مهاجرت سرمایه گذاری در دومینیکا

خرید ملک در دومینیکا

خرید ملک در دومینیکا

متقاضیانی که علاقه مند به خرید ملک در دومینیکا هستند می توانند این کار را از طریق برنامه شهروندی دومینیکا انجام دهند. با خرید ملک در دومینیکا می توانید برای پاسپورت دوم خود در این کشور نیز اقدام نمایید. جزیره دومینیکا از گردشگری در امان مانده است. به همین دلیل است که بازار املاک و مستغلات بیشتر از ویلاهای خانوادگی و هتل های زیبا در میان جنگل های بارانی تشکیل شده است. علاوه بر این پروژه های دارای مجوز دولتی گزینه های مختلفی مانند خرید سهام در هتل ها و استراحتگاه های لوکس را به متقاضیان خرید ملک ارائه می دهند. این نوع از املاک تجاری فرصتی باورنکردنی برای داشتن طرح های بازگشت اجاره عالی، بدون نیاز به زحمت مدیریت ملک را فراهم می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر سرمایه گذاری همانند پلی میان شما و آرزوهای شما جهت خرید ملک و سرمایه گذاری در دومینیکا عمل می کند.

دومینیکا به دلیل سبک زندگی آرام و زیبایی مشهور است، مطمئنا مکانی است که اگر به دنبال خرید ملک در کارائیب هستید باید به آن توجه کنید. علاوه بر این املاک و مستغلات در دومینیکا به دلیل حفظ آن از گردشگری انبوه نسبتا ارزان تر از بقیه جزایر کارائیب است. به طور کلی خرید ملک برای فروش در دومینیکا یک سرمایه گذاری بسیار عالی برای سرمایه گذاران بین المللی تلقی می شود. دومینیکا که با نام جزیره طبیعی شناخته می شود کشوری در کارائیب شرقی است که بین جزایر فرانسوی گوادلوپ و مارتینیک واقع شده است. دومینیکا جزیره ای با خاک غنی آتشفشانی، آبشارها، پارک های ملی و آب و هوای فوق العاده در تمام طول سال به صورت دست نخورده می باشد.

مزایای خرید ملک در دومینیکا

افرادی که با هدف خرید ملک و مهاجرت به دومینیکا وارد این کشور می شوند، این کشور مزایای بی شماری را به آنها ارائه می دهد. به طور کلی دومینیکا فرصت های خوبی را برای اشخاصی که در املاک و مستغلات این کشور سرمایه گذاری کنند ارائه می دهد.

از جمله اصلی ترین دلایل خرید ملک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت املاک و مستغلات در دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای جزایر کارائیب حتی از ایالات متحده نیز پایین تر است.
  • دومینیکا جزیره ای دست نخورده و بکر در دریای کارائیب به شمار می رود.
  • با خرید ملک می توانید پاسپورت این کشور را برای خود و خانواده خود دریافت کنید.
  • نزدیکی این کشور به آمریکا
  • هزینه زندگی بسیار مقرون به صرفه
  • سرعت آرام زندگی
  • پاسپورت را 4 تا 5 دیگر پس از خرید ملک در این کشور دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشد خرید ملک در دومینیکا طی سال های اخیر، می توانید به نمودار زیر مراجعه فرمایید:

رشد خرید ملک در دومینیکا طی سال های اخیر

نحوه خرید ملک در دومینیکا برای اتباع خارجی

اتباع خارجی که قصد خرید ملک در دومینیکا را دارند می توانند آن را به طور مستقل یا از طریق برنامه شهروندی دومینیکا توسط سرمایه گذاری خریداری کنند. یکی از راحت ترین راه ها جهت خرید ملک از طریق شهروندی این کشور می باشد. جهت واجد شرایط بودن برای شهروندی این کشور از طریق سرمایه گذاری باید ملکی از قبل تایید شده به ارزش حداقل 300000XCD (دلار کارائیب شرقی) خریداری کنید.

این سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید از تاریخ اعطای شهروندی شما به مدت 3 سال نگهداری شود. زیرا پس از 5 سال می توانید تحت برنامه شهروندی این کشور توسط سرمایه گذاری مجدد بفروشید. از سوی دیگر برخی از محبوب ترین مکان های املاک و مستغلات مناطق پورتسموث، سوفریر و اطراف پایتخت رزرو هستند.

علاوه بر این املاک و مستغلات بسیاری وجود دارد که توسط دولت تایید شده اند که شامل گزینه هایی مانند موارد زیر می شود:

انواع املاک و مستغلات مورد تایید در دومینیکا

الزامات خرید ملک در دومینیکا

متقاضیان خرید ملک در دومینیکا قبل از اقدام باید یک سری الزامات اساسی را در این مسیر انجام دهند. از جمله الزامات خرید ملک می توان به موارد زیر اشاره کید:

  • به شدت توصیه می شود که از طریق یک مشاور املاک مجاز جهت خرید ملک اقدام نمایید. زیرا خرید ملک به صورت مستقل کار بسیار دشواری تلقی می شود.
  • از یک نقشه بردار حرفه ای برای انجام ارزیابی و آماده سازی اسناد برای انتقال عنوان استفاده کنید. زیرا در صورت عدم انتقال عناوین سپرده شما مسترد خواهد شد.

در نهایت پس از تایید ملک، مدارکی توسط وکیل به اداره ثبت اسناد و املاک دومینیکا ارائه می شود.

الزامات خرید ملک در دومینیکا

بهترین شهرهای دومینیکا

روزو پایتخت دومینیکا است. این مجموعه رنگارنگی از کلبه‌ های هند غربی، غرفه‌ های شلوغ بازار با حال ‌و هوای جالب راستافاریان و ساختمان‌ های مدرن است که در شهرهای دومینیکا مورد توجه قرار گرفته است. اسکله روزو دارای اسکله کشتی کروز و گردشگاهی در کنار دریا است که در فصل شلوغ زمستان مملو از بازدیدکنندگان است. بازار اولد در مرکز شهر، نزدیک اسکله، میوه‌ های تازه استوایی، سبزیجات، سبزی ‌ها، سبدها و سوغاتی ‌های پوسته نارگیل می ‌فروشد. قرن نوزدهم، کلیسای جامع کاتولیک سنت پاتریک، کلیسایی به سبک گوتیک-رومانسک، یکی از دیدنی ‌های مهم شهر است. از دیگر نقاط برجسته روزو می ‌توان به موزه جمع و جور دومینیکا و باغ گیاه ‌شناسی دومینیکا، با نمایشگاه‌ های شگفت‌ انگیز در مورد تجارت برده و فرهنگ کریول و آمریکا اشاره کرد. بسیاری از بازدیدکنندگان همچنین با رانندگی کوتاه به مورن بروس تاریخی می روند تا مناظر پانوراما از شهر را تماشا کنند.

در جدول زیر شاهد افزایش جمعیت شهر روزو سنت لوسیا می باشید:

میزان افزایش جمعیت شهرسال
14%2020
20%2021
25%2022

پورتسموث دومین شهر بزرگ دومینیکا در پایتخت و شهرهای بزرگ دومینیکا است. در اینجا فقط 2977 نفر جمعیت خواهید داشت. در شمال غربی دومینیکا در ساحل رودخانه هند، در پریش سنت جان قرار دارد. این شهر دارای بندر دریایی خاص خود در خلیج پرنس روپرت است. پورتسموث در سال 11760 در ابتدا به عنوان پایتخت دومینیکا انتخاب شد. پس از شیوع مالاریا در همان سال، پایتخت به روزو منتقل شد. بیش از 1000 دانشجو عمدتاً از ایالات متحده و کانادا در دانشکده پزشکی دانشگاه راس، که در نزدیکی پورتسموث، در پیکارد قرار دارد، تحصیل می کنند. این مدرسه یک منبع اقتصادی عمده برای مردم محلی است. بازار کشاورز در روزهای سه شنبه، جمعه و شنبه در شهر دایر است.

هزینه های معاملات جهت خرید ملک در دومینیکا

تمامی هزینه های معاملات جهت خرید ملک در دومینیکا بر اساس ارزش بازار با قیمت ملک هر کدام که بالاتر باشد محاسبه می شود. برای آشنایی بیشتر با هزینه های معاملات ملکی در این کشور به موارد زیر توجه فرمایید:

  • 4% به عنوان حق تمبر باید بپردازید.
  • 5% هزینه های قضایی را باید به طور کامل بپردازید.
  • 15% مالیات بر ارزش افزوده ممکن است اعمال شود.
  • 1% را باید به صندوق تضمین ارائه دهید.
  • پرداخت هزینه های ارزش گذاری املاک در دومینیکا

علاوه بر این اتباع خارجی باید برای هر زمینی که خریداری می کنند 10% اضافه پرداخت کنند. با این حال، مجوز مالکیت بیگانه باید فقط برای خرید بیش از 1 هکتار زمین مسکونی و 3 هکتار زمین تجاری دریافت شود. علاوه بر هزینه های معاملات معقول املاک و مستغلات، هزینه زندگی در دومینیکا نیز به نسبت سایر جزایر کارائیب بسیار مقرون به صرفه است.

انواع مختلف املاک و مستغلات در دومینیکا

جزیره دومینیکا برای جذب سرمایه گذاران بین المللی جهت خرید ملک در این کشور، انواع مختلف املاک و مستغلات را به آنها ارائه می دهد. این کشور املاک و مستغلات از هر نوع و اندازه ای ارائه می دهد. از مهمترین آنها می توان به خانه ها و زمین های کنار رودخانه، خانه های ساحلی و تپه، آپارتمان ها، خانه های ییلاقی، ویلاهای بالای صخره و سهام در هتل ها اشاره کرد.

اگر قصد خرید ملک را دارید توصیه می کنیم برای زندگی به سبک شهری، بیشتر به غرب و مناطق شرقی و مرکزی جزیره مراجعه فرمایید. البته لازم به ذکر است که هیچ استراحتگاه بزرگ و هتل های لوکسی در این کشور وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط خرید ملک و مشکلات زندگی در دومینیکا به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در باب خرید ملک در دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب خرید ملک در دومینیکا می باشیم:

  • نحوه خرید ملک دومینیکا برای شهروندان خارجی چگونه است؟ اتباع خارجی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند می توانند آن را به طور مستقل یا از طریق برنامه شهروندی توسط سرمایه گذاری خریداری کنند. یکی از راحت ترین راه ها جهت خرید ملک از طریق شهروندی این کشور می باشد. جهت واجد شرایط بودن برای شهروندی از طریق سرمایه گذاری باید ملکی از قبل تایید شده به ارزش حداقل 300000XCD (دلار کارائیب شرقی) خریداری کنید.
  • شرایط اخذ اقامت با خرید ملک دومینیکا چیست؟ این سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باید از تاریخ اعطای شهروندی شما به مدت 3 سال نگهداری شود. زیرا پس از 5 سال می توانید تحت برنامه شهروندی این کشور توسط سرمایه گذاری مجدد بفروشید. از سوی دیگر برخی از محبوب ترین مکان های املاک و مستغلات مناطق پورتسموث، سوفریر و اطراف پایتخت رزرو هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “خرید ملک در دومینیکا

  1. بابک گفت:

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید اگر ممکنه بگید که میشه خرید ملک در سنت لوسیا رو یه راهی برای سرمایه گذاری دونست؟ و اینکه ممنون بابت بررسی هزینه ها اما چقدر درصد تغییر تو این هزینه ها وجود داره و شما تا چه حد میتونید در این زمینه بهم کمک کنید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص خرید ملک سنت لوسیا می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *