مهاجرت سرمایه گذاری در اکوادور

ثبت شرکت در اکوادور

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای جنوبی، مطلوب است. سرمایه گذاری در شرکت توسط افراد خارجی قوانینی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله این قوانین را آورده است. اقتصاد دلاریزه، همراه با فرهنگ سیاسی پایدار و سطح پایین دستمزد، فرصت های زیادی را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد می کند. از دیگر مزایای سرمایه گذاری می توان به منابع طبیعی فراوان و سریعترین رشد اقتصادی منطقه با نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 5.40% برای سال 2001 اشاره کرد.

با این وجود، اقتصاد کشور اکوادور خطرات و موانع مختلفی را برای سرمایه گذاران بالقوه ایجاد می کند. این خطرات شامل خطرات معمولاً در بیشتر کشورهای در حال توسعه است. برای مثال، اگرچه تورم در سال 2001 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان یک مشکل پایدار است. در سال 2001، اقتصاد اکوادور نرخ تورم 22.40% را ثبت کرد. زیرساخت ها، مانند شبکه های مخابراتی و جاده ها، هنوز هم تراز آن هایی نیستند که در کشورهای پیشرفته تر یافت می شوند.

سرمایه گذاری در اکوادور

برای سرمایه گذاری در کشور اکوادور دلایل بسیاری وجود دارد. یکی از بهترین دلایل این است که این کشور یک مکان ایده آل برای صادرات کالا می باشد. کشور اکوادور در انتهای شمال شرقی آمریکای جنوبی واقع شده است و دسترسی تجاری به تمام آمریکای لاتین، آسیای شرقی و سواحل غربی ایالات متحده را فراهم می کند. دسترسی به کانال پاناما، اروپا، خاورمیانه، بقیه آسیا و سواحل شرقی ایالات متحده نیز در داخل کشورها قرار دارند. بیش از 2500 کشتی وجود دارد که هر ساله بنادر را ترک می کنند.

در نمودار زیر سرمایه گذاری مستقیم خارجی اکوادور مشاهده می کنید:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی اکوادور

سرمایه گذاری در خارج از کشور یک روش عالی برای متنوع کردن نمونه کارها است. اکوادور راه های مختلفی را برای سرمایه گذاری به عنوان یک خارجی ارائه می دهد، و عوامل زیادی وجود دارد که آن را به یک سرمایه گذاری مناسب در خارج از کشور تبدیل می کند. موقعیت مکانی به تنهایی کشور را برای صادرات به راحتی در دسترس سایر کشورها قرار می دهد و آب و هوا امکان برداشت محصول در طول سال را فراهم می کند. کشور اکوادور دسترسی ترجیحی به محصولات خود به کشورهای کلمبیا، ونزوئلا، پرو و بولیوی را دارد. همچنین، با توافق با کشورهای مذکور، صادرات نزدیک به 4000 محصول بدون تعرفه به کشورهای برزیل و آرژانتین انجام می شود. علاقه مندان به سرمایه گذاری در خارج از کشور می توانند مقاله های سرمایه گذاری در اروگوئه و سرمایه گذاری در ایسلند را مطالعه کنند.

اقتصاد اکوادور

یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور ثبت شرکت می باشد. در طی دهه های گذشته اقتصاد این کشور در یک صعود ثابت قرار داشته است و کارشناسان باور دارند که این رشد برای دهه های آینده ادامه خواهد داشت. از عوامل تحریک رشد اقتصادی کشور می توان به قیمت خوب روغن، رشد اقتصاد طبقه متوسط و دسترسی به بازارهای بین المللی اشاره کرد. در نتیجه، اکنون این کشور مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است و آن ها مشتاق ورود و تاسیس شرکت در این کشور می باشند.

برخلاف اکثر کشورها که اجازه مالکیت 100% را ندارند، امکان ثبت شرکت در این کشور طوری می باشد که 100% آن ها متعلق به خارجی ها می باشد. همین امر، باعث شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران در جهان جذب ثبت شرکت در این کشور شوند. مراحل و روند ثبت شرکت در این کشور به هیچ وجه پیچیده نمی باشد. از الزامات اساسی برای ثبت شرکت در این کشور 1 مدیر و 2 سهامدار می باشند. مدیر و سهام داران از هر ملیتی می توانند باشند. برای ثبت شرکت در این کشور حداقل به 400$ (دلار) مورد نیاز است.

سرمایه گذاران خارجی که یک شرکت در این کشور تأسیس می کنند معمولاً شرکت های محلی یا شعبات محلی نهادهای دریایی را تأسیس می کنند. کلیه اشخاص حقوقی با نظارت بر نظارت بر شرکت ها ثبت شده و تحت کنترل قانون شرکت ها هستند. شروع کار در این کشور شامل دو مرحله می باشد. مرحله اول، درخواست ثبت اختراع، یک فرآیند آنلاین که حداکثر 24 ساعت طول می کشد. مرحله دوم، برای دریافت مجوز برای عملکرد، که شامل بازرسی آتش نشانان است که معمولاً ظرف 15 روز پس از درخواست انجام می شود.

ارتقاء سرمایه و ثبت شرکت در اکوادور

اکوادور در حال تلاش برای گشودن به جهان و جذب بیشتر سرمایه های خارجی است. این کشور برای دستیابی به اهداف خود، قانون تقویت و جذب تولید سرمایه گذاری خارجی را در سال 2018 تصویب کرد. این قانون شامل مزایای مالیاتی زیادی برای سرمایه گذاری های جدید در اکوادور است و شامل هر دو شرکت جدید و قبلی است. این کشور کمترین مالیات بر درآمد در منطقه را دارد. 10 امتیاز از نرخ اجاره در آمد برای سرمایه گذاری مجدد در فعالان تولیدی کاهش پیدا کرده است. انصراف از پرداخت حداقل سود نرخ درآمد به مدت 5 سال برای شرکت های جدیدی که در کشور ثبت شده اند.

از پرداخت مالیات خروج از ارز (ISD) برای پرداخت های خارجی برای اعتبارات خارجی، با پنجره بزرگتر از یک سال و نرخ بالاتر از نرخ مجاز توسط بانک مرکزی اکوادور، به جزء بهشت های مالیاتی انصراف می دهد. مزایای اضافی برای شرکت های متوسط​​، مانند آموزش و کمک فنی در کشور وجود دارد. 100% اضافی برای محاسبه نرخ اجاره درآمد و هزینه های حقوق برای تولید اشتغال جدید در مناطق تعیین شده ، به مدت 5 سال کسر خواهد شد. 100% اضافی برای محاسبه نرخ اجاره درآمد برای استفاده از ماشین آلات برای تولید پاک کننده تر و برای اجرای سیستم های انرژی های تجدید پذیر یا کاهش اثرات زیست محیطی کسر خواهد شد.

علاوه بر این، کشور اکوادور دارای آژانس های دولتی می باشد که مسئول ارتقا و تسهیل تجارت و سرمایه گذاری در منطقه می باشند. که می توان به وزارت تجارت خارجی و سرمایه گذاری و پرو این کشور، آژانس تبلیغاتی و کمک به سرمایه گذاران خارجی که به دنبال ایجاد یک تجارت اشاره کرد. اخیراً چین به بزرگترین کشور سرمایه گذار در اکوادور تبدیل شده است.

ثبت شرکت سهامی در اکوادور

شرکت های سهامی (SA) رسمی ترین نوع شرکت در اکوادور می باشند. سرمایه گذاری در آن با مقادیر قابل توافق سهام تقسیم می شود. با مشارکت سهامدارانی که با توجه به اندازه سهام خود نفوذ دارند ثبت می شود. جزییات در لیست زیر آمده است:

  • حداقل 2 سهامدار داشته باشد.
  • حداقل سرمایه 800$ (دلار آمریکا) است.
  • نمایندگی قانونی شرکت با مدیر کل منصوب شده توسط مجمع عمومی سهامداران مطابقت داشته باشد.

ثبت شرکت با مسولیت محدود اکوادور

در مقایسه با شرکت های سهامی، شرکت های با مسئولیت محدود (LLC) ثبت شده مجاز به فعالیت در سیستم مالی اکوادور مانند بانک ها، شرکت های بیمه و غیره نمی باشند. همچنین تغییراتی که در ساختار اجتماعی آن ها وجود دارد کمتر از شرکت ها بوروکراتیک است، از این طریق مدیریت آن ها راحت تر است، و آن ها را به یکی از بهترین گزینه های یک شرکت رسمی در اکوادور تبدیل می کند. جزئیات این نوع شرکت ها در لیست زیر آمده است:

  • حداقل 2 سهامدار با حداکثر 15 قانون تعیین شده است.
  • حداقل سرمایه 400$ (دلار آمریک) است.
  • همانند شرکت های سهامی، نمایندگی قانونی شرکت با یک مدیر کل تعیین شده توسط مجمع عمومی سهامداران مطابقت داشته باشد.

اگر قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور را دارید برای دریافت مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *