مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته پرستاری در ایرلند

رشته پرستاری در ایرلند

رشته پرستاری در ایرلند یکی از رشته های پزشکی و سلامت است. این رشته با توجه به اهمیت نقش پرستاران در حفظ سلامت جامعه بسیار اهمیت دارد. ایرلند یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است و سیستم بهداشتی بسیار کارآمدی دارد. پرستاران در این کشور با تحصیل رشته پرستاری در ایرلند می توانند مدرک لازم را کسب کرده و پس از ثبت نام در شورای پرستاران در این کشور وارد بازار کار ایرلند شوند.

میزان حقوق رشته پرستاری در ایرلند با توجه به سطح و شغل مربوطه متفاوت است اما در کل به صورت میانگین هم سطح حقوق متوسط در ایرلند است. با توجه به انگلیسی بودن زبان مردم این کشور رشته پرستاری یکی از رشته های پزشکی مورد توجه دانشجویان سایر کشورها برای تحصیل است. جهت بررسی بیشتر رشته پرستاری در ایرلند به توصیه همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط تحصیل در ایرلند

شرایط تحصیل در ایرلند بسته به شرایط شما متفاوت است. در بیشتر موارد، از شما خواسته می شود مدرکی مبنی بر سطح تحصیلات، مهارت های زبان انگلیسی، مدرک قبولی در دوره انتخابی خود، حداقل سطح مالی برای حمایت از خود (حداقل €7000 (یورو)) و همچنین سایر الزامات مشخص شده توسط شما ارائه دهید. دانشگاه ایرلند یک مقصد بسیار محبوب برای دانشجویان است و هزاران دانشجوی بین المللی در حال حاضر در اینجا تحصیل می کنند. دانشگاه‌ های ایرلند بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌اند و در %3 موسسات آموزشی برتر در سراسر جهان قرار دارند. تحصیل در ایرلند برای همه شهروندان ایرلند و کسانی که شهروند اتحادیه اروپا تا مقطع متوسطه هستند رایگان است.

برای یک شهروند ایرلندی، دوره های دانشگاهی معمولا حداقل €3000 (یورو) هزینه دارد، اما اغلب کمک های مالی برای دانشجویان در دسترس است. با این حال، دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا، غیر منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس می توانند انتظار داشته باشند که شهریه های قابل توجهی بالاتری بپردازند، با هزینه های بین المللی مقطع کارشناسی که از €9750 (یورو) شروع می شود. پرمخاطب ترین زبان انگلیسی است، اما بسیاری از مردم می توانند به زبان مادری این کشور یعنی ایرلندی صحبت کنند. این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است و واحد پول آن یورو است. اگرچه بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کرده است، اما ترتیبی وجود دارد که به شهروندان ایرلندی اجازه می دهد بدون محدودیت در بریتانیا زندگی و کار کنند.

بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

کار به عنوان پرستار در ایرلند یک فرصت شگفت انگیز است. هر روز متفاوت است و شما می دانید که در زندگی کسی تأثیر داشته اید. خواه شهروند ایرلند باشید یا از خارج از کشور می خواهید به عنوان یک پرستار یا ماما در ایرلند کار کنید. در ایرلند چهار شاخه پرستاری وجود دارد:

  • پرستاری عمومی
  • پرستاری از معلولین
  • پرستاری روانپزشکی
  • پرستاری عمومی و کودکان
  • مامایی و پرستاری اورژانسی

HSE سیستم بهداشتی در ایرلند است که مخفف کلمه Health Service Executive است. آنها با ارزشهایی مانند مراقبت، دلسوزی، اعتماد و یادگیری، قادر به ایجاد بهترین خدمات بهداشتی در ایرلند هستند. پرستاری در ایرلند در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه ترینتی دوبلین ایرلند امکان پذیر است که یک دوره 4.5 ساله است که در آن شما هم در پرستاری عمومی بزرگسالان و هم در رشته پرستاری کودکان می توانید تحصیل می کنید. پرستار بودن فرصت های شغلی زیادی را شامل می شود. این شامل انعطاف پذیری در نقش شما، فرصت پیشرفت سفر و موارد دیگر است. برای ورود به بازار کار پرستاری در ایرلند، پرستاران باید در شورای پرستاری NMBI ثبت نام کنند. همچنین هر ساله هزینه عضویت را که به ARF معروف است باید پرداخت کنید. اگر آن را پرداخت نکنید، دیگر قادر به کار نیستید. هزینه تمدید آن در حدود 100€ (یورو) است.

نقش های پرستاری در ایرلند

نقش های بسیار بیشتری از یک پرستار کارمند در ایرلند وجود دارد. شما می توانید به عنوان یک پرستار کار کنید، می توانید در مراکز تحقیقاتی کار کنید، می توانید در آموزش کار کنید و یا می توانید مربی دانش آموزان شوید. فقط به این دلیل که شما یک پرستار ثبتی RGN واجد شرایط هستید به این معنی نیست که در شغل پرستاری محدود هستید. شنونده خوب بودن، بهترین ویژگی یک پرستار است. این در مورد گوش دادن به مشکلات بیمار است و همچنین قادر به گوش دادن به موارد ناگفته است. شما باید بتوانید همه چیزهایی را که آنها می گویند، حتی کوچکترین ها را گوش کنید تا بتوانید مسئله را حل کنید و آنها را بهتر کنید.

ارتباطات نیز مهم است هر روز شما نمی توانید فقط با بیماران صحبت کنید، اما شما باید با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی ارتباط برقرار کنید. نه تنها پرستاران، بلکه پزشکان، متخصصان خدمات درمانی، فیزیوتراپیست ها، دستیارهای مراقبت های بهداشتی و بسیاری دیگر! از برخی جهات پرستاری کاملا یک نقش اجتماعی است.

تحصیل رشته پرستاری در ایرلند

در صورت نداشتن مدرک تحصیلی پرستاری در خارج از ایرلند می توانید با تحصیل در ایرلند در رشته پرستاری مدرک معتبر را دریافت کنید. مدارک پرستاری ارائه شده در ایرلند به شرح زیر هستند:

دورهمدرک پرستاری
کاردانی پرستاریADN
کارشناسی پرستاریBSN
فوق لیسانس پرستاریMSN

تحصیل پرستاری در دانشگاه های ایرلند در مقطع کارشناسی حدود 4.5 سل به طول می انجامد. دانشجویان برای تحصیلات بیشتر در حوزه تخصصی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در ایرلند حدود 2 سال در رشته پرستاری تحصیل کنند. هزینه تحصیل در ایرلند در رشته پرستاری بسته به دانشگاه متفاوت است و از سالی 15000€ الی 35000€ (یورو) هزینه تحصیل متغیر است. جهت تحصیل در رشته پرستاری در ایرلند دانشجویان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. همچنین داشتن تسلط به زبان انگلیسی و مدرک 6.5 آیلتس و یا 550 تافل الزامی است. علاوه بر این نیز رزومه تحصیلی قوی، نمرات خوب، مصاحبه و انگیزه دانشجو برای تحصیل در این رشته می تواند در پذیرش بسیار نقش داشته باشد.

در لیست زیر 4 دانشگاه برتر ایرلند برای تحصیل رشته پرستاری معرفی شده اند:

  • دانشگاه ملی گالوی ایرلند
  • دانشگاه ترینتی دوبلین ایرلند
  • دانشگاه شهر دوبلین
  • دانشگاه لیمریک

ورود به بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

ورود به بازار کار رشته پرستاری در ایرلند

اگر می خواهید در ایرلند پرستار یا ماما شوید، مراحل خاصی وجود دارد که باید دنبال کنید، اما لزوما پیچیده نیست. برای کار به عنوان پرستار در ایرلند، شما باید در انجمن پرستاری و مامایی ایرلند (NMBI) ثبت نام کنید. این مورد (An Bord Altranais (ABA نامیده می شود، بنابراین اگر این نام را مشاهده کرده اید، همان است. برای آن دسته از داوطلبانی که به عنوان یک پرستار یا ماما در جمهوری ایرلند آموزش دیده اند، شما قبلا الزامات تعیین شده توسط هیئت پرستاری و مامایی ایرلند (NMBI) را با اخذ مدرک پرستاری که مورد تایید NMBI است به اتمام رسانده اید. اگر در خارج از ایرلند آموزش دیده اید، NMBI ارزیابی می کند که آیا درخواست شما به ارزیابی کامل آموزش نیاز دارد. NMBI راهنمایی را برای متقاضیان خارج از کشور ارائه می دهد.

همچنین نیاز به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. همه متقاضیان باید بتوانند تسلط مناسبی از زبان را نشان دهند. NMBI آزمون آکادمیک بین المللی سیستم آزمون زبان انگلیسی (IELTS) آزمون آکادمی آیلتس و آزمون زبان انگلیسی شغلی (OET) را به عنوان شواهدی از صلاحیت زبان انگلیسی قبول می کند. مورد دیگری که باید برای آن درخواست کنید، اجازه کار است که به شما اجازه می دهد به طور قانونی در ایرلند کار کنید. لطفا برای اطلاعات در مورد ویزای کاری ایرلند به لینک ارائه شده مراجعه کنید.

درباره رشته پرستاری در ایرلند

بسیاری از افراد از فرصت هایی که پرستاری می تواند بیاورند بی اطلاع هستند. قبل از شروع پرستاری، باید از نقشهای متفاوتی که برای افرادی که در این کار آموزش دیده اند آگاهی داشته باشید. مطمئناً همه افراد نقش پرستار کارکنان را می شناسند که این نقش معمولی است که اکثر افراد پس از واجد شرایط بودن برای تجربه دادن و کسب آنها مستقیماً به آن می پردازند. همچنین نقش هایی مانند پزشک پرستار وجود دارد که اکنون ANP نامیده می شود که یک پزشک پیشرفته پرستار است. CNS نیز وجود دارد که متخصصان بالینی هستند و اینها پرستارانی هستند که در یک منطقه خاص تخصص دارند و آنها در آن زمینه تخصص دارند.

نقش های آموزشی برای افرادی که می خواهند در دانشگاه ها و کالج ها کار کنند نیز در مورد پرستاری وجود دارد. اما نیاز به داشتن مدرک تحصیلی در بالاتری سطح دارد. همچنین بیشتر نقش های مدیریتی نیز در این رشته وجود دارد این ها مسئول بخش ها و بیشتر با سمت مدیریتی نقش پرستاری و بخشهای مبتنی بر این رشته وجود دارند. این شانس وجود دارد که شما در بخش نظارت نیز کار کنید. یک نظارت کننده بر چند بخش نظارت کند و آنها به نوعی رئیس بخش هستند و همچنین با سایر بخش ها ارتباط برقرار می کنند.

حقوق رشته پرستاری در ایرلند 2023

پرستاری در ایرلند یک شغل حرفه ای است و در حال حاضر بیش از 65 هزار پرستار در ایرلند وجود دارد اگرچه در سال های اخیر پرستاران زیادی برای تعادل بهتر کار و زندگی به مکانهایی مانند استرالیا مهاجرت کرده اند. البته فراموش نکنید که ایرلند مکانی عالی برای پرستاری است. طبق آمار، متوسط ​​حقوق برای یک پرستار ایرلندی چیزی در حدود 35000€ الی 45000€ (یورو) است که بر اساس داده هایی مانند سال های خدمت و پیشرفت شغلی است. پرستاران می توانند هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی (HSE) کار کنند و حقوق می تواند بین این 2 متفاوت باشد. در داخل HSE ،نرخ های پرداخت برای انواع مختلف پرستاران در مقاطع مختلف شغلی آنها تعیین می شود.

به طور خصوصی، هیچ ساختار پرداخت گسترده ای وجود ندارد. پرداخت برای پرستاران HSE در مقیاس های پرداختی که سالانه به روز می شوند سازمان یافته است. این مقیاس ها شامل یک حقوق اولیه برای هر موقعیت، با افزایش برای هر سال خدمت است. کمک هزینه های محل سکونت و صلاحیت نیز اعمال می شود. در بخش خصوصی به عنوان مقیاس حقوق و دستمزد وجود ندارد. نرخ HSE به طور گسترده ای به عنوان یک معیار دیده می شود، اما بخش خصوصی اغلب تصمیم می گیرند حقوق بالاتری را ارائه دهند تا پرستاران را از بخش دولتی دور کنند.

در نمودار زیر می توانید حقوق متوسط انواع پرستاران در ایرلند را مشاهده کنید:

حقوق متوسط انواع پرستاران در ایرلند

حقوق مشاغل پرستاری در ایرلند

برای کسب دید بهتر و دقیق تر درباره میزان دستمزد پرستاران در ایرلند میزان حقوق مشاغل مختلف در رشته پرستاری در این کشور در زیر آمده است:

شغلمیزان حقوق به یورو
پرستار مراقبت های ویژه35200€
پزشک پرستار نوزادان45300€
رئیس پرستار37100€
پرستار خانگی30100€
پرستار ICU33000€
پرستار مامایی38000€
پرستار مراقبت حاد34600€
پرستار31500€

جهت بررسی 10 شغل پر درآمد در ایرلند نیز می توانید به مطالب ارائه شده توسط تیم ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. برای کسب مشاوره برای مهاجرت این موسسه مفتخر به همکاری به هموطنان عزیز می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *