مهاجرت سرمایه گذاری در وانواتو

خرید ملک در وانواتو

خرید ملک در وانواتو

خرید ملک در وانواتو یک نقطه عطف هیجان انگیز نیز خواهد بود نقطه عطفی که تقریبا مطمئنا بیشترین تأثیر را بر سبک زندگی شما خواهد گذاشت. خرید ملک و سرمایه گذاری در وانواتو کاری است که بسیاری از شما قبلا هرگز انجام نداده اید. انتخاب ملک مناسب در منطقه مناسب، سازماندهی امور مالی و مذاکره در مورد فروش همه اینها کمی دلهره آور به نظر می رسد. با این حال آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما در شناسایی اولویت های خود کمک کنند و به شما کمک کنند تا ملکی را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد.

شرایط خرید ملک در وانواتو

هیچ محدودیتی برای خرید ملک توسط خارجی ها در وانواتو وجود ندارد. ممکن است از یک غیر شهروند خواسته شود که یک «مرجع مالی» و یک «مرجع حرفه ‌ای» از یک شرکت محلی برای خریدهای شهری ارائه کند، اما این تنها تمایزی است که بین خریداران شهروندی و غیرشهروندی ایجاد می ‌شود. برای خرید ملک در وانواتو نیازی به گواهی سرمایه گذار سازمان ترویج سرمایه گذاری وانواتو یا مجوز تجاری ندارید. اگر خرید شما به مجوز تجاری نیز نیاز دارد به عنوان مثال، زمانی که یک کسب و کار موجود را خریداری می کنید، به تاییدیه VIPA و مجوز کسب و کار به نام خود یا به نام شرکت محلی نیاز دارید. با این حال، از شما خواسته می شود که شرایطی را که توسط واحد اطلاعات مالی وانواتو تعیین شده است، برآورده کنید.

اگر ملکی ثبت شده باشد به عنوان اجاره نامه ثبت می شود. مناطق شهری پورت ویلا و لوگانویل در جزیره سانتو در سال 1980 تحت قانون اصلاحات ارضی زمین “عمومی” اعلام شد. وزیر اراضی در مناطق شهری و در بسیاری از اجاره نامه های روستایی که هنوز مالکیت عرفی آن ثابت نشده است، اجاره دهنده است. ملک خوب معمولاً به خوبی اجاره می شود. بسیاری از سازمان ‌های کمک ‌رسان و شرکت ‌های خصوصی خارجی وجود دارند که ترجیح می ‌دهند به جای خرید، برای قراردادهای 1 تا 3 ساله اجاره کنند. به طور معمول، یک خانه خانوادگی استاندارد خوب بین $1200 تا $2000 (دلار استرالیا) در ماه اجاره می‌کند و گاهی اوقات بالاتر.

در جدول زیر شاهد هزینه های خرید ملک در وانواتو می باشید:

هزینه های خرید ملکدرصد هزینه ها
تمبر2%
هزینه های حقوقی5%
حق ثبت2%

شرایط خرید ملک در وانواتو

الزامات خرید ملک در وانواتو

خریدار در صورت وجود هرگونه شرط در قرارداد را رعایت می کند. سپس فروشنده درخواست رضایت اجاره دهنده برای انتقال می دهد یا ترتیب انتقال سهام را می دهد. در صورت تمایل، بازرسی قبل از تسویه ملک یا جستجوی مالکیت لحظه آخری توسط خریدار انجام می شود. تسویه حساب صورت می گیرد. اسنادی که معمولاً به خریدار تحویل داده می شوند عبارتند از اصل انتقال اسناد اجاره که قبلاً توسط فروشندگان انجام شده است، کپی عنوان ثبت شده، بیانیه تسویه حساب، رسید مالیات بر دارایی فعلی، رسید اجاره زمین فعلی، قرارداد اجاره (در صورت وجود)، اسناد شرکت (در صورت وجود)

قانون اساسی می گوید حداکثر مدت اجاره 75 سال است. بسیاری از اجاره نامه ها 50 سال از زمان ایجاد آنها یا از استقلال در 30 ژوئیه 1980 می گذرد، اما امروزه تقریباً تمام اجاره نامه های جدید به مدت 75 سال ثبت می شوند، از جمله مالکیت های اجاره ای طبقاتی. در سال 2003، پارلمان قانونی را تصویب کرد (قانون اجاره زمین (اصلاح) شماره 24 سال 2003) که به هر مستأجر شهری اجازه می ‌دهد تا عنوان اجاره فعلی خود را واگذار کند و یا اجاره‌ای را که در حال حاضر کمتر از 75 سال است تا 75 سال تمدید کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش اجاره ها در وانواتو می باشید:

نرخ افزایش اجاره ها در وانواتو

دلایل خرید ملک در وانوآتو

سالانه صدها سرمایه گذار بین المللی از سراسر جهان، به دلایل مختلفی خرید ملک در وانوآتو را جهت سکونت و سرمایه گذاری انتخاب می کنند. زیرا خرید ملک در جزیره وانوآتو یکی گزینه بسیار مطلوب برای مهاجرانی است که به دنبال داشتن یک خانه مجلل برای تعطیلات یا خانه دوم برای نیازهای سبک زندگی خود هستند. علاوه بر این، سرمایه گذاران بین المللی با شنیدن این موضوع که، بازار املاک و مستغلات در وانوآتو بسیار سودآور است، سرمایه های خود را به این کشور سرازیر کرده اند. از سوی دیگر املاک مقرون به صرفه بسیاری نیز برای مهاجران کم بضاعت در نظر گرفته شده است.

در نمودار زیر می توانید روند خرید ملک در وانوآتو را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند خرید ملک در وانوآتوعلاوه بر این، برای اینکه بیشتر با دلایل خزید ملک در وانوآتو آشنا شوید جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

دلایل خرید ملک در وانوآتوتوضیحات
املاک ساحلی ارزانوانوآتو یکی از معدود کشورهای جهان است که املاک کنار آب ارزان تر از املاک 2 خوابه در شهر یا حومه شهر است.
طیف وسیعی از املاک در سراسر کشوردر وانوآتو طیف وسیعی از املاک و زمین در دسترس برای همه بودجه ها و سلیقه ها وجود دارد.
مالیاتیکی از اصلی ترین دلایل خرید ملک در وانوآتو نبود هیچ گونه مالیات در دارایی در این کشور است.
آب و هوای مطلوبآب و هوای گرم وانوآتو در طول سال یکی از مزیت های اصلی این کشور است.
مردم دوستانهساکنان وانوآتو بسیار دوستانه و مهمان نواز هستند.

فرآیند خرید ملک در وانوآتو

افراد مختلف از سراسر جهان که به دنبال خرید ملک در وانوآتو هستند، باید قبل از اقدام با فرآیند خرید ملک در این کشور به خوبی آشنا شوند. به طور کلی فرآیند خرید ملک در وانوآتو به شرح زیر می باشد:

فرآیند خرید ملک در وانوآتوتوضیحات
جستجوی ملک مناسبیک ملک مناسب در وانوآتو بدون کمک یک متخصص املاک محلی پیدا کنید.
امضا قراردادپس از توافق بر سر قیمت، قرارداد خرید و فروش را امضا کنید و سپرده مورد نظر را بپردازید.
ثبت در اداره ثبت اسنادبه طور کلی تکالیف تمبر و ثبت در اداره ثبت اسناد وانوآتو صورت می گیرد. همچنین اگر وکیل استخدام کرده اید هزینه را تسویه کنید.
بازرسیبازرسی در وانوآتو قبل از تسویه ملک انجام می شود یا در صورت تمایل، خریدار جستجوی عنوان را انجامی می دهد.

مالیات خرید ملک در وانواتو

مستاجرها می توانند اجاره خود را برای تقسیم زمین، منطقه مجدد (یعنی مسکونی به تجاری، کشاورزی به گردشگری و غیره) یا تمدید مدت، واگذار کنند. پرداخت ‌های «حق بیمه» و اجاره‌ های سالانه تجدیدنظر شده احتمالاً اعمال می ‌شوند که بین موجر و مستاجر مذاکره می ‌شود. پارلمان وانواتو قانون عنوان لایه را در سال 2000 تصویب کرد و همچنین اخیراً مقررات عنوان لایه را تصویب کرد. این بدان معناست که اکنون می توان به ساختمان های موجود اقشار عنوان کرد و برای ساختمان های آپارتمانی و تجاری جدید عناوین ایجاد کرد. وام مسکن و “احتیاط” در عناوین اجاره نامه ثبت می شود، همانطور که در سایر کشورها در مورد عناوین مالکیت آزاد و اجاره نامه ثبت می شود.

به عنوان یک قاعده مالیات بر ارزش افزوده در فروش ملک تجاری توسط خریدار قابل پرداخت است. اگر یک نهاد مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده باشد، می تواند مالیات بر ارزش افزوده را پس بگیرد. فروش یکباره یک ملک تجاری که در آن فروشنده برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نشده است و مالیات بر ارزش افزوده را برای هزینه های ملک مطالبه نکرده است، ممکن است مشمول مالیات بر ارزش افزوده نباشد. همچنین فروش هایی که فروشنده قبلاً از مالیات بر ارزش افزوده خارج شده است مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود. پرس و جوهای خاص باید از اداره مالیات بر ارزش افزوده یا از یک وکیل یا حسابدار که عادت به رسیدگی به مسائل مالیات بر ارزش افزوده دارد، انجام شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت به وانواتو مشاوره تخصصی به متقاضیان ارائه می دهد.

متداول ترین سوالات خرید ملک در وانواتو

سوالات مختلف متقاضیان خرید ملک در وانواتو را برای شما گردآوری کردیم:

  • آیا برای داشتن ملک و سرمایه گذاری در وانواتو باید اینجا زندگی کنم؟ خیر. برای صاحبان املاک یا دارندگان مجوزهای اقامت وانواتو هیچ الزامی برای اقامت در وانواتو وجود ندارد.
  • مراحل عادی خرید ملک در وانواتو چیست؟ یک قرارداد خرید و فروش امضا کنید و مبلغ سپرده (معمولا 10%) را به حساب اعتماد نماینده یا وکیل خود بپردازید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *