مهاجرت سرمایه گذاری در وانواتو

سرمایه گذاری در وانواتو

سرمایه گذاری در وانواتو

برای هر فردی که علاقه مند به سرمایه گذاری در وانواتو است، مرحله ثبت نام کارفرما با VNPF الزامی است و این مرحله جزء موارد اصلی می باشد. در واقع برای هر کسی که فردی را استخدام می کند که درآمدی تا 3000 VT(واتو) دارد، الزامی است که به عنوان کارفرما در صندوق تامین ملی وانواتو ثبت نام کند. موضوع دیگر این است که در وانواتو بسترهای مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

به خاطر مزیت های مالیاتی این کشور، در یک دهه اخیر سرمایه گذاران خارجی اقبال زیادی برای ورود به این کشور، به خصوص در بخش املاک و مستغلات پیدا کرده اند، اما معمولا به دلیل ناآگاهی از قوانین حقوقی دچار مشکل می شوند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا تمام جزئیات لازم درباره نحوه سرمایه گذاری و انواع شیوه های سرمایه گذاری در وانواتو، مشاوره های لازم را به متقاضیان ارائه دهند.

توضیحاتی پیرامون مزایای سرمایه گذاری در وانواتو

برنامه شهروندی وانواتو با سرمایه گذاری تنها برنامه ای است که در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعال است. این برنامه مستلزم کمک مالی حداقل 130000$ (دلار) به صندوق توسعه ملی است. مزایای شهروندی وانواتو از طریق سرمایه گذاری عبارتند از اینکه شما از یک سو وارد کشور جزیره ای اقیانوس آرام جنوبی با بیش از 80 جزیره می شوید و بدون ویزا هنگام ورود به بیش از 100 کشور در سراسر آسیا، آمریکا، آفریقا، خاورمیانه، اقیانوسیه و کارائیب دسترسی دارید که می تواند شامل والدین، همسر و فرزندان تحت تکفل تا 25 سال باشد.

برخی از مزایای مالیاتی سرمایه گذاری در وانواتوا اشاره شده است:

  • بدون مالیات شرکتی
  • بدون مالیات بر عایدی سرمایه
  • بدون مالیات درآمد شخصی
  • بدون مالیات بر دارایی
  • بدون مالیات بر هدایا و ارث

معرفی کلی موقعیت سرمایه گذاری در وانواتوا

وانواتو یک ایالت مستقل مشترک المنافع است که در سال 1980 از بریتانیا و فرانسه استقلال یافته است. این کشور در جنوب اقیانوس آرام واقع شده است و از 83 جزیره تشکیل شده است که از این تعداد 68 جزیره پرجمعیت و در 1300 کیلومتر پراکنده شده اند. نزدیکی این کشور به استرالیا و نیوزلند ارتباط نزدیک با این کشورها را تضمین می کند. زیبایی طبیعی، فراوانی آب شیرین، ماهی، جنگل‌ های استوایی و مناظر خیره ‌کننده و همچنین فرودگاه ‌های کوچک، اسکله ‌های تفریحی، باشگاه ‌های قایق‌ رانی و هتل‌ های وانواتو، همگی آن را به یک مقصد گردشگری برجسته و رو به رشد تبدیل کرده‌ اند.

از سال 2012، دولت وانواتو تعدادی برنامه مختلف شهروندی با سرمایه گذاری را معرفی کرده است. آخرین مورد در سال 2017 است و به عنوان برنامه حمایت از توسعه که توسط نخست وزیر رهبری می شود، نامیده می شود. با سرمایه گذاری در گذرنامه دوم برای وانواتو، اجازه ورود بدون ویزا به بیش از 130 کشور از جمله بریتانیا و منطقه شنگن اروپا را می دهد. برنامه شهروندی وانواتو از طریق سرمایه گذاری یکی از ساده ترین و کارآمدترین فرآیندهای درخواستی را دارد که درخواست ها ظرف 3 ماه پردازش می شوند. در سال های اخیر، سازمان ارتقای سرمایه گذاری وانواتو یک سازمان است که زیر نظر وزارت تجارت، صنعت و بازرگانی تأسیس شده است.

روند شهروندی از طریق سرمایه گذاری در وانواتو

متقاضی باید یک پرداخت اولیه غیرقابل استرداد به مبلغ 6000$ (دلار) برای چک ‌های بررسی دقیق توسط واحد اطلاعات مالی دولت برای دریافت گواهی بررسی دقیق انجام دهد. پس از اعطای مجوز Due Diligence، متقاضی می تواند کمک کند و درخواست کامل برای شهروندی را ارسال کند. متقاضی باید یکبار کمک مالی غیرقابل استرداد به دولت وانواتو به شرح زیر انجام دهد:

  • 130000$ (دلار) برای یک متقاضی
  • 150000$ (دلار) برای یک زوج متاهل
  • 165000$ (دلار) برای یک زوج متاهل و 1 فرزند
  • 180000$ (دلار) برای یک زوج متاهل و 2 فرزند
  • 25000$ (دلار) برای هر وابسته اضافی

شرایط درخواست برای شهروندی وانواتو عبارتند از موارد زیر:

  • متقاضیان باید مبلغی را به دولت وانواتو پرداخت کنند.
  • بالای 18 سال باشد.
  • سابقه کیفری نداشته باشند.
  • ارائه کلیه مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی
  • ارائه گواهی پزشکی دال بر سلامتی
  • ترخیص دقیق در 14 روز با پاسپورت، گواهی پلیس و پزشکی، رزومه و هزینه های اولیه
  • پرداخت کمک مالی و مابقی هزینه ها
  • ارسال کامل درخواست

روند شهروندی از طریق سرمایه گذاری در وانواتو

انواع بخش های قابل سرمایه گذاری در وانواتو

کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری و دامداری زیربنای اقتصاد وانواتو است. آب و هوای نیمه گرمسیری کشور با بارندگی کافی، ساعات آفتابی خوب و خاک های با کیفیت، شرایط مطلوب و ایده آلی را برای تولید محصولات کشاورزی فراهم می کند. اما تولید برخی از این محصولات اولیه به صورت خرده مالکی و برای مقاصد معیشتی بوده و هست. با توجه به نیاز روزافزون به امنیت غذایی، نرخ رشد بالای جمعیت کشور و نیاز به کسب حداکثر ارزش از محصولات پرمحصول کشور از طریق صادرات نشان می‌ دهد که پتانسیل بکر قابل توجهی در این بخش برای تقویت ظرفیت تولید وجود دارد. در سیاست‌ های بخش مولد فراگیر فعلی و سایر سیاست ‌های بخش ملی، تقویت بخش خصوصی برای بهره ‌برداری از منابع طبیعی وانواتو همچنان تمرکز اصلی است.

در تولید، ساخت و ساز و تاسیسات، دولت به پایگاه اقتصادی بسیار کوچک و محدود خود واقف است که بخش خدمات محرک اصلی رشد کشور است. از همین رو در طی چندسال اخیر صنایع تولید روزافزون و باکیفیت مواد غذایی و محصولات با ارزش محلی و تضمین ثبات عرضه، فرصت بسیار خوبی را برای این صنعت فراهم می کند. موافقت‌ نامه ‌های اخیر بین دولت وانواتوا و دولت های اروپایی کمک‌ های بلاعوض توسط دولت اروپا برای بهبود 3 محصول اصلی تولیدی وانواتوا داده شده است. از سوی دیگر دولت با تصمیم خود برای گسترش توسعه ها به جمعیت 80 درصدی خود در استان های روستایی قوی بوده و می ماند.

ظرفیت گردشگری برای سرمایه گذاری در وانواتو

توسعه صنعت گردشگری و سهم قابل توجه آن در رشد اقتصاد ملی مورد توجه دولت وانواتوا قرار گرفته است و دلیل برجسته شدن صنعت گردشگری در برنامه ریزی توسعه ملی است. واقعیت این است که این صنعت نه تنها رشد مثبت بلکه قوی را در سال های اخیر نسبت به سایر صنایع حفظ کرده است. استرالیا و نیوزلند همچنان بازار اصلی گردشگری وانواتو هستند. در حالی که این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت، وانواتوا در حال پیشرفت برای ورود به بازار گردشگری آسیا است. با توافق ‌های دوجانبه قوی و مؤثر فعلی، به احتمال زیاد این تغییر در میان‌ مدت رخ خواهد داد.

بسیار واضح است که با توجه به سطح کنونی توسعه زیرساخت‌ ها که در برخی از جزایر در حال انجام است، فراخوان دولت برای تنوع بخشیدن به گردشگری در بخش‌ های روستایی کشور خواهد بود. به عنوان مثال، یک جاده قیرآمیز در تانا و ملکولا هر دو شاهد افزایش تعداد گردشگری به این دو جزیره خواهد بود. صنعت ICT در حال حاضر تأثیرات مثبتی در هر 2 بخش اجتماعی و اقتصادی کشور دارد. این یک عامل مهم برای رشد با فرصت های سرمایه گذاری موجود است.

مزایای سرمایه گذاری در وانوآتو

سرمایه گذاری در وانوآتو، برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت. وانوآتو از بسیاری از جهات کشوری منحصر به فرد است. زیرا طیف گسترده ای از فرصت ها در مجموعه گسترده ای از منابع طبیعی و غیر معدنی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. علاوه بر این مشوق های بسیاری از سوی دولت برای اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در وانوآتو را دارند در نظر گرفته شده است. در نهایت اینکه، وانوآتو مکانی است که می توان فرهنگ متنوع، زیبایی های طبیعی و ماجراجویی را تجربه کرد.

در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذاری در وانوآتو را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

 

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در وانوآتو که این کشور را به بهترین گزینه جهت سرمایه گذرای تبدیل کرده، می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای سرمایه گذاری در وانوآتوتوضیحات
دو زبانه بودنواتوآتو از معدود کشورهایی است که مردمی دارد که می توانند هم به زبان فرانسوی و هم انگلیسی صحبت کنند.
مالیاتبرخی از مالیات ها در وانوآتو مانند مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 12% وجود دارد، که این میزان از مالیات برای سرمایه گذاران بسیار مطلوب است.
زیرساخت هاوانوآتو با تکمیل جاده های مهر و موم شده در اطراف دو جزیره اصلی روند سرمایه گذاری در این مناطق رقابتی تر شده است.
گردشگریسرمایه گذاران در وانوآتو می توانند از صنعت رو به رشد گردشگری این منطقه برای گردشگری بیشتر با کشتی استفاده کنند.

نکات ضروری قبل از سرمایه گذاری در وانوآتو

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال سرمایه گذاری در وانوآتو هستند، باید قبل از سرمایه گذاری در این کشور با برخی از نکات ضروری در این خصوص آشنا شوند. از مهترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات ضروری قبل از سرمایه گذاری در وانوآتوتوضیحات
سرمایه گذاری های ممنوعدر وانوآتو سرمایه گذاری هایی ممنوع است که برای آنها گواهی تایید توسط هیئت مدیره صادر نمی شود.
سرمایه گذاری های رزرو شدهسرمایه گذاری های رزرو شده در وانوآتو برای شهروندان وانوآتو و شرکته های محلی است. همچنین به طور کامل توسط افرادی که شهروند وانوآتو هستند کنترل می شود.
تایید مرجع ترویج سرمایه گذاریهدف این بخش ایجاد و تنظیم سیستمی برای ارزیابی پیشنهادهای سرمایه گذاری و اعطای مجوز به سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در وانوآتو است.
دریافت گواهیسرمایه گذاری خارجی نباید بدون دریافت گواهی تایید در وانوآتو صورت بگیرد.

مراحل سرمایه گذاری در وانواتو

برای اینکه شما به عنوان یک متقاضی مهاجر وارد فرآیند سرمایه گذاری در وانواتوا شوید، طی کردن مراحل مختلفی لازم است. از جمله اینکه مشاوره در مورد فرآیند راه اندازی کسب و کار و الزامات و ثبت گواهی سرمایه گذاری اولین قدم شماست. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند ثبت نام FIRC و سایر اطلاعات مرتبط اینجا را کلیک کنید. مرحله بعد شامل ثبت شرکت و کسب و کار است که رزرو و ثبت نام شرکت یا کسب و کار دومین گام شما برای راه اندازی کسب و کار در وانواتو است. این مرحله را می توان همزمان با مراحل 1 انجام داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت اینجا را کلیک کنید.

در حالی که دولت 6 استانی مسئول صدور مجوز برای سرمایه گذاری خارجی خارج از شهرداری پورت ویلا است. در مرحله چهارم، ثبت نام برای مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) باید انجام شود. اگر کسب و کار شما واجد شرایط ثبت نام برای مالیات بر ارزش افزوده است، مشورت کنید. اداره گمرک و درآمد داخلی مسئول ثبت و اداره مالیات بر ارزش افزوده است. مرحله 5 شامل اخذ مجوز اقامت است که اگر برای مدیریت سرمایه گذاری خود در وانواتو اقامت خواهید داشت، باید برای مجوز اقامت با اعتبار 12 ماهه درخواست دهید. چنانچه قصد اقامت در وانواتو را برای آغاز سرمایه گذاری خود دارید و یا به دنبال اخذ اقامت هستید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره به شما می باشد.

متداول ترین سوالات سرمایه گذاری در وانواتو

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی متداول ترین سوالات شما در خصوص سرمایه گذاری در وانواتو می باشیم:

  • مزایای مالیاتی سرمایه گذاری در وانواتوا شامل چه مواردی می باشد؟ سرمایه گذاری بدون پرداخت مالیات بر درآمد،بدون پرداخت مالیات شرکتی و بدون پرداخت مالیات بر دارایی
  • اولین قدم در خصوص سرمایه گذاری در وانواتو چیست؟ اولین قدم راه اندازی کسب و کار و الزامات و ثبت گواهی سرمایه گذاری قانونی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *