مهاجرت تحصیلی مالت

رشته مدیریت در مالتا

رشته مدیریت در مالتا

رشته مدیریت در مالتا دارای بازار کار خوبی دارد؛ البته برای کسانی که علاوه بر زبان انگلیسی و مالتایی به زبان ایتالیایی هم مسلط باشند. چرا که 66% مردم مالتا به زبان ایتالیایی هم صحبت می کنند و برای این که فردی غیر اروپایی دارای صلاحیت استخدام شدن در مالتا باشد، باید در قیاس با متقاضیان کار داخلی یا افراد جویای کار که تابعیت سایر کشورهای اتحادیه اروپا را دارند، رزومه قوی تر و مهارت های بیشتری داشته باشد. رشته مدیریت در مالتا علاوه بر موقعیت های کاری زیاد، درآمد خوبی را هم به همراه خواهد داشت. البته نکته ای که در خصوص مالتا وجود دارد کمی وسعت و جمعیت این کشور است؛ چرا که سبب شده هم تعداد دانشگاه های کمی در مالتا وجود داشته باشد، هم موقعیت های کاری مالتا، در قیاس با کشورهایی مثل آلمان، سوئد، کانادا، هلند و غیره، به مراتب کم تر باشند.

در ضمن ذکر این نکته هم ضروری به نظر می رسد که بیشترین استخدام غیر اروپایی ها از سوی کارفرمایان مالتایی بیشتر در زمینه رشته های ترجمه و IT بوده است. به همین دلیل است که هرچند در مجموع می توان نتیجه گیری کرد کار فارغ التحصیلان رشته مدیریت در مالتا نسبتا خوب است، بهترین کشورها برای تحصیل و کار در این حوزه آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، هلند سوئیس هستند. مالتا با توجه به توریستی بودن بیشتر برای رشته های ترجمه، IT، هتلداری و غیره، مطلوب است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، برای علاقمندان به تحصیل و زندگی در مالتا طی سال 2023 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در مالتا چقدر است؟
  • مزایا و معایب تحصیل رشته مدیریت در مالتا کدام اند؟

مزایا و معایب تحصیل رشته مدیریت در مالتا

از جمله مهمترین مزایای تحصیل در مالتا می توان به امنیت بالای این کشور اشاره نمود. این موضوع در نمودار ذیل که راجع به شاخص جرم و جنایت در مالتا است با توجه به داده های سال 2023 نشان داده شده است:

بررسی وضعیت امنیت در مالتا

از دیگر مزایای تحصیل رشته مدیریت در این کشور می توان به عضویت مالتا در حوزه شنگن اشاره نمود. این بدان معنا است که با داشتن ویزای تحصیلی مالتا، دانشجویان امکان سفر و اقامت توریستی کوتاه مدت در سایر کشورهای شنگن از جمله ایتالیا، آلمان، یونان، هلند و غیره را خواهند داشت. منتهی تحصیل در این کشور معایبی هم دارد که شاید بتوان مهم ترین آن ها را عدم اعطای پاسپورت مالتا به شهروندان 3 کشور، یعنی ایران، افغانستان و کره شمالی، دانست. پس تحصیل، کار و حتی سرمایه گذاری در مالتا از سوی ایرانی ها نهایتا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود و با پاسپورت همراه نیست؛ این در حالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله ایتالیا، سوئیس، کانادا، آمریکا، هلند، مجارستان، دانمارک، سوئد، نروژ و غیره، ایرانی ها در نهایت می توانند با داشتن شرایط لازم تابعیت بگیرند.

هزینه تحصیل رشته مدیریت در مالتا

برای تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه دولتی مالتا یا به عبارتی (University of Malta) که اتفاقا بهترین دانشگاه این کشور است، دانشجویان باید با توجه به تابعیت و مقطع تحصیلی خود شهریه پرداخت نمایند. مثلا رشته های هنر و همچنین رشته های مدیریتی و تجاری در این دانشگاه سالانه بیش از 10000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. البته دوره های تحصیلی بعضا کم هزینه تری هم در مالتا وجود دارد؛ مثلا کارشناسی ارشد رشته Insurance and Risk Management در دانشگاه مالتا (University of Malta) 1 سال و 6 ماه طول می کشد و شهریه سالانه آن 7200€ (یورو) است. در همین دانشگاه شهریه رشتهPublic Policy and Staregic Management هم دقیقا 1 سال 6 ماه طول می کشد و شهریه سالانه آن 7200€ (یورو) است. شهریه رشته Strategic Management and Tourism هم در University of Malta در مقطع ارشد، 10800€ (یورو) است و کلا 1 سال طول می کشد.

دوره Cultural Heritage Management هم در University of Malta 2 سال و 6 ماه طول می کشد و شهریه سالانه آن 5360€ (یورو) است. در همین دانشگاه می توان رشته Strategic Management and Digital Marketing را در دوره 1 سال و نیمه با هزینه سالانه 7200€ (یورو) گذراند. البته به شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در مالتا را نیز افزود که رقم قابل توجهی است. در واقع زندگی در پایتخت مالتا بدون احتساب اجاره مسکن به شرح نمودار ذیل هزینه به دنبال دارد:

اجاره مسکن در والتا نیز به شرح ذیل است:

نوع مسکناجاره بهای ماهانه در شهر والتا به یورو
آپارتمان 1 خوابهبین 890€ تا 1400€
آپارتمان 3 خوابهبین 1730€ تا 2700€

هزینه تحصیل رشته مدیریت در مالتا

کار پس از تحصیل در مالتا

دانشجویانی که از یکی از دانشگاه های مالتا فارغ التحصیل شده باشند، تا 1 سال پس از اتمام تحصیلات خود می توانند به دنبال کاری در حوزه تحصیلی خود بگردند تا اقامت خود را تمدید نمایند. با توجه به جمعیت و وسعت کم مالتا، موقعیت های کاری رشته مدیریت در این کشور به فراوانی هلند، آمریکا، کانادا، سوئد و غیره نیست. منتهی مدیران در مالتا سطح درآمد خوبی دارند و در قیاس با برخی دیگر از رشته های تحصیلی شانس استخدام شدن آن ها نیز بالاتر می باشد. در مالتا حداقل و حداکثر درآمد مدیران ماهانه به ترتیب 2060€ و 10300€ (یورو) می باشد.

البته میزان دقیق درآمد هر شغلی، از جمله مدیریت، به موفق بودن شرکت، سابقه کاری، سطح تحصیلات، مهارت های شغلی، جنسیت و غیره بستگی دارد. به عنوان مثال مدیری که بین 2 تا 5 سال سابقه کار مرتبط در مالتا داشته باشد درآمدش 32% بیشتر از کسی است که سابقه کاری او کم تر از 2 سال می باشد. همچنین داشتن مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت سبب می شود درآمد افراد 29% بالاتر از کسانی باشد که با مدرک کارشناسی مدیریت در مالتا مشغول به کار هستند. در کل در سال 2023 متوسط درآمد ماهانه مدیران در کشور مالتا 6260€ (یورو) است که رقم خوبی می باشد. در این مقاله راجع به رشته مدیریت در مالتا توضیحاتی ارائه شد اما کسانی که به دنبال کسب نکات بیشتر راجع به مالتا، ایتالیا، هلند، سوئیس، سوئد و غیره هستند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *