مهاجرت

خرید خودرو پس از مهاجرت

خرید خودرو پس از مهاجرت

پس از مهاجرت آنچه مورد نیاز بسیاری از مهاجرین خواهد بود مساله خرید خودرو پس از مهاجرت است، زیرا اکثر کشورها منعی در خصوص این موضوع ندارند. البته برای خرید خودرو بایستی مقیم آن کشور باشید و اقامت طولانی مدت را کسب کرده باشید. با داشتن کارت اقامت و هزینه لازم می توانید خودروی مورد علاقه خود را بخرید. البته نکته مهم داشتن گواهینامه بین المللی و یا کسب گواهینامه در کشور مقصد است. همچنین افرادی که غیر مقیم هستند می توانند با استفاده از خدماتی مانند کرایه خودرو به صورت موقت خودرو داشته باشند. هر کشور قوانین خاص خود را برای خرید خودرو دارد اما کلیات آن مشابه هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحاتی در باب خرید خودرو پس از مهاجرت داده اند.

شرایط کلی خرید خودرو پس از مهاجرت

خرید خودرو پس از مهاجرت مشکلی ندارد. ثبت وسیله نقلیه بدون آدرس و یا اجازه اقامت موقت در هر کشوری تقریبا غیرممکن است. بدون امکان ثبت خودرو، رانندگی در آن کشور غیرقانونی است. چالش دیگر بیمه کرده خودرو است. ابتدا باید بدانید که برای داشتن یک ماشین قانونی به چه مدارک مهمی نیاز دارید. به 4 نوع مدرک اصلی نیاز دارید:

ردیفمدارک
1کارت اقامت
2گواهینامه رانندگی
3بیمه نامه معتبر خودرو
4ثبت خودرو

شما باید آنها را به این ترتیب دریافت کنید، زیرا برای ثبت مالکیت یک ماشین به بیمه اتومبیل نیاز دارید و برای دریافت بیمه اتومبیل باید گواهینامه رانندگی داشته باشید. اگر مهاجر هستید یا قصد دارید این کار را انجام دهید، ممکن است نگران حمل و نقل باشید. داشتن یک ماشین فوق العاده راحت است تا به شما یا خانواده شما در حرکت به محل کار، مدرسه، فروشگاه یا سفرهای طولانی تر کمک کند. اما اگر با نحوه خرید خودرو در کشور مقصد آشنا نیستید، نمی دانید که باید چه کار کنید و چقدر طول می کشد تا بتوانید یک خودرو داشته باشید می توانید شرایط را در مقالات مطالعه کنید و یا از یک مرکز فروش خودرو شرایط را بپرسید.

بررسی شرایط خرید خودرو پس از مهاجرت

درباره خرید خودرو در خارج

وقتی به دنبال ماشین هستید، نیازهای خود و میزان مایل به صرف آن را مشخص کنید.

  • آیا فقط برای رفت و آمد به محل کار به آن احتیاج دارید، یا خانواده ای دارید که باید با آنها رانندگی کنید؟
  • بودجه شما چقدر است؟

پس از انجام این کارها می توانید فهرست کوتاهی از خودروهای احتمالی را جمع آوری کنید. در اینجا چند نکته برای درک نحوه انتخاب بهترین ماشین وجود دارد:

بررسی شرایط خودروشرح
هزینهپرداخت ماهیانه ماشین شما نباید بیش از %10 الی %15 از درآمد ماهیانه شما قبل از مالیات باشد. خودروها دارای هزینه های دیگری مانند بنزین، بیمه و نگهداری هستند که هنگام تنظیم بودجه باید به آنها توجه کنید.
مدل و ساختمدل و سال ساخت مورد نیاز شما بستگی به نیازهای خارج از خودرو دارد. آیا به تعداد زیادی صندلی اضافی نیاز دارید؟ شاید به مینی ون احتیاج دارید. آیا فقط برای خود به یک صندلی نیاز دارید؟ احتمالا یک کوپه دو در کار خواهد کرد. مارک خودرو، تقریبا بستگی به ترجیحات و در دسترس بودن اتومبیل های آن شرکت دارد که نیازهای شما را برآورده می کند.
صفر یا کارکردهیک ماشین نو می تواند یک انتخاب منطقی به نظر برسد. عاری از مشکلات تعمیر و نگهداری خواهد بود و هیچ گونه خرابی نخواهد داشت. اما خودروهای جدید نیز می توانند بسیار گران قیمت باشند. بازارهای اتومبیل های فرسوده خارجی بسیار بزرگ هستند. دارای تعداد زیادی خودروی عالی هستند که بسیار ارزان تر از همتایان جدید خود هستند. شما می توانید از نمایندگی های خودرو و سایر مراکز وسایل نقلیه متعلق به نمایندگی ها را با هزینه کم پیدا کنید.

خرید خودرو پس از مهاجرت به اروپا

اول از همه، اروپا یک کشور واحد نیست. همه کشورهای قاره اروپا عضو اتحادیه اروپا نیستند. حتی در داخل اتحادیه هر کشوری قوانین خود را در مورد خرید و ثبت نام خودرو به نام شما دارد. به عنوان مثال، در هلند پلاک خودرو همراه خودرو است و در طول عمر خودرو تغییر نمی کند. در کشور همسایه آلمان، پلاک ها دارای بیمه هستند. بدین معنا که شما هنگام خرید بیمه نامه پلاک خودرو خود را دریافت می کنید. هنگام تعویض یا خاتمه بیمه مجبورید پلاک ها را پس دهید. یک وسیله نقلیه در طول عمر خود دارای پلاک های مختلف خواهد بود.

اگر در اروپا به عنوان یک غیر مقیم هستید. به این معنی که شما از خارج از قاره هستید، آدرسی ندارید که بتوانید به طور قانونی در کشوری که قصد خرید خودرو دارید ثبت نام کنید. اگر خویشاوندان دور دارید و آدرس خانه ای دارند که ممکن است به شما اجازه دهد در آنجا ثبت نام کنید، ابتدا از آنها بپرسید. از دردسرهای زیاد شما جلوگیری می کند. فروش قانونی خودرو در کشوری دیگر، حتی در اتحادیه اروپا، خریدار را ملزم به پرداخت مالیات می کند که می تواند بیشتر از خودروها باشد. فروش خودرو در کشوری که در آن خریداری کرده اید بسیار ساده تر است. در صورت داشتن کارت اقامت اروپا می توانید با داشتن گواهینامه برای خرید خودرو اقدام کنید.

خرید خودرو پس از مهاجرت به اروپا

خرید خودرو پس از مهاجرت به هلند

پس از مهاجرت به هلند خرید خودرو در هلند چه نو و چه دست دوم، ممکن است باعث درگیری ذهنی شما شود. اما، با داشتن برخی اطلاعات اولیه، لازم نیست چنین باشد. به عنوان یک مهاجر، اغلب موانع بیشتری برای خرید خودرو در هلند خواهید داشت. این به این دلیل است که شما با جنبه های عملی مالکیت خودرو و شهرت نمایندگی های خاص آشنا نیستید. همانطور که باید اقامت خود را ثبت کنید ، هنگام خرید خودرو در هلند، باید اتومبیل خود را نیز ثبت کنید. RDW مرجع ملی ترافیک جاده ای، این کار را انجام می دهد. آنها به شما گواهی ثبت نام خودرو (kentekenbewijs) می دهند. پس از ثبت اتومبیل خود، به طور خودکار قبض رانندگی یا مالیات جاده را دریافت خواهید کرد. این مبلغ بسته به نوع ماشین شما و محل زندگی شما متغیر است.

طبق قانون، شما باید وسیله نقلیه خود را به صورت دوره ای توسط یک متخصص دارای تاییدیه RDW، معمولاً یک گاراژ یا ایستگاه آزمایش، معاینه کنید. این آزمون که APK نامیده می شود، بسیار جامع است و هزینه چندانی ندارد. بسته به جایی که APK خود را تهیه می کنید، قیمت بسیار متفاوت است و می تواند به قیمت €30 (یورو) باشد. اینکه شما چند وقت یک بار نیاز به دریافت APK دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند نوع وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید و چند سال در جاده بوده است. اما معمولا این آزمایش باید هر سال یا هر 2 سال یکبار انجام شود. اگر وسیله نقلیه شما در این آزمون قبول نشد، قبل از اینکه RDW ثبت نام را لغو کند، مهلت تعمیر داده می شود.

خرید خودرو نو یا کارکرده در مهاجرت

چه کسی بوی ماشین جدید را دوست ندارد؟ اما، هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یک ماشین جدید یا دست دوم عوامل بیشتری باید در نظر گرفته شود. برای شروع، اتومبیل های جدید صرفاً به دلیل جدید بودن گران تر هستند. انتظار می رود چند هزار یورو به محض بیرون راندن آن از جلوی نمایشگاه از قیمت آن کاسته شود. هنگامی که یک ماشین جدید خریداری می کنید، دقیقاً می دانید که چه چیزی را به دست خواهید آورد. با این حال، اگر یک ماشین دست دوم خریداری می کنید باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • سابقه خودرو، مانند مالکیت و استفاده قبلی
  • معاینه فنی
  • بیمه خودرو
  • بررسی قیمت در بازار

این مسائل سپس بر ارزش واقعی خودرو تأثیر می گذارد. با این حال، در نهایت، این که آیا خودروی کارکرده گزینه مناسبی برای شما است، تا حد زیادی به قضاوت مربوط می شود و برای موقعیت و اولویت های شما بهترین است. جهت افتتاح حساب بین المللی برای خرید خودرو می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *