مهاجرت به کشور صربستان

شرایط ویزای همراه صربستان

شرایط ویزای همراه صربستان

آشنایی با شرایط ویزای همراه صربستان برای افرادی که قصد دارند با خانواده خود به صربستان مهاجرت کنند امری الزامی است که به آن می پردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انجام تحقیقات، بررسی داده ها و تجزیه و تحلیل آنها در طیف گسترده ای از موضوعات حقوقی و مهاجرتی، به هموطنان عزیز اطلاعات بسیار مفیدی ارائه می دهند. در 10 سال اخیر کیفیت زندگی، کار، تحصیل، کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور اروپایی صربستان افزایش یافته است و این موضوع موجب جذب مهاجران خارجی زیادی شده است. اکثر مهاجران خارجی که به فکر مهاجرت به صربستان هستند، قصد دارند به همراه اعضای خانواده خود وارد خاک این کشور شوند. به همین دلیل، کارشناسان ما در این نوشتار به بررسی قوانین و شرایط ویزای همراه صربستان می پردازند.

قوانین و شرایط ویزای همراه صربستان در سال 2023

همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، مهاجرت به کشور صربستان می توانند از راه های مختلفی انجام شود. این موضوع به هدف مهاجران بستگی دارد.

برجسته ترین روش های مهاجرت به صربستان عبارتند از:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت برای سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کارآفرینی
  • مهاجرت برای ازدواج

متقاضیان از هر روشی که وارد خاک کشور صربستان شوند، می توانند بر اساس قوانین و شرایط ویزای همراه کشور صربستان، اعضای خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرند. مهمترین قوانین و شرایط ویزای همراه صربستان عبارتند از:

قوانین و شرایطتوضیحات
اقامت قانونی در صربستانمتقاضی باید دارای مجوز اقامت قانونی در صربستان باشد تا بتواند اعضای خانواده خود را به این کشور ببرد.
توان مالی کافیمتقاضی باید توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را داشته باشد.
محل زندگی مناسبمتقاضی باید ثابت کند که دارای محل زندگی مناسب (خانه، آپارتمان یا غیره) در صربستان می باشد.
شغل مناسبمتقاضی باید ثابت کند که دارای شغل مناسب و درآمد کافی برای حمایت از اعضای خانواده خود می باشد.

در ادامه قصد داریم روش های مختلف مهاجرت به صربستان، شرایط زندگی در صربستان و شرایط ویزای همراه کشور صربستان را مورد بررسی قرار دهیم.

قوانین و شرایط ویزای همراه صربستان در سال 2020

زندگی در کشور صربستان

برای مهاجران، زندگی در صربستان می تواند یک تجربه شگفت انگیز اما یک کابوس نیز باشد. رمز موفقیت برای مهاجرانی که قصد دارند در صربستان زندگی کنند، سازگاری مؤثر با بافت فرهنگی جدید، هم در محیط کار و هم در زندگی روزمره است. در 5 سال اخیر تعداد متقاضیانی که از کشورهای خارجی اقدام به کسب ویزای کاری صربستان کرده اند تا برای کار در شرکت های صربی وارد خاک این کشور شوند به طور چشمگیری افزایش یافته است. اما با این حال، تقریبا یک سوم جمعیت صربستان مشغول به کار هستند.

تعداد افراد شاغل در صربستان به شرح زیر است:

افراد شاغل در صربستان

قبل از مهاجرت برای اخذ اقامت صربستان از طریق کار، متقاضیان باید از شغل خود در این کشور اطمینان حاصل کنند. داشتن شغل خوب و درآمد مناسب از مهمترین شرایط ویزای همراه صربستان می باشد و افرادی که دارای درآمد کافی در صربستان نباشند و نتوانند توان مالی خود را اثبات کنند، موفق به بردن اعضای خانواده خود به این کشور نخواهند شد. توصیه می شود قبل از ورود به خاک این کشور، افراد از درآمد، مسئولیت ها، وظایف و شرایط کار در موقعیت شغلی مربوطه اطمینان حاصل کنند. افراد که بر اساس قوانین و شرایط ویزای همراه صربستان موفق به ورود به خاک این کشور می شوند می توانند با دریافت مجوز اقامت و کار معتبر، مشغول به کار یا تحصیل در صربستان شوند.

پس از گذشته 3 الی 5 سال، افراد می توانند اقامت دائم صربستان را بدست آورند. شایان ذکر است که برای انجام این کار نیز تمام اعضای خانواده باید با ارائه مدارک مورد نیاز توان مالی خود را اثبات کنند و ثابت کنند که دارای محل زندگی مناسب هستند. علاوه بر کار، متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری و کارآفرینی در صربستان، به همراه اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند.

شرایط ویزای همراه برای اقامت تحصیلی صربستان

یکی دیگر از روش های مهاجرت و کسب اقامت صربستان تحصیل در صربستان می باشد. کسب اقامت تحصیلی صربستان در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان از یک دانشگاه معتبر در این کشور نامه پذیرش تحصیلی کسب کنند و سپس با با اخذ ویزای تحصیلی صربستان، وارد خاک این کشور شوند تا اقامت تحصیلی صربستان را بدست آورند. پس از 1 سال تحصیل در دانشگاه های صربستان، اعضای خانواده دانشجو می توانند بر اساس قوانین و شرایط ویزای همراه صربستان اقدام به اخذ ویزای صربستان کنند و برای ملاقات دانشجو به صربستان مهاجرت کنند.

روش های اخذ اقامت صربستان برای اعضای خانواده دانشجویی که در 1 دانشگاه صربی مشغول به تحصیل می باشد عبارتند از:

  • اعضای خانواده وی می توانند با کاریابی در صربستان اقامت کاری این کشور را بدست آورند.
  • با داشتن سرمایه کافی، اعضای خانواده دانشجو می توانند با کارآفرینی، سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در صربستان اقامت این کشور را کسب کنند.
  • در صورت خرید ملک تجاری در صربستان، اعضای خانواده دانشجو می توانند اقامت موقت و سپس اقامت دائم صربستان را کسب کنند.

در هر 3 مورد ذکر شده اثبات توان مالی کافی و داشتن محل زندگی مناسب در صربستان الزامی می باشد. شایان ذکر است که خود دانشجو نیز می تواند پس از اتمام برنامه تحصیلی خود، با کاریابی، سرمایه گذاری، خرید ملک یا سایر امور مشابه اقامت دائم و سپس تابعیت صربستان را بدست آورد.

الزامات ورود جهت برآورده کردن شرایط ویزای همراه صربستان

اتباع خارجی که برآورده کردن شرایط ویزای همراه صربستان هستند، باید الزامات ورود به این کشور را به خوبی بررسی کنند. از مهمترین الزامات ورود به صربستان عبارت اند از:

الزامات ورود به صربستانتوضیحات
پاسپورتارائه پاسپورت معتبر یا هر مدرک مسافرتی دیگر الزامی است.
ویزای معتبرارائه ویزای معتبر، در صورتی که ویزای صربستان برای دارندگان پاسپورت کشور مربوطه مورد نیاز باشد.
گواهی واکسیناسیونبه دلیلی شیوع بیماری همه گیر، ارائه گواهی واکسیناسیون مبنی بر اینکه بازدید کننده علیرغم اینکه از منطقه تحت تاثیر یکی بیماری همه گیر آکده است الزامی است.
مجوز تایید شده توسط والدیناگر کودکان زیر سن قانونی با یکی از والدین خود به صربستان سفر می کنند، باید مجوز تایید شده توسط والدین دیگر ارائه شود. همچنین در صورتی که کودک با شخص ثالث سفر می کند این مجوز از طرف والدین یا قیم قانونی الزامی است.

شرایط ویزای همراه صربستان و نحوه درخواست آن

اتباع کشورهای خارجی برای اینکه بیشتر با شرایط ویزای همراه صربستان آشنا شوند، باید نحوه درخواست این نوع از ویزا را به صورت کامل بررسی کنند. نحوه درخواست ویزای همراه صربستان به شرح زیر می باشد:

نحوه درخواست ویزای همراه صربستانتوضیحات
تماس با نزدیک ترین کنسولگری صربستان در کشور محل اقامتمتقاضیان باید با نزدیک ترین کنسولگری صربستان در کشور خود تماس بگیرند و برای درخواست ویزای همراه صربستان اقدام نمایند.
جمع آوری مدارکداوطلبان برای درخواست ویزای همراه صربستان باید اطمینان حاصل کنند که تمام اسناد درخواستی را جمع آوری کرده اند.
ارسال مدارک به کنسولگری صربستانهمراهان پس از جمع آوری تمام مدارک درخواستی باید آنها به نزدیک ترین کنسولگری صربستان تحویل دهند.
منتظر جواب ویزای همراه خود باشید.در صورت اتمام تمامی مراحل خواسته شده، باید منتظر پاسخ باشید. از همان کنسولگری که درخواست ویزای همراه خود را ارسال کرده اید، پیامی یا ایمیلی حاوی دریافت ویزا به شما ابلاغ خواهد شد.

بهداشت و درمان در صربستان

تمام مهاجرانی که قصد دارند به کشور صربستان مهاجرت کنند حتما باید بیمه درمانی معتبر داشته باشند. سیستم بهداشت و درمان در صربستان به صورت دولتی اداره می شود و با جمع آوری بیمه درمانی اجباری از شهروندان آن تأمین می شود. افرادی که به عنوان مهاجر در صربستان زندگی و کار می کنند، مجاز خواهند بود به شرط کار کردن و مشارکت در بیمه های لازم، از این سیستم درمانی استفاده کنند. با این حال، بسته به مبدأ کشور خود، افراد ممکن است با هزینه های اضافی روبرو شوند. هموطنان گرامی می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری از شرایط، قوانین و هزینه های مهاجرت به صربستان کسب کنید.

سوالات متداول در خصوص شرایط ویزای همراه صربستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای همراه صربستان پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • مدت زمان پردازش ویزای همراه صربستان چقدر است؟ زمان رسیدگی به ویزای همراه صربستان 7 تا 30 روز کاری می باشد. شما یک پیامک از سفارت مبنی بر دریافت ویزای همراه دریافت خواهید کرد.
  • هزینه درخواست ویزای همراه صربستان چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای همراه صربستات بسته به کنسولگری که ار آن درخواست می دهید، متفاوت است. اما به طور معمول حدود 80€ برای هر فرد می باشد.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *