مهاجرت به کشور صربستان

تولد در صربستان

تولد در صربستان

تولد در صربستان یکی از روش های تبدیل شدن به شهروند این کشور است. در صربستان تقریبا 8.6 میلیون نفر زندگی می کنند و اکثرا هم صربی هستند. این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و مردم آن بسیار مهمان نواز می باشند و رفتاری دوستانه با توریست ها و مهاجران دارند. در این کشور تنوع ملیتی زیادی وجود دارد. جمهوری صربستان یک صنعت مدرن دارد که از الگوی بازار آزاد پیروی می کند. بزرگترین بخش صنعت صربستان بخش خدمات است که 63.8% تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند تا موضوع تولد در صربستان را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.

اخذ تابعیت از طریق تولد در صربستان

اگر فرزند شما در صربستان به دنیا آمد، باید تولد فرزند خود را در این کشور ثبت کنید. تولد در صربستان بر اساس شرایط خاص می تواند موجب کسب اقامت و تابعیت این کشور شود. همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، کسب تابعیت از طریق تولد در کشورهای خارجی بر اساس دو اصل انجام می شود.

این دو اصل عبارتند از:

  • اصلی خون
  • اصل خاک

تولد در صربستان در صورتی می تواند موجب اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور شود که والدین کودک متولد شده دارای تابعیت صربستان باشند و یا به طور کلی والدین کودک شناخته شده نباشند. همچنین اگر در زمان تولد در صربستان والدین کودک بی تابعیت باشند، بر اساس تصمیمات مقامات دولتی، کودک شهروندی صربستان را کسب می کند. شایان ذکر است که تولد در خارج از صربستان نیز می تواند موجب کسب تابعیت این کشور شود. در این صورت، متقاضیان باید از سن 18 تا قبل از 23 سالگی با ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز اقدام به کسب تابعیت صربستان کنند. برای انجام این کار، حداقل یکی از والدین فرد باید شهروند صربستان باشد. شایان ذکر است که برخی از کودکانی که خارج از صربستان متولد می شوند اما والدین آنها ناشناخته می باشند می توانند بر اساس شرایط خاص تابعیت صربستات را کسب کنند.

به یاد داشته باشید که کودکان پس از تولد در صربستان می توانند به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی پاسپورت صربستان را بدست آورند. علاوه بر این، شهروندان صربستان می توانند کارت شناسایی صربی را دریافت کنند که به آنها اجازه می دهد بودن نیاز به پاسپورت و ویزا به کشورهای بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی و مونته نگرو سفر کنند.

اخذ تابعیت از طریق تولد در صربستان

دریافت گذرنامه از طریق تولد در صربستان

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، تولد در کشور صربستان موجب اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد می شود. شایان ذکر است که با اخذ تابعیت صربستان، متقاضیان می توانند اقدام به دریافت گذرنامه این کشور کنند. پاسپورت صربستان به شهروند این کشور این اجازه را می دهد تا به بیش از 100 کشور بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند. اخذ پاسپورت صربستان برای شهروندان این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد که افراد دارای سوابق کیفری یا سابقه جرم نباشند. افرادی که مرتکب جرم شوند، تقریبا هیچ شانسی برای اخذ پاسپورت صربستان نخواهند داشت. علاوه بر این، متقاضیان باید کشور صربستان را به عنوان کشور خود بشناسند و با زبان، فرهنگ و تاریخ صربستان آشنایی کامل داشته باشند.

یکی دیگر از مهمترین مواردی که متقاضیان باید برای کسب پاسپورت صربستان در نظر داشته باشند شغل مناسب و توان مالی کافی می باشد. افرادی که قصد دارند در صربستان زندگی کنند، حتما باید توان مالی کافی برای پرداخت تمام هزینه های زندگی را داشته باشند. علاوه بر این، افراد باید ثابت کنند که دارای محل اقامت مناسب در صربستان هستند. اثبات این موضوع با سند ملک یا اجاره نامه امکان پذیر است. با دریافت پاسپورت صربستان، متقاضیان اقامت اروپا را کسب می کنند و می توانند بدون محدودیت به اکثر کشورهای این قاره سفر کنند.

مهمترین مدارک مورد نیاز برای درخواست پاسپورت صربستان عبارتند از:

مدارک مورد نیازتوضیحات
فرم درخواست پاسپورتاین فرم باید به طور کامل تکمیل و امضاء شود.
بیانیهمبنی بر اینکه متقاضی جمهوری صربستان را به عنوان کشور خود به رسمیت می شناسد.
اسناد شناساییکارت شناسایی، گذرنامه و غیره
مجوز اقامتبرای اثبات اقامت قانونی در صربستان
رسید پرداختبرای اثبات پرداخت هزینه درخواست پاسپورت

شرایط زندگی و اقامت در صربستان

صربستان ممکن است کشور مناسبی برای اقامت و زندگی به شمار نرود، اما هزینه زندگی در صربستان در بین کشورهای اروپایی بسیار کم می باشد. افرادی که قصد دارند در صربستان زندگی کنند و اقامت این کشور را بدست آورند، حتما باید با زبان صربی آشنایی داشته باشند زیر صرب ها بزرگترین گروه قومی در این کشور هستند.

گروه های قومی در صربستان عبارتند از:

گروه های قومی در صربستان

بر اساس قوانین و شرایط اخذ اقامت صربستان، کسب اقامت در این کشور با اهداف مختلفی امکان پذیر است. افرادی که قصد دارند وارد خاک این کشور شوند و شهروند کشور اروپایی نیستند، حتما باید مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند.

انواع مجوز اقامت در صربستان عبارتند از:

  • مجوز اقامت 3 تا 12 ماهه
  • مجوز اقامت 90 روزه
  • مجوز اقامت بلند مدت

اگر به فکر سفر به صربستان برای بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان، شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه مدت و یا شرکت در مسابقات ورزشی هستید، باید مجوز اقامت 90 روزه را کسب کنید. این مجوز اقامت در موارد ضروری قابل تمدید است (موارد پزشکی و موارد مشابه). مجوز اقامت 3 تا 12 ماهه به افرادی ارائه می شوند که قصد دارند به صورت فصلی در صربستان کار کنند و یا در یک دوره تحصیلی حداکثر 1 ساله شرکت کنند. برای مثال، برخی از دوره های زبان در این کشور 6 ماه به طول می انجامند و متقاضیان باید اقدام به کسب مجوز اقامت 3 تا 12 ماهه کنند. مجوز اقامت بلند مدت (یا دائمی) صربستان نیز به افرادی ارائه می شود که قصد دارند در این کشور به صورت بلند مدت زندگی کنند و مشغول به کار شوند.

دریافت ویزا برای ورود به خاک صربستان

برخی از مهاجران، برای مثال شهروندان ایرانی، برای ورود به خاک صربستان نیاز به ویزا دارند. راه های اخذ ویزای صربستان متفاوت می باشند و متقاضیان باید بر اساس هدف خود، اقدام به کسب ویزای این کشور کنند. ویزای تحصیلی، کاری، توریستی و سرمایه گذاری رایج ترین ویزاهای ورود به خاک صربستان می باشند. شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و با تمام روش ها و ویزاهای مهاجرت به کشور صربستان آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *