ویزای مسافرتی آذربایجان

راهنمای ویزای توریستی آذربایجان

راهنمای ویزای توریستی آذربایجان

چنانچه علاقه مند به سفر به آذربایجان هستید با مطالعه راهنمای ویزای توریستی آذربایجان از شرایط این نوع ویزا توریستی اطلاع حاصل کنید. آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران از مکان های پر بازدید در میان هموطنان ایرانی است. این کشور که از نظر مسافت و فرهنگ بسیار نزدیک به ایران است از نظر جاذبه های گردشگری مانند ایران دارای جذابیت های زیادی است. هموطنان ایرانی می توانند بدون نیاز به ویزای توریست آذربایجان تا مدت 15 روز در منطقه خودمختار نخجوان بمانند اما برای سفر به سایر نقاط این کشور باید راهنمای ویزای توریستی آذربایجان را مطالعه کرده و ویزا دریافت کنند. در ادامه این مطلب تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به خوبی درباره راهنمای ویزای توریستی آذربایجان توضیح داده اند.

راهنمای ویزای توریستی آذربایجان و گردشگری

آذربایجان دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی است که بازدیدکنندگان از سراسر جهان را به خود جلب می کند. برخی از محبوب ترین فعالیت ها و مکان های گردشگری برای بازدید شامل بناهای تاریخی در شهر قدیمی (ایچری شیر)، میراث جهانی یونسکو در باکو، کوه آتش، آتشفشان های گلی در نزدیکی گوبوستان و همچنین هشت پارک ملی است. صنعت توریست از سال 2000 رشد سریعی را تجربه کرده است و به طور فزاینده ای برای سلامتی، آبگرم و گردشگری مذهبی محبوب می شود. خارجی ها درصد بسیار کمی از جمعیت آذربایجان را تشکیل می دهند که حدود 0.5% هستند. بیشتر خارجی ها در باکو زندگی می کنند که در آن مدارس بین المللی و بسیاری از خانواده های انگلیسی زبان وجود دارد. صنعت نفت و گاز منجر به رشد اقتصادی در کشور شده است.

گردشگری پس از سال ها بی ثباتی در حال بهبود است. هر ساله افراد بیشتری به کشور سفر می کنند. اکنون دولت وقت و تلاش زیادی را صرف تبلیغ آذربایجان به بازدیدکنندگان خارجی کرده است. این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد: بقایای ماقبل تاریخ، حومه زیبا، شهرها و مناطق باستانی به ویژه باکو و بسیاری از پارک های ملی و مناطق دیدنی. بسیاری از گردشگران از آذربایجان بازدید می کنند تا آتشفشان های گلی متعدد این کشور را ببینند. حدود نیمی از آتشفشان های گلی شناخته شده در جهان در جنوب قفقاز یافت می شود.

در نمودار زیر میزان گردشگران در سال های گذشته در آذربایجان نمایان است:

راهنمای ویزای توریستی آذربایجان و معرفی آن

ویزای توریستی آذربایجان یک ویزای غیر مهاجرتی و موقت است که به افراد خارجی اجازه می دهد تا از آذربایجان دیدن کنند و به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشند و مهاجرت به آذربایجان را تجربه کنند. اخیرا ویزای توریستی آذربایجان به صورت الکترونیکی نیز صادر می شود و متقاضیان نیازی به حضور در کنسولگری این کشور ندارند. ویزای توریستی الکترونیکی آذربایجان معمولا ظرف 3 روز صادر میشود. جهت دریافت این ویزا باید به سایت آن مراجعه کرده و مدارک را به صورت الکترونیکی ارائه کنید و ویزای توریستی آذربایجان را دریافت کنید. شرح ویزای توریستی آذربایجان به شکل زیر است:

نام ویزانوع ویزامدت اقامتقابلیت تمدید
ویزای توریستی آذربایجانکوتاه مدت1 تا 3 ماهندارد

راهنمای ویزای توریستی آذربایجان و اقامت

هتل های آذربایجان با استفاده از سیستم ستاره طبقه بندی می شوند و محدوده آنها از 1 تا 5 ستاره است. در حالی که بیشتر هتل ها در پایتخت این کشور، باکو هستند در همه مقاصد اصلی اقامتگاه وجود دارد که از هتل ها گرفته تا مهمانسراها و استراحتگاه ها در آن اقامت دارند. از جمله اقامت گاه ها در آذربایجان:

پارامترشرح
هتل های بوتیکاین هتل های کوچک خدمات متمایز، راحتی و دکوراسیون داخلی مضمونی را ارائه می دهند. یک هتل بوتیک چهار ستاره معمولا در یک ساختمان تاریخی در مرکز شهر واقع شده و حداقل اندازه اتاق 15 متر مربع است. هتل های بوتیک 5 ستاره نیز دارای پارکینگ هستند.
هتل مهمانخانهدر آذربایجان، مهمان خانه ها کمتر از ده اتاق برای اقامت مهمان دارند و حداکثر می توانند 3 ستاره داشته باشند. اتاق های یک نفره، دونفره و جمعی وجود دارد. رستوران و بار و همچنین سرویس اتاق و خشکشویی معمولا در دسترس است. اتاق ها مجهز به تلویزیون صفحه تخت، مینی بار و تهویه مطبوع و همچنین تلفن و دسترسی به اینترنت هستند.
متلبه متل ها می توان حداکثر 4 ستاره اختصاص داد و از آنجایی که امکان دسترسی آسان به پارکینگ را دارند، بهترین گزینه برای مسافران با ماشین است.
استراحتگاهاستراحتگاه ها و آسایشگاه ها انواع مختلفی از خدمات درمانی و مکمل را ارائه می دهند. همچنین درمان هایی را برای بهبود وضعیت عمومی و همچنین ارائه خدمات زیبایی ارائه می دهد. این نوع محل اقامت معمولا در محیطی زیبا، خارج از مراکز شهر و نزدیک منابع طبیعی واقع شده است.

راهنمای ویزای توریستی آذربایجان و اقامت

سفر به آذربایجان و نکات محلی

در صورت تمایل به عزیمت به آذربایجان، گزینه های پرواز محدودی در دسترس است. برای اطلاع از جزئیات پرواز مستقیما با شرکت های هواپیمایی تماس بگیرید. اگر به آذربایجان سفر می کنید باید سریعا ورود خود را اعلام کنید. استفاده از ماسک های صورت در فضاهای عمومی اجباری است و در صورت عدم رعایت این موارد می توانید جریمه شوید. برای جابجایی در مناطق قرنطینه موجود در شهرهای بزرگ، دیگر نیازی به ثبت نام در بانک اطلاعات دولت ندارید. محدودیت های اعمال شده به دلیل COVID-19 ممکن است در مدت کوتاهی تغییر کند. خطوط هوایی داخلی آذربایجان ممکن است استانداردهای بین المللی نگهداری و ایمنی را نداشته باشند. همچنین می توانند بیش از حد شلوغ باشند و لغو و تأخیرها معمول است.

از جمله موارد مهم درباره راهنمای ویزای توریستی آذربایجان توجه به نکات و قوانین محلی درباره آذربایجان است که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • اعتراضات ممکن است به خشونت تبدیل شود. از اجتماعات بزرگ مردمی پرهیز کنید.
  • درگیریهای مسلحانه در منطقه بین مرز بسته ارمنستان و آذربایجان و خط آتش بس رخ می دهد. درگیری نیز در محاصره مناقشه ارمنستان قره باغ و منطقه نظامی اطراف آن رخ می دهد. ورود به قره باغ بدون مجوز غیرقانونی است.
  • جرایم سنگین در آذربایجان نادر است. اما خارجی ها جرم جدی را گزارش کرده اند، از جمله سرقت از منزل، سرقت و تعرض لذا در شب بیشتر رعایت کنید.
  • غذا یا نوشیدنی خود را بدون مراقبت رها نکنید.
  • در بازارهای بیرونی و حمل و نقل عمومی مراقبت کنید. سارقان ممکن است به عنوان افسر پلیس ظاهر شوند و پول طلب کنند.

مدارک لازم ویزای توریستی آذربایجان

از جمله مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آذربایجان و اخذ ویزای توریستی آذربایجان عبارتند از:

  • رزرو هتل
  • بلیط رفت و برگشت
  • گذرنامه معتبر
  • عکس رنگی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • بیمه پزشکی

البته توصیه می شود در زمان شیوع ویروس کرونا به طور جدی از سفرهای تفریحی و گردشگری بپرهیزید. لازم به ذکر است در زمان کرونا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند برای مهاجرت شما از هر روشی پیگیری های لازم را انجام داده و با استفاده از روش های قانونی در تسریع صدور ویزا های مهاجرتی شما تلاش کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *