مهاجرت به کشور وانواتو

اقامت در وانواتو

اقامت در وانواتو

دوراندیش های زیادی خواستار اقامت در وانواتو جزیره زیبا در جنوب اقیانوس آرام هستند تا در این کشور کوچک اما رویایی به آرامش برسند. آنچه وانواتو را نسبت به جزایر دیگر در اقیانوس آرام و دریای کارائیب متمایز می کند سواحل زیبا و خانه های ییلاقی ساحلی رویایی و همچنین جزایر مجلل مخصوص است که در طول سال همواره بسیاری از مردم کشورهای دنیا را مجاب می کند تا آرزوی زندگی در این کشور و یا سفرهای توریستی و گردشگری داشته باشند.

ویلاهای بندری و استراحتگاه های نزدیک سواحل دریا که با امکاناتی با هزینه مقرون به صرفه و یا در سطح بالا به دلیل نزدیکی فرودگاه های اصلی این کشور از محبوبیت زیادی برخوردار است. همچنین جزیره تانا به دلیل وجود محیط طبیعی و آتشفشانی زیبا و یا جزیره اسپیریتو سانتو و جزیره پنطیکاست از مقاصدی است که بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است. اینکه کدام یک از این مناطق محل مناسبی برای اقامت افراد است، به سلایق فردی هر شخص باز میگردد.

آنچه در ادامه آمده است راه های مهاجرت به این کشور و اینکه برای چه اشخاصی مناسب است و همچنین فرایند اخذ ویزای این کشور است که تعیین نمودن آن اولین و مهمترین تصمیمی است که شخص می بایست برای تسهیل در فرآیند اخذ ویزا در نظر بگیرد که متقاضیان پس از مطالعه آن می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

انواع ویزای اقامت در وانوآتو

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ اقامت در وانوآتو هستند، باید قبل از اعزام به این کشور برای ویزای اقامت وانوآتو درخواست دهند. انواع ویزای اقفامت در وانوآتو به شرح زیر می باشند:

انواع ویزای اقامت در وانوآتوتوضیحات
ویزای مالک زمین وانوآتواین کشور جزیره ای زیبا، ویزای مالک زمین را به متقاضیان خارجی که قصد اقامت در وانوآتو را دارند ارائه می دهد. به طور کلی اگر متقاضیان حداقل 550000VUV (واتو وانوآتو) یا بیشتر سرمایه گذاری کنند واجد شرایط درخواست ویزای مالک زمین وانوآتو) خواهند بود.
ویزای سرمایه گذار خارجیاگر فردی مبلغ 450000VUV (واتو وانوآتو) را در پروژه تایید شده سازمان سرمایه گذاری و ترویج وانواتو سرمایه گذاری کند می تواند برای این نوع از ویزای اقامت درخواست دهد.
ویزای خود تامین مالیاگر فرد بازنشسته با حقوق بازنشستگی یا مهاجری قصد اقامت در وانواتو را دارد ویزای خود تامین مالی بهترین گزینه است.

اسناد پشتیبان برای درخواست مجوز اقامت در وانوآتو

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت اقامت در وانوآتو هستند، باید اسناد و مدارکی به عنوان پشتیبان به اداره مهاجرت ارائه دهند. این اسناد پشتیبان به شرح زیر می باشند:

اسناد پشتیبان جهت اقامت در وانوآتوتوضیحات
گواهی تاییدیهارائه کپی از گواهی تاییدیه سرمایه گذاری خارجی معتبر
گواهی پلیسارائه گواهی پلیس برای هر فرد متقاضیا بالای 18 سال الزامی است.
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه گذرنامه
نامه ای ازبان محلینامه ای بانک محلی مبنی بر تایید سپرده در امانات که کل مبلغ بلیط رفت و برگشت یک طرفه را برای افرادی که برای مجوز اقامت درخواست می کنند پوشش می دهد.
گزارش پزشکیمتقاضیان باید درخواست تکمیل شده، گزارش پزشکی و مدارک پشتیبان را به همراه هزینه مجوز مورد نیاز به اداره مهاجرت ارسال کنند.

راه های اخذ اقامت در وانواتو

هر کشوری برای توسعه فرهنگی و اقتصادی و رشد سیاسی و اجتماعی نیازمند تعامل با دیگر کشورها است. همین امر برای همه افراد روی کره زمین نیز در اصول تکامل و توسعه فردی قرار دارد. به هر حال هر کسی برای توسعه فردی و به کمال رسیدن و یا جهان بینی صحیح و همسو با واقعیت می تواند به کشورهای دیگر سفر کرده تا بتواند با آشنایی با فرهنگ و اثتصاد و اجتماع آن کشور به درک بهتری از این دنیای پهناور رسیده و با اطلاعات و درک بهتری به سوالات ذهنی خود پاسخ دهد.

این توسعه می تواند تحصیلی باشد که فرد علم خود را ارتقا داده و به استاندارد های علمی برسد و برای ارتقای سطح علمی خود در دانشگاه های معتبر دنیا اقدام به پذیرش کند تا بتواند با پذیرش دانشگاه برای اخذ اقامت از سفارت اقدام نماید و یا می تواند با کار کردن در یک کشور دیگر و نیز آشنایی با شهروندان آن کشور باشد و حتی می تواند این کنجکاوی و توسعه طلبی با گردشگری و ویزای توریستی پاسخ داده شود.

چنانچه فرد تنها برای کار و ایجاد اشتغال و یا کار آفرینی قصد سفر داشته باشد نیز جزیره وانواتو پذیرای آنها خواهد بود. از طرفی هر کشوری بر اساس نیازهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خود نیز برای ورود مهاجرین و متقاضیان خارجی راه های متفاوتی را در نظر می گیرد که این راه ها به طور کلی بیش از چند راه مهاجرتی زیر نیست که در ادامه به تک تک آنها اشاره شده است.

راه های اخذ اقامت در وانواتو

اقامت در وانواتو از طریق تحصیل

سیستم رسمی اداره آموزش وانواتو توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می پذیرد که دوره ابتدایی آن طی 6 سال برای دانش آموزان و کودکان این کشور در نظر گرفته شده است که افراد باید به صورت اجباری این 6 سال را پشت سر بگذارند تا آمار بی سوادی بزگسالان در این کشور به حداقل برسد. اگر بررسی یک کشور از لحاظ سطح علمی نیاز به یک سنجش عمومی داشته باشد می توان گفت به دلیل کمبود دانشگاه و کم بودن اعتبار آن باید متقاضیان کشوری را بر اساس رشته تحصیلی مورد نظر خود و بودجه تخصیص یافته خود، کشور مقصد را انتخاب کنند.

برای تعیین مقصد نهایی مثلا مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا توضیحات لازم برای تحصیل در کانادا را ارائه کرده است که متقاضیان با مطالعه این مقاله تا حدودی به آگاهی مورد نیاز درک روش مهاجرت تحصیلی خواهند رسید. باید به خاطر سپرد برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر دنیا روند اخذ ویزا برای ایرانیان تنها در کشورهایی مانند چین و رومانی و لهستان و مجارستان و ترکیه و غیره با شرایط آسان نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا امکان پذیر است که برای درک بهتر این موضوع می توان به مقاله تحصیل پزشکی در رومانی اشاره نمود.

اسامی برخی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در لیست زیر آمده است:

  • دانشکده کشاورزی Tagabe
  • انستیتوی آموزش معلمان وانواتو (VITE)
  • انستیتوی فناوری وانواتو (VIT)

اقامت در وانواتو از طریق کار

یکی از راه های منطقی و مطمئن برای مهاجرت و کسب درآمد، مهاجرت کاری است که فرد می تواند به همراه خانواده برای مهاجرت خانوادگی خود اقدام کرده و به پشتوانه کار در یک کشور دیگر به ادامه زندگی در آن کشور بپردازد. هر کشور بر اساس نیازها و نواقص حوزه اقتصاد و یا بعضی حوزه های اجتماعی اقدام به استخدام نیروی کار متخصص از خارج از کشور خود میکند که مستلزم این است که فرد متقاضی به زبان آن کشور مسلط باشد و بتواند کارفرما را متقاعد کند که به درد کسب و کار او می خورد.

به طور کلی معمولا افرادی که در حوزه مارکتینگ و بازاریابی و فروش و حوزه برنامه نویسی و کارآفرینی سابقه تحصیلی و حداقل 3 سال سابقه کار دارند مورد توجه مشاغل زیادی در سر تا سر دنیا قرار می گیرند. در خصوص کار در وانواتو باید دانست که وضعیت اقتصادی در این کشور به میزانی نیست که به راحتی برای مشاغل از کشورهای خارجی نیروی کار استخدام کنند اما برای اقدام به کار در کشورهایی مثل کانادا می توان اطلاعات لازم را در مقاله مهاجرت کاری به کانادا به دست آورد.

به طور کلی مهاجرت از طریق کار به یک کشور مستلزم این است که متقاضی با پیدا کردن یک موقعیت شغلی و عقد قرارداد کاری و ارائه این قرارداد به همراه تمام مدارک مثل مدراک تحصیلی و مدارک زبان و تمکن مالی و غیره به سفارت آن کشور اقدام به اخذ ویزای کاری از سفارت نماید. متقاضیان مهاجرت به کشور وانواتو می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص اقامت در وانوآتو

به دلیل حجم بالای سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اقامت در وانوآتو، در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از سوالات اساسی در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا ویزای اقامت در وانوآتو منقضی می شود؟ بله، ویزای اقامت در وانوآتو نیز منقضی می شود. به طور کلی مجوزهای ویزای اقامت در وانوآتو برای یک دوره 2 ساله معتبر هستند، و پس از آن باید ویزای اقامت خود را در وانواتو تمدید کنید.
  • آیا ویزای اقامت در وانوآتو با اقامت دائم این کشور یکی است؟ خیر، ویزای اقامت با اقامت دائم وانواتو یکسان نیستند. به طور کلی متقاضیان ابتدا برای ویزای اقامت اقدام می کنند سپس مجوز اقامت دائم وانوآتو به عنوان مرحله دوم صادر می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *