مهاجرت تحصیلی آلمان

دانشگاه اشتوتگارت در آلمان

دانشگاه اشتوتگارت در آلمان

یکی از دانشگاه برتر در کشور آلمان دانشگاه اشتوتگارت در آلمان می ­باشد. این دانشگاه در سال 1829 در شهر اشتوتگارت تأسیس گردید. این دانشگاه هر ساله دانشجویان خارجی زیادی را پذیرش می­ نماید. هم اکنون نیز از میان 25000 دانشجویی که در این دانشگاه مشغول به تحصیلند. 3000 دانشجو را دانشجویان بین المللی تشکیل داده است. دانشگاه اشتوتگارت در آلمان به پیشرفت های قابل توجهی در زمینه مهندسی برق و مکانیک رسیده است.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره لازم را دارند. همچنین دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف باید مبالغی را پرداخت نمایند. که بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان این مبلغ متفاوت است. ما به دانشجویان عزیز مشورت با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را جهت تصمیم گیری در زمینه تحصیل در آلمان پیشنهاد می­ نمائیم.

تحصیل در دانشگاه اشتوتگارت در آلمان

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های آلمان به شمار می­ رود. دانشجویان می­ توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند. این دانشگاه تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان ارائه می نمایند. دانشجویان نیز در کشور آلمان اجازه انجام کار حسن تحصیل را خواهند داشت. با این وجود به راحتی خواهند توانست هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان را پوشش دهند.

البته تعداد ساعات کاری دانشجویان در مقاطع مختلف در این کشور متفاوت است. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می­ باید حداقل نمره 5 را در آزمون آیلتس کسب نموده باشند. همچنین دانشجویان برای تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه اشتوتگارت در آلمان باید دارای مهارت زبان آلمانی با سطح A2 باشند. علاقمندانی که قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارند و از مهارت این زبان برخوردار نیستند، امکان گذراندن دوره های زبان آلمانی قبل از ورود به این دانشگاه وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد تعداد محصلین در کشور آلمان خواهیم بود:

تعداد مهاجرین تحصیلی به آلمان

رنکینگ دانشگاه اشتوتگارت در آلمان

دانشگاه اشتوتگارد یکی از بهترین دانشگاه های آلمان و جهان است. این دانشگاه جزء 250 دانشگاه برتر در جهان است که رتبه 48 را در بخش مکانیک و مهندسی برق و رتبه 87 را در زمینه تکنولوژی به خود اختصاص داده است. ناگفته نماند این دانشگاه در زمینه مهندسی مکانیک و برق دارای رتبه سوم در میان دانشگاه های کشور آلمان می­ باشد. با توجه به تمامی موارد فوق و امکان تحصیل به زبان انگلیسی بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند.

این دانشگاه دارای 10 دانشکده می ­باشد که به شرح زیر می باشد:

  • دانشکده معماری شهری
  • دانشکده مهندسی راه و ساختمان
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده مهندسی نرم افزار
  • علوم کامپیوتر
  • دانشکده ریاضیات و فیزیک
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده طراحی مهندسی

امکانات دانشگاه اشتوتگارت کشور آلمان

این دانشگاه امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. خوابگاه ها، کتابخانه ها و سالن های ورزشی از جمله امکانات این دانشگاه هستند. دانشجویان می ­توانند به صورت بلند مدت و کوتاه مدت در خوابگاه های این دانشگاه اقامت گزینند. البته امکان اقامت در آپارتمان های خصوصی نیز برای دانشجویان وجود دارد که در این صورت دانشجویان ملزم به پرداخت اجاره های بیشتری خواهند بود. اجاره خوابگاه های دانشگاه اشتوتگارت در آلمان 150€ الی 200€ (یورو) در ماه می­ باشد. در حالیکه اجاره آپارتمان های دانشجویی ماهانه 350€ الی 500€ (یورو) در ماه برآورد شده است.

شهریه تحصیلی دانشگاه اشتوتگارت در آلمان

تحصیل در دانشگاه اشتوتگارت به صورت رایگان نیست. دانشجویان می­ باید شهریه هایی را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در این دانشگاه به ازای هر ترم تحصیلی 350€ (یورو) می­ باشد. دانشجویان با پرداخت هزینه فوق از مزایای حمل ونقل رایگان، کارت دانشجویی و هزینه ممیزی نیز برخوردار خواهند شد. دانشجویان می­ باید هزینه ای معادل 650€ (یورو) در ماه را جهت پرداخت هزینه های زندگی خود در کشور آلمان در نظر داشته باشند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور برای دانشجویان بین المللی فراهم است. بورسیه DAAD یکی از معروفترین بورسیه هایی است که دانشگاه اشتوتگارت در آلمان به دانشجویان اعطاء می ­نماید.

این بورسیه از طرف سازمان آموزش و پرورش آلمان جهت حمایت از دانشجویان قرار داده شده است. همچنین کم هزینه های دیگری نیز از سوی شرکت فوق به دانشجویان اختصاص داده شده است که به دانشجویانی که به زبان انگلیسی تحصیل می نمایند، تعلق خواهد گرفت. شرکت دیگری بنام Hilti نیز کمک هزینه ها و بورسیه هایی را به دانشجویان اعطاء می ­نماید. این شرکت علاوه بر اینکه به دانشجویان بورسیه هایی را اعطاء می ­نماید. کمک هزینه هایی با ارزش 1500€ (یورو) جهت هزینه های پایان نامه و غیره به دانشجویان ترم آخر پرداخت می­ نماید.

شهریه تحصیلی دانشگاه اشتوتگارت در آلمان

اخذ پذیرش از University of Stuttgart آلمان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه اشتوتگارت آلمان را دارند، جهت پذیرش در این دانشگاه می­ باید ابتدا درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. زمان ارسال درخواست های پذیرش به این دانشگاه جهت تحصیل در مقاطه کارشناسی و کارشناسی ارشد 15 و 16 جولای می­ باشد.

نمرات زبان در خصوص تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف به دین صورت است:

مقطع تحصیلینمره آیلتسنمره تافل
کارشناسی5.575
کارشناسی ارشد679
دکتری788

این دانشگاه پس از بررسی و ارزیابی مدارک دانشجویان و تأیید مدارک، دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهند نمود. متقاضیان پس از اخذ دعوتنامه تحصیلی از سوی دانشگاه اشتوتگارت در آلمان می­ توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان اقدام نمایند. مدارک زیر جهت پذیرش در این دانشگاه الزامی می­باشد:

  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی بهمراه ریز نمرات آنها
  • مدرک زبان انگلیسی و دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارند، ارائه گواهی مهارت زبان آلمانی الزامیست.
  • تعیین رشته تحصیلی

ویزای تحصیلی کشور آلمان

همانطور که می­ دانید دانشجویان جهت ادامه تحصیل در آلمان نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. متقاضیان پس از اخذ موافقتنامه تحصیلی آلمان می­ توانند با مراجعه به سفارت این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایند. مدارک زیر جهت اخذ این ویزا ضروری می­ باشد:

  • ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • موافقتنامه تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان
  • تکمیل نمودن فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدارک هویتی
  • ارائه مدارک تمکن مالی برای زندگی دانشجویی
  • انگیزه نامه تحصیلی

ناگفته نماند امکان اخذ ویزای تحصیلی این کشور بدون مدرک زبان نیز وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب همواره در حال یاری رساندن به تمامی علاقمندان مهاجرت به دیگر کشورها می­ باشد. از این رو می توانید مقاله اقامت آلمان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *