مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

رشته مدیریت در لیختن اشتاین

رشته مدیریت در لیختن اشتاین

رشته مدیریت در لیختن اشتاین شرایط کاری خوبی به دنبال دارد؛ به همین دلیل علی رغم پرهزینه بودن بودن تحصیل و زندگی در این کشور، طرفدارانی دارد. لیختن اشتاین کشوری آلمانی زبان و اصطلاحا ذره بینی است که در اروپای مرکزی واقع شده و با کشورهای سوئیس و اتریش هم همسایه و هم مرز است. لیختن اشتاین همچنین کوچک ترین کشور دنیا است که با 2 کشور هم مرز می باشد و زبان رسمی آن هم مانند کشورهای اطرافش است. لیختن اشتاین عضویت گروه ها و معاهده های مهم زیادی از جمله شورای اروپا، جامعه تجارت آزاد اروپا، اتحادیه اروپا، حوزه شنگن، حوزه اقتصادی اروپا و غیره را دارد. عضویت لیختن اشتاین در این معاهده ها و روابط قدرتمند سیاسی و اقتصادی آن با کشورهای توسعه یافته و بانفوذ دنیا سبب شده پاسپورت این کشور یکی از ارزشمندترین پاسپورت های دنیا باشد.

به عبارت دقیق تر به نقل از وب سایت passportindenx.org رتبه پاسپورت این کشور در سال 2023 در دنیا 8 است. خوشبختانه برخلاف تعداد معدودی از کشورهای دنیا از جمله مالتا، امکان اخذ پاسپورت این کشور برای ایرانی ها وجود دارد. منتهی به این منظور ابتدائا باید اقامت قانونی لیختن اشتاین را اخذ نمایند؛ هرچند نکته منفی در این خصوص طول اقامت است. در واقع به جز زمانی که متقاضی اخذ تابعیت لیختن اشتاین با تبعه این کشور ازدواج کرده باشد و 5 سال از ازدواجشان گذشته باشد، در سایر موارد افراد باید حداقل 30 سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشند تا قانونا بتوانند درخواست اخذ پاسپورت این کشور را بدهند. با این وجود تحصیل در لیختن اشتاین طرفدارانی دارد به همین منظور موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در لیختن اشتاین کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته مدیریت در لیختن اشتاین

تحصیل رشته مدیریت در این کشور در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکتری 3 تا 4 سال است. هر سال تحصیلی در لیختن اشتاین هم با توجه به نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد شهریه های متفاوتی به دنبال دارد. اما رشته مدیریت غالبا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سالانه 2300€ تا 4000€ (یورو) در سال شهریه به دنبال دارد. منتهی این کشور تقریبا مشابه سوئیس هزینه های زندگی بالایی دارد. در واقع در هر 2 این کشورها اگر فرد موفق به اخذ پذیرش از دانشگاهی دولتی شود، شهریه ای که بابت تحصیل می پردازد نسبتا کم است؛ اما لیختن اشتاین و سوئیس هر 2 جزو کشورهای گران دنیا برای زندگی به حساب می آیند.

در واقع زندگی 1 نفره در این کشور معمولا ماهانه 1500€ تا 1800€ (یورو) هزینه به دنبال دارد که البته با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی ممکن است تا 2000€ (یورو) هم افزایش پیدا کند. البته یکی از پرهزینه ترین بخش های زندگی در لیختن اشتاین همانند برخی کشورهای دیگر مثل آمریکا و انگلیس، اجاره بهای آپارتمان است. به همین دلیل دانشجویان در لیختن اشتاین در صورتی که موفق به رزرو خوابگاه شوند، می توانند تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. برای بررسی بهتر این موضوع در نموداری که در ادامه ترسیم شده، اجاره بهای ماهانه آپارتمان 1 خوابه در لیختن اشتاین به طور متوسط نشان داده شده است:

میانگین اجاره بهای ماهانه در کشور لیختن اشتاین (یورو)

بهترین دانشگاه های مدیریت در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین همان طور که پیش تر اشاره شد کشوری ذره بینی و کم جمعیت است که به تناسب همین موضوع هم تعداد دانشگاه ها و موقعیت های کاری که در این کشور وجود دارد کم می باشد. همین مسئله یکی از دلایل دانشجویان بین المللی برای ترجیح تحصیل در آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، مجارستان، دانمارک و غیره است. کسانی که به دلایلی از جمله داشتن خویشاوند در این کشور و غیره، صرفا قصد انتخاب این کشور را دارند، بهتر است از دانشگاهی پذیرش رشته مدیریت را بگیرند که جایگاه علمی خوبی دارد. بهترین دانشگاه های لیختن اشتاین برای رشته مدیریت در سال 2023 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های لیختن اشتاین برای تحصیل رشته مدیریترتبه دانشگاه در سطح ملیشهری که دانشگاه در آن واقع شده
Universität Liechtenstein1Vaduz
Private Universität im fürstentum Liechtenstein3Triesen

اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور لیختن اشتاین، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در لیختن اشتاین در رشته مدیریت
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • نامه تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی دانشجو یا والدین وی در پرداخت هزینه های زندگی در این کشور
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در لیختن اشتاین

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت در لیختن اشتاین

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت در لیختن اشتاین

دانشجویانی که برای تحصیل به لیختن اشتاین آمده اند تا 35% در طول ترم و 100% در تعطیلات بین 2 ترم، اجازه مشغول شدن به کار ضمن تحصیل در این کشور را دارند. پیشنهاد می شود به هیچ عنوان دانشجویی بیش از 35% زمان کاری را حین تحصیل خود در لیختن اشتاین مشغول به کار نشود. چرا که کار ضمن تحصیل بیش از ساعات گفته شده غیر قانونی و غیر مجاز است و حتی ممکن است منجر به اخراج دانشجو از این کشور گردد.

کار پس از تحصیل رشته مدیریت در لیختن اشتاین

پس از فارغ التحصیلی رشته مدیریت از دانشگاهی در لیختن اشتاین، دانشجویان اجازه دارند با پیدا کردن کار اقامت خود در این کشور را تمدید نمایند. در لیختن اشتاین مدیران کم ترین و بیشترین میزان درآمدی که دریافت می نمایند به ترتیب ماهانه 4720CHF و 13900CHF (فرانک سوئیس) است. البته متوسط درآمد در لیختن اشتاین برای مدیران ماهانه 9080CHF (فرانک سوئیس) و سالانه 109000CHF (فرانک سوئیس) می باشد. لازم به ذکر است سابقه کار تاثیر زیادی در میزان درآمد مدیران در لیختن اشتاین دارد به طوری که کسانی که 2 تا 5 سال سابقه مدیریتی دارند 34% بیشتر از کسانی که زیر 2 سال سابقه کار دارند حقوق می گیرند. در این مقاله از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به رشته مدیریت در لیختن اشتاین، هزینه های زندگی و تحصیل در لیختن اشتاین و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *