مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته معماری در ایرلند

رشته معماری در ایرلند

سالانه دانشجویان بسیاری جهت تحصیل رشته معماری در ایرلند در تمامی مقاطع به خصوص مقطع کارشناسی ارشد به این کشور مهاجرت می کنند. تاریخ این کشور از یادگیری قدردانی و احترام عمیقی به وجود آورده است. امروزه، نرخ تحصیلات در بالاترین سطح در جهان است. بیش از 85% جوانان تحصیلات متوسطه را به پایان می رسانند و بیش از دو سوم این افراد به تحصیلات سطح بالاتر می روند. سرمایه گذاری دولت در تأسیسات کلاس جهانی براساس یک سنت طولانی از برتری علمی است.

امروز، 7 دانشگاه، 14 انستیتوی فناوری و بسیاری دیگر از مراکز آموزشی و پژوهشی پیشرو در جهان وجود دارد که در مراکز پیشرفته دانشگاه های زیبا مستقر شده اند. تحقیقات ایرلندی در 18% درصد تحقیقاتی در سطح جهانی در 1% برتر قرار دارد و همه دانشگاه های این کشور در 3% برتر جهان قرار دارند. دانشجویان 160 کشور در این کشور تحصیل می کنند و 12% از جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، شما را با رشته معماری در این کشور آشنا می کند.

دانشگاه های معماری ایرلند

رشته معماری در ایرلند توسط برترین دانشگاه های این کشور ارائه می شود. بهترین دانشگاه برای مقاطع مختلف این رشته در این کشور دانشجویان را قادر می سازد تا در یک زمینه چالش برانگیز با مشکلات پیچیده طراحی مقابله کنند. از طریق پروژه های استودیویی، نگارش آکادمیک و آزمایش های عملی، دانشگاه های برتر معماری در این کشور ظرفیت های حرفه ای را توسعه می دهند. در حالی که تأکید یکسان بر تحقیقات مهم دارند.

اعضای هیئت علمی در دانشگاه های برتر معماری در این کشور دارای چهره های برجسته بسیاری در عمل معماری و همچنین محققان معتبر بین المللی هستند. دانشگاه های برتر معماری در این کشور فارغ التحصیلان را برای کار در زمینه معماری در هر نقطه از جهان در عمل معماری و سایر اشکال تمرین خلاقیت و همچنین در زمینه سیاست، مشاوره و دانشگاه آماده می کند.

در لیست زیر دانشگاه های برتر برای معماری در این کشور آورده شده است:

  • کالج دانشگاه دوبلین
  • کالج دانشگاهی کورک (Cork)
  • دانشگاه فنی دوبلین (دوبلین)
  • دانشگاه لیمریک

برخی از دانشگاه های نام برده شده در لیست بالا، در QSWorld دارای رتبه جهانی می باشند، در نمودار زیر مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های معماری در ایرلند

در جدول زیر می توانید نرخ پذیرش توسط دانشگاه های نام برده شده را مشاهده کنید:

نام دانشگاهدرصد پذیرش
کالج دانشگاه دوبلین65%
کالج دانشگاهی کورک (Cork)60%
دانشگاه فنی دوبلین (دوبلین)65%
دانشگاه لیمریک60%

تحصیل کارشناسی معماری در ایرلند

تحصیل کارشناسی در ایرلند رشته معماری در ایرلند و در سطح بین المللی در خط مقدم طراحی معماری و شهری قرار دارد. این نقش مرکزی در جامعه ایفا می کند. از هر مقیاس نوآوری و توسعه را هدایت می کند. دانشجویان در دوره معماری ابزاری برای تعامل خلاق و سازنده با جامعه است. اگر شما ظرفیت و اشتیاق زیادی برای خلاقیت، ساخت چیزهایی از طریق اختراع تکنولوژیکی یا آزمایش های هنری دارید و از ایده طراحی ساختمان ها، محیط های شهری و مناظر هیجان زده می شوید، این دوره برای شما مناسب است. فرآیند طراحی در معماری نقش مهمی دارد. و از قدرت تحلیلی و خلاقیت ذهن برای تولید راه حل های نوآورانه برای چالش های روزمره و آینده بهره می برد.

برنامه های تجویز شده رشته معماری در این کشور 5 سال مطالعه تمام وقت را می طلبد. بعضی اوقات 5 سال تحصیل به یک برنامه 3 ساله و به دنبال آن یک برنامه 2 ساله یا یک برنامه 4 ساله به دنبال یک برنامه یک ساله تقسیم می شود. بعضی از دانشجویان بین سال های سوم و چهارم یا بین سال های چهارم و پنجم، 1 سال برای تجربه عملی وقت می گذارند. بنابراین، کل مراحل، از ابتدا تا ثبت نام به عنوان یک معمار، به طور کلی 7 تا 9 سال طول می کشد.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته معماری در ایرلند

رشته معماری در ایرلند یکی از معدود بخش هایی است که هرگز قدیمی نمی شوند. این ترکیبی از برنامه ریزی، طراحی و ساخت ساختمان ها و سایر ساختارهای فیزیکی است. تعداد فرآینده ای از دانشجویان تصمیم می گیرند که طراحی پیچیده و ساختار یک ساختمان و سایر ساختارهای فیزیکی را مطالعه کنند. تحصیل در ایرلند در برنامه کارشناسی ارشد معماری یک مجموعه مهارت بسیار بصری، خلاق، فنی و مبتنی بر طراحی را توسعه می دهد.

تقاضا برای دوره های ساخت و ساز، نقشه برداری و معماری بین سال های 2008 و 2012 با 55% سقوط مواجه شد. اما اکنون با درخواست تقاضای خانه های جدید، دوباره روی کار خود قرار گرفته است. انجمن نقشه برداران خبره بارها و بارها کمبود عمده فارغ التحصیلان واجد شرایط در بخش ساخت و ساز را برجسته کرده است. از جمله می توان به نقشه برداری از املاک، نقشه برداری کمیت و نقشه برداری ساختمان اشاره کرد. دانشجویان با دریافت امتیاز CAO برای کارشناسی ارشد در معماری در این کشور به این تماس واضح پاسخ داده اند.

مزایای تحصیل این برنامه عبارتند از:

  • اقامت در این کشور فقط در مدت 2 سال
  • معماری یک رشته همیشه سبز است و در لیست مهارت های مهم قرار می گیرد.
  • این کشور با کمبود مهندسین و معماران ماهر روبرو است.
  • دستمزد معماران 3 برابر متوسط است.
  • می توانید از بین 7 مدرک کارشناسی ارشد در برنامه معماری ارائه شده توسط 4 موسسه برتر انتخاب کنید.
  • تا 100% بورسیه تحصیلی بگیرید.
  • 2 سال مجوز کار پس از تحصیل

شرایط لازم جهت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری در ایرلند

اگر به دنبال تحصیل کارشناسی ارشد رشته معماری در ایرلند هستید، باید دارای مدرک کارشناسی معماری یا مدرک معادل دیگری با حداقل 6 ترم آموزش معماری باشید. از آنجا که اکثر دانشگاه ها یک دوره 4 ساله کارشناسی ارائه می دهند، این برنامه باید شرایط ورود به دانشگاه را برای معماری کارشناسی ارشد در این کشور برآورده کند. اکثر دانشگاه های برتر کارشناسی ارشد معماری در این کشور نیز به همراه برنامه، یک نمونه کارها را درخواست می کنند. دانشجویانی که زبان اول آن ها انگلیسی نمی باشد، حتی اگر مدرک تحصیلی شما در دانشگاه به زبان انگلیسی باشد، باید مهارت آیلتس 6.5 در زبان انگلیسی را نشان دهند. در خصوص اقامت ایرلند می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. کارشناسان این موسسه می توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *