مهاجرت سرمایه گذاری در اکوادور

سرمایه گذاری در اکوادور

سرمایه گذاری در اکوادور

برای سرمایه گذاری در اکوادور باید از بخش هایی که می توان سرمایه گذاری کرد آگاه شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما است. بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال 2020، ورودی های مستقیم خارجی به 966$ میلیون (دلار) نسبت به سال 2019 کاهش یافته است. در حالی که این رقم از 1.4$ میلیارد (دلار) در سال 2018 کاهش یافته است. تقریبا 80% سرمایه گذاری های خارجی بخش نفت را هدف قرار می دهد. بنابراین، کاهش قیمت نفت و وابستگی زیاد کشور در این بخش به طور مستقیم FDI را تحت تأثیر قرار داده است. سهام FDI در سال 2019، به 19،7$ میلیارد (دلار) افزایش یافت.

دسترسی به تجارت در این کشور همچنان یک چالش است. به طوری که، مقررات کار بسیار پیچیده است و سیاست های دولت به ویژه در بخش نفت بسیار مداخله جویانه است. جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه بسیار کم است. این کشور در گزارش انجام تجارت جهانی 2023 بانک جهانی از بین 190 رتبه 129 را کسب کرده است که شش مکان کمتر از سال قبل است. نقاط قوت این کشور قابل توجه بودن مواد معدنی، نفت و گاز کشور است. آب و هوای متنوعی که امکان طیف وسیعی از محصولات را فراهم می کند. منابع دریایی ریسک تورمی کم به دلیل اقتصاد کاملاً دلاری شده، مناطق آزاد تجاری، قوانین آرام کار همچنین به شرکت ها اجازه می دهد کارگران را به طور موقت استخدام کنند و همچنین ظرفیت های بالایی برای گردشگری دارند.

راه های سرمایه گذاری در اکوادور

بخش هایی که می توان برای سرمایه گذاری در این کشور انتخاب کرد در زیر آمده است:

  • اکوادور املاک و مستغلات
  • بخش کشاورزی و جنگلداری
  • گردشگری

بخش املاک و مستغلات از سال 2007 تا 2014، این کشور جهش های بزرگی به منظور بهبود زیرساخت های خود انجام داد. این کشور فقط در بزرگراه ها و جاده ها $8 میلیارد (دلار) هزینه کرد. این پول از طریق درآمد حاصل از نفت، به لطف افزایش قیمت ها حاصل شد. خانه های این کشور بسیار زیبا هستند که با ساخت عالی با استانداردهای آمریکای شمالی ساخته شده اند. کیفیت مسکن و هزینه های پایین شروع به جلب توجه خریداران، به ویژه در شهرهای ساحلی این کشور می کند. و مثل همیشه در بازار املاک و مستغلات خارجی، برای خرید املاک و مستغلات در این کشور از یک آژانس املاک و مستغلات این کشور استفاده کنید.

بخش کشاورزی این کشور قدیمی ترین بخش آن است و آن را به پیشرفته ترین بخش تبدیل کرده است. به دلیل فراوانی زمین و آب و هوای ایده آل، شرایط مناسب برای تولید مناسب است. این کشور صادرکننده برجسته موز در جهان و پیشرو در تولید گلاب است. از دیگر محصولات میگو، نیشکر، پنبه، قهوه و ذرت است. پس از سال ها تغییرات اقتصادی و سیاسی، این کشور در حال تبدیل شدن به مکانی برای بازدیدکنندگان است که از سراسر جهان به خارج از کشور سفر می کنند. گردشگری برای دولت در اولویت است. در سال 2014، سرمایه گذاری در این کشور باعث افزایش گردشگران بین المللی شد که 3 برابر سریعتر از میانگین بین المللی رشد کرد.

بخش های دیگری که می توان برای سرمایه گذاری در اکوادور آن فکر کرد در لیست زیر آمده است:

  • ماشین آلات پلاستیک
  • قطعات خودرو
  • تجهیزات منابع آب
  • تجهیزات ساخت و ساز
  • تجهیزات مخابراتی

ویزای سرمایه گذاری اکوادور

یک امتیاز سرمایه گذاری در این کشور اقامت است که همراه با سرمایه گذاری مقدار مشخصی است. اگر 25000$ (دلار) یا بیشتر در املاک این کشور یا 30000$ (دلار) یا بیشتر در صنعت سرمایه گذاری کنید، می توانید ویزای سرمایه گذاری را بدست آورید که نوعی اقامت موقت است. نگه داشتن این ویزا به مدت سه سال یا بیشتر می تواند منجر به تابعیت شود. تابعیت برای یک سرمایه گذار بیشترین سود را خواهد داشت زیرا پس از کسب تابعیت، سرمایه گذار توانایی فروش دارایی و استفاده از سود را به دلخواه خود دارد. دریافت گذرنامه اکوادوری همچنین به شما امکان سفر بدون ویزا به تمام کشورهای آمریکای جنوبی را می دهد. ویزای سرمایه گذاری در اکوادور E-2 می باشد.

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در این کشور به مدارک زیر نیاز دارید:

مدارک ویزای سرمایه گذاری در اکوادورتوضیحات
شهروند اکوادور باشید.این یک پیمان نامه ای با آمریکا می باشد.
به سرمایه گذاری در این کشور نیاز دارید.بیش از 100$ هزار (دلار) با حداقل 50% مالکیت
رفتن به آمریکا جهت ایجاد مدیریت و تجارت
ایجاد بازده قابل توجه برای سرمایه گذاران و اقتصاداستخدام کارگران آمریکایی

برنامه ویزای سرمایه گذار مهاجر E-2 در دسترس شهروندان اکوادوری است. تقاضا برای دسته E-2 در میان اتباع اکوادور افزایش می یابد. پروسه ویزای E-2 به سرمایه گذار اکوادوری بستگی دارد. در صورت وجود در ایالات متحده آمریکا، میانگین زمان 5 ماه است. پروسه حق بیمه 15 روز با $1225 (دلار) است. برای خارج از ایالات متحده، زمان پردازش ویزای E-2 از طریق سفارت از 2 هفته تا 4 ماه متغیر است.

دلایل سرمایه گذاری در اکوادور

دلایل سرمایه گذاری در اکوادور

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید به سرمایه گذاری در این کشور فکر کنید. یک دلیل مکان ایده آل برای صادرات کالا است. این کشور در انتهای شمال شرقی آمریکای جنوبی قرار دارد. دسترسی تجاری به تمام آمریکای لاتین، آسیای شرقی و سواحل غربی ایالات متحده را فراهم می کند. دسترسی به کانال پاناما، اروپا، خاورمیانه، بقیه آسیا و سواحل شرقی ایالات متحده نیز در داخل کشورها امکان پذیر می باشد. بیش از 2500 کشتی در این کشور وجود دارد که هر ساله بنادر را ترک می کنند. علاوه بر این، دسترسی ترجیحی محصولات خود به کلمبیا، ونزوئلا، پرو و بولیوی را دارد. همچنین با توافق با کشورهای مرکور، صادرات نزدیک به 4000 محصول بدون تعرفه به برزیل و آرژانتین انجام می شود. برای سرمایه گذاری در خارج از کشور می توانید مقاله های سرمایه گذاری در اروگوئه و سرمایه گذاری در ایسلند را مطالعه کنید.

خرید سهام شرکت در اکوادور

برای دریافت اقامت اکوادور از طریق سرمایه گذاری در سهام شرکت به دریافت ویزا نیاز دارید. سرمایه گذاری در سهام شرکت نیز جز دسته ویزای 9-II می باشد. برای دریافت این ویزا مدارک زیر را باید ارائه دهید:

مدارکتوضیحات
نسخه اصلی و محضری گواهی سهامبا امضای رئیس و مدیر شرکت
سند تاسیس یا افزایش سرمایه ثبت شدهدر دفتر ثبت اسناد تجاری و انطباق با کلیه مقررات تنظیم شده تو سط نظارت شرکت ها
ارزش سرمایه گذاریحداقل 25000$ (دلار) و برای هر فرد وابسته 500$ (دلار)
کپی گذرنامه معتبر محضریبا اقامت قانونی معتبر و حداقل 30 روز قبل از تاریخ نهایی اقامت قانونی در اکوادور
عکس2 قطعه به اندازه عکس گذرنامه

فرم «داده های فرم کارت شناسایی» را با استفاده از کامپیوتر پر کنید. فرم را می توان در اداره عمومی مهاجرت دریافت کرد.اگر فرد خارجی قبلاً ویزای مهاجرتی داشته باشد و در حال تغییر به ویزای دسته 9-II باشد، با ارائه یک نسخه محضری از اسناد اساسی که ویزای فعلی او را تأیید می کند، یک نسخه کپی محضری از کارت شناسایی خود، کیفیت مهاجرت را توجیه می کند. سرشماری، ویزا و جنبش مهاجرت. فرد خارجی ممکن است سود سهام و سود حاصل از سرمایه گذاری خود را پس بگیرد. اما سپرده عناوین یا گواهینامه ها تا زمانی که مهاجر در این گروه باشد باید در بازداشت بانکو مرکزی دل اکوادور باقی بماند.

تبدیل واحد پول اکوادور به دلار آمریکا و تاثیرات آن

طرحی جسورانه برای “دلارسازی” اقتصاد در سال 2000 تأسیس شد. سود را از گردش خارج کرد و دلار آمریکا را به پول ملی تبدیل کرد. اثرات چشمگیر بوده است. دلاریزاسیون نرخ تورم را کاهش داد، رشد اقتصادی را افزایش داده و مبنای محکمی برای برنامه ریزی آینده به تجارت داده است. همچنین خطر کاهش ارزش سرمایه گذاری شما به دلیل نوسانات ارزی را از بین برده است.

دلاریزاسیون معایب و مزایایی را به همراه دارد زیرا به طور قابل توجهی توانایی کشور در پاسخگویی به شوک ها را از لحاظ اقتصادی و سیاسی کاهش می دهد. الزامات بودجه دولت همچنان بالا است. در حالی که، دولت ریاست جمهوری مستعد تسلیم در فشار کارمندان بخش دولتی برای افزایش حقوق است. این کشور همچنین فاقد اکثریت فعال در مجمع ملی یک مجلس است. اگر قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *