مهاجرت به کشور وانواتو

مهاجرت به وانواتو

مهاجرت به وانواتو

اگر قصد مهاجرت به وانواتو به عنوان مقصد مهاجرتی شما قرار گرفته است، باید گفت که شما به کشور جزیره ای اقیانوس آرام جنوبی پا می گذارید. جایی با تاریخ پر افتخاری که به هزاران سال پیش باز می گردد. از زمان دستیابی به استقلال در سال 1980، وانواتو یک هویت ملی قوی ایجاد کرده و رشد و توسعه ثابتی را تجربه کرده است و اکنون پذیرای مردم از سراسر جهان است و در ایجاد و ارائه یک برنامه روابط عمومی برای جذب کمک های مالی از سرمایه گذاران واجد شرایط برای حمایت از توسعه کشور پیشگام شده است.

سوالات رایج مهاجرت به وانوآتو

  • راه های مهاجرت به وانواتو چیست؟ رایج ترین راه های مهاجرت به وانواتو شامل مهاجرت از طریق تحصیل و کار می باشد که در صورتی که قصد دارید تا اقامت دائم وانوآتو را اخذ کنید پیشنهاد می شود از طریق کار اقدام کنید زیرا در طول تحصیل خود حق کار کردن را ندارید. اما اگر می خواهید برای تحصیل رشته مورد نظر خود مانند پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و پرستاری به وانوآتو مهاجرت کنید می توانید مدارک خوبی به دست اورید.
  • برای مهاجرت و اقدام از طریق سفارت به وانواتو چه پیشنهادی دارید؟ اگر برای مهاجرت به وانواتو سردرگم هستید پیشنهاد می کنیم تا با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

در سال 2023، VIMB دامنه برنامه روابط عمومی را به عنوان یک ابتکار جهانی برای جذب همه کارگران ماهر، سرمایه گذاران و کارآفرینانی که می توانند مشارکت و تعهد بلندمدت به وانواتو داشته باشند، گسترش داد که به نوبه خود منجر به تابعیت و شهروندی وانواتو می شود. این موضوع از سال 2023 راحت تر شده است، اما همچنان فراهم کردن مدارک مهاجرتی و انجام پروسه مهاجرت، موضوعات خاص خود را دارد که در این ارتباط، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با استفاده از کارشناسان متخصص در بخش های مختلف، همواره سعی نموده که متقاضیان را راهنمایی نماید.

اینفوگرافیک مهاجرت به وانوآتو

آشنایی با وانواتو

در شهرها، Ni-Vanuatu در ساختمان هایی مانند آنچه در کشورهای صنعتی وجود دارد زندگی می کنند. نقش زنان در میان نی وانواتو متفاوت است. در برخی مناطق، مردان مسئولیت دارند. در برخی دیگر، به ویژه بخش ‌هایی از Espiritu Santo و Efate، زنان قدرت بیشتری دارند. طیف گسترده ای از لباس ها در میان نی وانواتو یافت می شود. در شهرها، نی وانواتو لباس مدرن و به سبک غربی می پوشند. کسانی که در روستاها زندگی می کنند اغلب لباس های غربی را با لباس های محلی ترکیب می کنند. زنان اغلب دامن های الیافی را بدون بلوز یا تاپ می پوشند. محصولات غذایی سنتی شامل ریشه تارو و یام است. غذا در مناطق روستایی بدون استفاده از برق و گاز تهیه می شود. ساکنان شهر طیف گسترده ای از غذاها را دارند. مغازه ها محصولات غذایی وارداتی را می فروشند.

بسیاری از Ni-Vanuatan ها فرصتی برای شرکت در هیچ شکلی از آموزش عمومی و نهادینه ندارند. آموزش اغلب توسط مدارس رسالتی که توسط گروه های مسیحی مختلف اداره می شود، ارائه شده است. رقصیدن بخش مهمی از فرهنگ Ni-Vanuatan است. بسیاری از روستاها دارای زمین های رقص خانوادگی به نام ناسارا هستند . گونگ شکاف یک ساز موسیقی است که از یک تنه درخت ساخته شده است. برای نشان دادن صدای ارواح استفاده می شود. مردم ساکن در شهرها تنیس و گلف بازی می کنند. مردان بالغ Ni-Vanuatu نوشیدنی مست کننده ای به نام کاوا می نوشند. به طور معمول، مردان بالغ در شب کاوا می نوشند. جلسه نوشیدن یک موقعیت آرام است که معمولاً چند ساعت طول می کشد. پارچه تاپا محصول سنتی بسیاری از گروه ها در وانواتو بود. اکنون برای فروش به گردشگران و کلکسیونرها تولید می شود.

بررسی فرهنگ در وانواتو

این کشور با تکیه بر ریشه های انگلیسی، آفریقایی و هند غربی خود، هویت متمایز خود را ایجاد کرده است که در آداب و رسوم، سنت ها و ارزش های آن مشهود است و با شور و شوق از طریق تاریخ غنی، غذاهای استثنایی و استعدادهای هنری مردم محلی بیان شده است. اگر در حال و هوای پیاده روی طولانی در سواحل غرق آفتاب، استراحت های عاشقانه، ورزش های آبی وحشی یا طبیعت در بهترین حالت خود هستید، پس وانواتا مکان مناسبی برای شماست! فرقی نمی‌کند غذاهای لذیذ را میل کنید یا غذاهای محلی خیابانی را ساده می‌خواهید، وانوآتو چیزی که لازم است را دارد. اگر به جای آن، پانچ رام عجیب و غریب یا آبجوی سرد یخی را ترجیح می دهید که با تکه ای از بهشت ​​سرو شود، مطمئناً وانواتا همان جایی است که باید باشید!

اقیانوس آرام پر از افرادی است که بزرگتر از زندگی هستند. آنها ذهن شما را با صحبت های طنز، راه رفتن، نگاه های جذاب و انرژی بی وقفه و عشق به زندگی پر می کنند. وانواتان ها فرزندانی دارند که هرگز پیر نخواهند شد، صرف نظر از سن آنها، آنها اصرار دارند که سرگرم شوند. شخصیت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما وانواتان ها با گرمی، جذابیت های معمولی و دسیسه های خود شگفت زده خواهند شد. کشور انعکاسی از مردمش است

مذهب در وانواتو

مردم از بسیاری جهات با دیگر شخصیت های اقیانوس آرام متفاوت هستند. آنها بیشتر از همه معنوی و از نظر مذهبی آگاه هستند. وانواتان ها ذاتاً باز، متفکر و سخاوتمند هستند. آنها عاشق یک مهمانی هستند، اما برای هر کسی وقت خواهند داشت، آنها مردم را دوست دارند، صرف نظر از قومیت، نژاد و منش. آنها برای افراد محتاط و خجالتی وقت می گذارند و آنها را با معصومیت و جذابیت خلع سلاح می کنند. آنها در هر مناسبتی برای شلیک نسیم و پوزخند و شوخی با فجیع ترین شخصیت های عصر ما به پا خواهند نشست.

مردم روحانی و دیندار هستند. آنها ذاتاً باز، متفکر و مهربان هستند. وانواتان ها مردمی سرشار از شفقت و ادب هستند! این را سطح امنیت و صلحی که کشور ارائه می دهد نشان می دهد. شما احتمالاً برای کل دوره تحصیلی خود بدون مزاحمت در اینجا خواهید ماند! نیازی به فکر کردن در مورد تحصیل در اینجا نیست. این کشور به شهرت خود ادامه می دهد.

تفریحات در وانواتو

مسافران می توانند ساعت ها به آواز خواندن آهنگ های مورد علاقه خود با جریان بی وقفه نوشیدنی های الکلی در اختیارشان بگذرانند. زندگی و تفریحات در اینجا فوق العاده است! از یک سفر دریایی عاشقانه در امتداد سواحل وانواتا با عشق قلبی خود لذت ببرید، با تماشای آسمان پر ستاره در منظره های شبانه بی ابر! می توانید یک سفر دریایی برنامه ریزی شده رزرو کنید یا یک کاتاماران را برای یک عصر خلوت دو نفره اجاره کنید! یا در مورد اکتشاف زیر آب در صخره‌ها و غرق‌ها در شب در یک زیردریایی واقعی چطور؟ وانوآتو چیزی برای همه دارد! از پرسیدن هر گونه سوالی در مورد زندگی شبانه در وانواتا تردید نکنید.

مهاجرت به وانواتو از طریق خرید ملک

اگر مایل به اقامت و مهاجرت به وانواتو و اجاره املاک و مستغلات هستید، می توانید برای ویزای مالکیت زمین اقدام کنید. توجه داشته باشید که زمین های وانواتو مالکیت آزاد ندارند. املاک را می توان تا 50 سال برای زمین های مسکونی و 75 سال برای املاک اجاره داد. شما باید مالکیت اجاره ای ملکی در وانواتو با ارزش حداقل 10000000VUV (واتو) و درآمد ماهانه دریافتی در وانواتو حداقل VUV250000 (واتو) برای هر نفر را داشته باشید که در برنامه گنجانده شده است. اعتبار ویزا 1 ساله است و در صورت رعایت شرایط قابل تمدید است. همچنین باید هزینه سالانه VUV20000 (واتو) بپردازید.

الزامات مورد نیاز برای مهاجرت از راه مالکیت و اجاره در لیست زیر اشاره شده است:

  • ترخیص پلیس (اصل) برای هر فرد متقاضی اجازه اقامت بالای 18 سال
  • اصل یا کپی گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • قرارداد اجاره
  • اصل یا کپی گواهی شده شناسنامه (در صورت وجود)
  • اظهارنامه قانونی برای هر فرد متقاضی اجازه اقامت بالای 18 سال که تمام جرائم جنایی را که طی 10 سال گذشته محکوم شده اند فهرست می کند.
  • نامه ای از یک بانک محلی مبنی بر تایید سپرده در یک تراست که کل مبلغ بلیط های رفت و برگشت یک طرفه را برای افراد متقاضی اجازه اقامت پوشش می دهد.
  • گواهی پزشکی
  • 3 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • مدارک اجاره ملک

اگر شما یک سرمایه گذار هستید که به دنبال سرمایه گذاری در وانواتو از طریق برنامه اقامت وانواتو با سرمایه گذاری است، ویزای اقامت دائم وانواتو ارائه شده توسط این کشور ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. یک تبعه خارجی می تواند این کارت اقامت دائم را دریافت کند حتی اگر در این کشور اقامت نداشته باشد. اگر سرمایه گذاری شما در املاک و مستغلات یا زمین های کشاورزی 100000$ (دلار) باشد، واجد شرایط دریافت ویزای اقامت دائم در وانواتو هستید. اگر یک فرد بازنشسته هستید، باید ثابت کنید که درآمد ماهانه خود 2500$ (دلار) است. علاوه بر این، 10000$ (دلار) برای اجازه اقامت دائم در وانواتو و 12000$ (دلار) برای یک خانواده نیز متحمل خواهید شد.

مهاجرت به وانواتو از طریق خرید ملک

مسیر ویزای اقامت دائم برای مهاجرت به وانواتو

اقامت اداره مهاجرت در وانواتوآ، 2 نوع ویزای اقامت دائم در این کشور جزیره ای را می دهد. قسمت A، زیر کلاس 131 است که این ویزا به فردی اعطاء می شود که والدینش نی وانواتو یا از تبار نی وانواتو هستند. این ویزا برای متقاضیانی که در سال گذشته در وانوآتو اقامت داشته اند نیز مجاز است. برای درخواست این ویزا، یک فرد باید درخواست خود را از طریق فرم 3-0 به دفتر مدیر، خدمات مهاجرت وانواتو ارسال کند. قسمت B، زیر کلاس 132-135 که این ویزا به سرمایه گذاران خارجی اعطاء می شود که به دنبال سرمایه گذاری قابل توجه در کشور هستند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت گرین کارت عبارتند از:

  • متقاضیان باید 18 سال به بالا داشته باشند
  • متقاضیان باید پاسپورت معتبر داشته باشند
  • متقاضیان باید مجوز پلیس را بگذرانند
  • متقاضیان باید دارایی هایی به ارزش 350000$ (دلار) یا بیشتر داشته باشند
  • قواعد کلی شهروندی برای مهاجرت به وانواتو

وانواتو شهروندی را با حقوق کامل Ni-Vanuatu (حق رای کمتر و دخالت سیاسی) ارائه می دهد. هیچ محدودیتی برای تابعیت مضاعف وجود ندارد و هیچ الزامی برای بازدید یا اقامت برای حفظ پاسپورت وجود ندارد. وانواتو مالیات بر درآمد، مالیات بر ثروت، عایدی سرمایه یا مالیات بر ارث ندارد. پردازش با شهروندی معمولاً در عرض 30-60 روز سریع است. مبلغ کمک مالی برای یک متقاضی مجرد 130000$ (دلار) به اضافه هزینه 150000$ (دلار) و به اضافه هزینه برای یک زوج است. تابعیت ارثی است و می توان مراسم سوگند را در مکان های مناسب در سراسر جهان ترتیب داد.

زندگی در وانواتو

وانواتو مکانی محافظه کار است و برخی از لباس های سبک غربی مناسب نیستند. لباس های گشاد، سبک و نخی برای آب و هوا و از نظر فرهنگی مناسب هستند. برای آقایان، شلوارهای بلند، شورت تا روی زانو و پیراهن های آستین کوتاه را انتخاب کنید. برای خانم ها معمولاً لباس ها، دامن ها و تی شرت ها پوشیده می شود. پیراهن های بدون آستین نیز قابل قبول هستند. با این حال، پوست بالای زانو را در معرض دید قرار ندهید، به خصوص هنگام شرکت در مراسم سنتی. زنان هنگام شنا در مناطق غیر تفریحی باید شلوارک یا سارافون و تی شرت بپوشند. مالاریا در بیشتر مناطق وانواتو خارج از پورت ویلا بومی است و همه داوطلبان باید از پیشگیری از مالاریا استفاده کنند. سایر اقدامات احتیاطی همچنان توصیه می شود، مانند دافع حشرات و آستین بلند شلوار در هنگام عصر اگر بیرون از خانه هستید.

عفونت های پوستی می توانند به سرعت ایجاد شوند، بنابراین از گچ، کرم آنتی بیوتیک و آنتی بیوتیک ها استفاده کنید. بیمارستان های دولتی در پورت ویلا و لوگانویل و همچنین امکانات پزشکی خصوصی با مراکز بهداشتی کوچکتر در سراسر جزایر پراکنده هستند. مراقبت بهداشتی اساسی است و شما باید در حین انجام وظیفه مسئولیت مدیریت سلامت خود را بر عهده بگیرید. شما باید از محیط اطراف خود در وانواتو آگاه باشید و در مورد امنیت شخصی خود تصمیمات معقولی بگیرید. پیاده روی در پورت ویلا یا سانتو در طول روز کاملاً ایمن است اما هنگام پیاده روی به تنهایی مراقب باشید و از انجام این کار در شب خودداری کنید. دزدی در شهرها رایج است، بنابراین مراقب اموال خود باشید و مطمئن شوید که خانه ها در صورت خالی بودن قفل هستند.

مهاجرت به وانوآتو برای بازنشستگان

طی سالهای اخیر تعداد بسیاری از بازنشستگان از کشورهای مختلف جهان، مهاجرت به وانوآتو را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده اند. وانوآتو به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مقصد برتر برای بازنشستگان خارجی می باشد. زیرا این کشور با تنوع زیستی باور نکردنی و آب و هوای گرمسیری معتدل بازنشستگی در وانوآتو را با سبک زندگی آرام به بهترین گزینه تبدیل کرده است. علاوه بر این قیمت های پایین ملک برای بازنشستگانی وانوآتو را به مکانی عالی برای این قشر از جامعه تبدیل کرده است. همچنین اگر بازنشستگان همیشه آرزو داشتند ویلای ساحلی خود را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنند پس وانوآتو بهترین مکان برای آنها است. از سوی دیگر وانوآتو یک طرح عالی برای مهاجرانی است که به دنبال برخورداری از جا به جایی و بازنشستگی با مالیات اندک هستند. بنابراین وانوآتو یک رژیم مالیاتی مطلوب به بازنشستگان ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند مهاجرت بازنشستگان به وانوآتو را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند مهاجرت بازنشستگان به وانوآتو

نکات اساسی قبل از مهاجرت به وانوآتو

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مهاجرت به وانوآتو هستند، باید قبل از مهاجرت به وانوآتو با چندین نکات اساسی در خصوص وانوآتو آشنا شوند. این نکات اساسی عبارت اند از:

نکات اساسی قبل از مهاجرت به وانوآتوتوضیحات
زبانوانوآتو دارای 3 زبان رسمی است که شامل زبان انگلیسی، فرانسوی و بیسلما می شود. داشتن اصول اولیه زبان در این کشور ضروری است زیرا اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.
تحصیل در وانوآتوکودکان مهاجر برای تحصیل در وانوآتو همواره با مشکلاتی مواجه می شوند. زیرا هیچ مدرسه دولتی رایگان در وانوآتو وجود ندارد.
کار در وانوآتوشروع کار در وانوآتو به هیچ عنوان ساده نیست. بهترین شانس موفقیت برای کار در وانوآتو در پورت ویلا است. علاوه بر این بهتر است در موقعیت های کوچک مرتبط با گردشگری کار کنید.

دلایل ارزشمندی مهاجرت به وانواتو

آیا به دنبال ارتقای سبک زندگی خود هستید؟ دریافت پاسپورت دوم راهی عالی برای افزایش آزادی و تحرک جهانی شماست. برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری که در سال 2017 توسط دولت وانواتو راه اندازی شد، یک طرح منحصر به فرد در اقیانوس آرام جنوبی است که به سرمایه گذاران و خانواده هایشان پاسپورت وانواتو در ازای سرمایه گذاری اقتصادی اعطاء می کند. تنها در یک ماه، پاسپورت دوم را دریافت کنید که به شما امکان دسترسی به 96 کشور را به همراه خانه دوم با مزایای مالیاتی عالی می دهد. علاوه بر این، مزایای پاسپورت وانواتو عبارتند از اینکه با 130000$ (دلار) سرمایه گذاری کنید و پاسپورت بگیرید، در عرض یک ماه پاسپورت بگیرید. در این بخش در باب دلایل ارزشمندی مهاجرت به وانوآتو صحبت شده است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای یک نفر 130000$ (دلار) است. افراد تحت تکفل اضافی (فرزندان یا والدین) را می توان با هزینه اضافی اضافه کرد. برای درخواست تابعیت، متقاضی اصلی باید، علاوه بر موارد بالا، دارای شرایط زیر باشد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی انجام امور مربوط به اقامت در وانواتو، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشکلات خود را طرح نمایید تا کارشناسان ما مسائل را در زمان کوتاهی حل نمایند.

متداول ترین سوالات مهاجرت به وانواتو

در این بخش از مقاله افتخار پاسخ گویی به پرتکرارترین سوالات مهاجرت به وانواتو را خواهیم داشت:

  • شرایط مهاجرت به وانواتو از طریق خرید ملک به چه صورت می باشد؟ ارائه قرارداد اجاره، گواهی ازدواج، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت پزشکی و مدارک اجاره ملک
  • معیارهای واجد الشرایط جهت مهاجرت به وانواتو شامل چه مواردی است؟ سن متقاضی بالای 18 سال، ارائه پاسپورت معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه و دارا بودن ارزش دارایی بیش از 350000$ (دلار)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *