مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان

تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان

مهاجرت تحصیلی به کشور انگلیس و تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان در اذهان بسیاری از دانشجویان ایرانی و خارجی می ­باشد. این کشور دانشگاه های شناخته شده ای را از قبیل دانشگاه آکسفورد و کمبریج را در خود جای داده است. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور یافتن شغل مناسب پس از اتمام تحصیلات می­ باشد. از آنجاییکه در این کشور انگلیسی امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان وجود دارد. این کشور می تواند برای افرادی که به دنبال اخذ اقامت بعد از تحصیل می باشند مناسب است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ گوی سوالات شما در این باب خواهند بود.

  • شرایط اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های انگلیس به چه صورت است؟
  • آیا دانشجویان می توانند بعد از تحصیل در این کشور اقامت کاری به دست آورند؟

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کشور انگلیس می ­توانند با تبدیل نمودن ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری به انجام کار در این کشور نیز بپردازند. همچنان ناگفته نماند دانشجویان می ­توانند به انجام کار در حین تحصیل در این کشور بپردازند.

بررسی تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه های موجود در این کشور از جمله معتبرترین دانشگاه ها در سراسر جهان محسوب می­ شوند. همچنان دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور تحصیل نموده اند، می ­توانند ویزای تحصیلی کشور کانادا و استرالیا را برای مقطع دکتری دریافت نمایند. زیرا این 2 کشور از جمله مستعمرات کشور انگلیس می ­باشد و دانشجویان به راحتی می توانند تحصیل مقطع دکتری خود را در این 2 کشور بگذرانند. پس از آن نیز جهت دریافت اقامت دائم خود می ­توانند اقدام نمایند.

دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های انگلستان به اتمام رسانیده اند، می­ توانند درخواست ویزای کاری این کشور را دهند. این دانشجویان پس از پرداخت مالیات به این کشور می­ توانند اقامت دائم انگلستان را دریافت نمایند. ما در این مقاله به موضوع تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلیس خواهیم پرداخت. از دانشجویان دعوت می­ نمائیم تا این مقاله را به دقت مطالعه نمایند. کشور انگلستان دارای 39 دانشگاه و کالج برتر از میان دانشگاه های این کشور می ­باشد. از میان دانشگاه های کشور انگلیس دانشگاه کمبریج و آکسفور دارای برترین رتبه ها در این کشور هستند.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

سیستم آموزش عالی انگلستان از بهترین نظام‌ های آموزشی جهان به شمار می‌ رود. دانشگاه های این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. کشور انگلیس در رتبه دوم تحقیقات پزشکی دنیا قرار دارد و از کشورهای پیشرو در علم پزشکی به شمار می رود. مدرک صادره از دانشگاه های انگلستان در تمام دنیا معتبر خواهد بود و قطعاً برای ساختن آینده کاری تحصیل در انگلستان می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. از دیگر مزایای تحصیل پزشکی در این کشور می‌ توان به طول دوره کوتاه تر در مقایسه با با دیگر کشورها اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای تحصیل درانگلستان امکان اخذ بورسیه های تحصیلی متنوع و حمایت های مالی دولتی است. سازمان بهداشت و سلامت بریتانیا ارائه دهنده کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان متقاضی و واجد شرایط است، این کمک هزینه ها می تواند به صورت های مختلفی باشد که در تصویر زیر مشاهده میکنید:

کمک هزینه بهترین دانشگاه های انگلستان

سالیانه تعداد محدودی از متقاضیان رشته های گروه پزشکی از خارج از اتحادیه اروپا پذیرفته میشود، زیرا ظرفیت محدودی درحدود 30% برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده. نکته ای که دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل رشته پزشکی در این کشور باید بدانند این است که در ابتدا باید یک دوره 2 ساله بگذرانند دوره دو ساله را در مدارس و کالج های گلستان بگذراند و بعد از اتمام این دوره باید در آزمون های UKKAT و BMAT شرکت کنند تا با کسب نمره لازم وارد کورس های اصلی دانشگاه بشوند. هزینه های تحصیل پزشکی انگلستان سالیانه حدود 30000£ تا 40000£ (پوند) است.

دانشگاه آکسفورد بریتانیا

یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه ها، دانشگاه آکسفورد است. این دانشگاه دارای 44 کالج و دانشکده می­ باشد که دانشجویان ممتاز زیادی را جذب نموده است. این دانشگاه از بهترین کیفیت های آموزشی برخوردار است و روند پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت رقابت است. به طور میانگین در هر دوره­ تحصیلی تنها 5 نفر پذیرش خواهند شد. در دانشگاه های این کشور دوره های پیوسته افتخاری به دانشجویان پیشنهاد داده می­­ شود. دوره های پیوسته افتخاری به این گونه هستند که 2 رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی با یکدیگر ترکیب می­ نمایند. این دانشگاه با ترکیب رشته­ های فلسفه، سیاست و اقتصاد دوره های پیشنهادی برای دانشجویان جهت اخذ مدرک قرار داده است.

رتبه جهانی این دانشگاه در نمودار زیر بازبینی شده است:

رتبه جهانی دانشگاه آکسفورد

کالج های این دانشگاه دارای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می­ باشد. دانشجویان در خوابگاه های این دانشگاه تحت مالکیت کالج دانشگاه آکسفورد زندگی می­ نمایند. دانشجویان در این دانشگاه از امکانات تفریحی و ورزشی مانند قایقرانی، رویدادهای اجتماعی و مجامع مشترک برخوردار هستند. دانشگاه آکسفورد دارای 100 کتابخانه می­ باشد که معروف ترین کتابخانه در این دانشگاه کتابخانه بودلیان است. شهر آکسفورد دارای تعدادی موزه از جمله موزه تاریخ طبیعی و موزه تاریخ علمی می ­باشد. موزه تاریخ طبیعی محل نگهداری بقایای مردگان و موزه تاریخ علمی محل نگهداری تخته سیاهی است که آلبرت انیشتین از آن استفاده نموده است. در تاریخ این دانشگاه 26 جایزه نوبل و 120 جایزه المپیک دیده می شود. همچنین اکثر رهبران جهانی و نخست وزیران بریتانیایی در این دانشگاه تحصیل نموده اند.

تحصیل در کمبریج، بهترین دانشگاه های انگلستان

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های این کشور، دانشگاه کمبریج می ­باشد. این دانشگاه همانند دانشگاه آکسفورد دارای دانشکده های بسیاری است. تحصیل در بهترین دانشگاه ها همچون دانشگاه کمبریج یکی از رویاهای بسیاری از دانشجویان می­ باشد. شهر کمبریج در نزدیکی شهر لندن قرار دارد و تنها به مدت 1 ساعت رانندگی از هم فاصله دارند. در دانشگاه کمبریج 18000 دانشجو مشغول به تحصیل و 9000 استاد و کارمند در حال فعالیت تدریس و انجام کارهای تحقیقاتی می­ باشند. همچنین این دانشگاه دارای 31 کالج و 100 دپارتمان علمی می­ باشد. دانشگاه کمبریج انگلستان به عنوان برترین دانشگاه ریاضیات در جهان است و دانشمندان ریاضی بسیاری در این دانشگاه آموزش دیده و فارغ التحصیل شده اند.

این دانشگاه در تاریخ خود دارای 92 جایزه نوبل می ­باشد. ریاضیدانان این دانشگاه مدال های زیادی در زمینه ریاضیات کسب نموده اند. پذیرش در دانشگاه کمبریج به صورت رقابتی می ­باشد و پذیرش دانشجویان در این دانشگاه کمتر از 25% می ­باشد. دانشجویان در مقطع کارشناسی آموزش هایی در زمینه سخنرانی و سرپرستی می ­بینند و مربیان خصوصی تنها با تعدادی از دانشجویان کار می ­کنند. در کتابخانه های دانشگاه کمبریج دست نوشته های قرون وسطا نگهداری می ­شود. دانشجویان فارغ التتحصیل بازیگران، سیاست مدارن، اعضای خاندان سلطنتی، ورزشکاران مرد و چهره های فرهنگی را شامل می ­شود.

تحصیل در کمبریج، بهترین دانشگاه های انگلستان

دانشگاه امپریال کالج لندن

یکی از برترین دانشگاه های دنیا دانشگاه امپریال کالج لندن است. این دانشگاه در زمینه های علمی و فناوری، مهندسی و کسب و کار دانشجو می ­پذیرد. این دانشگاه بیشتر میزبان دانشجویان خارجی است و شامل 15200 دانشجو و 8000 کارمند و استاد در این دانشگاه مشغول به فعالیت می ­باشند. دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند اکثراً دانشمندان و مدال آوران رشته های بین المللی و برندگان جایزه های نوبل می­ باشند. همچنین بسیاری از دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند به دنبال ایجاد کسب و کار نو و جدید در عرصه های مختلف می­ باشند.

تحصیل در کالج لندن

اولین دانشگاهی که در انگلیس تأسیس شد دانشگاه کالج لندن است. تنها دانشگاهی است که دانشجویان را بدون در نظر گرفتن سطح اجتماعی، نژاد و مذهب پذیرش می ­نماید. این دانشگاه اولین دانشگاهی بود که زنان و مردان به صورت برابر در مقاطع مختلف در کنار یکدیگر تحصیل نمودند. دانشجویان زیادی که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور را دارند، اولین گزینه انتخابی آنها دانشگاه کالج امپریال است. این دانشگاه رتبه­ بالایی در میان دانشگاه های انگلیس را دارد. دانشجویان زیادی پس از اتمام تحصیلات به استخدام مشاغل مختلف در این کشور درآمده اند.

اکثراً دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته های فلسفه، سیاست و اقتصاد را دارند که پذیرش در این رشته ها به صورت رقابتی می ­باشد. در این دانشگاه تعداد دانشجویان بین المللی بسیار بیشتر از دانشجویان انگلیسی می ­باشد. شخصیت های همچون ماهاتما گاندی، الکساندر گراهام بل و کریس مارتین از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند.

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

یکی دیگر از گزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن است. این دانشگاه دارای بالاترین میزان پذیرش دانشجویان بین المللیمی باشد. از جمله دانشگاه های معتبر انگلستان به شمار می ­رود که در زمینه حقوق، فلسفه، تاریخ و سیاست به دانشجویان آموزش می­ دهد. 26% از جوایز نوبل در رشته اقتصاد به دانشجویان این دانشگاه اختصاص دارد. این دانشگاه در سال 2014، 17000 دانشجو را در رشته های مختلف در مقطع کارشناسی پذیرش نمود. از جمله معروفترین شخصیت هایی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند نلسون ماندلا، جورج سوروس و دکتر بی.آر. آمبدکار می باشند.

افراد سوالات زیادی در رابطه با تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان می­ پرسند از جمله این سوالات عبارتست از:

  • آیا دانشگاه های معتبر در انگلستان برای دانشجویان خارجی بورسیه قرار داده است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر بریتانیا چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های معتبر این کشور به دانشجویان خارجی کمک هزینه پرداخت می­ نمایند؟

برای پاسخگویی به این سوالات و سایر سوالات مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمات مشاوره و راهنمایی به همه افراد می ­باشد. دانشجویان می­ توانند جهت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان این مجموعه ارتباط تلفنی برقرار نمایند. همچنین در این خصوص مطالعه مقاله مرتبط ارزان ترین دانشگاه های انگلستان پیشنهاد داده می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *