مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته معماری در ارمنستان

رشته معماری در ارمنستان

علاقه مندان به تحصیل رشته معماری در ارمنستان امکان مهاجرت تحصیلی را دارند و همچنین بعد از فارغ التحصیلی امکان کار را خواهند داشت. این کشور، به طور رسمی جمهوری ارمنستان، کشوری محصور در خشکی است که در ارتفاعات غرب آسیا واقع شده است. این کشور بخشی از منطقه قفقاز است. از غرب با ترکیه، گرجستان از شمال، راهرو لاچین تحت نیروی صلحبان روسیه، و آذربایجان از شرق، و ایران و قرق آذربایجانی نخجوان از جنوب همسایه است. این کشور یک کشور ملی متحد، چند حزبی، دموکراتیک و دارای میراث فرهنگی باستان است. اولین دولت ارمنی اورارتو در سال 860 قبل از میلاد تاسیس شد و در قرن ششم پیش از میلاد با ساتراپی این کشور جایگزین شد.

پادشاهی این کشور در قرن اول قبل از میلاد به دوران و در زمان تیگرانس بزرگ به اوج خود رسید. در اواخر قرن سوم یا اوایل قرن چهارم میلادی اولین دولت در جهان بود که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت. تاریخ رسمی تصویب مسیحیت توسط دولت 301 است. پادشاهی ارمنستان باستان حدود اوایل قرن پنجم بین امپراتوری های بیزانس و ساسانی تقسیم شد. تحت سلطنت باگراتونی، پادشاهی باگراطید این کشور در قرن نهم بازسازی شد. معرفی دانشگاه و آگاهی هزینه رشته معماری در ارمنستان از نکاتی است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش آن ها را بازگو خواهد کرد.

رشته معماری در دانشگاه ملی معماری و ساختمان ارمنستان

دانشگاه ملی معماری و ساختمان ارمنستان (NUACA) در سال 1921 تاسیس شد. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی عمومی غیرانتفاعی است که در محیط شهری کلانشهر ایروان واقع شده است.

در نمودار زیر نرخ پذیرش این دانشگاه را مشاهده می کنید:

زیر نرخ پذیرش در ارمنستان

این دانشگاه، رسما توسط وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش این کشور به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه ملی معماری و ساختمان ارمنستان (NUACA) یک موسسه آموزش عالی ارمنستان با تحصیلات تکمیلی است. این دانشگاه دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به مدارک آموزش عالی رسمی مانند مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در چندین زمینه تحصیل می شود. این موسسه آموزش عالی این کشور 99 ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی بر اساس آزمون های ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است.

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، دامنه میزان پذیرش 70% است. به طوری که، این سازمان آموزش عالی این کشور را به یک موسسه تا حدودی انتخابی تبدیل می کند. دانشجویان بین المللی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند. NUACA خدمات دانشگاهی و غیرآکادمیک را ارائه می دهد. از جمله می توان به کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و یا بورسیه تحصیلی، تحصیل در خارج از کشور و برنامه های مبادله، دوره های آنلاین و فرصت های آموزش از راه دور و همچنین خدمات اداری به دانشجویان اشاره کرد.

تحصیل رشته معماری در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان در رشته معماری به دانشجویان از نحوه کار یک پرتو گرفته تا نحوه رسم دقیق طرح های 3 بعدی، هم با دست و هم با استفاده از برنامه های کامپیوتری همه چیز را می آموزد. بیشتر مطالعات دانشجویان احتمالا در استودیویی برای کارهای طراحی، همراه با آموزش ها و درس های نقد قرار دارد. جلسات نقد، که با نام«منتقدان» شناخته می شود، جلساتی در آموزش هنر و طراحی است که در آن دانشجو کار خود را به مدرسان و دانشجویان دیگر ارائه می دهد، و سپس بازخورد درباره آن کار را دریافت می کند.

دانشجویان دوره های رشته معماری در ارمنستان همچنین در سخنرانی های مربوط به تاریخ، تئوری و فناوری و همچنین آموزش های طراحی با کمک کامپیوتر شرکت خواهند کرد. به طوری که، هدف آن ها تسلط دانشجویان در برنامه های مختلف طراحی برای کمک به آن ها در تکمیل پروژه های فردی است. مقاله ها همچنین به عنوان بازدید مکرر از ساختمان های مهم و مکان های مورد علاقه معماری، جزء اصلی درجات معماری هستند.

هزینه تحصیل رشته معماری در ارمنستان

جهت تحصیل رشته معماری در ارمنستان متقاضی باید علاوه بر نتایج امتحانات، گواهی عملکرد تحصیلی قبلی را نیز ارائه دهد. با بررسی حدود (80%) از متقاضیان پاسخ مثبت می گیرند. هزینه شهریه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 5000$ (دلار) در سال است. حتی اگر شهریه آنقدرها بالا نباشد، دانشجویان هنوز هم می توانند برای بورسیه تحصیلی در ارمنستان اقدام کنند. دانشجویان دانشگاه می توانند مدرک خود را به صورت آنلاین نیز دریافت کنند. این کشور یکی از کمترین هزینه های زندگی در اروپا را دارد. کالاها و خدمات در این کشور یک چهارم کالاهای موجود در کشورهای اروپای غربی است. به طوری که، باعث می شود دانشجویان بعد از ورود راحت باشند و همچنین باعث می شود بسیاری از فعالیت های اوقات فراغت با قیمت مناسب در بین دانشجویان محبوب شود.

هزینه تحصیل رشته معماری در ارمنستان

معماران در ارمنستان

معماران، متخصصان مهندسی هستند که دانش هنر و طراحی را در ساخت، برنامه ریزی و طراحی ساختمان ها و سایر سازه ها به کار می برند. آن ها همکاری نزدیک با مهندسان عمران دارند. شغل معمار مستلزم کار گروهی است. دانشجویانی که علاقه زیادی به هنر، طراحی و مهندسی دارند می توانند رشته معماری در ارمنستان را به عنوان گزینه شغلی انتخاب کنند. این در سراسر جهان بسیار مورد تقاضا است.

تعداد زیادی از معماران در آژانس های دولتی و خصوصی استخدام می شوند. همچنین آن ها از سلسله مراتب و حقوق و مزایای عالی برخوردار هستند. اغلب اوقات بسیاری از معماران واجد شرایط شرکت مشاوره خود را شروع می کنند. فرصت ها بی حد و حصر است. برخی از معماران در معماری منظر تخصص دارند. این معماران در برنامه ریزی، طراحی و جهت دهی به چشم انداز، باغ یا فضای مشخص کار می کنند. حقوق ماهیانه کار در ارمنستان برای شخصی که به عنوان یک معمار در این کشور کار می کند، 720000AMD (درام) می باشد. بازه حقوقی این شغل در این کشور بین 346000AMD تا 1380000AMD (درام) می باشد.

در جدول زیر حقوق مشاغل مرتبط با این رشته را مشاهده می کنید:

نام شغلحقوق به درام
معمار956000AMD
طراح معماری918000AMD
تکنسین معماری557000AMD
مدیر معماری1480000AMD

هر 1000AMD (دارم) معادل با 2.08$ (دلار) است. علاقه مندانی که قصد مهاجرت به این کشور یا سایر کشور های جهان به خصوص کشورهای اروپایی را دارند، می توانند از اطلاعات مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *