مهاجرت تحصیلی وانواتو

تحصیل در وانوآتو

تحصیل در وانوآتو

تحصیل در وانوآتو که کشوری کوچک در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد به دلیل کیفیت بالای آموزش، کنجکاوی افراد را برای تحصیل برانگیخته است. اکثر مردم این کشور دین مسیحیت و زبان مخصوص به خود را دارند که در این بین زبان رایج در وانوآتو بیسلاما است اما بیشتر آنها به زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز مسلط هستند.

تحصیل در وانوآتو به مقاطع مختلف تقسیم می شود که حدود 6 سال آموزش ابتدایی، 4 سال تحصیلات متوسطه و 3 سال آموزش دوره های پیشرفته را در برگرفته است. همچنین افراد علاقمند به تحصیل می توانند تحصیلات تکمیلی خود را نیز در مقاطع دانشگاهی هم ادامه دهند. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نحوه تحصیل در وانوآتو را مورد بررسی قرار داده اند.

اینفوگرافیک تحصیل در وانوآتو

تاریخچه وانوآتو

این کشور از به هم پیوستن 80 جزیره که در زمان جنگ بین کشورهای انگلیس و فرانسه بر سر گرفتن جزایر این محدوده بود شکل گرفت. آغاز این جنگ از سال 1880 میلادی بین 2 کشور بود که در سال 1906 میلادی به توافق خود با یکدیگر رضایت دادند که البته این توافق به این صورت بوده که مالکیت همزمان انگلیسی- فرانسوی تحت عنوان هیبرید جدید مورد قبول، قرار دادند. این حرکت آزادی خواهی در سال 1970 میلادی نهادینه شد و در سال 1980 میلادی تشکیل این کشور از توافقات انگلیس و فرانسه، کشوری تحت عنوان وانوآتو پدید آمد. به همین دلیل زبان مردم این کشور جدا از بیسلاما که یک گویش قدیمی در وانوآتو شکل گرفته بود، انگلیسی و فرانسوی نیز است.

اما می توان گفت که یکی از مهم ترین شهرهای این کشور شهر لوگان ویل که به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده است نام دارد. این کشور به دلیل وسعت کم و جمعیت اندکی که دارد، مراکز آموزشی گسترده و زیادی ندارد عمدتا افراد برای دیدن مناظر بکر و زیبا یا سرمایه گذاری در جزایر جنوب اقیانوس آرام به این کشور سفر می کنند. امروزه به دلیل سطح ارتقا علم و دانش بین مردم تمامی کشورها با توجه به شرایط زندگی و اقتصادی خود از سیستم های آموزشی و مراکز آموزشی بالایی برخوردار هستند که این مورد درباره وانوآتو مستثنی نیست. این کشور مراکز آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی دارد ولی امکان تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی یا سایر ویزاها برای ما ایرانیان وجود ندارد.

بررسی تحصیل در وانواتو

قطعا تحصیلات بین المللی و انتخاب درست آینده تحصیلی و کاری شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. آن زمان است که ما به فردای خود، شغل خود، و زمانی که سوالات زیادی از عدم قطعیت داریم فکر می کنیم. ممکن است مردم فکر کنند که این یک تصمیم آسان است، اما عمدتاً بدون مشاوره متخصص نیست. اگر کاملاً مطمئن نیستید که کجا می خواهید تحصیل کنید، ما بهترین پاسخ را برای شما داریم: وانواتا! این مدارس به عنوان یک شروع عالی برای مسیر شغلی شما خواهد بود و همچنین بهترین مسیری را که برای برتری در رشته تحصیلی خود نیاز دارید، به شما ارائه می دهد. دانشگاه ‌ها، کالج ‌ها، دانشکده ‌های پزشکی، دانشکده ‌های مهندسی و دانشکده‌های حقوق در کشور دارای استانداردهای تعیین‌شده آموزش رسمی با استانداردهای بالا و شناخته شده در محافل دانشگاهی هستند.

شما می توانید در حین تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در هر موضوعی که دوست دارید، همه چیز را در مورد آن بیاموزید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر را بررسی کنید و همین امروز درخواست دهید!! دانشگاه مورد نظر خود را در اینجا انتخاب کنید و به صورت رایگان درخواست دهید! آیا هنوز در فکر هستید؟! همین حالا درخواست بدهید!! یک چیز تضمین شده است که شما از دانشگاه هایی با اطلاعات و دانش درخشان خواهید آمد.

بورسیه تحصیلی در وانواتو

دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در اینجا هستند، فرصت های بورسیه تحصیلی از بودجه فدرال گرفته تا کسانی که در ابتکارات کالج و دانشگاه خصوصی هستند، دارند. در حالی که برخی از این برنامه ها به شدت رقابتی هستند زیرا رشته تحصیلی در اینجا مختص یک کشور است، آنها با ارائه سخاوتمندانه بورسیه های تحصیلی قابل توجه یا حتی شهریه کامل به دانشجویان به ویژه افراد محروم، آن را جبران می کنند. دانشجویان می توانند هر ماه حدود 1500$ (دلار) بپردازند. با این حال، هزینه های تحصیل نسبتاً پایین است. علاوه بر این، فرصت های تامین مالی در دسترس است و برخی از موسسات حتی هزینه های زندگی را نیز تامین می کنند، مانند دانشگاه وانواتا.

لیست بی پایانی از بورسیه های تحصیلی وانواتا برای دانشجویان کارشناسی ،  کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد و دانشجویان بین المللی P.hD که در وانواتا و خارج از کشور تحصیل می کنند وجود دارد. وزارت آموزش وانواتا دارای بورسیه های طراحی است تا امید به دانشجویان را در مورد امکان تحصیل امیدوار کند. دولت‌ها، دانشگاه‌ ها و برخی موسسات وانواتا مجموعه ‌ای از بورس تحصیلی را در قالب فرصت‌ ها، کمک هزینه ‌های تحصیلی، داوطلبان، کمک  هزینه ‌ها و جوایز برای دانشجویان خارجی، دانشجویان ملی و شهروندان وانواتا را ارائه خواهند داد.

شرایط تحصیل در وانوآتو

تحصیل در وانوآتو در مقطع ابتدایی و متوسطه و سطح پیشرفته و در نهایت به دوره های دانشگاهی و شرکت در موسسات عالی ختم می شود. دانش آموزان از پایه اول تا هفتم دبستان در مقطع ابتدایی تحصیلات خود را می گذرانند، لازم به ذکر است که تحصیلات در این مقطع برای تمامی افراد اجباری بوده و حتی افراد مسن باید تحصیلات ابتدایی را به طور کامل گذرانده باشند. در وانوآتو بیش از 70 مدرسه ابتدایی تاسیس شده که عموما تدریس ها به زبان های انگلیسی و فرانسوی به دانش آموزان ارائه می گردد. با توجه به این که در این کشور تدریس ها به زبان فرانسوی ارائه می شود افراد می توانند تحصیل در مدارس ایرانی فرانسه را هم با تحصیل در مدارس وانوآتو مورد مقایسه قرار دهند تا به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

بعد از قبولی در مقطع هفتم ابتدایی دانش آموزان به مدارس متوسطه ورود کرده و به مدت 4 سال در این مدارس تحصیلات خود را سپری می کنند و بعد از اتمام این دوره، یک دوره 3 ساله را تحت عنوان دوره پیشرفته که جهت آماده سازی قبل از ورود به دانشگاه است باید بگذرانند. تحصیل در دانشگاه های وانوآتو در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. افراد متقاضی در تحصیلات تکمیلی دانشگاهی به دلیل تدریس به زبان انگلیسی می توانند در کشورهای انگلیسی زبان دورهای دانشگاهی خود را طی کنند که از جمله به تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان و سایر مقاطع تحصیلی می توان اشاره کرد.

شرایط تحصیل در وانوآتو

معرفی دانشگاه ها و رشته های تحصیلی در وانوآتو

همان طور که می دانید تمامی کشورها با توجه به میزان جمعیت خود، دانشگاه و مراکز آموزشی دارند که افراد می توانند از خدمات آن ها استفاده کنند. حال می خواهیم دانشگاه ها و مراکز آموزشی در وانوآتو را معرفی کنیم و رشته های تحصیلی ارائه شده در این کشور را بررسی کنیم که به شرح زیر است:

نام شهرمقطع تحصیلینام دانشگاه
پورت ویلاکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتریدانشگاه ملی وانوآتو
پورت ویلاکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتریدانشگاه اقیانوس آرام جنوبی

تحصیل در دانشگاه ملی وانوآتو

این دانشگاه به واسطه پارلمان در 17 دسامبر سال 2019 توسط قانون شماره 34 تاسیس شد که شامل کالج ها و موسسات آموزشی متفاوتی در رشته های مختلف در سطح بالا است. تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه ملی وانوآتو 760 نفر است که با توجه به رشته و اینکه در مقاطع تکمیلی تحصیلی هستند می توانند بورسیه دریافت کنند. مهلت ثبت درخواست در موسسات عالی آموزشی این دانشگاه، نهایت تا 21 ژوئن است که تقریبا میزان شهریه هر ترم بین 500€ الی 3500€ (یورو) بسته به نوع رشته متفاوت است.

در تصویر زیر به لیست اسامی این موسسات اشاره شده که عبارتند از:

اسامی موسسات وانوآتو

دانشگاه اقیانوس آرام جنوب وانوآتو

این دانشگاه در سال 2016 در شهر پورت ویلا تاسیس شد که در حال حاضر 40000 دانشجو در این موسسه مشغول به تحصیل هستند. مهلت درخواست تحصیل در این دانشگاه نهایت تا 10 ژوئن است که افراد تا این تاریخ باید درخواست خود را ثبت کرده باشند. شهریه ها در هر مقطع تحصیلی با توجه به رشته متفاوت است که حدود 3500€ الی €4000 (یورو) متغیر است.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید شرایط و هزینه های تحصیل در وانوآتو برای اتباع متقاضی تحصیل در وانوآتو، ایده آل است. اما متاسفانه به دلیل نبود شرایط کافی و نداشتن دانشگاه و مراکز آموزشی متعدد، این کشور پذیرای محصلین بین المللی مخصوصا در قاره آسیا نبوده و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و فناوری و وزارت بهداشت در ایران ندارد.

اخذ ویزای تحصیلی در وانواتو

برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های وانواتا، دانشجویان بین‌المللی باید بسته به کشور مبدأ خود، ویزای دانشجویی وانواتان دریافت کنند. در ادامه خواهیم گفت که چه مدارکی ممکن است در هنگام درخواست ویزا مورد نیاز باشد. با این حال، توصیه می شود برای جزئیات بیشتر در مورد شرایط ویزا همیشه با کنسولگری یا سفارت تماس بگیرید. شناسانامه و کارت ملی و پاسپورت و کپی آن که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. فرم درخواست ویزا و 2 قطعه عکس مورد نیاز است. همچنین نامه پذیرش تحصیلی از یک موسسه آموزشی معتبر و تاییدیه دانشگاه مبنی بر پرداخت شهریه الزامی است. از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه نمرات و مدارک تحصیلی پیشین است و همچنین مبلغی برای تامین زندگی در حساب بانکی که دانشجو در طول زندگی اش با چالش مالی مواجه نشود. اگر فرد زیر 18 سال باشد رضایت والدین و یا قیم الزامی است.

آشنایی با ساختار آموزشی مدارس جهت تحصیل در وانوآتو

به طور کلی ساختار آموزشی در وانوآتو به توسعه فرآیند یادگیری و تفکر اشاره دارد، به همین جهت این موضوع تحصیل در وانوآتو را به یکی از محبوب ترین گزینه های برای خانواده ها تبدیل کشده است. به این ترتیب می توانی آموزش در وانوآتو را به 3 نوع اصلی تقسیم کنیم که عبارت اند از:

انواع ساختار آموزشی در وانوآتوتوضیحات
آموزش رسمیآموزش رسمی به عنوان یادگیری رسمی نیز شناخته می شود که معمولا در محل مدرسه انجام می شود. البته این مورد به دانش پایه تحصیلی اشاره دارد که کودک به صورت رسمی آموزش می بیند.
آموزش غیر رسمیدر این نوع از آموزش، والدین چیزهایی را به کودک آموزش می دهند که فراتر از حد علمی است. مانند تهیه غذا یا دوچرخه سواری
آموزش غیر رسمی بزرگسالاناین نوع از آموزش به آموزش پایه بزرگسالان، آموزش سوادآموزی بزرگسالان یا توسعه مهارت اشاره دارد. این نوع از آموزش بسیار انعطاف پذیر است و طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می شود.

چالش های تحصیل در وانوآتو

تحصیل در وانوآتو، در کنار مزایای بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در این زمینه می باشد. از مهمترین چالش های تحصیل در وانوآتو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های تحصیل در وانوآتوتوضیحات
موانع زبانیاغلب موسسات آموزشی در وانواتو به زبان فرانسوی تدریس می کنند، که این امر باعث شده تا دانشجویان دوره های طولانی مدت زبان فرانسه را در این کشور طی کنند.
روند پذیرشروند پذیرش در دانشگاه های وانوآتو بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و حتی استرالیا بسیار دشوار است. به طور کلی در روند پذیرش دانشگاه های وانوآتو از پیچیدگی های اداری بی شماری استفاده می شود.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در دانشگاه ها، کالج ها و مدارس وانوآتو بسیار بالا است. به طوری که هیچ گونه موسسه آموزشی رایگان دولتی در این کشور برای اتباع خارجی وجود ندارد.

مزایا تحصیل در وانواتو

وانواتا یک کشور انگلیسی زبان است که در آن مردم به زبان انگلیسی با لهجه منحصر به فرد وانواتان صحبت می کنند. ناراحت نباش! اگر انگلیسی بلد باشید، می توانید بفهمید که آنها چه می گویند، و آنها هم می فهمند که شما چه می گویید. این دلایل آن را به یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل بین المللی تبدیل می کند. اینکه وانواتا را بهشت ​​طبیعی بنامیم زیاده روی نخواهد بود. این کشور به طور طبیعی کشوری ثروتمند با سواحل زیبا و مناظر خیره کننده است! در حالی که این یک مزیت مستقیم نیست، بلکه یک مزیت غیرمستقیم بزرگ برای ادامه تحصیل در وانواتا است. طبیعت وانواتا تحصیل شما را در خارج از کشور آرام، آرام و شاد نگه می دارد.

در وانواتا، موسسات پزشکی مختلفی وجود دارد. در سرتاسر دانشگاه ها، صدها دانش پژوه از مناطق مختلف جهان در حال تحصیل پزشکی در وانواتا هستند، که جامعه بزرگی از افراد همفکر و همچنین دانشمندان متفاوت را تضمین می کند. اکثر دانشگاه ‌های وانواتا از برنامه درسی مستقر در ایالات متحده پیروی می‌کنند که به شما اطمینان می ‌دهد که بهترین ‌ها را در آنجا مطالعه می‌کنید. همچنین، از آنجایی که وانواتا یک کشور اقیانوس آرام است، فرصت‌های زیادی برای انجام دوره‌های کارآموزی در کشورهای سراسر اقیانوس آرام و همچنین در ایالات متحده آمریکا، کانادا و سایر کشورها دارید. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی افراد با سایر کشورهای جهان است، جهت ارتباط با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت و نحوه اخذ اقامت در سایر کشورها تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل در وانوآتو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در وانوآتو می باشیم:

  • شرایط تحصیل در وانوآتو چیست؟ تحصیل در دانشگاه های وانوآتو در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. افراد متقاضی در تحصیلات تکمیلی دانشگاهی به دلیل تدریس به زبان انگلیسی می توانند در کشورهای انگلیسی زبان دورهای دانشگاهی خود را طی کنند که از جمله به تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان و سایر مقاطع تحصیلی می توان اشاره کرد.
  • چند دانشگاه در وانوآتو وجود دارد؟ دانشگاه ملی وانوآتو، دانشگاه اقیانوس آرام جنوبی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *