مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک

رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک

رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک از رشته هایی است که نه تنها در این کشور بلکه در کل جهان بازارکار بسیار عالی دارد. این کشور، به دلیل داشتن یک سیستم آموزشی عالی و برخی از بهترین موسسات دانشگاهی در اروپا معروف است. اگر شهروند اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید، حتی می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی محلی تحصیل کنید. کلاس ها در گروه های کوچک برگزار می شود و به دانشجویان اجازه می دهد تمرکز بیشتری داشته باشند و در بحث ها و فعالیت ها فعالانه شرکت کنند.

این امر همچنین به اساتید این امکان را می دهد که به هر دانشجو به طور جداگانه توجه کنند. از این امر اطمینان حاصل شود که هیچکس نادیده گرفته نمی شود. بیش از 90% مردم این کشور انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین، موانع زبانی وجود ندارد. با این حال، اگر می خواهید در طول تحصیلات خود یک شغل پاره وقت پیدا کنید، احتمالا باید زبان دانمارکی را حداقل در سطح مکالمه یاد بگیرید. برای اخذ اطلاعات درباره رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است را مطالعه کنید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک

رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک بر طراحی و استفاده از اجزای محاسباتی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری متمرکز است تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان قادر به حل مسائل فنی کارآمد و رقابتی هستند. تمرکز بر درک و استفاده از چکیده های مناسب برای راه حل های پیشرفته فناوری اطلاعات است که به طور معمول شامل اجزای موجود و آینده است. بنابراین، علوم و مهندسی کامپیوتر طیف گسترده ای از دوره های توسعه نرم افزار، سیستم های ایمن و ایمن فناوری اطلاعات، الگوریتم ها و منطق و سیستم های دانش بنیان و سیستم های توزیع شده و جاسازی شده را پوشش می دهد. به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، می توانید در زمینه های تحصیلی مرتبط با توسعه سیستم و ابزار شامل نرم افزار، سخت افزار و فناوری ارتباطات تخصص داشته باشید.

دانشگاه های زیر این برنامه را ارائه می دهند:

دانشگاه های مهندسی کامپیوتر در دانمارکاستادان شما محققانی از گروه مهندسی و گروه علوم کامپیوتر و همچنین مدرس و مهندس توسعه در دانشکده مهندسی دانشگاه آرهوس خواهند بود. بنابراین، برنامه تحصیلی از پروژه های تحقیق و توسعه ای که در هر 3 محیط انجام شده است، سود می برد.

هزینه تحصیل در دانمارک

اگر دانشجوی اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس هستید، نیازی به پرداخت شهریه ندارید. تحصیل در دانمارک برای شما رایگان است. دانشجویانی که در یک برنامه مبادله شرکت می کنند می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. در صورت داشتن مجوز اقامت دائم (با وجود کشور مبدا)، یا والدین دارای مجوز اقامت، هزینه تحصیل در این کشور را پرداخت نمی کنید.

هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه سالانه به یورو
کمترین6000€
بیشترین16000€

همانطور که در جدول مشاهده می کنید، بسته به موسسه و برنامه تحصیلی، برای همه دانشجویان دیگر، هزینه ها می تواند از 6000€ تا 16000€ (یورو) در سال متغیر باشد. مدارک ارزان تر، مانند علوم اجتماعی، از حدود 6000€ (یورو) در سال شروع می شود. در حالی که مدارک تخصصی مانند پزشکی می تواند تا 35000€ (یورو) در سال هزینه داشته باشد. هزینه متوسط مدرک در این کشور حدود 12000€ تا 15000€ (یورو) در سال است. بسیاری از برنامه های دکترا در این کشور به عنوان مشارکت بین دانشگاه ها و شرکت های خصوصی، موسسات تحقیقاتی و شرکت های تجاری توسعه می یابد. بنابراین، به طور کامل تأمین مالی می شود. برنامه های دکترا با بودجه خود معمولا بین 10€ تا 16000€ (یورو) در سال هزینه دارد.

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک

مشاغل رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک

یک فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانمارک تجزیه و تحلیل و تأیید الزامات تجاری و نرم افزاری را بررسی می کند. همچنین نرم افزار یا برنامه های پیچیده ای را تولید می کند که دارای مشخصات فنی و تجاری است. علاوه بر کار با برنامه نویسان برنامه های کاربردی برای حل مسائل برنامه نویسی، مهندس همچنین آزمایشات واحد را ایجاد و انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که نرم افزار و برنامه های کاربردی نتایج مطلوب را تولید می کنند. بسیاری از مشاغل علوم کامپیوتر براساس مهارت و صلاحیت شما در بازار موجود است. زمینه نرم افزاری پررونق فرصت های شغلی مختلفی را ایجاد کرده است. زمینه های مختلفی وجود دارد که متقاضیان فناوری اطلاعات می توانند در بخش هایی مانند طراحی، آزمایش و غیره کار کنند.

در زیر برخی از گزینه های شغلی پس از مهندسی علوم کامپیوتر وجود دارد:

  • تحلیلگر برنامه
  • تحلیلگر هوش تجاری
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • معمار داده
  • مدیر پایگاه داده
  • توسعه دهنده انبار داده
  • طراح گرافیک
  • تحلیلگر امنیت اطلاعات
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • توسعه دهنده برنامه تلفن همراه
  • مهندس امنیت شبکه
  • تحلیلگر برنامه نویس

دستمزد کار در دانمارک برای مهندسان کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

دستمزد کار در دانمارک برای مهندسان کامپیوتر

کار حین تحصیل در دانمارک

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، تعداد محدودی ساعت کار به شما مجاز است. در حقیقت، شما نمی توانید از 20 ساعت در هفته کار کنید. با این حال دانشجویان بین المللی می توانند در ماه های جولای و آگوست به صورت تمام وقت کار کنند. برای کار در دانمارک باید مجوزی داشته باشید که حق کار شما را در حین تحصیل بیان کند. هنگام درخواست ویزای اقامت خود در این کشور، می توانید برای این مجوز اقدام کنید.

اگر کمتر از 18 سال سن دارید، باید علاوه بر قراردادی مبنی بر مجاز بودن کار در این کشور، مجوز کار نیز بگیرید. کارفرمای شما باید موافقت خود را برای استخدام شما به عنوان یک خردسال تایید کند. شما باید آگاه باشید، اگر از تعداد مجاز ساعات کاری خود در هفته بیشتر شوید، مهاجرت ممکن است ویزای اقامت شما را پس گرفته یا از تمدید آن خودداری کند. اگر کارفرمای شما موافقت کند که به شما اجازه دهد بیش از 20 ساعت کار کنید، با مجازات های سنگین روبرو خواهید شد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه و اطلاعاتی که در زمینه مهاجرت دارند می توانند به متقاضیان در این امر کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *