مهاجرت کاری وانواتو

شرایط مهاجرت از طریق کار در وانواتو در سال 2023

کار در وانواتو

ویزای کار در وانواتو، شما را وارد دیگر ذوب فرهنگ های متنوع، تاریخ غنی، سبک زندگی شگفت انگیز ساحلی و فرصت های اقتصادی بی حد و حصر می کند. این جزیره استراتژیک در منطقه اقیانوس آرام جنوبی به طور پیوسته به عنوان یک کانون اقتصادی و مستغلات برای سرمایه گذاران و شهروندان خارجی در حال ظهور است.

سوالات رایج در باب کار در وانوآتو

  • برای ویزای کاری وانواتو باید کارفرما درخواست کند یا خود ما اقدام کنیم؟ برای مهاجرت کاری به وانواتو اگر کارمندی بخواهد بیش از یک سال در کشور بماند، شخصا باید برای مجوز اقامت وانواتو درخواست دهد. کارفرمایان نمی توانند از طرف کارمند برای ویزای اقامت اقدام کنند.
  • برای دریافت حقوق بیشتر در وانواتو چه راه حلی را پیشنهاد می کنید؟ اگر تحصیلات خوبی داشته باشید و کارشناسی داشته باشید و رشته خوبی هم باشد از بسیاری از مهاجران حقوق بهتری دریافت خواهید کرد.
  • بهترین شغل برای مهاجرت کاری به وانوآتو چیست؟ در این خصوص بایستی لیست مشاغل مورد نیاز وانوآتو را بررسی کنید.

در این مقاله، انواع مختلف ویزای کاری ارائه شده توسط وانواتو، شرایط لازم برای مجوز کار وانواتو و روند درخواست را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید یک تجربه جابجایی بی ‌وقفه به وانواتو داشته باشید. علاوه بر این شما می توانید از مشاوران حقوقی همکار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

اینفوگرافیک کار در وانوآتو

معرفی وانواتو

این کشور در سال 1980 از بریتانیا و فرانسه استقلال یافت. وانواتو احتمالاً برای آمریکایی ها بیشتر به عنوان محل رمان « قصه های اقیانوس آرام جنوبی» نوشته جیمز میچنر شناخته می شود. در مجموع هشتاد و سه جزیره در جنوب غربی اقیانوس آرام جمهوری وانواتو را تشکیل می دهند. دوازده تا از این جزایر جزایر اصلی گروه محسوب می شوند. برخی از جزایر توسط آتشفشان ها و برخی دیگر در اثر تجمع مرجان ها تشکیل شده اند. بنابراین طیف گسترده ای از ویژگی های چشم انداز در داخل کشور وجود دارد. پایتخت وانواتو پورت ویلا است که در Efate واقع شده است. جمعیت کل وانواتو تقریباً 170000 نفر است. بیش از صد زبان متمایز در جمهوری وانواتو صحبت می شود. سه زبان رسمی وجود دارد: انگلیسی، فرانسوی و Bislama.

زنان اغلب تولیدکنندگان اصلی غذا هستند. دین اصلی وانواتو مسیحیت است. بسیاری از نی وانواتو هنوز به ادیان سنتی بومی عمل می کنند. اینها شامل فرقه های باری است که معتقدند از طریق مراسم مذهبی می توان ثروت به دست آورد. شناخته شده ترین در این میان جنبش جان فروم است. این گروه به برخی از اعمال سنتی که توسط مقامات کلیسا بت پرست تلقی می شود، پایبند هستند. اینها شامل رقص آیینی و نوشیدن کاوا است. کاوا نوشیدنی است که از گیاهی حاوی داروی خفیف مسموم کننده تهیه می شود. جشن ملی اصلی در وانواتو روز استقلال است که در 30 ژوئیه جشن گرفته می شود، روزی است که در سال 1980 این جزایر از انگلستان و فرانسه خودمختاری به دست آوردند. در جامعه ای در جزیره تانا، روز جان فروم در ماه فوریه جشن گرفته می شود.

بررسی اقتصاد وانواتو

جزایر آتشفشانی و مرجانی هستند. آنها در حدود هشتصد کیلومتری غرب فیجی و نزدیک به 1800 کیلومتری شرق استرالیا قرار دارند. حدود شصت و پنج جزیره مسکونی هستند. وانواتو کوه ها و فلات ها دارد اما بیشتر به خاطر تراس های ساحلی و صخره های مرجانی اش معروف است. اقتصاد جزیره اقیانوس آرام جنوبی عمدتاً بر پایه بخش های اولیه کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری است که زندگی اکثریت جمعیت وانواتو را تأمین می کند.

خدمات مالی فراساحلی و گردشگری از دیگر جبهه های اصلی اقتصاد هستند. توسعه وانواتو به دلیل صادرات نسبتاً باریک آن محدود شده است. خدمات، به ویژه گردشگری، %40 از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و مهمترین منبع درآمد را به همراه املاک و مستغلات و تجارت عمده و خرده فروشی نشان می دهد. بخش عمده ای از رشد در سال های اخیر توسط این بخش ها هدایت شده است. وانواتو به شدت در خدمات اجتماعی به ویژه آموزش سرمایه گذاری می کند. کشاورزی معیشتی به طور سنتی پایه اقتصادی وانواتو همراه با یک شبکه مبادله مفصل در داخل و بین جزایر آن بوده است. درآمد رو به رشد تولید شده توسط گردشگری توجه شرکت های خارجی را به خود جلب کرده است که به دنبال رشد زمین به تفرجگاه ها و جاذبه های دیگر هستند.

انواع ویزای کار در وانواتو

کشور زیبای وانواتو 3 نوع مجوز کار وانواتو ارائه می دهد. در زیر با همه آنها آشنا شوید:

توضیحاتنوع ویزا
این نوع مجوز کار به مدت 3 سال معتبر است. افرادی که می خواهند به اقامت خود در وانواتو ادامه دهند می توانند ویزای کاری خود را تا 4 سال تمدید کنند.ویزای کار طولانی مدت
اگر مدت اقامت کاری متقاضی 4 ماه یا کمتر باشد، می تواند برای ویزای موقت وانواتو درخواست دهد.ویزای موقت
این نوع ویزا برای کسانی قابل اعمال است که مدت اقامت کاری وانوآتو برای آنها برای مدت زمان بسیار کوتاه و یک ماه یا کمتر است.ویزای معاف

برای هر یک از انواع مختلف مجوز کار باید هزینه های درخواست یکسانی را بپردازید. اما توجه داشته باشید که مالیات سالانه شما ممکن است بسته به مدت اقامت شما در وانواتو متفاوت باشد.

شرایط ویزای کار وانواتو

برای دریافت مجوز کار وانواتو، کارفرمای متقاضی باید فرم درخواست را ارسال کند. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک لازم برای ارائه به وزارت کار و خدمات استخدامی را دارید. در اینجا لیستی از شرایط ویزای وانواتو که برای مجوز کار باید ارائه کنید، آورده شده است.

  • متقاضی/کارمند باید پاسپورت معتبر داشته باشد
  • عکس سایز پاسپورت متقاضی
  • دلیل استخدام غیر شهروند وانواتو
  • کپی آگهی استخدام
  • درخواست ها مطابق با آگهی استخدام پذیرفته می شود
  • درخواست کاملا تکمیل شده برای ویزای کار وانواتو

در صورتی که کارفرما برای ویزای کار طولانی مدت درخواست کند، باید قرارداد کاری را به اشتراک بگذارد. همچنین کارفرمایان باید توجه داشته باشند که به ازای هر ویزای کار وانواتو ملزم به پرداخت مالیات اجازه کار سالانه خواهند بود. ویزای کاری وانواتو اقامت قانونی در این کشور را تضمین نمی کند. اگر کارمندی بخواهد بیش از یک سال در کشور بماند، شخصا باید برای مجوز اقامت وانواتو درخواست دهد. کارفرمایان نمی توانند از طرف کارمند برای ویزای اقامت اقدام کنند.

شرایط ویزای کار وانواتو

روش و روند درخواست ویزای کار در وانواتو

اگرچه روند درخواست برای ویزای کاری وانواتو نسبتاً ساده است، زمان پردازش کمی طولانی تر است. به همین دلیل، مطمئن شوید که تمام اسناد خود را در دسترس داشته باشید. درخواست شما توسط وزارت کار و خدمات استخدامی در وانواتو بررسی خواهد شد. وانواتو علاوه بر ارتقای فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری در این کشور، بر امکان استخدام شهروندان خارجی نیز تمرکز دارد. با این حال، درخواست شما به طور کامل توسط کمیسیونر کار بررسی می شود و سپس بر اساس عوامل مختلف تصمیم می گیرد که آیا استخدام مورد نیاز است یا خیر. در اینجا مواردی است که آنها به آنها نگاه خواهند کرد:

فرآیند درخواست شامل مراحل زیر است:

  • اطلاعیه شغلی خود را اسکن کنید.
  • سابقه اشتغال خود را بررسی کنید.
  • منافع محلی و ملی را در نظر داشته باشید.
  • صلاحیت متقاضی خارجی را با جزئیات بررسی کنید.

پس از بررسی تمام اسناد، کمیسیونر درخواست کارفرما برای استخدام یک غیر شهروند وانواتو را ارزیابی می کند. اگر متقاضی تمام معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشد و یک نسخه از قرارداد کار را ارائه دهد، اداره وانواتو همچنین می تواند ویزای کاری را ارائه دهد که برای مدت 3 سال معتبر است. سازمان ‌هایی که کارگران خارجی دارند باید سابقه کلیه مجوزهای کار را حفظ کنند.

در شکل زیر به جزئیات مجوز کار در وانواتو پرداخته شده است:

جزئیات مجوز کار در وانواتو

دلایل زندگی و کار در وانواتو

مجموعه قابل توجهی از مزایا برای شهروندان در وانواتو وجود دارد. از جمله آزادی حرکت. دارندگان پاسپورت وانواتو ممکن است به بیش از 113 کشور بدون ویزا دسترسی داشته باشند. پس از ورود به انگلستان، سنگاپور، منطقه شنگن، احتمال بازجویی شما توسط مقامات در هر فرودگاه یا بندری صفر است. این کار سفر را بسیار آسان‌تر می‌کند و در زمانی که قبلاً برای تهیه اسناد سفر صرف کرده‌اید، صرفه‌جویی می‌کند علاوه بر این، ساکنان این ایالت اقیانوس آرام مجاز به اقامت در کشورهای شنگن بدون ویزا تا 90 روز در هر دوره 180 روزه و 6 ماه در سال در بریتانیا هستند. موضوع دیگر، محیط مالیاتی مساعد این کشور است. نظام مالیاتی کشور مبتنی بر اصول وفاداری است. هیچ مالیاتی بر درآمد جهانی، ارث و عایدی سرمایه وجود ندارد. بر اساس گزارش بانک جهانی، وانواتو یکی از 100 کشور برتر از نظر سهولت انجام تجارت است.

دلیل دیگر اینکه برای گرفتن پاسپورت نیازی به پرواز از طریق اقیانوس نیست. نه قبل از صدور پاسپورت و 9 بعد از آن نیازی به آمدن به جزایر در نیمه راه دور دنیا نیست. مدارک ممکن است در هنگ کنگ ارسال شوند. درخواست شهروندی منحصراً از طریق یک نماینده دارای مجوز رسیدگی می شود. لیست نمایندگان مورد تایید دولت است. نکته مهم دیگر این است که اطلاعات مربوط به اخذ پاسپورت دوم گسسته است و به کشور شهروندی اول گزارش نمی شود. وانواتو تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد. نکته جذاب دیگر این است که پاسپورت برای کل خانواده در مدت زمان بسیار کوتاه صادر می شود. همراه با متقاضی اصلی، تابعیت وانواتو ممکن است به همسر، فرزندان زیر 25 سال و والدین بالای 65 سال نیز اعطا شود. هیچ کشور دیگری به جز وانواتو وجود ندارد که در آن روند درخواست به این سرعت انجام شود.

درآمد شاغلان در وانواتو

فردی که در واناوتو کار می کند معمولا حدود VUV99100 (واتو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از VUV25100 (واتو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. با این حال، حقوق متوسط VUV105000 (واتو) در ماه است، به این معنی که نیمی از جمعیت کمتر از VUV105000 (واتو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از10500VUV (واتو) درآمد دارند. 25% از جمعیت کمتر از VUV58500 (واتو) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از VUV58500 (واتو) درآمد دارند. همچنین 75% از جمعیت کمتر از VUV290000 (واتو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از VUV290000 (واتو) درآمد دارند.

کارگران دارای مدرک یا دیپلم به طور متوسط ​​17% بیشتر از همسالان خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده اند درآمد دارند. کارمندانی که مدرک لیسانس گرفته اند 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به دریافت گواهینامه یا دیپلم شده اند، درآمد دارند. به حرفه ای هایی که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده اند، حقوقی 29% بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس تعلق می گیرد. در نهایت، دارندگان دکترا به طور متوسط ​​23% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در حین انجام یک کار مشابه درآمد دارند. برحسب جنسیت، کارمندان مرد در واناتو 14% بیشتر از همتایان زن خود در تمام بخش ها درآمد دارند.

مزایای کار در وانوآتو

کار در وانوآتو برای اتباع خارجی که به دنبال کار در وانوآتو هستند، دارای مزایای بی شماری می باشد. به طور کلی یکی از اصلی ترین دلایل کار در وانوآتو مزایای بی شمار این کشور برای کارمندان می باشد. یکی از اصلی ترین مزایای کار در وانوآتو نگاهی آرام به زندگی حین کار در وانوآتو است. یکی از اصلی ترین مزایای کار در وانوآتو شرایط مطلوب مالیات در این کشور است. که این امر باعث شده تا سرمایه گذاران و کارگران بین المللی این کشور را به عنوان بهشت مالیاتی بنامند. زیرا هیچ مالیات شخصی، مالیات شرکت و مالیات بر عایدی سرنایه در وانوآتو وجود ندارد. این بدان معنا است که هر درآمدی از شغل خود به دست آورید همه آن را پس انداز می کنید. همچنین نرخ مالیاتی به هیچ عنوان بالا نیست و در نهایت نصف پول خود را در جیب خود خواهید داشت.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای کار در وانوآتو را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای کار در وانوآتواز دیگر مزایای کار در وانوآتو می توان به موارد ذکر شده در جدول زیر اشاره کرد:

مزایای کار در وانوآتوتوضیحات
استراحت بین کاریکی از اصلی ترین کار در وانوآتو این است که، هر روز ادارات دولتی در وانوآتو ساعت 11 بسته می شود و در ساعت 1 بعد از ظهر باز می شود.
مشاغل زیادبرای یافتن کار در وانوآتو مشکلی نخواهید داشت، زیرا در وانوآتو مشاغعل بسیاری در بخش های کشاورزی، گاوداری، صادرات، گردشگری و صنایع وجود دارد.
ساعات کاریساعات کاری در وانوآتو به هیچ عنوان جزو اولویت افراد نمی باشد. بنابراین انتظار نداشته باشید که یک کسب و کار در وانوآتو باز شود یا حتی به موقع تعطیل شود.

اخذ مجوز کار در وانوآتو

تمامی اتباع خارجی که قصد کار در وانوآتو را دارند، باید قبل از شروع به کار در وانوآتو، برای دریافت مجوز کار وانوآتو اقدام نمایند. از اصلی ترین مراحل در روند درخواست مجوز کار رد وانوآتو می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

روند درخواست مجوز کار در وانوآتوتوضیحات
تکمیل فرم درخواستفرم درخواست تجویز شده موجود در وزارت کار را تکمیل کنید و مطمئن شوید که موارد موجود در فرم رعایت شده است.
ارائه اسناد پشتیباناین اسناد شامل کپی گواهی تاییدیه، کپی از پرواز داخلی، کپی مجوز اقامت، طرحی برای آموزش همتایات محلی و نامه پوششی توضیحی برای درخواست می شود.
ارسال درخواستدرخواست تکمیل شده و مدارک پشتیبان را به همراه هزینه مجوز مورد نیاز به وزارت کار وانوآتو ارسال نمایید.
دریافت مجوزدر صورت تایید، می توانید مجوز کار خود را از وزارت کار دریافت نمایید.

شرایط کار در وانواتو به عنوان کارگر ساده

کارگران اهل وانواتو در کشاورزی، باغبانی، مهمان‌نوازی و گردشگری و کار فرآوری گوشت و همچنین طیف وسیعی از صنایع دیگر مهارت دارند. کارگران وانواتو دارای سابقه قوی در شرکت در برنامه های تحرک نیروی کار در استرالیا و نیوزلند هستند.   فارغ التحصیلان ائتلاف فنی استرالیا پاسیفیک در وانواتو واجد شرایط هستند تا در بسیاری از جنبه های بخش گردشگری مشاغل خود را دنبال کنند. اقتصاد وانواتو اساساً مبتنی بر کشاورزی است و کارگران دارای مهارت های مرتبط با صنایع کشاورزی و باغبانی استرالیا هستند. برای استخدام کارگران از وانواتو تحت طرح تحرک کارگری اقیانوس آرام استرالیا PALM، یک کارفرمای استرالیایی باید به عنوان کارفرمای طرح PALM تأیید شود.

از طرف دیگر، یک کارفرما ممکن است بخواهد کارگران را از طریق یک  شرکت استخدام نیروی کار مورد تایید طرح PALM استخدام کند.  کارفرمایان طرح PALM می توانند کارگران را از طریق واحد خدمات استخدامی وزارت کار ESU یا از طریق یک عامل استخدام دارای مجوز استخدام کنند. شهروندان کشورهای شرکت کننده باید برای عضویت در طرح PALM از طریق واحد اعزام نیروی کار در کشور خود اقدام کنند. برای عضویت در طرح PALM نیازی به پرداخت هزینه یا هدیه به کسی ندارید. اگر به شما پیشنهاد کار در طرح PALM داده شده است، کارفرمای شما هزینه پروازها و برخی هزینه های دیگر را از قبل پرداخت می کند تا بتوانید به استرالیا سفر کنید. زمانی که شروع به دریافت دستمزد کردید، باید به تدریج این هزینه ها را به کارفرمای خود بازپرداخت کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را درباره اقامت در وانواتو تکمیل نمایید.

سوالات متداول در باب کار در وانوآتو

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار در وانوآتو می باشیم:

  • انواع ویزا برای کار در وانوآتو کدام اند؟ ویزای کار طولانی مدت، ویزای معاف، ویزای موقت
  • شرایط ویزای کار وانواتو چیست؟ متقاضی/کارمند باید پاسپورت معتبر داشته باشد، عکس سایز پاسپورت متقاضی، دلیل استخدام غیر شهروند وانواتو، کپی آگهی استخدام، درخواست ها مطابق با آگهی استخدام پذیرفته می شود، درخواست کاملا تکمیل شده برای ویزای کار وانواتو
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *