مهاجرت تحصیلی آلمان

فاند و فول فاند در آلمان

فاند و فول فاند در آلمان

بهره مند شدن از فاند و فول فاند در آلمان به دانشجویان خارجی در کاهش هزینه های تحصیل و اقامت دانشجویی در این کشور کمک قابل ملاحظه ای می کند. آلمان به عنوان یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی، برخی از بهترین شرایط را برای کسب مدرک و بهره گیری از یک تجربه تحصیل آلمانی ارائه می دهد. دلایل بیشماری وجود دارد که باعث می شود آلمان برای دانشجویان خارجی به مقصد مورد نظر تبدیل شود.

هزینه های تحصیل در آلمان و فرصت های بهره مند شدن از فاند و فول فاند در آلمان بسیار ایده آل می باشند. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی خارج از اروپا، زندگی در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین المللی با هزینه کمتری همراه است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کلی بهره مند شدن از فاند و فول فاند در آلمان خواهند پرداخت.

مزایا تحصیل در آلمان

اگر دوست دارید در اروپا تحصیل کنید، شاید هیچ کشوری بهتر از آلمان نباشد. این یکی از 4 مقصد برتر در جهان است که توسط دانشجویان بین المللی انتخاب شده است انتخاب یک دانشگاه آلمانی گام بعدی ایده آل برای بسیاری از دانشجویان است. تحصیلات با کیفیت بالا، چشم انداز شغلی عالی و زندگی در یک کشور جذاب از جمله دلایلی است که دانشجویان بین المللی به آلمان هجوم می آورند. آلمان با سیستم آموزشی در سطح جهانی و کشوری از نظر فنی سالم، اکنون به انتخاب ترجیحی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

در کنار مدارک مورد تحسین جهانی، می توانید پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان، فرصت های شغلی فراوانی را انتظار داشته باشید. مرکز آموزش عالی آلمان بستری است که از طریق آن می توانید با بهره مندی از اطلاعات کامل و کمک در مورد حقایق آلمان، سیستم آموزشی، دانشگاه ها و کالج ها، برنامه های تحصیلی و سایر،شرایط تحصیل در آلمان خود را محقق کنید. سیستم آموزش عالی در آلمان فرصت های عالی و مدارک معتبر جهانی را ارائه می دهد. برای آلمانی ها و دانشجویان بین المللی به طور یکسان، اکثر دوره ها در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. حتی امکان تحصیل در منزل برای برخی دوره ها وجود دارد.

 

شرایط تحصیل با فاند و فول فاند در آلمان

آلمان برای دانشجویان خارجی که به دنبال آموزش بین المللی هستند به یک مقصد محبوب تبدیل شده است. دانشگاه های برتر آلمان برنامه های معتبر بین المللی را با هزینه ای نسبتا ارزانتر در مقایسه با انگلیس، ایالات متحده یا استرالیا ارائه می دهند. علاوه بر این تعداد قابل توجهی بورسیه تحصیلی در دسترس است که به دانشجویان خارجی امکان می دهد. به طور رایگان در آلمان تحصیل کنند. لازم به ذکر است که برای تحصیل در آلمان چندین راه وجود دارد. دریافت فاند و فول فاند در آلمان یکی از این راه ها می باشد. همچنین روش های مختلفی برای به دست آوردن فاند و فول فاند در آلمان وجود دارد که همگی به دوره و مقطع تحصیلی، مدت زمان اقامت در آلمان و وضعیت تحصیلی دارد. به یاد داشته باشید که در برخی از دانشگاه های آلمان دانشجویان هیچ هزینه ای برای تحصیل پرداخت نمی کنند.

آلمان تأکید زیادی بر همکاری پژوهشی در سطح جهانی دارد. بسیاری از سازمان های این کشور از محققان و دانشگاهیان بین المللی حمایت می کنند. امروزه بیش از 33000 محقق بین المللی با بورس های تحصیلی در کشور آلمان حمایت می شوند. علاوه بر این، بودجه تحقیق در آلمان با هدف تأمین اعتبار توسعه ایده ها و فناوری های جدید است. دامنه همه چیز از تحقیقات اساسی در علوم طبیعی، فناوری های جدید گرفته تا بودجه تحقیقات ساختاری در موسسات آموزش عالی را در بر می گیرد. تخمین زده شده است که هزینه های زندگی در آلمان در حدود 853€ (یورو) در ماه است. از آنجا که این مسئله می تواند یک چالش برای دانشجویان بین المللی باشد. برنامه های بی شماری این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که در قالب فاند و فول فاند تحصیلی در آلمان از آنها کمک مالی دریافت کنند.

انواع فاند و فول فاند در آلمان

همانطور که می دانید متقاضیان بین المللی می توانند از طریق فاند و فول فاند در آلمان مشغول به تحصیل شوند. دولت آلمان و دانشگاه های آلمان هر ساله بورس های تحصیلی (فاند و فول فاند) را به دانشجویان بین المللی و شهروندان کشور آلمان ارائه می دهند. ما در اینجا به برخی از بهترین بورسیه های دکترا در آلمان، بورسیه های کارشناسی ارشد در آلمان و بورس های دوره کارشناسی ذکر کرده ایم:

  • برنامه فاند تحصیلی DAAD (خدمات تبادل دانشگاهی آلمان)
  • فاند سازمان هاینریش بول آلمان
  • فاند ملی آلمان برای دانشجویان بین المللی
  • فاند سازمان کنراد آدنوئر در آلمان برای دانشجویان بین المللی
  • فاند اراسموس در آلمان

شرایط اعزام دانشجو به آلمان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

برنامه فاند تحصیلی DAAD (خدمات تبادل دانشگاهی آلمان)

بورسیه های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد DAAD برای دانشجویان بین المللی در آلمان در دسترس است. این بورس تحصیلی به دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد رشته های منسوجات، فناوری پارچه آماده، علوم محیط زیست، کنترل کیفیت هوا، ضایعات جامد، فناوری پردازش پساب فاضلاب، فتوگرامتری، مهندسی منابع آب، انرژی تجدید پذیر، برنامه ریزی زیربنایی، خطرات طبیعی، مهندسی سازه و هیدرولوژی ارائه می شود.

در خصوص تحصیل در این کشور، بهتر است ابتدا با هزینه های زندگی در آلمان در نمودار زیر آشنا شوید:

هزینه های اصلی زندگی در آلمان

مهلت این بورس تحصیلی از اوت تا نوامبر است می باشد و با مشاهده جدول زیر می توانید با این بورس بیشتر آشنا شوید:

آیتمشرح
نوع فاندفول فاند
دانشگاهدانشگاه فنی درسدن، باوهاوس، فلنسبورگ، اشتوتگارت و هانوفر
دوره تحصیلیکارشناسی ارشد و دکترا
مناسب برایدانشجویان بین المللی
محلآلمان

از مزایای این فاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت 850€ (یورو) در ماه
  • پرداخت های مربوط به پوشش بیمه سلامت، حوادث و بیمه مسئولیت شخصی
  • کمک هزینه سفر
  • کمک هزینه تحصیلی

معیارهای واجد شرایط بودن این فاند نیز عبارتند از:

  • متقاضیان باید بطور معمول مدرک کارشناسی داشته باشند.
  • مدرک متقاضی باید مربوط به رشته ای باشد که آنها برای بورس های تحصیلی در آلمان درخواست می کنند.
  • مدرک متقاضی نباید بیشتر از 6 سال قدمت داشته باشد.
  • افرادی که 15 ماه یا بیشتر در آلمان زندگی می کنند، نمی توانند برای این بورس تحصیلی اقدام کنند.
  • متقاضیان ابتدا به دانشگاه میزبان و سپس برای بورسیه های DAAD در آلمان اقدام می کنند.

فاند سازمان هاینریش بول آلمان

تمام دانشجویان بین المللی، آلمانی و اتحادیه اروپا که موفق به اخذ پذیرش در برنامه های تحصیلی می شوند که در دانشگاه های آلمان و دانشگاه های سوئد تدریس می شوند. از این رو می توانند اقدام به کسب این فاند کنند که مهلت درخواست آن تا یک مارس (سالانه) است. هاینریش بول مطابق دستورالعمل های صادر شده توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان و وزارت امور خارجه به دانشجویان آلمانی و خارجی بورسیه می دهد.

در جدول زیر به اطلاعات کلی این فاند تحصیلی اشاره شده است:

آیتمشرح
نوع فاندفول فاند
دانشگاهدانشگاه های آلمان و سوئد
دوره تحصیلیکارشناسی ارشد و دکترا
موضوعاتتمام موضوعات
مناسب برایدانشجویان آلمانی، بین المللی و اتحادیه اروپا

از مهمترین مزایای این فاند برای دانشجویان بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت حداقل 850€ (یورو) در ماه در دوره کارشناسی ارشد
  • پرداخت حداقل 1200€ (یورو) در ماه در دوره دکترا

همچنین معیارهای کسب این فاند شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه مدرک کارشناسی معتبر برای دوره کارشناسی ارشد
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد معتبر برای دوره دکترا
  • دانشجویان بین المللی دکترا که مدرک خود را در خارج از آلمان کسب کرده اند. از این رو باید به عنوان دانشجوی دکترا توسط یک دانشگاه دولتی یا دانشگاهی که در آلمان شناخته شده باشد پذیرفته شود. (اثبات پذیرش، به عنوان یک قاعده در آلمان باید همراه با برنامه باشد.)

فاند و فول فاند در آلمان برای دانشجویان بین المللی

فاند و فول فاند در آلمان برای دانشجویان بین المللی

فاند ملی آلمان برای دانشجویان بین المللی برای دانشجویان جاه طلب و دانشگاهی برجسته از اقصی نقاط جهان حمایت مالی می کند. این فاند از تمام دانشجویان دانشگاه های آلمان بدون در نظر گرفتن ملیت، درآمد شخصی یا درآمد والدین پشتیبانی می کند. این فاند تحصیلی از طریق یک همکاری دولتی و خصوصی ارائه می شود که در آن مشاغل، بنیادها یا افراد از دانشجویان با مبلغ 150€ (یورو) در ماه حمایت مالی می کنند. در حالی که دولت فدرال 150€ (یورو) دیگر به این مبلغ اضافه می کند. این بورسیه توسط دانشگاه ها اعطاء می شود. به این معنی که متقاضیان ملزم به رعایت الزامات مؤسسات خاص هستند.

فاند ملی آلمان برای دانشجویان بین المللی برای 2 ترم اعطاء می شود. اما ممکن است برای زمانی که دوره استاندارد تحصیل را نیز شامل می شود معتبر باشد. پس از 2 ترم، دانشگاه بررسی می کند که دانشجو هنوز معیارهای این فاند تحصیلی را رعایت می کند، تا ارائه آن ادامه یابد. لازم به ذکر است که برنامه های مربیگری، رویدادهای شبکه سازی و همچنین کارآموزی نیز از طریق این بورس تحصیلی در دسترس خواهد بود. جهت تحصیل در آلمان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمایید.

فاند سازمان کنراد آدنوئر در آلمان برای دانشجویان بین المللی

دانشجویانی که دارای دستاوردها و نمرات فوق العاده دانشگاه هستند. همچنین علاقه بسیار زیادی به به سیاست داشته باشند. از این رو واجد شرایط درخواست فاند سازمان کنراد آدنوئر در آلمان برای دانشجویان بین المللی هستند. این برنامه فاند با هدف ارتقاء دانشجویان خارجی و داوطلبان دکترا که تحصیلات کارشناسی خود را در کشور خود با موفقیت به اتمام رسانده اند می باشد. این فاند تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به اتمام دوره کارشناسی ارشد، دکترا یا برنامه تحقیقاتی هستند در دسترس است. اولویت به دانشجویان نامزدهای دکترا از کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی که در حال تغییر و تحول سیاسی هستند، خواهد بود.

با کسب فاند سازمان کنراد آدنوئر در آلمان برای دانشجویان بین المللی، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به مدت 2 سال مبلغ 850€ (یورو) دریافت می کنند. داوطلبان دکتری و افرادی که برای اهداف تحقیقاتی به آلمان می آیند، به مدت 3 سال ماهانه 1100€ (یورو) دریافت می کنند. همچنین با کسب این فاند، شهریه می تواند تا 500€ (یورو) در هر ترم پرداخت شود (فقط دوره های مربوط به پروژه تحصیلی و دکترا). به واسطه این بورس های تحصیلی، گفتگوهای بین فرهنگی و شبکه های بین المللی به منظور توسعه روابط بین کشورها و جمهوری فدرال آلمان ارتقا می یابد.

فاند اراسموس در آلمان

فاند اراسموس در آلمان برای دانشجویان بین المللی که قصد شرکت در یک برنامه تحصیل تمام وقت در آلمان را دارند، یک انتخاب عاقلانه است. به عنوان کمک هزینه ای در سراسر اتحادیه اروپا که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین می شود. فاند اراسموس برای دوره های مبادله یک ساله به دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان کمک مالی می کند. برای اینکه بتوانید فاند اراسموس در کشور آلمان را کسب کنید. از این رو باید در یک موسسه آموزش عالی ثبت نام کنید. هم دانشگاه وطن خود و هم دانشگاه مربوطه در آلمان باید منشور اراسموس را برای آموزش عالی را امضاء کرده باشد.

بسیاری از دانشگاه های بزرگ اتحادیه اروپا در طرح اراسموس شرکت می کنند. دانشگاه های آلمانی در برنامه های مطالعاتی متعددی که توسط فاندهای تحصیلی اراسموس مونداس و اراسموس پلاس تأمین می شوند شرکت می کنند. این کمک هزینه ها هزینه ثبت نام، مسافرت و هزینه های اصلی زندگی را پوشش می دهد.

فاند مقطع تحصیلی دکترا در آلمان

همه کشورها به روش های خود از دانشجویان دکترا حمایت مالی می کنند. اما این کشور تحقیقات دکترا را به طور ویژه جدی می گیرد. به هر حال، این کشوری است که دکترای مدرن را اختراع کرد و در آن داشتن مدرک دکترا برای سیاستمداران و دیگر شخصیت‌های بلندپایه اعتبار خاصی دارد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع جستجوی فاند دکترا در این کشور بدانید:

  • علاوه بر دانشگاه ها، آموزش دکترا در آلمان نیز در موسسات تحقیقاتی مستقل انجام می شود. اینها معمولا بخشی از جوامع بزرگتر هستند که بودجه خودشان در دسترس است.
  • بیشتر فاند این کشور برای هزینه های زندگی است. زیرا، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی معمولا هزینه ای برای تحقیقات دکترا دریافت نمی کنند.
  • حمایت مالی معمولا برای همه دانشجویان واجد شرایط به طور یکسان در دسترس است. برخی از جوایز نیز منحصرا برای دانشجویان بین المللی است.
  • برخی از دانشجویان دکترا فاند خود را به عنوان دستمزد برای کار دستیاری با حقوق دریافت می کنند. ممکن است مجبور شوید برای این درآمد مالیات بپردازید. اما در مقابل، از بیمه تامین اجتماعی و سلامت بهره مند خواهید شد.
  • از سوی دیگر، بورسیه ها و بورسیه های دکترا این کشور معمولا معاف از مالیات هستند، اما ممکن است لازم باشد برای بیمه درمانی جداگانه پرداخت کنید.
  • بسیاری از سرمایه گذاران درخواست های مستقیم را برای حمایت از پروژه های پیشنهادی دانشجویان می پذیرند. با این حال، برخی از دکترای این کشور به عنوان پروژه های سرمایه گذاری شده تبلیغ می شوند.

فاند بنیاد فردریش ابرت در کشور آلمان

گزینه دیگر فاند تحصیلی، فاند بنیاد فردریش ابرت در کشور آلمان است که به دنبال ترویج دموکراسی اجتماعی از طریق کمک های مالی دانشگاهی است. این بورس تحصیلی برای متقاضیان خارجی که در حال تحصیل دکترا هستند یا قصد تحصیل دکترا در آلمان را دارند (در یک دانشگاه علمی کاربردی دولتی یا دولتی معتبر) در دسترس است. دانشجویان برای کسب فاند بنیاد فردریش ابرت در کشور آلمان دارای دستاوردهای دانشگاهی بالاتر از حد متوسط ​​باشند. این فاند گزینه خوبی برای کسانی است که علاقه مند به تحصیل در زمینه های علوم اجتماعی، سیاسی یا علوم انسانی هستند.

برای واجد شرایط بودن این بورس تحصیلی، دانشجویان باید مهارت های استثنایی زبان آلمانی خود را اثبات کنند. حتی اگر دوره ای که در آن شرکت می کنند به زبان انگلیسی باشد. فرصت دریافت این فاند محدود است زیرا فقط 40 نفر در سال که از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی برای تحصیل به آلمان مهاجرت می کنند این فاند را دریافت می کنند. دارندگان فاند تحصیلی بنیاد فردریش ابرت در کشور آلمان در دوره های مقطع کارشناسی ماهانه مبلغ 830€ (یورو) دریافت می کنند. افراد در برنامه های کارشناسی ارشد ماهانه 850€ (یورو) و همچنین هزینه های بیمه درمانی دریافت می کنند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی شما عزیزان درباره شرایط و هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف آلمان و همچنین سایر کشورهای برتر دنیا می باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

10 دیدگاه برای “فاند و فول فاند در آلمان

  1. محمدرضا آقامحمدی گفت:

    سلام
    من کارشناسی ارشد معماری دانشگاه تهران هستم
    معدلم ۱۷
    و سطح زبان ام هم در سطح پیش آیلس است نهایت تا ۹ مادیگه امکان گرفتن آیلس دارم
    کدام کشور میتونم تحصیل رایگان در مقطع دکتری داشته باشم البته به صورت فول فاند و هزینه زندگی ..
    ممنون

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای اخذ بورسیه شخصا بایستی اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مهلا گفت:

    سلام.وقت بخیر
    من فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم.
    ۲۴ ساله و هیچ رزومه خاصی ندارم

    معدل کارشناسی بنده ۱۴ هست

    معدل دیپلم ۱۸.۵

    میخوام پزشکی بخونم در خارج از ایران

    اولویتم کاناداست و بعد بقیه جاها خیلی برام فرق نداره

    دارم برای امتحان ایلتس امسال آماده میشم و فک کنم نمره ۷ رو بگیرم
    میخواستم ببینم آیا با توجه به شرایط من شدنی هست؟
    و اگر شدنی هست ولی نیاز به تقویت رزومه هست چ باید بکنم؟

    من کلا ۱۵۰ تومن سرمایه دارم و دنبال فاند و بورسیه هستم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برا بررسی رزومه و اخذ مشاوره تحصیلی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. Mikaeil گفت:

    سلام وقت بخیر
    طبق تجربه ای که دارین من با 7 تا مقاله isi که 6تاش q2 ویکیش q3 هستن و معدل کارشناسیم 19
    فول فاند بگیرم تو المان؟
    دانشگاهم غیر انتفاعیه
    آیلتسم 7

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. شرایط اخذ فاند کاملا رقابتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. مریم گفت:

    سلام شبتون بخیر من دانشجوی کارشناسی ارشد جزا و جرم شناسی هستم در دانشگاه ازاد معدلم درحال حاضر ۱۶ هستش ودر مرحله دفاع از پایان نامم هستم میخواستم بدونم برای تحصیل درمقطع دکتری در آلمان واجد شرایط برای دریافت فول فاند هستم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب در خصوص بررسی و مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. کاظمی گفت:

    سلام در رابطه با نحوه دریافت فاندهایی که برای محققین مجرب در کشور آلمان هست اگر لطف کنید راهنمایی نمایید؟ آیا در این زمینه هم فعالیت می کنید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. این پروسه کاملا رقابتی و بسته به روزمه تحصیلی شما دارد. در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *