مهاجرت سرمایه گذاری در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه

درخواست ثبت شرکت در روسیه در سال 2023 مشکل و پیچیده نمی باشد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در روسیه 10000RUB (روبل روسیه) است.با ثبت شرکت در این کشور می توان علاوه بر اخذ اقامت روسیه به پاسپورت روسی بعد از 5 سال دست یافت. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این موضوع پرداخته اند.

رایج ترین انواع ثبت شرکت در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ثبت شرکت با سهامی عام در روسیه
  • ثبت شرکت با مشارکت عمومی در روسیه
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در روسیه

کارآفرینان خارجی از آنجایی که راه اندازی کسب و کار در کشور روسیه چندان مشکل و پیچیده نیست. همواره دارای گزینه های متعددی برای ثبت شرکت در روسیه همراه با عملیاتی که می خواهند در بازار ایجاد کنند هستند.

افزایش ثبت شرکت در روسیه

با توجه به اینکه روسیه هفتمین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی تریلیون هاست، جای تعجب نیست که سرمایه گذاران بیش از هر زمان دیگری مشتاق ایجاد پایگاهی در این سرزمین فرصت هستند. این کشور غنی از منابع طبیعی است و همین منابع هستند که سهم قابل توجهی در ایجاد مشاغل و طبقه متوسط ​​قدرت مصرف کننده این کشور داشته اند. این کشور به دلیل رشد سریع جمعیت طبقه متوسط ​​خود، طیف متنوعی از فرصت های تجاری را ارائه می دهد. روسیه هشتمین نیروی کار بزرگ در جهان است. این کشور دارای موقعیت استراتژیک است و به راحتی از طریق خشکی و دریا قابل دسترسی است، که آن را به مکانی ایده آل برای معاملات تجاری بین المللی تبدیل می کند.

داشتن گزینه های دسترسی به این معنی است که سرمایه گذاران می توانند مقرون به صرفه ترین روش حمل و نقل را انتخاب کنند. هزینه زندگی در روسیه (به غیر از مسکو و سنت پترزبورگ) در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی مقرون به صرفه است. شرکت ‌های تحقیقاتی فناوری نمونه ‌ای از نوع شرکت‌ هایی هستند که به لطف مهارت ‌های فنی بالایی که نیروی کار این کشور به آن‌ها مجهز هستند، در این کشور بسیار خوب عمل می ‌کنند. شرکت هایی با تخصص در علم و فناوری گزینه عالی دیگری برای کسانی هستند که به دلیل مشوق های مالیاتی که دولت روسیه برای فعالیت های مرتبط با علم و فناوری در نظر گرفته است، به تاسیس شرکت در روسیه فکر می کنند.

باز کردن LLC و ثبت شرکت در روسیه

Incorporation یک شرکت با مسئولیت محدود است. محبوب ترین نوع کسب و کار در این کشور شرکت با مسئولیت محدود است که توسط حداکثر 50 سهامدار ایجاد شده است. با حداقل سرمایه سهام با 10000RUB (روبل روسیه) در صورت تمایل، نیمی از سرمایه سهام باید در زمان ثبت نام پرداخت شود. نیم دیگر در حداکثر 3 ماه از زمان ثبت نام باید پرداخت گردد. زمانی که یکی از سهامداران بخواهد شرکت را ترک کند رضایت دیگر سهامداران لازم نیست. جلسات عمومی شرکت با مسئولیت محدود در روسیه منجر به اخذ تصمیمات مهم می شود. در حالیکه تصمیمات روزانه توسط مدیر کل گرفته شده است. در موارد خاص توسط هیئت مدیره و کمیته اجرایی اتخاذ و سپس اجرا می شود.

در این بخش در باب باز کردن LLC و ثبت شرکت در روسیه صحبت شده است.

ثبت شرکت سهامی عام در روسیه

برای سرمایه گذاری عمده ای که علاقه مند به تشکیل و ثبت شرکت در روسیه هستند. قانون تجارت این کشور، 2 نوع از شرکت سهامی پیشنهاد می دهد:

  • شرکت سهامی آزاد این کشور (سهام به صورت آزادانه قابل انتقال به عموم است. حداقل سرمایه مورد نیاز 100000RUB (روبل روسیه) می باشد.)
  • شرکت سهامی مشترک (سهام قابل انتقال تنها بین سهامداران شرکت و حداقل سرمایه مورد نیاز 10000RUB (روبل روسیه) است.)

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در روسیه با تعداد سهامداران بالای 50 نفر می تواند تشکیل شود. به عنوان یک شرکت سهامی مجددا سازماندهی گردد. تصمیمات مهم مدیریتی در جلسه عمومی و توسط مدیر کل و هیئت مدیره اتخاذ می شود. همچنین انواع روش های سرمایه گذاری در روسیه به صورت لیست زیر می باشد:

انواع روش های سرمایه گذاری در روسیه

ثبت شرکت مشارکت عمومی در روسیه

ثبت شرکت مشارکت عمومی در روسیه نوعی از تجارت بین 2 یا چند نهاد شرکتی یا افراد دارای حقوق و مسئولیت های برابر در نهاد است. این نوع کسب و کار مبتنی بر توافقنامه مشارکت است. در صورت انحلال، دارایی شخصی افراد می تواند برای پوشش ادعاها (زمانی که دارایی شرکت برای پوشش بدهی کافی نیست) استفاده شود. پایتخت چنین کسب و کار در توافق نهادهای ذینفع اعلام می شود. حداقل نیمی از آن باید از زمان مشارکت پرداخت شود. در حالی که نیمه دیگر باید توسط زمان مشخص شده در توافقنامه پایه پرداخت شود.

شکل دیگری از شرکت، شرکت با مسئولیت محدود است که توسط 2 نوع شریک تشکیل شده است، عمومی و محدود. شریک عمومی مسئول بدهی و سود شرکت است. در حالی که شرکای محدود مسئولیت محدود خود را با مشارکت در سرمایه محدود می کنند. در طول جلسات مشارکت، تصمیمات مهم توسط شرکای عمومی گرفته می شود.

در این بخش در باب ثبت شرکت مشاکرت عمومی در روسیه صحبت شده است.

طرق ثبت شرکت در روسیه

اولین مرحله ثبت شرکت در روسیه شامل تهیه اسناد تجاری شرکت و تأیید امضاء در پرونده ثبت می باشد. روند آن حدود 1 هفته طول می کشد. مراحل زیر برای تشکیل شرکت در این کشور اجباری است:

  • حداقل سرمایه ثابت برای ثبت شرکت در روسیه باید در یک حساب بانکی سپرده شود. باید از بانک سند دریافت شود. همچنین هزینه ثبت پرداخت شود. رسید توسط متقاضی دریافت شود. متقاضی باید تمام مدارک مربوطه را به دفتر ثبت یکپارچه خدمات مالیاتی فدرال بفرستد تا شماره شناسایی مالیات دهندگان (INN) بدست آورد. پروسه ثبت نام دولت حدود 7 روز کاری طول می کشد.
  • آخرین مراحل ثبت نام شرکت در روسیه شامل تأیید امضای کارت اعتبار بانک، تهیه مهر شرکت (لازم برای تمام معاملات آینده) و درخواست باز کردن یک حساب بانکی دائمی است. کل پروسه ثبت شرکت در روسیه حدود 18 روز طول می کشد. بنابراین اخذ کمک از کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت در روسیه توصیه می شود.

طرق ثبت شرکت در روسیه

مراحل ثبت یک شرکت در روسیه در سال 2023

در اینجا اطلاعاتی درباره اقداماتی که باید برای باز کردن و ثبت یک شرکت در روسیه در سال 2023  قرار دادیم::

  • نام شرکت باید تأیید شود و در دفتر ثبت شرکت دراین کشور رزرو شود.
  • نمونه امضاء و مقررات باید تهیه شود.
  • افتتاح حساب بانکی برای سپردن حداقل سرمایه سهام 10000RUB (روبل روسیه) ضروری است.
  • برای کسب شناسه یا شماره شناسایی به عنوان مالیات دهنده، در سرویس مالیاتی فدرال ثبت نام کنید.
  • برای اخذ مجوزها درخواست کنید. سپس برای شرکت مهر تهیه کنید.
  • باز کردن یک حساب بانکی دائمی برای عملیات مالی آینده شرکت ضروری است.
  • اگر برای تکمیل کارکنان خود در این کشور استخدام کنید، ثبت نام برای کمک های اجتماعی ضروری است.

هزینه های تشکیل شرکت در روسیه

سرمایه گذاران خارجی باید هزینه های ثبت شرکت در این کشور را در نظر بگیرند:

آیتمهزینه به روبل روسیهشرح
ثبت نام113RUBبرای اسناد و مدارک شرکت، فرم ها و گواهینامه های ادغام و غیره.
دفتر مجازی64RUBدر هر ماه برای یک بسته کامل دفتر مجازی
حداقل سرمایه10000RUB_
 تشکیل شرکت1200RUB_
حسابداری100RUBدر هر ماه البته برای انواع خدمات حسابداری متنوع است.

مدارک ثبت شده شرکت در روسیه

نمونه مدارک ثبت شده شرکت در روسیه عبارتست از:

  • گواهی ثبت شامل: شماره ثبت شرکت، شماره کد مالیاتی، شماره شعبه مالیاتی
  • روزنامه رسمی
  • اساس نامه
  • مجوز آدرس حقوقی شرکت
  • شرکت نامه زمانی که تعداد سهامداران شرکت بیشتر از یکی باشد.
  • صورت جلسه
  • جلسه هیئت مدیران

مدارک ثبت شده شرکت در روسیه

سیستم مالیاتی در روسیه

مالیات در روسیه به 3 دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

نوع سیستمدرصد
سیستم مالیاتی آسانمالیات 6% از درآمد
سیستم مالیاتی آسانمالیات 15% از سود
سیستم مالیاتی قدیمیمالیات 20% از سود

مزایا و معایب سیستم مالیاتی آسان در روسیه

در انتها این مقاله مفتخر به بررسی مزایا و معایب سیستم مالیاتی آسان در روسیه خواهیم بود:

مزایامعایب
هزینه حسابداری شرکت پایینبابت اظهار نامه هزینه زیادی را باید شرکت بدهد که در بعضی از هزینه ها این امکان وجود دارد که اظهار نامه صورت نگیرد.
اظهار نامه 3 ماههزمان صادرات، ارزش افزوده پس داده نمی شود.
_شرکت های با سیستم آسان این امکان را ندارند شعبه یا نمایندگی راه اندازی کنند.
_بابت کسب و کار با شرکت های گسترده به مشکل دچار می شوند.

چگونگی ثبت شرکت وابسته در روسیه

سرمایه گذاران خارجی می توانند شرکت وابسته به شرکت مادر که ممکن است در هر کشوری ثبت شده باشد را در این کشور با شرایط مورد نیاز توسط اتاق بازرگانی دولتی این کشور و اعتبارنامه های صادر شده توسط اتاق تجارت و تجارت ایجاد کنند. به این منظور، اسناد زیر باید ارائه شوند:

  • گواهی ثبت نام و اطلاعات مربوط به فعالیت های شرکت
  • گواهی وضعیت شرکت مادر که علاقه مند به افتتاح شعبه در روسیه است.
  • تصمیم قانونی باز کردن یک شعبه در روسیه توسط شرکت مادر
  • اظهارات بانکی اطلاعاتی در مورد حساب های شرکت خارجی
  • شماره شناسایی مالیات

هر مرحله از ثبت شرکت در روسیه می تواند توسط تیم مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پشتیبانی شود که می تواند به متقاضیان کمک کند. شرکت یا شعب خود را به شکل سریع و قابل اعتماد در این کشور ایجاد نمایند. حتی از طریق ویزای کار این کشور بتوانید اقامت روسیه را بدست آورید.

سوالات متداول در باب ثبت شرکت روسیه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ثبت شرکت روسیه می باشیم:

  • مدارک ثبت شده شرکت در روسیه چیست؟ گواهی ثبت شامل: شماره ثبت شرکت، شماره کد مالیاتی، شماره شعبه مالیاتی، روزنامه رسمی، اساس نامه، مجوز آدرس حقوقی شرکت، شرکت نامه زمانی که تعداد سهامداران شرکت بیشتر از یکی باشد، صورت جلسه، جلسه هیئت مدیران
  • ثبت شرکت وابسته در روسیه به چه صورت است؟ سرمایه گذاران خارجی می توانند شرکت وابسته به شرکت مادر که ممکن است در هر کشوری ثبت شده باشد را در این کشور با شرایط مورد نیاز توسط اتاق بازرگانی دولتی این کشور و اعتبارنامه های صادر شده توسط اتاق تجارت و تجارت ایجاد کنند.:
4.8/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در روسیه

  1. حامدی گفت:

    چقدر هزینه ثبت شرکت در روسیه بالاست. خیلی ام دردسر و مراحل و گام هاش هم خیلی پیچیده و طولانیه. گمون نکنم نتیجه بده اصلا. به نظر شما به جز ثبت شرکت از طریق سرمایه گذاری هم میشه اقدام کرد و اقامت گرفت؟ قیمت خانه در روسیه چقدر است؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام طرق راحت تری در خصوص اخذ اقامت روسیه وجود دارد. در خصوص قیمت خانه در روسیه می توانید به لینک مذکور در محتوا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *