مهاجرت کاری اوکراین

حقوق ماهیانه کار در اوکراین

حقوق ماهیانه کار در اوکراین

میزان حقوق ماهیانه کار در اوکراین در صنایع و بخش های مختلف در این کشور متفاوت است. میزان درآمد در این کشور به عوامل مختلف بستگی دارد. مانند تجربه کاری، تحصیلات، جنسیت و موقعیت مکانی و نوع شغل انتخابی بستگی دارد. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا درباره میزان حقوق و درآمد در کشور اوکراین و سایر موارد مرتبط اطلاعات کامل و بروز کسب کنید.

درباره حقوق ماهیانه کار در اوکراین

متوسط حقوق ماهیانه کار از 430$ به 500$ (دلار) افزایش یافته است. در اوکراین متوسط حقوق ماهیانه کار در اوکراین​​ به ازای هر کارمند، شامل میزان اشتغال ساعتی، پاداش، مزایا، سود و همچنین انواع دیگر پرداخت برای زمان غیر کاری می شود. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که حقوق و دستمزد در اوکراین مانند اکثر کشورهای دنیا شامل پرداخت های اجباری مانند مالیات بر درآمد، مشارکت در صندوق بازنشستگی و بیمه اجباری اجتماعی است. سطح تجربه کاری و تحصیلات مهمترین عوامل در تعیین میزان حقوق می باشند. طبیعتا هر چه افراد تجربه بیشتری داشته باشند. از این رو می توانند از حقوق بیشتری در کشور اوکراین بهره مند شوند. به طور کلی، کارکنان با تجربه (2 تا 5 سال تجربه) به طور متوسط ​​32% بیشتر از کارکنان جوان در تمام صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند.

در کشور اوکراین افراد حرفه ای (با بیش از 5 سال تجربه کاری) به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد دارای 5 سال (یا کمتر) سابقه کار درآمد کسب می کنند. تغییر در حقوق و دستمزد بر اساس تجربه به شدت در شهرهای مختلف اوکراین متفاوت است و به حوزه شغلی نیز بسیار وابسته است. شایان ذکر است که حقوق ماهیانه کار در اوکراین با داشتن بیش از 10 سال تجربه دو برابر می شود.

میزان حقوق ماهیانه کار در اوکراین براساس تحصیلات

آموزش عالی تاثیر بسیار زیادی بر میزان حقوق افراد در کشور اوکراین دارد. با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی متقاضیان، متوسط حقوق افراد در اوکراین به صورت زیر است:

  • افرادی که دارای دیپلم هستند، به طور متوسط ​​17% بیشتر از همسالان خود که فقط به مقطع دبیرستان رسیده اند، درآمد کسب می کنند
  • کارمندانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی شده اند، 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به کسب مدرک مقدماتی دانشگاهی یا دیپلم شدند، درآمد کسب می کنند
  • متخصصانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، حقوق هایی پرداخت می شود که 29% بیشتر از کسانی که دارای مدرک کارشناسی هستند
  • دارندگان مدرک دکترا به طور متوسط  23% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد کسب می کنند

در نمودار زیر نرخ بیکاری در این کشور بدین شرح می باشد:

نرخ بیکاری در کشور اکراین

به طور کلی کارمندان بخش دولتی 7% بیشتر از کارمندان بخش خصوصی درآمد کسب می کنند. لازم به ذکر است که کارمندان مرد در اوکراین 11% بیشتر از کارمنذان زن درآمد دارند. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کار اوکراین را مطالعه بفرمائید.

میزان حقوق ماهیانه کار در اوکراین براساس تحصیلات

نرخ اشتغال و بیکاری و حقوق ماهیانه کار در اوکراین

اوکراین در حال حاضر یکی از فقیرترین کشورها در اروپا است. سرمایه این کشور تعدادی از فرصت های خوب سرمایه گذاری و شغلی را برای مهاجران فراهم می کند. هم سرمایه گذاران و هم سایر افراد که برای تحصیل، اشتغال و زندگی قصد مهاجرت به اوکراین را دارند. حتما باید از پایین ترین و حداقل میزان حقوق در اوکراین اطلاعات کافی داشته باشند. با توجه به تعدیل سریع نرخ ارز، ارزش دلار در حقوق و هزینه های زندگی از سال 2013 تاکنون به طرز چشمگیری تغییر کرده است. دستمزدها در این کشور حدود 15.99% افزایش یافته است.

نرخ بیکاری در کشور اوکراین در سه ماه سوم سال 2019 از 7.80% در 3 ماه دوم سال 2019 به 7.30% کاهش یافته است. نرخ بیکاری در اوکراین در 3 ماه چهارم سال 2018 از 9.9% در 3 ماه چهارم سال 2017 میلادی به 9.3% کاهش یافته است. تعداد بیکاران با 94.9 هزار نفر به 1.67 میلیون نفر رسید. با در نظر گرفتن جنسیت مردم، نرخ بیکاری در زنان 8% و نرخ بیکاری مردان 10.5% بود. نرخ اشتغال در اوکراین از 55.4% در سال گذشته به 56.6% رسیده است. نرخ فعالیت اقتصادی از 61.5% به 62.4% رسیده است. علاوه بر این، در 3 ماه سوم سال 2018، نرخ بیکاری 8% کمتر بود.

شرایط زندگی در اوکراین

در کشور اوکراین، در زمینه میزان حقوق ماهیانه کار، با در نظر گرفتن منطقه زندگی، اختلافات زیادی وجود دارد. در کیف، پیدا کردن یک آپارتمان مناسب برای زندگی زیر 400$ (دلار) در هر ماه بسیار دشوار است. لازم به ذکر است که اگر افراد بخواهند در مرکز این شهر خانه ای اجاره کنند، می باید در نظر داشته باشند که هزینه اجاره خانه در مرکز شهر کیف به صورت ماهانه حداقل 600$ الی 800$ (دلار) است.

در کشور اوکراین هزینه های مواد غذایی و نسبتا ارزان هستند. اما اگر مردم قصد داشته باشند وعده های غذایی خود را در بیرون از خانه صرف کنند، باید هزینه های بسیار بالایی پرداخت کنند که با حقوق ماهیانه کار در اوکراین و میزان درآمد آنها مطابقت ندارند. در کل، برای زندگی راحت و آسان در یک شهر بزرگ حداقل از 900$ الی 1000$ (دلار) درآمد کسب کنند. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در اوکراین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

در مقابل، افرادی که قصد دارند در حومه شهرها در کشور اوکراین زندگی کنند، باید در نظر داشته باشند. همچنین می توانند با داشتن درآمد ماهیانه 300$ الی 400$ (دلار) هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند. متوسط حقوق ماهیانه کار در اوکراین در شهرهای مختلف این کشور به صورت زیر است:

منطقهمتوسط حقوق ماهانه به دلار
کیف470$
اودسا280$
وینیتسیا270$
خارکوف265$
لویو265$
ایوانو-فرانکیفسک260$

اگر قصد دارید از شرایط کار و همچنین شرایط و هزینه های اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین و یا زندگی در این کشور اروپایی اطلاعات کاملی کسب کنید می توانید علاوه بر تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به سایر مقالات ما مراجعه کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *