ویزای مسافرتی آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان و به طور کلی آذربایجان هم از نظر طبیعی و هم از نظر بناهای تاریخی دارای جاذبه های فراوانی است. آذربایجان با رشد و توسعه اقتصاد خود امروز یکی از کشورهای توسعه یافته قفقاز است. امروز آذربایجان با تبلیغات فراوان در صدد توسعه صنعت توریسم خود است و این کشور جاذبه های گردشگری خود را در سطح جهانی تبلیغ می کند و شهر باکو نیز به عنوان شهر اصلی این کشور معرفی می شود. آذربایجان با توجه به نزدیکی فرهنگ با ایران و همچنین زبان آذری با بخش آذربایجان ایران، بسیار مورد توجه برخی از هموطنان قرار گرفته و میزان سفر ایرانیان به آذربایجان زیاد می باشد لذا در ادامه تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مطلب برخی از جاذبه های گردشگری آذربایجان را معرفی کرده اند.

معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان

آذربایجان کشوری رنگارنگ و متنوع است. جایی که فرهنگ های آسیایی و اروپایی بهم پیوسته اند. این کشور یک کشور مرفه و مدرن است که تاریخ و ارزش خود را حفظ می کند. صدها مناظر تاریخی وجود دارد که در سراسر این کشور وجود دارد، شهرهای باستانی، قلعه ها، مساجد و کاخ ها از زمان قدرتمند ترین افراد حفظ شده اند. منطقه تفریحی آذربایجان در ساحل دریای خزر استراحتگاه های بهداشتی عالی است. در جایی که هر گردشگری می تواند سلامتی خود را بهبود ببخشد، آفتاب گرفته و در سواحل آن استراحت کند. گردشگران از سراسر جهان به مناظر زیبا و طبیعی آذربایجان جذب این کشور می شوند.

در آذربایجان 11 منطقه آب و هوایی وجود دارد که بیشتر شامل مناطق نیمه گرمسیری است. بهترین زمان سفر به آذربایجان از ماه مارس تا اکتبر است. در بهار طبیعت با رنگهای روشن شکوفا می شود. از ماه می آب دریای خزر تا دمای مناسب گرم می شود. آغاز پاییز یکی از بهترین زمان ها برای گردش و سفر است. در آذربایجان، گردشگران خود را به بهشت ​​میوه این کشور می رسانند. در این کشور می توانید زردآلو، هندوان ، انار و انگور شیرین نیز به مقدار زیادی میل کنید.

در اینجا برخی از جاذبه های گردشگری آذربایجان معرفی شده اند:

نام فارسینام لاتین
شهر قدیمی باکوBaku’s Old City
برج دوشیزهMaiden Tower
قلعه شیروان شاهPalace of the Shirvanshahs
خیابان نظامیNizami street
برج های آتشFlame Towers
ونیز کوچکMini Venice
مسجد تزه پیرTeze Pir Mosque
قلعه اسماعیلیاIsmailiyya Palace
قلعه شادیPalace of Happiness
ساحل بیلگاهBilgah Beach
موزه ملی تاریخ کشور آذربایجانNational Museum of History of Azerbaijan
پارک ملی آبشرونAbsheron National Park

آشنایی با آذربایجان

آذربایجان کشوری عجیب و جذاب است. آذربایجان که در مرز آسیا و اروپا واقع شده است دارای یکی از فرهنگ هایی است که تعریف آن بسیار دشوار است، زیرا این کشور در قفقاز با نفوذ زیادی از ترکیه و ایران همراه است و قبلا بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بوده است بنابراین نتیجه نهایی آن ترکیب عجیب از فرهنگ های مختلف است. پایتخت آذربایجان باکو واقع در دریای خزر، ترکیبی از یک شهر قدیمی قرون وسطایی با یک افق فوق مدرن، تاثیرات پارسی، ترکی، شوروی و اروپایی را با هم ترکیب می کند. پایتخت آذربایجان با داشتن جاذبه هایی از آسمان خراش های قرن هجدهم تا ونیز کوچک شهر جالبی برای بازدید است. برای آشنایی بیشتر درباره آذربایجان اطلاعات زیر ارائه شده است.

  • آذربایجان اولین کشور دموکراتیک در کشورهای اسلام گرا است. این کشور همچنین اولین کشور مسلمان است که دارای تئاتر و اپرا است.
  • آذربایجان کشوری باستانی با تاریخ و فرهنگ غنی است.
  • آذر به معنای آتش است. مردمی که قبل از هزاران سال در آذربایجان زندگی می کردند، آتش را پرستش می کردند، زیرا آتش را خدای خود می دانستند.
  • آذربایجان به سرزمین آتش نیز معروف است.
  • واحد پول این کشور منات است

در نمودار زیر میزان گردشگران در آذربایجان آورده شده است:

میزان گردشگر در آذربایجانشهر قدیمی باکو از جاذبه های گردشگری آذربایجان

شهر قدیمی باکو یکی از قدیمی ترین محله های مسکونی آذربایجان است که توسط دیوارهای قلعه به خوبی حفظ شده و احاطه شده است. در تمام این منطقه مردم از عصر برنز در اینجا زندگی می کرده اند. هم اکنون مردم بیشتر در این خانه ها زندگی می کنند که از صدها و هزاران سال پیش به جا مانده است. در وسط خیابان های سنگی شهر قدیمی باکو که به زبان آذری به شهر داخلی معروف است، به نظر می رسد که زمان در آن متوقف شده است. در این منطقه می توانید رنگ و جو این کشور را کاملا احساس کنید. این شهر باستانی در فهرست یونسکو ثبت شده است و امروز، این قلب تاریخی در پایتخت خانه برج دوشیزه، بافندگان فرش سنتی و بسیاری از کافه ها و رستوران ها است.

برج دوشیزه نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آذربایجان در این شهر قرار دارد. قدمت این برج استوانه ای به قرن 12 می رسد و یک داستان مرموز دارد. مورخان بر این باورند که برج دوشیزه ای که در فهرست یونسکو قرار دارد، قبل از اینکه در قرن هجدهم به عنوان برج دیده بانی شناخته شود، به عنوان معبد زرتشتیان عمل می کرده است. راه پله مارپیچی را به بالای سازه 29 متری دنبال کنید تا بهترین مناظر شهر قدیمی را مشاهده کنید.

پارک ملی گوبوستان

این پارک طبیعی در غرب گوبوستان واقع شده است که حدود 45 مایل با جنوب غربی باکو فاصله دارد. این پارک در سال 1965 تاسیس شده است. این مکان همچنین میراث جهانی یونسکو بود. در اینجا یکی از معروف ترین آتشفشان های گلی است که در حال جوشیدن از زمین با مخلوط روغن و آب است. همچنین غاری از نقاشی های حفظ شده از دوران ماقبل تاریخ برای نشان دادن اعتقادات و زندگی روزمره مردم بدوی قابل مشاهده است. در دامنه کوه بیوکداش کتیبه های لژیونرهای رومی نیز دیده می شود.

شکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان

شکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان

در قسمت شمال غربی کشور آذربایجان، شهری جذاب به نام شکی را می یابید، شهری که زمانی در مسیر تجارت تاریخی جاده ابریشم یکی از نقاط ضروری بود. جای تعجب نیست که شکی از نظر تاریخی بسیار غنی است. شکی با قدمت 2500 سال پیش یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر در کل قفقاز است. زمانی یکی از شهرهای جاده ابریشم بود، اکنون یکی از زیبا ترین شهرها و میراث جهانی یونسکو است. شکی زیبا که با کوه های سرسبز و زیبا احاطه شده است، دارای کاخ منحصر به فرد قرن هجدهم شاکی خان و یک مرکز تاریخی زیبا از شکی است که در سال 2019 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کاخ شاکی خان ها کاخی آراسته است و دارای نقاشی دیواری و تزئینات دیدنی و جذاب از داخل و خارج است. ویترین های شیشه ای به جذابیت آن افزوده اند. بهترین میراث از آن دوران کاروانسرا خواهد بود. این مکان دیدنی آذربایجان یکی از قدیمی ترین هتل های آذربایجان است. این مکان برای بازرگانانی که با کاروان در جاده ابریشم سفر می کردند، محل اقامت آذربایجان بود. تاکنون کاروانسرا هنوز میهمانانی را می پذیرد که می خواهند شب ها را در آنجا سپری کنند. هنگام بازدید از آذربایجان، رفتن به خوانسارای نیز یکی از سرگرم کننده ترین کارهایی است که در آنجا انجام می شود. مرکز تاریخی شکی مملو از خیابان های سنگفرش شده و معماری قرون وسطایی است.

دیگر جاذبه های گردشگری آذربایجان

از پایتخت زیبا و مدرن آن، باکو تا دشت های خشک، خط ساحلی زیبا و برخی از مرتفع ترین رشته کوه های اروپا، آذربایجان به عنوان سرزمین آتش شناخته می شود و ترکیبی جالب از اصالت و ماجراجویی در یک سرزمین دارای فرهنگ را ارائه می دهد. در اینجا برخی دیگر ار جاذبه های گردشگری آذربایجان معرفی شده اند:

پارامترشرح
پارک ملی آبشرونیکی از جاذبه های گردشگری بسیار محبوب آذربایجان، پارک ملی Absheron برخی از مناظر خشک و چشمگیر کشور را ارائه می دهد و بیش از 50 گونه حیوان از جمله برخی از گونه های در معرض خطر نیز زندگی می کنند.
آستاراآستارا در انتهای جنوب، در مرز ایران، یکی از قدیمی ترین شهرهای آذربایجان است.آستارا یک شهر ساحلی زیبا است که با مناظر خیره کننده احاطه شده است. کوه های تالیش و پارک ملی هیرکان دو مکان محبوب و زیبای طبیعی در این منطقه هستند.
گوبامنطقه شمال شرقی آذربایجان به دلیل چشم اندازهای سرسبز و دهکده های کوچک غنی مشهور است. این مکان بهترین جا برای تجربه فرهنگ آذربایجان است. این منطقه دارای قدیمی ترین و مرتفع ترین روستاهای کشور است. خینالوگ شهری خیره کننده با 5000 سال قدمت است و در واقع دورترین جاذبه گردشگری آذربایجان است.
دریاچه گویگل1500 متر بالاتر از سطح دریا، این دریاچه در پارک ملی گویگل واقع شده است. آماده باشید تا شاهد محیطی با آبهای شفاف و زلال باشید که قرن ها به نقاشان و هنرمندان کشور الهام بخشیده است.
دریای خزربزرگترین دریاچه جهان به حساب می آید، رانندگی در امتداد سواحل آذری دریای خزر یک تجربه سفر جاده ای آرام و زیبا است.

برج های آتش از جاذبه های گردشگری ارمنستان

آسمان خراش های سه گانه باکو برج های شعله برجسته ترین منظره در افق شهر و نماد باکو می باشد. در شب، نمای شیشه ای آنها به رنگ آتش روشن می شود، این اثر توسط 10،000 لامپ LED رنگ ایجاد می شود. دو برج توسط ادارات و آپارتمان ها اشغال شده است، در حالی که برج سوم برای افراد محلی باز است، که می توانند از نوشیدنی یا وعده های غذایی در هتل لذت ببرند. همانطور که مشاهده نمودید آذربایجان دارای جاذبه های گردشگر بسیار است و شرح تمامی آنها در این مقاله نمی گنجد. شهروندان خارجی برای سفر به این کشور باید ویزای توریستی آذربایجان را بدست آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات مهاجرتی می تواند در این راه راهنمای شما باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *