مهاجرت تحصیلی اندونزی

رشته مهندسی شیمی در اندونزی

رشته مهندسی شیمی در اندونزی

رشته مهندسی شیمی در اندونزی در سطح گسترده ای ارائه می شود. شیمی به عنوان یکی از رشته های اصلی برای شناخت و تجزیه و تحلیل مواد استفاده می شود. اندونزی دارای دانشگاه های متعددی است که رشته مهندسی شیمی را در سطح لیسانس و کارشناسی ارشد ارائه می کنند. دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی هستند و شرایط ورود نیز آسان است. اندونزی کشوری با جزایر فراوان دارای زیبایی های بسیاری برای زندگی دانشجویی است. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته مهندسی شیمی در اندونزی هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را که به یاری گروه ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است را مطالعه کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در اندونزی

برنامه تحصیلی مهندسی شیمی در اندونزی دارای اهداف آموزشی است که با پیشرفت های تکنولوژیکی و نیازهای صنعت مطابقت دارد. با پیشرفت سریع تکنولوژی و نیاز به نیروی انسانی واجد شرایط به طور فزاینده ای اجتناب ناپذیر است، بنابراین اهداف آموزشی برنامه تحصیلی به طور صریح و ملموس تولید فارغ التحصیلانی جامع-کاربردی نسبت به مفاهیم اولیه مهندسی شیمی و دارای نگرش حرفه ای است. انتظار می رود که لیسانس مهندسی شیمی قادر به انجام تجزیه و تحلیل، سنتز و ارزیابی فرآیند، طراحی ابزارهای فرآیند، و رسیدگی به مشکلات فرآیند از جمله تأثیر بر محیط زیست باشد. همچنین کارشناسی ارشد مهندسی شیمی کسب تخصص را در زمینه های مربوط را فراهم می کند.

شهریه دوره کارشناسی برای کلاس های معمولی با توجه به توانایی مالی دانشجو پرداخت می شود که به سیستم BOP-B (هزینه عملیاتی عادلانه آکادمیک) معروف است. BOP-B بین IDR100000 تا IDR7500000 (روپیه اندونزی) متغیر است. به دلیل یارانه ‌هایی که دولت از طریق BOPTN (کمک عملیاتی برای دانشگاه‌ های دولتی) ارائه می ‌کند، دانشجویان برنامه کلاس عادی دیگر نیازی به پرداخت هزینه ‌های پذیرش ندارند. در جدول زیر برخی از دانشگاه های اندونزی جهت تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه اندونزی
2دانشگاه پادانگ
3دانشگاه لامپونگ
4دانشگاه اسلامی اندونزی
5دانشگاه مالیک ابراهیم
6دانشگاه سورابایا
7دانشگاه کاتولیک ویدیا ماندالا

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه سورابایا اندونزی

مهندسی شیمی تمام جنبه های مربوط به صنعت فرآیند شیمیایی از جمله مهندسی، جنبه های اقتصادی و اجتماعی را پوشش می دهد. جنبه مهندسی به عنوان جنبه اصلی مهندسی شیمی تجزیه و تحلیل و سنتز فرآیند، طراحی و عملیات ابزارهای فرآیند و کنترل فرآیند و ابزار فرآیند را پوشش می دهد. تحلیل سرمایه و هزینه های تولید جنبه های اقتصادی هستند که جزء لاینفک علوم مهندسی هستند. به منظور پاسخگویی به نیازها، برنامه درسی مهندسی شیمی در دانشگاه سورابایا با بار مطالعاتی 144 واحد اعتباری (SKS) با دوره عادی تحصیل 4 سال یا 8 ترم طراحی شده است. برنامه درسی برای تطبیق مفهوم مهندسی شیمی سبز و نوآورانه ایجاد شده است.

برنامه درسی همچنین چندین موضوع مهم و جاری مانند:

  • توسعه پایدار
  • کاهش گازهای گلخانه ‌ای
  • پیشگیری از آلودگی
  • کارآفرینی
  • فناوری پردازش مواد غذایی
  • و بهره ‌وری انرژی و بهینه سازی را در بر می‌ گیرد.

 برنامه تحصیلی 3 حوزه یعنی مهندسی شیمی، فناوری پردازش مواد غذایی و علوم و فناوری محیط زیست را ارائه می دهد.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه سورابایا اندونزی

مهندسی شیمی در دانشگاه کاتولیک ویدایا ماندالا اندونزی

دپارتمان مهندسی شیمی فارغ التحصیلان مهندسی با روحیه فناورانه تولید می کند که به محیط زیست اهمیت می دهند و اشتیاق بالایی برای توسعه علمی مبتنی بر اخلاق حرفه ای دارند. تحصیل در دپارتمان مهندسی شیمی دانش، مهارت ها و نگرش هایی را برای افراد فراهم می کند تا به یک مبتکر فرآیند و محصول تبدیل شوند که قادر به برتری در رقابت جهانی بازار کار باشد. برنامه درسی مبتنی بر شایستگی با 4 حوزه مورد علاقه:

حوزهشرح
فرآیند تکنولوژیکیاین حوزه باعث می شود که دانشجویان مهندسی شیمی در مهندسی فرآیند و محصولات شیمیایی نوآورانه مهارت داشته باشند و برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و صنعت امروزی توانمند باشند.
تجارت و مدیریتبه دانشجویانی که در مهندسی شیمی آگاه هستند، اصول تجارت و مدیریت بازاریابی آموزش داده می شود.
علوم ارتباطاتبه دانشجویانی که در مهندسی شیمی دانش دارند، مهارت ‌های مذاکره، سخنرانی در جمع و سایر شایستگی‌ هایی داده می ‌شود که می ‌تواند از مشاغل و در محل کار آنها حمایت کند.
روانشناسی صنعتی اجتماعیدانشجویان نه تنها در زمینه‌ های مهندسی شیمی سرآمد می‌ شوند، بلکه اصول درک رفتار انسانی در زمینه‌ های اجتماعی و صنعتی اجتماعی را نیز کسب می ‌کنند تا بتوانند روابط حرفه ‌ای و بین ‌فردی ایجاد کنند که سازنده و مسئولیت ‌پذیر در محل کار آینده ‌شان باشد

درآمد مهندسین شیمی در اندونزی

طبق تحقیقات انجام شده میزان حقوق ماهیانه کار در اندونزی برای یک مهندس شیمی به صورت متوسط به میزان 12.9 میلیون IDR (روپیه اندونزی) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 154 میلیون IDR (روپیه اندونزی) در سال است. همچنین مهندسین تازه کار در رشته شیمی در اندونزی در حدود 6.7 میلیون IDR (روپیه اندونزی) و مهندسین با تجربه کاری زیاد در اندونزی در حدود 17 میلیون IDR (روپیه اندونزی) در ماه درآمد دارند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای اندونزی در نمودار زیر آورده شده است:

حقوق مهندسین شیمی در شهرهای اندونزی (روپیه)

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه اندونزی

مأموریت اصلی دپارتمان مهندسی شیمی دانشگاه اندونزی ارائه بالاترین کیفیت آموزشی به دانشجویان برای تجهیز آنها به دانش، مهارت ها و تجربیات در انجام تحقیقات پیشرفته در مهندسی شیمی و بیوشیمی است. از فارغ التحصیلان انتظار می رود که دانش خود را در زمینه مهندسی شیمی و فرآیندهای زیستی به کار گیرند، زیرا در زمینه فناوری فرآیندهای شیمیایی کار می کنند، ظرفیت خود را به عنوان برنامه ریز و مدیریت صنعت ایجاد می کنند. آنها همچنین باید در توسعه علم و فناوری ماهر باشند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی و برنامه فناوری فرآیندهای زیستی را می توان به عنوان “مهندسین جهانی” توصیف کرد زیرا آنها در مورد اصول مهندسی مانند ترمودینامیک، سینتیک واکنش و طراحی راکتور، فرآیندهای جداسازی و جابجایی (ممکن، انرژی و جرم) یاد می گیرند.

فارغ التحصیلان این دانشگاه در زمینه های مختلف مشارکت داشته اند:

  • انرژی (نفت و گاز)
  • پیمانکار مهندسی (طراحی، تهیه، ساخت و ساز و آزمایش عملیاتی)
  • صنایع شیمیایی (پتروشیمی، مواد شیمیایی، تحقیق و توسعه فرآیندها و محصولات شیمیایی، مواد غذایی)
  • سنتز و مدیریت محصولات دارویی

این دانشگاه یک برنامه ویژه برای دانشجویان مقطع کارشناسی واجد شرایط ارائه می کند که به آنها امکان می دهد هر 2 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در عرض 5 سال، یک سال کوتاهتر از مطالعات برنامه درسی معمولی، تکمیل کنند.

جهت اخذ ویزای دانشجویی اندونزی می توانید مقالات دیگر لینک شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را دنبال کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *