقه ایمالیات منطقه ای در روسیه بر دارایی های اتباع کشورهای خارجی و شهروندان روسیه در این کشور متمرکز است. به طور کلی یکی از متداول ترین نوع ساختار مالیاتی برای اتباع کشورهای خارجی در روسیه مالیات منطقه ای در این کشور می باشد.
مالیات محلیمالیات محلی در روسیه نیز بر دارایی شهروندان در این کشور تمرکز دارد. مالیات های محلی در روسیه شامل مالیات های محلی، مالیات زمین و مالیات بر دارایی فردی در این کشور است.

دسته های گوناگون قوانین مالیاتی در روسیه

نکات کلیدی در خصوص قوانین مالیاتی در روسیه

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد راه اندازی کسب و کار در روسیه را دارند، در قدم اول باید با قوانین مالیاتی در این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند ثبت نام مالیات و حین زندگی در این کشور کشور مواجه خواهند شد. زیرا قوانین مالیاتی در روسیه به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار متفاوت خواهد بود. به طور مثال، افرادی که از طریق قرارداد های مدنی با افراد دیگری که مامور مالیات نیستند، حق الزحمه دریافت کرده اند باید آن درآمد را در روسیه اعلام کنند. که این شامل درآمد حاصل از قرارداهای اجاره یا اجاره نامه در روسیه می شود.

در نمودار زیر می توانید با افزایش نرخ مالیات در روسیه طی سال های اخیر آشنا شوید:

افزایش نرخ مالیات در روسیه

نکته حیاتی دیگر در خصوص قوانین مالیاتی در روسیه مخصوص کارگرانی است که از کشورهای گوناگون به روسیه مهاجرت کرده اند. کارگرانی که بدون نماینده مالیاتی، مانند کارفرمایی که مالیات مناسب را کسر می کنند درآمد دریافت کرده اند، باید ارزش این درآمد را به طور دقیق در روسیه اعلام کنند. همچنین دفاتر اسناد رسمی در روسیه و وکلا در دفاتر خصوصی باید مالیات روسی را بر هر درآمدی که برای این فعالیت ها دریافت می کنند را بپردازند. در نهایت افرادی که از اشخاص خصوصی که اعضای خانواده نیستند هدایایی دریافت کرده اند، باید ارث خود را به طور دقیق اعلام کنند. اگر تصمیم خود را برای مهاجرت به روسیه گرفته اید، و به دنبال آشنایی بیشتر در خصوص قوانین مالیاتی در روسیه هستید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین گزینه برای دریافت مشاوره های دقیق در زمینه مهاجرت به روسیه می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص قوانین مالیاتی در روسیه

با توجه به سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص قوانین مالیاتی در روسیه، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا طبق قوانین مالیاتی در روسیه، می توان مالیات بر ارزش افزوده را در این کشور بازپرداخت کرد؟ بله، طبق قوانین مالیاتی در روسیه، بازدیدکنندگان این کشور می توانند مالیات بر ارزش افزوده را بازپرداخت کنند. اما برای شهروندان و اتباع کشورهای اوراسیا امکان پذیر نمی باشد.
  • چه زمانی مالیات روسیه اعمال می شود؟ هر فرد مالیاتی مقیم فدراسیون روسیه، حتی اگر فقط خارج از روسیه درآمد دریافت کند باید مالیات روسیه را بر این درآمد بپردازد. با این حال اگر فردی غیر مقیم باشد، نیازی به تسلیم اظهارنامه و مالیاتی بابت درآمدهای دریافتی نخواهد داشت.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *